ING vraagt om identificatie buitenlandse klanten

This topic has 12 reacties, 9 stemmen, and was last updated 7 years, 3 months geleden by Taciturne.

  • Auteur
    Berichten
  • #198070
     Wim Bavelaar
    Bijdrager

    Nederlanders die permanent in Frankrijk wonen en er nog een rekening bij de ING in Nederland op nahouden, worden geconfronteerd met verzoeken van de bank om een identificatie. De banken zouden daartoe verplicht zijn. Blijkens ervaringen lopen de manieren waarop deze identificatie bij de ING moet gebeuren nogal uiteen. Er worden bij navraag verschillende antwoorden gegeven, waaronder zelfs enkele foutieve.

    Zie bericht op de homepage.

    Wim

    #198073
     Richard Garaud
    Bijdrager

    In december kreeg ik ook een verzoek van de ING om een gewaarmerkte kopie van mijn paspoort op te sturen. Ik heb geen paspoort, wel een Franse id-kaart. Heb daarvan een kopie opgestuurd, maar daarmee neemt men geen genoegen. Daar het hier gaat om een slapende rekening, zal ik deze maar opzeggen.

    Qui demande, apprend que ce n’est pas possible..

    #198074
     Wim Bavelaar
    Bijdrager

    Ik heb een kopie van het paspoort opgestuurd en een kopie van een aanslag van de plaatselijke belasting. Als men dat bij de voormalige Postcheque- en Girodienst niet accepteert, tant pis.

    Wim

    #198075
     Taciturne
    Bijdrager

    Ik een kopie van paspoort met kopie van “Carte électorale”. Daar staan mijn gegevens incl. adres op. Eens kijken wat dat oplevert….

    Steven

    #198076
     220956ien
    Bijdrager

    Beetje dom om alles zomaar op te sturen, let wel, u bent verantwoordelijk als het zoek raakt en uw identiteit wordt gestolen.

    #198077
     Jaap Pijpe
    Bijdrager

    Tja… zo lusten we er NOG wel een paar.

    #198078
     jako
    Bijdrager

    Je kunt de documenten versleuteld sturen per email en de code per post. Of dat ook werkt bij deze onpersoonlijke ‘bank’ is helaas onwaarschijnlijk. Daar heb je een contact met een fysiek persoon voor nodig.

    #198079
     dit
    Bijdrager

    ING kan niet exact zeggen welke groepen rekeninghouders door deze identificatiemaatregel getroffen worden. Doorgaans niemand die na 2007 een rekening bij hun opende. Maar ook velen van ons krijgen er niet mee te maken… Een advies, als je toch een keertje in NL bent, ga dan vrijwillig naar een ING kantoor om je gegevens te up-daten. Dan krijg je zo’n evt oproep niet op een onhandig moment.

    #198080
     Les Pourettes
    Bijdrager

    Rekening maar opgezegd en omdat ik ander mobiel nummer het geld overgemaakt naar een vriendin in NL dus geen TAN code nodig. Er is ook altijd wat en zo niet dan komt er wel wat hihi.

    #198081
     220956ien
    Bijdrager

    Alle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
    Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.

    #198082
     Taciturne
    Bijdrager
    Quote:
    Quote uit exit op 28/02/2013 09:38
    Alle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
    Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.

    Zei die aardige dame dat of zit er ook wet-en regelgeving achter?
    Of is dit weer de een of andere beleidsregel die door de banken verschillend wordt toegepast?

    Steven

    #198071
     hansbrandsma
    Bijdrager

    Nederland op zijn smalst met ING, de oude Postbank, voorop. Al jaren lang klantonvriendelijk, kan het nog erger? Maar kon de hele dag niet inloggen!?
    Gek daar hoor je ze niet over.
    Hans63

    #198072
     Taciturne
    Bijdrager

    Nu 7 weken geleden dat ik de informatie heb opgestuurd. Noets gehoord dus zal wel goed zijn? Of te druk met de falende informatica?

    Steven

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2020 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account