Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2013 om 21:03 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195091
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Timo op 28/02/2013 19:59En de ondertiteling afschaffen zou inderdaad al heel veel schelen..Je bedoelde zeker:
De nasynchronisatie vervangen door ondertiteling. 😉Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 28/02/2013 17:31Gaan jullie niet allemaal tegelijk aan het klussen, er moet wel wat overblijven voor de ébéniste.Cees, wees gerust, mijn keuze is niet zelf doen of het door de professionele gediplomeerde ébéniste laten doen, maar zelf doen of helemaal niets doen.
Er zijn zeker voldoende potentiële klanten voor wie zelf maken geen optie is, en die krijgen door de professionele video’s juist respect voor jullie vakmanschap!28 februari 2013 om 19:59 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195090Admin
SleutelbeheerderDe nieuwe generatie die wel Engels spreekt lost dit vanzelf op, wie daar niet in mee gaat staat straks min of meer aan de kant.
En de nasynchronisatie afschaffen zou inderdaad al heel veel schelen..Admin
SleutelbeheerderIk denk dat dat “amateuristische geknoei” dichter in de buurt komt van de gemiddelde klusniveau 🙂
Admin
SleutelbeheerderZelfde meegemaakt voor rijden naar de bakker zonder veiligheidsriem netjes om te doen. Aangehouden en bekeurd. Op de bekeuring zelf wordt aangekruist dat het rijbewijs moet worden omgewisseld. De betreffende agenten wisten niet te vertellen binnen welke termijn, maar volgens hen binnen enkele weken.
Toen dat blijkbaar te lang duurde, we waren een paar weken verder en ik meende door de mazen te kunnen glippen door alleen de boete te voldoen, stond prompt de gendarmerie op de stoep. Met het vriendelijke maar zeer dringende verzoek om de volgende dag alles in orde te maken.
Dat laatste was nog een hele heisa omdat ik B/E wilde hebben en dus medisch gekeurd moest worden. Uiteindelijk de volgende dag teruggegaan naar de gendarmerie met de bevestiging dat de afspraak voor de keuring was gemaakt. En met de toezegging dat ik aansluitend naar Cahors zou afreizen.Wilm
Admin
SleutelbeheerderBeste Vieille Tante,
natuurlijk was tevoren e.e.a. nagevraagd op gemeentehuis. Op het secretariaat was bij de dames niets bekend, geen probleem dus was het antwoord.Wilm
28 februari 2013 om 17:34 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195088Admin
SleutelbeheerderIn mijn vak als (bedrijfs)arts lopen heel wat collega’s achterstanden op omdat zij uitsluitend gebruik (kunnen) maken van francofone literatuurbronnen. Terwijl juist veel onderzoek in het Engels wordt gepubliceerd. Niet goed voor de kwaliteit van het werk.
Steven
28 februari 2013 om 17:32 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195087Admin
SleutelbeheerderBonsoir Cees,
Één echte bezuinigingsmaatregel heb ik al voor de regering-Hollande: verbied het nasynchroniseren en voice-overen van niet-Franstalige onderwerpen op televisie. Ondertitelen is goedkoper en je kunt het gemakkelijk commercieel uitbesteden aan de scherpste inschrijver. Als bonus zal het kunnen horen van die vreemde keelklanken wonderen doen voor de Franse spreek- en luistervaardigheid in vreemde talen. En dat nog helemaal gratis ook.
Neen, geen dank. Overigens…
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit exit op 28/02/2013 09:38
Alle banken zijn dit verplicht, niet alleen ING.
Ik ben trouwens persoonlijk geholpen door een uiterst vriendelijke dame via de telefoon, prima service, mag ook wel eens gezegd worden.Zei die aardige dame dat of zit er ook wet-en regelgeving achter?
Of is dit weer de een of andere beleidsregel die door de banken verschillend wordt toegepast?Steven
28 februari 2013 om 16:58 In reactie op: Paspoortenmisère: iedereen naar Parijs, behalve ernstig zieken #198062Admin
Sleutelbeheerdermisschien een stomme vraag maar kan je e.e.a. ook regelen bij ing.fr die schijnt ook allerlei bijkantoren te hebben
28 februari 2013 om 16:09 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195086Admin
SleutelbeheerderDe notaris in ons gebied stuurt zijn kinderen elke zomer naar Engeland voor een summerschool. Anders kan ik het vergeten dat ze Engels leren, zo zegt hij.
Verstandige man.Admin
SleutelbeheerderVeel goede videos over timmeren en meubelmaken zijn te vinden op Wood Workers Guild of America, bijv. deze van George .
U hoeft niet alles naar het Frans te vertalen, one picture says more than a thousand words, one video says more than one hundred pictures.
Opvallend is dat in de video’s bijna uitsluitend machines van het merk F**tool gebruikt worden, ook mijn favoriete merk.28 februari 2013 om 10:54 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195084Admin
SleutelbeheerderTimo,
wat de taalbeheersing beterft:
Ik heb in alle landen van Noorwegen en Finland tot Portugal en Turkije met mijn zakenpartners Engels gesproken, omdat ik alleen Duits, Nederlands, Engels, Frans en ietsje Russisch spreek (en Italiaans en Spaans een beetje versta).
