Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,251 tot 11,280 (van in totaal 13,278)
  • Auteur
  • In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202081
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ook wij hebben een toom kippen (1 haan en 6 kippen) van Nederland naar Frankrijk meegenomen. Zonder specifieke papieren. Ze zijn vervoerd in open gesneden (gleuf van ± 4 cm aan de bovenkant) verhuisdoos. Mijn zus is ’s avonds vertrokken om ± 17 uur vanuit Den Haag. Ze zijn ’s avonds het rustigst. Ze heeft totaal geen problemen gehad. Mijn advies: gewoon doen!

groet, Henny

In reactie op: Aanvraag AOW vanuit Frankrijk #197899
     Admin
    Sleutelbeheerder

In de Tweede Kamer gaan opnieuw stemmen op om de inning en heffing van de verdragsbijdrage over te hevelen van CvZ naar Belastingdienst (CvZ deed dat al eerder per fromeel advies, en ook eerder is dat besproken in de TK, maar door een vorig kabinet afgewezen. Onder meer omdat de belastingidenst toen zoveel uitvoeringsproblemen had metyde Toeslagen. Die heeft de Belastingdienst op (te) simpele wijze opgelsote, leidend tot de enorme Bulgarenfraudezaak die dit jaar in discussie kwam.
    Het is dus de vraag of de Belastingdienst nu klaar is voor inning en heffing van de verdragsbijdrage. Nog afgezien van het feitt dat nu er meer afgerekend wordt op werkelijke kosten dan onder Vo1408/71 de (controlerende) rol van CvZ in het proces stewrker is geworden.

Bij mijn weten heeft de SBNGB gepleit voor overheveling naar de SVB. Een complicatie is natuurlijk dat de SVB niets te maken heeft met ziektekosten, en dat de verdragsbijdrage niet slechts bij recht op ANW en AOW geheven wordt.

In reactie op: Johnny for ever #193669
     Admin
    Sleutelbeheerder

De muziekschool bij ons in de buurt gaf eens een avond met imitatie-optredens. De helft was Johnny!
    Misschien omdat hij zo makkelijk te imiteren is, ook door amateurs. Hihi.

In reactie op: Johnny for ever #193668
     Admin
    Sleutelbeheerder

Misschien is het een idee om Johnny te vragen eens op te treden met zijn mooie liedje “Tes tendres années” begeleid door Wim zijn triootje.

Peter.

In reactie op: Johnny for ever #193666
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb het fenomeen Hallyday nooit begrepen. Het is geen chanson, het is geen schlager, en rock vind ik het ook niet. Dus wat zovele Fransen erin zien?
    Wie weet het?

In reactie op: Johnny for ever #193663
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee hé…. Nog erger dan Rob de Nijs!

Steven

In reactie op: Johnny for ever #193662
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geen commentaar ? Wat moeten we hiermee dan ? U bent fan van deze herrieschopper ? Ik niet.

Peter.

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193623
     Admin
    Sleutelbeheerder

Monsanto heeft besloten om zicht terug te trekken uit Europa (gebrek aan draagvlak) is inderdaad beter geformuleerd dan ‘heeft zich terug getrokken’. Maatschappelijke ontwikkeling is een overheidstaak, met slimme (uch) wetgeving kan de overheid er voor zorgen dat bedrijven daar een bijdrage aan leveren.

Dat de EDF via Nederland aan belastingontwijking doet is prima, het toont aan dat Frankrijk stupide wetgeving heeft. Klaag niet over de EDF, maar over de Franse overheid.

Reshoring is gewoon de reguliere gang van zaken, zo gaat het al eeuwen: Het werk trekt naar de regio met de laagste kosten, dan gaat ook daar de welvaart stijgen, stijgen die kosten en vertrekt het werk weer naar de volgende regio. Als dat de vorige regio is, dan is de welvaart daar juist gedaald.

Het laatste continent wat we kunnen uitbuiten tot ook daar (eindelijk) de welvaart stijgt is Afrika. China investeert daar dan ook massaal, Europa kan beter naar het oosten kijken en de VS naar het zuiden.

