Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,761 tot 11,790 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: diepte balken in een muur #198699
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bas,

prima werkmethode!
    Het is ook te zien dat de balkenkoppen met iets zwarts behandeld zijn. Wat hebben jullie gebruikt?

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193636
     Noë
    Sleutelbeheerder

Een beetje te kort door de bocht, je reactie Jos. Frankrijk heeft een zeer intieme relatie met boeken, en de cultuursector eigenlijk in het algemeen. Ze proberen die sectoren dus te beschermen in plaats van die aan de brandstapel van de internationale concurrentie over te geven. En dus krijg je als gevolg wat eigenaardige regeltjes zoals de vaste boekenprijzen en dergelijke, die vooral bedoeld zijn om de kleine boekhandels te beschermen.
    Maar voor de rest ben ik het wel met je eens. Vaak verliezen de Fransen nogal eens de voeling met de internationale realiteit, en bedenkt men de gekste constructies om onhoudbare situaties toch proberen te perpetueren, waardoor ze zich enkel maar meer vastrijden en wegzinken in het moeras.

Leuk artikel dat Steven daar vermeldt. Na de eerste paragraaf lag ik al in een deuk. De ‘journalist’ kwam namelijk al gauw tot de conclusie dat er bij Amazon moet gewerkt worden. Jawel. En dat er ook nog zoiets als resultaten geëist worden. En o ja, het is de computer die dicteert welke bestelling moet afgewerkt worden, en in welke volgorde, enzovoort.
    Tja, die kerel dacht wellicht dat hij eerst even ging mogen aanschuiven voor de koffie, waarop er vervolgens vergaderd ging worden over wat ze die dag eigenlijk wel zouden willen aanpakken.

Misschien moet hij maar voor France Televisions gaan werken. Het is nu al de derde dag op rij, en de zoveelste (ben de tel al verloren), dat we niet eens een fatsoenlijk laatavondjournaal krijgen “pour raison d’actions syndicales”.

Ps: aan dat downloaden op e-reader is ook al lang gedacht, daar zitten namelijk bijzondere taksen op omdat men er automatisch van uitgaat dat je pirateert. Net zoals men die nu ook zou willen invoeren op les appareils connectés, confer het recente voorstel in het “rapport Lescure”.

In reactie op: diepte balken in een muur #198698
     Noë
    Sleutelbeheerder

Voor zover nodig nog een plaatje van onze methode

14743385hu.jpg

bas

In reactie op: diepte balken in een muur #198697
     Noë
    Sleutelbeheerder

Wim3

Ik schreef al iets over de plaatsing in een eerdere reactie.
    Oude balklaag verwijderd.
    A.d.h.v. de nieuwe H.o.H maat zijn in de natuurstenen muur gaten gemaakt met rondom voldoende lucht.
    Zowel boven, onder links en rechts was er dus voldoende speling om de nieuwe kinderbalken te positioneren.
    M.b.v. de bouwlaser zijn de buitenste kinderbalken op hoogte gesteld en ondersteund door een schroefstempel met daarop een badding (die over de gehele lengte van de kamer loopt)
    Vervolgens alle tussenliggende kinderbalken geplaatst. Draad over de balken met een klein spatieblokje op de buitenste kinderbalken. Vervolgens alle kinderbalken met wiggen tussen balk en badding onder de draad op hoogte gesteld (m.b.v. spatieblokje van dezelfde hoogte). Op de bovenzijde van de kinderbalken een koppellat bevestigd, waardoor alle balken gefixeerd waren.
    De kinderbalken zweven nu a.h.w. in het gat in de muur.
    Vervolgens rondom ingemetseld met passende stenen en uiteraard specie.

Dit was voor ons een snelle en prima werkmethode, in aanmerking nemend, dat de kepen in de moederbalk in het atelier (dus niet op de bouwplaats) waren gemaakt.
    Als een muurgat net pas of maar een beetje te nauw is, zit je enorm te klooien met een 60/70kg zware balk. Het aanwerken van de muur moet zowieso gebeuren dus is een groter gat geen probleem.

bas

In reactie op: vrijstelling tax hab/fronc/audio? #196094
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bosbess,
    Als u er 0% verstand van hebt, waarom dan toch zo nodig reageren? Toegevoegde waarde? Nul, nul.
    m.vr.gr.
    peter brand

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193635
     Noë
    Sleutelbeheerder

De recht evenredige correlatie die Steven legt tussen boekenprijs en arbeidsomstandigheden gun ik hem, hij heeft er immers verstand van en ik ben gisteren hopeloos gestraald voor m’n SO Nederlands VWO … Dat moet genoeg zeggen.

