Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderCees, het blijft een vreemd verhaal (een (o.a.) antifungi-product dat schimmelt) – en een nog vreemder antwoord van de fabrikant – maar je had het inderdaad bij het rechte eind.
Ratatouille: voor de constructie kan het eenmalig spuiten geen kwaad. Het zou wezenlijk anders zijn als het hout regelmatig te vochtig en slecht geventileerd zou zijn.Wilm
Admin
SleutelbeheerderOok bij mij de eerste 2x “commande annulé” vanwege “votre Carte Bancaire n’a pas pu être débitée”. Met een andere (Franse) kaart lukte het meteen.
Vervolgens vroeg ik me af met welk telefoonnummer een en ander werkt. Ik ben van plan een ouder Nederlands telefoontje mee te nemen en dat tijdens mijn verblijf in LDF te gebruiken in onvoorziene omstandigheden.
Jan Joost
Admin
SleutelbeheerderIk zou maar gewoon naar de fabrikant luisteren, ze hebben er ervaring mee. Het is tevens een mening heeft die hier gedeeld wordt. Het inbrengen van veel vocht in een dakconstructie (hogedruk spuit) is nooit een goede oplossing bij een schimmelprobleem. Borstelen en schuren in een droge periode lijkt me beter. Maar je hebt nu al drie pagina’s advies gehad.
Admin
SleutelbeheerderIk heb 4 maal geprobeerd om een prepaid kaart bij B & Y te bestellen.
Iedere keer eindigt de bestelling met “commande annulé”Admin
SleutelbeheerderBedankt Jan, dat is duidelijk. En ik zie nu trouwens ook net pas, dat er bij 1e staat “Vul 0 in als het bedrag positief is” Even overheen gekeken.
Admin
SleutelbeheerderEn ter aanvulling:
Bij de raming van de aftrekbare kosten speelt de vaststelling van de eigenwoningschuld een rol. Die valt niet altijd samen met de hypotheekschuld, met name door de werking van de bijleenregeling (bij beide partners). Die regeling is al uiterst gecompliceerd in sommige gevallen. Onlangs stonden er postings op internet waaruit bleek dat in complexe gevallen slechts 40% van de hypotheekadviseurs die geraadpleegd waren de juiste eigenwoningschuld konden berekenen. Bovendien bleken de ambtenaren van Financien tot andere berekeningen te komen dan hypotheekadviseurs (let wel: beide groepen mochten deskundig worden geacht, de gemiddelde belastingplichtige in Nederland niet, en de gemiddelde Ninbi-aangifteplichtige nog minder).
Grote complexiteit in de bijleenregeling ontstaat bij (echt)scheidingen, samenwonen/huwen, huwelijkse voorwaarden,toepassing van verhuis- en uitzendregelingen, voortgaand onderhoud met verhoging van hypotheekschuld, etc.
Sinds 1.1.2013 bestaan er bovendien twee regimes ter bepaling van de aftrekbare hypotheekrente, afhankelijk van het tijdstip waarop de hypotheek is afgesloten of verhoogd. Die twee regimes intreracteren daarbij dan nog met de bijleenregeling.Mijn conclusie is dat in de nabije toekomst in Nederland veel eigenwoningbezitters niet meer in staat zullen zijn de eigenwoningschuld en de aftrekbare hypotheekrente uit te rekenen, laat staan de termijnen van aftrekbaarheid goed vast te stellen. Hetzelfde geldt voor veel belastingadviseurs en belastingambtenaren.
Of de Belastingdienst overigens op bijleenregeling en overgangsregime en nieuw regime van eigenwoningregeling controleert bij de Ninbi-aangifte is de vraag. Het lijkt me vrijwel ondoenlijk. Buitenlandse instanties zullen het zeker niet bijhouden.
Admin
SleutelbeheerderBijna (u noemt namelijk slechts de hypotheekrente en er is soms nog meer aan aftrekbare kosten van de woning) helemaal goed begrepen:
Er staat op het ninbi-biljet een vraag over het inkomen uit eigen woning. Daar hoeft nooit een positief bedrag ingevuld te worden (dat slechts kan voortkomen uit het eigenwoningforfait). Het kan negatief worden doordat de hypotheekrente, eventueel tezamen met andere aftrekbare kosten als bovengenoemd, groter is dan het eigenwoningforfait. De marktwaarde is van belang voor berekening van het eigenwoningforfait.Terzijde: Over aftrekbaarheid van onderhouds- en afschrijvingskosten van monumentenpanden in het buitenland lopen overigens nog processen. Mijn mening is dat u kunt uitgaan van de fictie dat de monumentenwoning in Nederland zou staan. Wel moet u aannemelijk kunnen maken dat indien de woning in Nederland was gelegen deze zou worden ingeschreven in het register voor Rijksmonumentenpanden. Dat wordt eenvoudiger als het woonland een vergelijkbaar register heeft waarin uw woning is ingeschreven.