Overigens is hier in de omgeving ook een vakhandel (quincaillerie) met lagere prijzen dan de brico’s mét service en zelfs goedkoper dan internet. Die zaak loopt dan ook als een tierelier, het kan dus best.

In reactie op: 2 kippen uit NL mee naar Frankrijk #202076
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als het een paar kippen zijn, worden ze als huisdieren beschouwd en kun je ze gewoon meenemen.
    Voor grotere aantallen wordt moeilijk gedaan, dan moet je een gezondheidsverklaring van een veearts hebben. Vaccinaties zijn overigens niet nodig.
    Ik heb het zelf, zelfs een paar keer gedaan. Heb me daarvoor laten informeren bij het Franse Ministère de l’Agriculture.
    Mijn rit was 700 km en dat hebben ze zonder enig probleem doorstaan in de (koele) kofferbak.

Steven

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193619
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Als de regering tegen Renault zegt dat ze zoals iedereen normaal belasting moeten betalen, dan dreigt Renault met sluiting van een van zijn fabrieken en slikt Hollande (of wie dan ook) een keertje en is het weer voorbij.

Daar zit nu net het probleem: De syndicats en het patronat houden de regering voortdurend in een houdgreep want angst/dreiging banenverlies:
    – onrendabele bedrijven worden met staatssubsidies ondersteund
    – slechte bedrijven verdwijnen niet of veel te laat
    – noodzakelijke vernieuwing van productiemiddelen en productieprocessen wordt tegengehouden
    – arbeidsomstandigheden worden nauwelijks verbeterd
    Inspectiediensten durven niet op te treden want boetes of stillegging geven risico op bedrijfssluiting.
    Het instellen van en “ministère de redressement productif” is één van de belangrijkste blunders van Hollande. Arnaud Montebourg heeft helemaal niets klaargemaakt behalve illusies van werknemers van Arcelor c.s. definitief de grond in boren. En de populariteit van Hollande dus verder omlaag trekken.

Duizenden slachtoffers alleen al in Frankrijk zijn er gevallen (en zullen er nog vallen) als gevolg van een kongsi tussen overheid, vakbonden, werkgevers en “wetenschappers” w.o. bedrijfsartsen want vervangen van asbest was “te duur”. Tot nu toe is daar niemand voor veroordeeld en de onderzoeksrechter die haar tanden erin had gezet is van de zaak afgehaald want moest verplicht “rouleren”.

Steven

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193618
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ga voor de grap eens kijken wat er verkocht wordt in die HyperU; de meeste producten zijn gefabriceerd met behulp van de technologie van Monsanto. En dat geldt dus niet alleen voor voeding, maar voor vrijwel elk product dat bij de grootgrutters in de schappen ligt.
    Misschien geen terroristen maar wel een heel machtig bedrijf, dat aan touwtjes kan trekken zonder dat jij en ik er weet van hebben.

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193616
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zo lang winstmaximalisatie en verhoging van “shareholders value” de grootste drijfveren zijn van veel bedrijven, is er weinig ruimte voor ethiek en moreel ondernemerschap. Biologische veetelers weten dat als je dieren beter behandelt, je beter vlees krijgt. Philips en Van Nelle wisten al in de eerste helft van de vorige eeuw dat dat ook voor werknemers geldt.
    Helaas is in de huidige tijd van crisis in westerse landen en ongebreidelde economische vooruitgang van Aziatische landen “het morele kompas” onderin een stoffige la verdwenen, als het er al ooit was. Je kunt niet op bedrijven rekenen om dat weer te gaan gebruiken. Consumenten en politici hebben daar een veel grotere rol in. Helaas zijn consumentenstakingen zeldzaam want tenslotte is daar ook de portemonnee in het geding en de verwevenheid van politici en bedrijfsleven is zo groot en complex dat daar weinig snelle resultaten te verwachten zijn.
    Toch zijn kleine succesjes. Youp van ’t Hek heeft landelijk T-mobile zodanig te kakken gezet dat het bedrijf zijn beleid t.a.v. klachten van klanten moest bijstellen. Kledingmerken krabben zich achter de oren na gruwelijke beelden van ingestorte gebouwen in Bangla Desh of ze het wel kunnen maken van dit soort bedrijven kritiekloos te kopen.