Die undercover-journalist onthult niets meer dan wat we al weten. Vandaag Amazon, gisteren Albert Heijn, eergisteren Bild, er zijn vele gemakkelijke slachtoffers te vinden want zo zit de wereld kennelijk in elkaar.
    We kunnen ook voorstellen de SMIC te verlagen tot driehonderd roepie per dag.

We kunnen ook de financiële sector nationaliseren maar daar heeft F geen goede ervaringen mee, NL evenmin.

Wie doorbreekt de spagaat ? Ik ken wel iemand, maar ben bang dat die op dit forum genadeloos zal worden afgeslacht.

Peter.

Peter.

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193634
     Noë
    Sleutelbeheerder

Als Amazon beter met zijn werknemers zou omgaan, werden de boeken wellicht iets duurder. Makkelijk om grote dépôts neer te zetten, bevolkt door merendeels uitzendkrachten die bij het minste of geringste dysfunctioneren de laan worden uitgestuurd.
    Helaas durven de handhavende diensten daar niet aan te komen. Werkgelegenheid, weet-je wel. Er is al zoveel chômage.

Een journalist is undercover bij Amazon gaan werken.
    Zie http://www.contrepoints.org/2013/05/06/123670-drame-un-journaliste-decouvre-le-monde-du-travail-chez-amazon

Steven

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193633
     Noë
    Sleutelbeheerder

De gehele EU-markt is verziekt door produktiebevorderende subsidies en marktbeschermende maatregelen.
    Dat is niet sinds gisteren, dat is sinds Sicco Mansholt (“nooit meer honger”, maar dat was na WO II).

Nu men begint in te zien dat dit systeem leidt tot fouten in dat systeem (landbouwsubsidies gaan verdwijnen dus ook de melkquota, bij voorbeeld), zou je systeemwijzigingen verwachten. Vooral van Bruksels.
    En dan wellicht langzaamaan ook gevolgd door ‘Parijs’.

Maar neen, in alle wijsheid gaat de vinger nu naar China en men vergeet die drie overige vingers die dan naar jezelf wijzen. Parallelle import is nu ’t haasje, ’t is wachten op de afschaffing van dat idiote monopolie van autofabrikanten. Wie durft dit aan ?
    Niet die ijverige en hoge ambtenaar die z’n pensioenrechten ziet verdampen, stel je voor.

’t Is te gemakkelijk om alle F-problemen aan Hollande te wijten, hij is nog steeds bezig de ellende van z’n voorganger te corrigeren. En wordt daarbij flink tegengewerkt, helaas.
    Helaas heeft-ie z’n ‘vijanden’ benoemd, dat waren die financiële jongens & meisjes. Dus alle anderen kunnen rustig voortgaan.

Peter.

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193632
     Noë
    Sleutelbeheerder

Cees,

Wie zou hier hebben beweerd dat Fransen minder gaan lezen als boeken duurder worden? Lees ik ergens overheen?

Verder valt me op dat het nu wel de Duitse minister Roeler is die nu oproept een oplossing te vinden in het handelsconflict tussen de EU en China. Maar waar blijven Fabius, Moscovici, Montebourg of al die andere grote namen die dit land gaan redden?

In reactie op: diepte balken in een muur #198696
     Noë
    Sleutelbeheerder

Interessante discussie, en wat nu als je Douglas balken wil opleggen in de buitenmuur?
    Voor een balcon/carport? Er is dan contact met regenwater, omdat de muur onregelmatig is.

Wat is de beste omkleding? Bitumen, menie, lood of loodvervanger of EPDM. Het aanbrengen van stroken EPDM op de liggers (aan de bovenkant, waar het water vandaan komt) is wel een goed idee weet ik. Een combinatie van kopse kant in de menie, en de balk rondom in de EPDM met wat ventilatie gaatjes aan de bovenkant?