Mocht u dus tot de conclusie komen dat u geen inkomen uit eigen woning heeft op grond van het bovenstaande, dan is de vraag m.i. over te slaan (dan wel te beantwoorden met : “nihil”).
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit voogdj op 28/03/2013 16:08
Wie een eigen woning heeft dient de marktwaarde (leegwaarde) te schatten. Dat is slechts van belang als er daarbaast rente betaald wordt over een voldoende hoge hypotheek, danwel bijzondere kosten aan de woning verbonden zijn (onderhoud en afschrijving monumentenpand, erfpacht etc.)Begrijp ik het goed? Is de marktwaarde niet van belang als er geen hypotheek rust op de woning en er dus geen rente wordt betaald?
Admin
Sleutelbeheerder(Half) Wilde katten uit het asiel doen wonderen. Ze scheiden iets af uit hun pootjes waardoor de Loirs je huis niet meer in willen en ze lusten de mollen rauw, net als muizen, ratten, onschuldige eekhoorntjes, wezeltjes,de loirs zelf, paashazen, enz. De wezels eten ze niet op, maar de rest wel, behalve staart en soms oren. Het nadeel is een stuk minder vogels in je tuin, die zoeken hun heil elders, maar in Frankrijk ruimte genoeg, toch?…. De kadavers die je vindt zijn niet altijd even prettig, maar schijnbaar is het een stuk “diervriendelijker” dan andere geopperde middelen ook al sterft de gevangen prooi een trage dood door het leuke spelletje voor de maaltijd.
28 maart 2013 om 23:45 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192617Admin
SleutelbeheerderWij waren ter plekke toen we het huis vonden waar we naar op zoek waren. Zelfs toen heeft de makelaar hemel en aarde bewogen om ons een ander huis te verkopen, ik snap nog steeds niet waarom.
En dan nog een tip, in onze regio heeft de oorspronkelijk bestemming van een pand nogal wat invloed. Dit wordt nooit genoemd door “de” makelaar. Zo mag je een pand met bestemming agrarisch bedrijf soms alleen verbouwen als je zelf boer wordt. Of je mag slechts zoveel m2 uitbreiden op voorwaarde dat… Er zijn situaties waarin je alleen binnen iets mag veranderen en buiten helemaal niets. Er zijn zelfs panden bestemd om ruine te worden (en die verkopen ze toch). Laat je goed informeren en vraag zoveel je kunt.Rimke
Admin
SleutelbeheerderIk zou zeggen: bepaal voor jezelf wat je de moeite waard vind. Natuurlijk kun je met de leverancier in de clinch gaan – het product zou niet geschikt zijn voor het beoogde gebruik o.d. – maar dat wordt een lange weg. (Maar misschien dat Que Choisir iets voor je kan betekenen?)
Verder zou ik zeggen: stoppen met dit middel, vergeet de xylophene.
In het geval je de schimmel weg wil hebben (esthetische redenen): wellicht kun je de hoge drukspuit erop zetten, laten drogen en dan vervolgens opnieuw afwerken? Anders wordt het schuren met een masker op.Wilm
Admin
SleutelbeheerderDit was het antwoord van de fabrikant:
Nous vous remercions pour vos photos.
Ce type de phénomène peut arriver dans le cas où le manque de ventilation peut
provoquer un confinage
de la pièce développant un “effet de serre”.
Cet effet de serre monte le taux d’hygrométrie dans la pièce et retarde le séchage
du produit.
Ces produits étant épais et à l’eau, ils demandent un temps de séchage assez long.
Ce temps de séchage peut provoquer un développement de moisissures de surface dans
ce cas de figure.Avez-vous essayé d’effectuer un ponçage pour nettoyer ces taches ?
Cordialement
Le Service TechniqueTja, wat moet je daar nu mee? Het tocht immers flink op de ongeisoleerde zolder.
Met schuren is de schimmel wel weg te halen (althans optisch).
Maar dat zou betekenen dat dit middel dus eigenlijk niet te gebruiken is binnenshuis.Want binnenshuis tocht/ventileert het een stuk minder dan in de schuur.Wim3
Admin
SleutelbeheerderIk ben het onderwerp begonnen, dus ik zou de richting die het heeft genomen inderdaad als gesloten willen beschouwen en dit topic verder open willen laten voor inhoudelijke (ervarings)bijdragen.