Naming and shaming werkt. Wel op feiten en niet op meningen gebaseerd graag.

Ik spreek grote bedrijven waar ik voor werk aan op de kwaliteit van werken van hun onderaannemers. Daar worden zowel de bedrijven als hun onderaannemers zenuwachtig van.

Steven

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193615
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je spreekt jezelf hier wel tegen Cees “Ik ben en blijf het eens dat er een rem moet worden getrokken op grote bedrijven de veel te machtig zijn/worden.
    Grote Hyper-U’s vermoorden de kleine middenstand, grote leroy’s de kleine doehetzelf, grote conforama’s de kleine meubelmakers enz enz. Het is geen vermoeden, het is een vaststaand feit.
    Dat komt omdat de overheid de grote jongens de vrijheid heeft gegeven, ook dat is een vaststaand feit.
    Kleine middenstanders klagen al jaren dat de overheid de regels terug moeten draaien, maar de overheid doet niets.”

Heb je wel een gegoogeld op Monsanto, bijv. bij Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_(bedrijf)
    of: http://www.express.be/business/nl/economy/op-welke-manier-monsanto-het-dagelijks-menu-van-de-europeaan-zal-dicteren/189879.htm
    Dit is het prototype van een bedrijf wat veel te groot en veel te machtig is en jij hebt er niets op tegen??

Carolien

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193612
     Admin
    Sleutelbeheerder

“De geschiedenis zal het leren, in ieder geval heeft Monsanto zich terug getrokken uit Europa”.

Nee hoor, ze zitten er nog. In Autry-Le-Châtel (45) bijvoorbeeld.

Steven

In reactie op: Aanvraag AOW vanuit Frankrijk #197897
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo Franca,

Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb mijn zwager geholpen met zijn AOW aanvraag.
    Geboren als Nederlander, na zijn studie vertrokken naar België, door naar de VS, Amerikaan geworden, uitgezonden naar België en Nederland, kortom een moeilijk dossier.
    De SVB heeft het allemaal keurig uitgezocht, pensioen toegekend en zelfs een zogenaamd rustpensioen in België voor hem aangevraagd.
    Hulde, hulde, hulde.

mvg/peter.

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193611
     Admin
    Sleutelbeheerder

‘maatschappelijke verantwoordelijkheid’, definieer dat eens?

Philips bijvoorbeeld heeft in het verleden Eindhoven ‘op poten’ gezet, het personeel verwend met sport (nu psv), goede scholing en huisvesting onder die noemer. Je kunt net zo goed stellen dat Frits goed geschoold personeel zocht en dat aan zich wilde binden om het personeelsverloop en -verzuim te minimaliseren.

Uiteindelijk heeft het Philips meer geld opgebracht dan gekost. Is dat ‘maatschappelijk verantwoord ‘ of gewoon slim ondernemerschap?

Is Monsanto een oplichter of een innovatief bedrijf wat er voor zorgt dat de wereldbevolking te eten heeft? De geschiedenis zal het leren, in ieder geval heeft Monsanto zich terug getrokken uit Europa.

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193607
     Admin
    Sleutelbeheerder

Grote bedrijven kunnen beter met alle wettelijke beperkingen om gaan dan kleine bedrijven omdat ze het zich kunnen veroorloven daar een hele afdeling op te zetten die vervolgens meer terugverdient dan ze zelf kosten.

Dat geldt echter ook voor de overheid, sterker nog: die wordt (nog meer) betaald om niets anders te doen dan regeren. Maar bedrijven huren competente lieden in, terwijl landen geregeerd worden door personen die geen enkele vaardigheid of competentie hoeven te hebben, behalve goed kletsen teneinde verkozen te worden.

In reactie op: Tekenprogramma #198762
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Peter,

Voor simpele klusjes kun je ook hier: http://www.floorplanner.com/ terecht. Voor een enkel ontwerp zelfs gratis. Inloggen met je google account en je heb je tekening overal ter wereld beschikbaar..