In reactie op: diepte balken in een muur #198695
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit marhout op 5/06/2013 14:32
    Hoe heb jij de balken op exact de goede hoogte gekregen? Met het weghalen van hele stenen varieert de hoogte van de balken nogal. Met specie op hoogte gebracht of stenen op de juiste maat geslepen? Wim3

Natuurlijk is het gat in een natuurstenen muur nooit op de juiste hoogte. Voor het plaatsen van balken moet men dus iets doen. IK heb het zo gedaan:
    het gat met passende stenen die ik met mortel vastgezet heb net niet voldoende hoog opgevuld. Dan de balken met stukjes tegel op de juiste hoogte gesteld. Gebruik nooit hout of houtachtig materiaal, vooral geen spaanplaat.
    Zie hier afb.5.

In reactie op: diepte balken in een muur #198694
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bas,
    Hoe heb jij de balken op exact de goede hoogte gekregen? Met het weghalen van hele stenen varieert de hoogte van de balken nogal. Met specie op hoogte gebracht of stenen op de juiste maat geslepen?

Wim3

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193630
     Noë
    Sleutelbeheerder

Oei Christian, gaat Zwangswirtschaft niet zelfs nog verder terug in de tijd, n.l. die van vlak vóór de DDR? laten we hopen dat het niet zó ver zal komen.

Wilm

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193629
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jos en Wilm,

doet me denken aan de Zwangswirtschaft van de DDR. Eenheidsprijzen en van bovenaf vastgelegde productie- en afzetcijfers.
    Heeft Frankrijk ook een vijfjarenplan voor de groei van de economie, zoals alle Oostblokstaaten die hadden? Dat dit niet werkt heeft zelfs Poetin ingezien.

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198779
     Noë
    Sleutelbeheerder

Christian,

Dank voor de link !! 😀

Paul

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193628
     Noë
    Sleutelbeheerder

Tjsa.. als je de internationale marktwerking niet wil accepteren dan zul je wel moeten, kijk naar de EU, die doet hetzelfde met die zonnepanelen uit China..

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193627
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het past helemaal in de denkwijze van deze regering. (of moet ik zeggen dit volk?)
    De concurrentiekracht van Frankrijk is laag, o.a. doordat de arbeidskosten hier te hoog zijn, hoger dan b.v. in Duitsland (Gallois). En wat is dan de Franse conclusie: de lonen in Duitsland moeten omhoog.

Jos, ik ben het helemaal met je eens.
    Gelukkig maar dat wij nu nog via de sluiproute Nederland onze spullen kunnen bestellen, al vraag ik me wel af hoelag dat nog kan. Wellicht tot het moment komt dat de Franse overheid een volgende stap zet in het cocooning-proces en Amazon etc etc. weggefilterd worden op internet. Dat wordt een mooi moment voor ons om over te schakelen op satelliet-internet

Wilm

In reactie op: +++ Toch belastingverhoging +++ #191307
     Noë
    Sleutelbeheerder

We dwalen wat van het onderwerp af (al is het erg Frans): kijk eens op http://www.anact.fr/portal/pls/portal/docs/1/814342.PDF
    Even doorbijten. Veel informatie overu sterfte-oorzaken. Wellicht kloppen de getallen in mijn eerdere post niet helemaal maar de verschillen in levensverwachting zijn flagrant.

Steven

In reactie op: +++ Toch belastingverhoging +++ #191306
     Noë
    Sleutelbeheerder

Veel factoren waarvan ik de weging niet bij de hand heb: opgroeien in minder gunstige omstandigheden, minder toegang tot kwalitatief goede zorg, meer verkeersongevallen en ongevallen thuis, meer criminaliteit, meer vervuiling.
    Mijn informatie komt voornamelijk van epidemiologen als Serge Volkoff. Google daar maar eens op.

Steven

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198778
     Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Alex (chez nous),

ik had hierover in diverse discussies een heleboel geschreven, dit is nu hier samengevat.

Trek- of duwkrachten? Neen, balken oefenen alleen verticale belasting op de muren uit. Als u de balken doorzaagt kunt u de helften zo uit de muur trekken.
    En verder de adviezen van Wilm opvolgen!

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198777
     Noë
    Sleutelbeheerder

de KOP van de balk (dus de oplegging) moet altijd worden dichtgezet.

Wanneer het gaat om een begane grondvloer is het verstandig de KOP van de balk, dus dat gedeelte dat permanent in contact is met de vochtige muur, eerst te behandelen met b.v. “goudron” (soort teer).

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198776
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik begreep in een ander topic dat wanneer je de balken helemaal dicht zet met specie, dat de balk “stikt”?