Maar wat gebeurde er in Frankrijk? Ik kreeg als aanspreekpartner iemand die redelijk Engels sprak, en niet diegene die voor het project de meest competente was. Ik kon het dan gelukkig verder in het Frans doen.
Veel Fransen, vooral ingenieurs zijn zich gelukkig bewust van deze tekortkoming en sporen de jongeren aan Engels te leren.Admin
SleutelbeheerderMooi verhaal Christian.
Mijnerzijds een minder mooi bericht.
Bij de ontgraving ten behoeve van ons zwembad hapte de graafmachine twee maal door een waterleiding van de gemeente. De aanwezigheid ervan was ons niet bekend en stond ook niet beschreven in de aankoopakte. Binnen een half uur vulde het verse gat zich voor eenderde deel met water. Het duurde zolang omdat eerst de gemeente moest worden ingelicht, vervolgens de afsluiter pas onder begeleiding mocht worden afgesloten. Gevolg van de afsluiting: drie woningen en een boerderij (inclusief koeien) zaten uren zonder water.
Wie moest nu de schade betalen? Het was immers niet mijn leiding en ik was ook nergens van op de hoogte geweest.
De aap kwam uit de mouw: ik ben weliswaar niet de eigenaar van de leiding, maar de schade was ontstaan door werkzaamheden in mijn opdracht. Dat ik niet op de hoogte was van de aanwezigheid van de leiding deed daar niet aan af, dan moest ik me maar verstaan met de vorige eigenaar van het perceel.Hoe ligt dit juridisch (vertaald): schade aan ondergrondse kabels en leidingen betekent in eerste instantie schade voor de eigenaar van de beschadigde kabel zelf, meer bepaald het nutsbedrijf/de gemeente. De leiding op zich is beschadigd en zal dus moeten hersteld worden. Hierbij dient te worden opgemerkt dat nutsbedrijf/gemeente beschouwd moet worden als een derde bij de werkzaamheden uitgevoerd door de aannemer in opdracht van de bouwheer. Aangezien het nutsbedrijf/de gemeente niet de opdrachtgever is van de werken (tenzij in het geval van onderhoudswerkzaamheden aan de ondergrondse
leidingen zelf of bij de aanleg van nieuwe leidingen), is er slechts een extra-contractuele verhouding tussen het nutsbedrijf en de aannemers en de bouwheer. In geval van beschadiging van de kabel of leiding heeft het nutsbedrijf een extra-contractuele vordering t.a.v. degene die die schade heeft veroorzaakt.Kortom, ik ben/was gewoon verantwoordelijk en aansprakelijk, ook voor het gedeelte vóór de meter.
Uiteindelijk is met de gemeente en de buren een minnelijke regeling getroffen.
Mar roep dus niet te gauw dat je niet verantwoordelijk bent voor schade ana/door een leiding op je terrein die niet van jou is!Wilm
28 februari 2013 om 08:08 In reactie op: Paspoortenmisère: iedereen naar Parijs, behalve ernstig zieken #198060Admin
SleutelbeheerderHet een en ander staat ook te lezen op de site van het ministerie van binnenlandse zaken. Bovenstaande info is ook bestigd door mail van binnenlandse zaken.
Voor mijn zoon (die 28 jaar wordt dit jaar) geldt dus dat hij, behalve de Franse nationaliteit, ook gewoon Nederlander blijft, omdat hij niet buiten de Europese Unie heeft gewoond. Vreemd is inderdaad wel dat bij mensen die alleen de Nederlandse nationaliteit hebben geldt dat het paspoort een reisdocument is (zij kunnen nooit de Nederlandse nationaliteit kwijt raken), maar voor mensen die twee nationaliteiten hebben, kan het hebben van een Nederlands paspoort voorkomen dat zij die nationaliteit kwijt raken!28 februari 2013 om 06:58 In reactie op: Paspoortenmisère: iedereen naar Parijs, behalve ernstig zieken #198059Admin
SleutelbeheerderJoin the club, Steven, en volg de Haagse berichten zorgvuldig.
Felix, ik had ’n betrouwbare bron (BiZa) reeds gevonden zoals u kon zien, dank even zo goed. Wat journalisten en ander volk er vervolgens van maken …
Peter.
28 februari 2013 om 01:05 In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195083Admin
SleutelbeheerderZijn de uren dat de arbeiders staken ook meegenomen in de productiviteits-statistieken? 😉
Persoonlijk denk ik dat een knuppel in het hoenderhok wel goed is voor Frankrijk, er zijn te veel dingen die zijn vastgeroest en niet aangepakt worden.
Anders zullen de internationale economische krachten het land dwingen, dat kun je leuk vinden of niet, maar de internationale geldmarkt is een realiteit…Over gebrek aan beheersing Engels in bedrijven: [embed]http://www.youtube.com/watch?v=vGX6rRODhjQ[/embed]
Wel grappig dat er in dat filmpje een typische franse semi-filosofische redenering naar voren komt over het waarom. “We willen het perfecte Engels spreken”..
