Mollen in de tuin

Dit onderwerp bevat 45 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #188776
     Anoniem
    Inactief

    Tegenwoordig hebben de Mirage warmtescanners aan boord, eitje, hihi.

    #188777
     Noë
    Sleutelbeheerder

    (Half) Wilde katten uit het asiel doen wonderen. Ze scheiden iets af uit hun pootjes waardoor de Loirs je huis niet meer in willen en ze lusten de mollen rauw, net als muizen, ratten, onschuldige eekhoorntjes, wezeltjes,de loirs zelf, paashazen, enz. De wezels eten ze niet op, maar de rest wel, behalve staart en soms oren. Het nadeel is een stuk minder vogels in je tuin, die zoeken hun heil elders, maar in Frankrijk ruimte genoeg, toch?…. De kadavers die je vindt zijn niet altijd even prettig, maar schijnbaar is het een stuk “diervriendelijker” dan andere geopperde middelen ook al sterft de gevangen prooi een trage dood door het leuke spelletje voor de maaltijd.

    #188778
     Anoniem
    Inactief

    Zo!

    14026290ic.jpg

    #188779
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Lijkt niet erg op een mol Cees 🙂

    #188780
     Anoniem
    Inactief

    nee, maar ’t werd wel tijd dat tie opgeruimd werd.
    Vandaag 4 graden, waar lijkt het op.
    De stulpen staan te bibberen op hun stokkie.

    #188781
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben lang niet op het net geweest aangezien ik soms wat moe en bij tijd en wijlen onpasselijk werd van de bijdrage van een deelneemster.(geheel voor mijn rekening en risico natuurlijk) Had de hoop bij terugkeer haar niet meer zo prominent hinderlijk in beeld te zien. Helaas de teleurstelling is groot. Wat de mollen betreft: ik heb momenteel drie klemmen staan en een prachtig gazon.
    Ton

    #188782
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een kennis (kapster) vertelde me dat er nogal eens boeren kwamen om haar mee te nemen. Dat haar werd dan in mollegangen gedaan en scheen te helpen.
    Hondeharen schijnen nog beter te zijn. Even gegoogeld en inderdaad wat hits erop. Aangezien onze zeer harige hond net gekortwiekt is, gaan we maar eens kijken of dat waar is. In elk geval goedkoper dan de zeer effectieve Détaupeur.

    Steven

    #188783
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Taciturne op 29/05/2013 18:55
    Een kennis (kapster) vertelde me dat er nogal eens boeren kwamen om haar mee te nemen.

    Dit lijkt me ’n “Marie is vannacht bevallen”, zo ambigu.

    Tons klemmen zullen ongetwijfeld hun werk doen maar zo’n détaupeur is wat duurder doch zoveel vriendelijker voor ’t slachtoffer.

    Peter.

    P.S. Jammer toch dat die deelneemster zoveel narigheidjes veroorzaakt. Ik deel Tons wrevel.

    #188784
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je eerste zin zette me even op het verkeerde been, Steven. De boeren namen haar, de kapster mee? En toen?
    Gelukkig kwam ik er wel uit door het vervolg. Wat hadden ze anders met die kapster gedaan?

    #188785
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die kapster zouden ze met bosbessen hebben ingesmeerd, want dat schrikt iedereen af !!!! zelfs de mollen.

    #188786
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na plaatsing mijn laatste bijdrage teruglezend, vond ik de zin ook wat krom maar dacht dat slimme lezers het uiteindelijk zouden begrijpen. En dat was ook zo. En het is tenslotte een knappe kapster….

    Steven

    #188787
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En de knecht van die knappe kapster? Straks worden we nog jaloers Steven.
    Die zin was heel goed hoor. Helemaal niet krom…..ik dacht gewoon (weer eens?) krom.

    #188788
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Us Steven heeft gestudeerd, dat staat vast. En vergt dus nogal wat van de argeloze mol.
    Er is overigens grammaticaal niets mis met z’n brouwsels 🙂

    Peter.

    #188774
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een tuin zonder molshopen is als een strand zonder schelpen.

    janv

    #188773
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Even los van het feit of ik het met haar eens ben: in de betrekkelijk korte tijd dat ik hier rondscharrel valt het me op dat één van de dames die op dit forum reageert, regelmatig onder de guillotine wordt gelegd door sommige heren. Als haar reacties je niet aanstaan, dan sla je ze toch gewoon over? Je gaat toch ook niet naar irritante TV-programma’s zitten kijken om je nou eens eventjes fijn te ergeren? Tenzij je van zelfkastijding houdt…
    Vrouwen reageren over het algemeen nou eenmaal anders dan mannen, laat iedereen in zijn/haar waarde en sla posts van mensen die je niet liggen gewoon over, of leg ze naast je neer.

    @ Silex: die ga ik op een tegeltje zetten.

    Overigens schijnen mollen ook op de loop te gaan van de ondergrondse bedrading van die automatische grasmaaigevallen. Bijkomend voordeel: de grasmat ligt er altijd netjes bij 😉 Bij een paar ha wordt het misschien weer een prijzig verhaal, maar dan maken die paar mollen ook niet zoveel uit.

    #188764
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Silex

    Mocht je ze niet hebben Jan, dan kan je ze bij mij komen halen, je weet waar te zijn!

    @Caroline

    De Franse term voor guillotine is niet voor niets La Veuve!

16 berichten aan het bekijken - 31 tot 46 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?