In reactie op: Inloggen bij EDF #187473
     Noë
    Sleutelbeheerder

Zojuist ’n berichtje ontvangen van de vrinden :

Bonjour Monsieur XXXXXX,
    Afin de vous proposer un service toujours plus performant et pratique, votre espace Client va faire l’objet d’une opération de maintenance.
    Celle-ci est susceptible de perturber l’accès à votre espace Client dès à présent, et ce jusqu’au mercredi de la semaine prochaine.

Veuillez nous excuser pour la gêne occasionnée.

Het blijft nog wel even tobben daar.

Peter.

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198775
     Noë
    Sleutelbeheerder

Was hier niet ergens een goed verhaal over te vinden? Cristan ?????

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198774
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo Alex,
    In principe kun je de balkenvloer gewoon vervangen zonder specifieke maatregelen te hoeven treffen. Controleer voor de zekerheid op het moment van verwijderen van de balken wel – per balk – of stenen niet meekomen.
    en verder ga ik ervan uit dat op de vloer zelf niets meer rust.)

Voor wat betreft het aanwerken van de gaten: vergeet alsjeblieft pur-schuim, maar werk aan met stukken steen en specie.

Succes,
    Wilm

In reactie op: +++ Toch belastingverhoging +++ #191304
     Noë
    Sleutelbeheerder

Mijn filosofie: als je veel verdient, mag je ook veel belasting betalen. Ik heb niets tegen progressieve schijven. Ik heb wel wat tegen allerlei regelingen die inkomensafhankelijk zijn.
    Zo vind ik dat onderwijs en openbaar vervoer eigenlijk gewoon overal gratis moeten zijn. Evenals een goede basis-gezondheidszorg.
    Natuurlijk haal je daar de ongelijkheid tussen de sociale klassen niet weg. Meer luxe zaken zijn gemakkelijker te verkrijgen als je meer verdient. En slimme, goed georganiseerde mensen met een functionerend netwerk hebben altijd een pré boven mensen die slecht keuzes kunnen maken, minder assertief zijn en niet goed de consequenties van die keuzes kunnen overzien. Dat “ouvriers” in Frankrijk 7 jaar korter leven dan “employês” vind ik een gotspe. 15% van de “ouvriers” haalt de 65 niet tegen 2% van de “employés” en dit verschil is maar voor de helft te verklaren door leef- en eetgewoonten en arbeidsomstandigheden.
    Nee, geen USsies anticommunisme. Laat mij wat politiek-sociale visie maar ergens in Scandinavië neerdalen.

Steven

In reactie op: TNT Sat Nederland #186733
     Noë
    Sleutelbeheerder

Nog een aanvulling welke het besluitproces kan beïnvloeden. Vanaf 3 juni, gisteren dus, is het niet meer mogelijk om TNT-Sat SD programma’s te bekijken op een NIET goedgekeurde ontvanger, bv de eerder genoemde Linux ontvanger. Eerder was het al niet meer mogelijk om zo de HD programma’s te bekijken. Heel jammer want dit betekent haast zeker dat je gedwongen wordt voor iedere TV een extra decoder aan te schaffen met weer een afstandbediening erbij op tafel!

In reactie op: vrijstelling tax hab/fronc/audio? #196093
     Noë
    Sleutelbeheerder

Harold, u kunt hier (= http://www3.finances.gouv.fr/calcul_impot/2013/) eventuele belastingaanslagen simuleren, voor 2013 over 2012.
    De toelichtingen, vrijstellingen e.d. vind u hier ook.

Peter.

In reactie op: vrijstelling tax hab/fronc/audio? #196091
     Noë
    Sleutelbeheerder

Peter,

Op moment dat ik de lijfrente zal laten ingaan bij de 60 jarige leeftijd, woon ik permanent in frankrijk en ben daar dus ook belastingplichtig(anders had ik deze vraag ook niet gedaan).
    Harold

In reactie op: +++ Toch belastingverhoging +++ #191303
     Noë
    Sleutelbeheerder

Die blagen zouden veel langer naar school moeten en er pas vanaf mogen als ze over zekere kwalificaties beschikken. Lassen, Engels, hoof’rekenen, dat soort dingen.

Je neigt naar USsisch anticommunisme uit de jaren ’50 en ‘gratis’ bestaat overigens niet. In ieder geval niet voor ’n voedzame maaltijd in de kantine en zeker niet voor verantwoord scholierenvervoer.

Peter.

30 berichten aan het bekijken - 11,761 tot 11,790 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?