Admin
SleutelbeheerderOpgaaf wereldinkomen (ninbi-aangiftebiljet) heeft twee doeleinden:
1. controle mogelijk maken op de zorgtoeslag toekenning. Daarvoor is het verzamelinkomen (overigens tezamen met dat van de eventuele toeslagpartner) nodig. Dat bestaat uit inkomen uit box 1, box 2 en box 3. Box 3 heeft betrekking op vermogen.
2. de basisgegevens te leveren voor de berekening van de verdragsbijdrage. Die wordt niet berekend over box 3 (en ook niet: box 2) inkomen. Wel speelt box 3 inkomen (en dus het vermogen) indirect een rol, namelijk bij de controle op de persoonsgebonden aftrek (die wel in beginsel in box 1 neerslaat), bij de toekenning van de heffingskorting voor ouderen en bij de bepaling van de hoogte van het heffingsvrije vermogen.
Vragen betreffende inkomensposten die niet op u betrekking hebben omdat u dergelijk inkomen niet heeft zijn gewoon over te slaan.
Wie een eigen woning heeft dient de marktwaarde (leegwaarde) te schatten. Dat is slechts van belang als er daarbaast rente betaald wordt over een voldoende hoge hypotheek, danwel bijzondere kosten aan de woning verbonden zijn (onderhoud en afschrijving monumentenpand, erfpacht etc.)Om deze beide bovengenoemde redenen wordt naar inkomen uit alle drie de boxen gevraagd. Op http://www.vngsint.com staat op de thuispagina het rekenmodel dat gebruikt kan worden bij invulling van het Ninbi-biljet. Zowel de verdragsbijdrage als de zorgtoeslag zijn daarmee in de meeste gevallen te berekenen.
Admin
SleutelbeheerderIs het nu genoeg?
Bosbess heeft de meest scherpe beschuldiging terug genomen.
Discussie sluiten?Admin
Sleutelbeheerder’t Is weer ’n fraai staaltje van Bossbesss’ argumentatietechniek, ze lijkt wel ’n homo politicus die overal mee wegkomt : intelligent, ongrijpbaar maar daardoor onbetrouwbaar als baken.
Peter.
P.S. Van m’n grootmoeder heb ik geleerd dat overal waar “te” voor staat niet goed is, behalve “tevreden” en “t(e)huis”. Economen noemen dit de Wet van ’t afnemend marginaal nut.
Of : één mol is lief, twee mollen zijn nog liever, te veel mollen is niet leuk meer.Admin
SleutelbeheerderBosbess, er werden ervaringen gevraagd, geen meningen.
Als je toch meent die ongevraagd te moeten ventileren en daarbij de deelnemers van van alles en nog wat beschuldigt dan kun je reacties verwachten. Die interpreteer je dan alsof we collectief aan Bosbessbashing doen.
Wie kaatst kan de bal verwachten. En als die dan terugkomt, verongelijkt weglopen…….Steven
Admin
SleutelbeheerderBeste Bosbess,
In mijn vorige reactie gaf ik aan respect voor jouw mening te hebben, ook al ben ik niet geporteerd van de wijze waarop je die naar voren brengt. Ik moet zeggen dat dit respect behoorlijk schade heeft opgelopen na jouw laatste post. Je vindt het blijkbaar wel nodig om anderen aan te spreken op de dingen die ze doen en zeggen, maar `zelf reageer je venijnig en gefrustreerd als je zelf wordt aangesproken op de dingen die je zegt en hoe je ze zegt. Communiceren is blijkbaar lastig, maar lees de eerste alinea van je eerste reactie nog maar eens na, dan kun je de reacties daarop misschien wat beter plaatsen en hoef je niet zo gefrustreerd te reageren. Je schreef namelijk:
ter plekke word ik misselijk van sommige bovenstaande methodes om nuttige en totaal onschadelijke diertjes met grof geweld af te maken en/of te verminken, alleen om een biljartlaken van een gazonnetje te houden. In Frankrijk notabene! Ik begrijp niet dat iemand zulke walgelijke martelpraktijken hier zonder blikken of blozen durft te beschrijven. Dan heb je toch geen greintje gevoel in je lijf.
Ik denk dat ik veel meer dan een greintje gevoel in mijn lijf heb, zowel naar dieren als naar mensen!