Het enige wat je daar op kunt zeggen: “Whatever..”27 februari 2013 om 23:32 In reactie op: Paspoortenmisère: iedereen naar Parijs, behalve ernstig zieken #198058Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit P’Homme de la Terre op 27/02/2013 08:13
Goedemorgen MBoret, en welkom.Hebt u enige nadere informatie met betrekking tot die wetswijziging per 1 april ?
Peter.
Een en ander staat zeer duidelijk hier uitgelegd.
27 februari 2013 om 22:08 In reactie op: Paspoortenmisère: iedereen naar Parijs, behalve ernstig zieken #198057Admin
SleutelbeheerderEen Franse vrouw trouwen, zoals ik. Aan te bevelen.
Tot nu toe geen spijt van gehad. De aanvraag van de Franse nationaliteit wordt in gang gezet. 😉Steven
27 februari 2013 om 22:03 In reactie op: Enkele links ter ondersteuning van uw Franse lessen #189487Admin
SleutelbeheerderMooi werk, Silex.!
Steven
Admin
SleutelbeheerderSnel betalen en verder geen slapende honden wakker maken.
Gewoon het NL rijbewijs houden.
En nooit zeggen dat je résident bent tegen de “poulets”Steven
Admin
SleutelbeheerderJa Christian, ik zeg altijd “van alles en nog wat” en zo blijkt het dus ook te zijn, gezien jullie ervaringen. Die korrelgrote die je noemt hangt van de zeefmaat af, en dan kan het dus zijn dat een steen wel 5 cm lang is maar in de breedte maar 3cm en dan past hij dus door een zeefmaat van 3.2 cm. En dat is prima tot beton te verwerken. Dus Hans, als er ook voldoende klein grind en zand inzit zou ik het gebruiken.
Groet, René
Admin
SleutelbeheerderRekening maar opgezegd en omdat ik ander mobiel nummer het geld overgemaakt naar een vriendin in NL dus geen TAN code nodig. Er is ook altijd wat en zo niet dan komt er wel wat hihi.
Admin
SleutelbeheerderING kan niet exact zeggen welke groepen rekeninghouders door deze identificatiemaatregel getroffen worden. Doorgaans niemand die na 2007 een rekening bij hun opende. Maar ook velen van ons krijgen er niet mee te maken… Een advies, als je toch een keertje in NL bent, ga dan vrijwillig naar een ING kantoor om je gegevens te up-daten. Dan krijg je zo’n evt oproep niet op een onhandig moment.
Admin
SleutelbeheerderJe kunt de documenten versleuteld sturen per email en de code per post. Of dat ook werkt bij deze onpersoonlijke ‘bank’ is helaas onwaarschijnlijk. Daar heb je een contact met een fysiek persoon voor nodig.
Admin
SleutelbeheerderTja… zo lusten we er NOG wel een paar.
Admin
SleutelbeheerderEn toen moest ik het ook omruilen omdat ik 1 km te hard had gereden en dus dat ene puntje moest kunnen laten afschrijven. Amende betaald en verder niks gedaan. Nooit wat gehoord. Inmiddels (jaren later) wel Frans rijbewijs genomen wegens verlopen Nederlands en geen enkel probleem. Laat ik er wel bijvertellen, dat ik die bekeuring kreeg op kenteken en dus NIET door een verbalisant. Men wist dus niet of er sprake was van een NL of een Fr rijbewijs. Vandaar mijn manier van handelen.
Dus………………………….Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Quote:Quote uit almosquito op 27/02/2013 12:39
… er is sowieso een regeltje dat je verplicht om binnen zes maanden na de verhuizing een FR rijbewijs te halen…Neen dit is niet correct. U kunt uw NL rijbewijs gewoon behouden tot het einde van de geldigheidsduur, of tot u gesommeerd wordt om het in te leveren omdat u een verkeersovertreding hebt begaan die punten kost.
Wél is het zeer aan te bevelen het NL rijbewijs voor een FR in te wisselen ruim vóór het einde van de geldigheidsduur, omdat sommige overijverige FR ambtenaren weigeren een “verlopen” NL rijbewijs nog voor een FR in te wisselen. En dan hebt u een probleem.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderBonjour Snuff,
Omdat ik dat gedoe met niet-werkende FR creditcards in NL en omgekeerd meer dan spuugzat werd heb ik een Paypal account aangemaakt.
Volgens mij kun je in de App Store met Paypal betalen. Zie ook hier.Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderToutvenant betekent toch ‘alles wat komt’.
Het hangt dus van de bron van herkomst af.
Zo is het ook hier uitgelegd.
Ook in onze streek heb ik en keer korrelgrootte van/tot 0,5/30, en een ander keer 1,5/70 gekregen. Maakte voor het opvullen onder een terras (tussen eigen puin) niets uit. -
AuteurBerichten