Dag (éne) dame
28 maart 2013 om 10:57 In reactie op: On-line huis zoeken en de frustraties met Franse makelaars (grmbl!) #192624Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 26/03/2013 12:17
Nou dan niets, was zijn antwoord.
Rare mensen die fransen.Haha! Dank je wel voor je moeite in ieder geval!
Ik begrijp het ook niet helemaal, maar ik kan het niet veranderen, dus ik heb er verder vrede mee. Blijkbaar gaat het met de huizenmarkt en met de makelaars in Frankrijk ge-wel-dig, en gaat alles verder vanzelf.
Toevallig kreeg ik wel vorige week een mail van een makelaar waar ik een paar maanden terug had geinformeerd. Hij had een vergelijkbaar huis in dezelfde streek. Er zijn dus ook wel goeie.
JS
Admin
SleutelbeheerderIk moet dezer dagen tegen een lastige aandoening een penicillinekuur volgen.
Wat voel ik me schuldig dat ik nu arme bacteriën dood die zich niet kunnen verzetten!
Beesten doden elkaar toch ook. Wat onmenselijk! Moet niet iemand de vliegen vretende spinnen vermanen?
De Partij voor de Dieren is ook een beetje schizofreen:
niet meer dan x kippen per vierkante meter houden, maar wel honden in flats, en op paarden rijden mag ook.Admin
SleutelbeheerderDank je wel Peter. Ik ben niet helemaal ongevoelig voor de argumenten van Bosbess, maar ik heb wel moeite met de manier waarop ze haar standpunten aan anderen probeert op te dringen. Daarbij verwijt ze anderen (niet goed lezen) dingen, waar ze zìch zelf ook aan schuldig maakt. Het belerende toontje in haar eerste reactie is er denk ik ook de oorzaak van dat er daarna allerlei (tegen)reacties daarop zijn verschenen. Mijn opzet bij het stellen van de vraag was een probleem (opnieuw) aankaarten, waar anderen (zie oude forum) ook mee te maken hebben of hebben gehad, niet een soort ethische discussie daarover te ontketenen. Ik heb respect voor de wijze waarop Bosbess meent te moeten handelen. Ik ga zelfs ver met haar mee (eet bijvoorbeeld geen foi gras of guisses de grenouilles). Ik heb echter ook respect voor anderen die daar anders over denken en dat mis ik in de reacties van Bosbess.
Wat dat betreft gaat mijn sympathie meer uit naar Robbemond, die zonder te oordelen naar anderen, met een alternatieve methode kwam. Jammer alleen dat hij in de wijze waarop de discussie zich verder ontspon blijkbaar aanleiding heeft gezien zijn bijdrage te verwijderen!
Admin
SleutelbeheerderTja Herman, zo gaat ’t er hier soms – steeds vaker overigens – aan toe. Maar laat u hierdoor niet afschrikken, blijf vragen stellen en beantwoorden dan worden we allemaal wijzer.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderZucht! ……..
Admin
SleutelbeheerderTsjonge, ik begin me toch zo langzamergand een “Mollen-Taliban” te voelen met de Détaupeur als bermbom….. 😉
Gelukkig hebben we nog onze “Kunduz AnimalCop”!
Steven
Admin
SleutelbeheerderAlhier, dept 30, bereik via SFR, tijdens verblijf in NL via Vodafone.
TheoAdmin
SleutelbeheerderDe consul kan er niks aan doen, maar ik MOET mij kunnen legitimeren. Dus wordt ik verplicht door de overheid om mijn paspoort te vernieuwen.
Admin
SleutelbeheerderBij ons in het dorp is een huis gebouwd zonder bouwtoelating, op een plek die niet voorzien is als bouwgrond.
De gemeenteraad heeft ook hier op basis van afwezigheid van het CU besloten geen drinkwater te leveren.
Het lijkt me logisch.Admin
SleutelbeheerderNiemand vraagt u toch uw paspoort te vernieuwen ?
Wat is dit toch voor ’n gezever ?
U wilt lid zijn van ’n cluppie, dan kost u dat wat. “Don’t ask &c.”, ken uw klassieken.En nu de consul ’n “consukkel” wordt genoemd, houd ik erover op. Bash lekker verder,
Peter.
Admin
SleutelbeheerderHallo Theo,
Klinkt goed. Welk netwerk gebruikt Leclerc? (niet elke netwerk heeft bij ons dekking).
Wim3
Admin
SleutelbeheerderGebruik met tevredenheid reeds 3 jaar de simkaart van Leclerc. Beltegoed 1 jaar geldig. Ook buiten LDF goede verbinding.
Theo -
AuteurBerichten