Succes ermee.
    Rob

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193605
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik weet niet wanneer Cees’ verhaal speelt, maar in NL speelde iets anders. Ten tijde van Jan Pronk als minister op VROM waren alle plannen à la Maxis te Muiden uit den boze. Niks geen commerciële lintvorming langs snel- en invalswegen, zoals in B en F zo gebruikelijk is. Dat had niets met AH te maken maar alles met de toen dienstdoende minister.

Dat later toch Leiderdorpen en Alexanderpleinen ontstonden, was slechts ’n gevolg van de gewijzigde kabinetssamenstellingen.

Peter (die ondertussen de rode draad van dit onderwerp kwijt is, maar hij herinnert zich nog de verticale prijsbinding in NL voor boeken en ’t lage BTW-tarief; is dat nog steeds zo ? Heil cultuur !).

In reactie op: frans rijbewijs – nederlandse auto #192059
     Admin
    Sleutelbeheerder

In antwoord op het verhaal van Ben.
    Nederland is al teruggefloten door het europese hof ivm met leaseauto,s uit duitsland waar een nederlander mee reed,dat mocht wel,vrij verkeer van diensten en goederen hetzelfde geld voor een huurauto.Nederland kon niet aantonen dat het voertuig uitsluitend in nederland gebruikt werd en daarom is de belasting vordering door het europese hof vernietigd.
    Rob

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193603
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mee eens. Inmiddels weet ik natuurlijk ook de bakker, slager etc. te vinden die wel wat duurder is maar prima kwaliteit levert. Afstand speelt op het platteland echter een grote rol, die winkels zitten in grotere gemeentes met supermarkten en mensen die niet mobiel zijn moeten noodgedwongen lokaal winkelen. De gemeente ‘pampert’ deze kleine ondernemers/oplichters om leegloop te voorkomen, maar faillissement was beter.

In reactie op: Belastingen/wia uitkering/zorgverzekeringen #191346
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jammer Wim. Nu missen al die papieren boeken liefhebbers de mogelijkheid om naast het open haardvuur je voortreffelijke informatie tot zich te nemen. Of gaan we nu allemaal met de tablet bij dat vuur zitten?
    Maar begrijpelijk is het wel. Helaas………….

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193602
     Admin
    Sleutelbeheerder

Komt het verhaal van de “toegevoegde waarde” weer om de hoek kijken.
    Als ik weet welk boek ik wil hebben, bestel ik het bij Amazon. Als ik wat lezenswaardigs wil hebben voor mijzelf of voor een ander en ik weet niet wat, ga ik naar de Fnac, ben ik in Lille naar de Furet du Nord en in Rotterdam naar Donner.
    Mijn grasmaaiers en kettingzaag koop ik bij een lokale winkel. Ze helpen me met de keuze, zijn niet opdringerig en weten op elke technische vraag antwoord te geven. Ik ga er niet de deur uit voordat ik een uitgebreide instructie heb gekregen. Zelfs als ik zeg dat ik het al weet. En SAV perfect. Dat is toegevoegde waarde.
    Als ik 20m koperen buis 14/16 moet hebben, ga ik naar Brico Depot. Ga ze echter geen al te technische vragen stellen. Dus apparaten koop ik daar niet. Bij de Bricomarché in de buurt zitten een echte meubelmaker en electricien. Die vinden het prachtig om me te adviseren.
    Toen ik hier net kwam wonen keurde de plaatselijke slager in het dorp mij geen blik waardig. Hij vond mij waarschijnlijk een debiel omdat ik niet precies kon zeggen wat ik wilde. Verkocht me taai vlees voor teveel geld. Hij met pensioen, zoon nog een grotere botterik en tent op de fles. Het vrouwtje dat nu 2x per week komt in haar rijdende winkel heeft prima vlees, veel humor, redelijke prijzen. Als ik haar zie, koop ik vlees of worst, zelfs al ik het niet echt nodig heb.

Als er twee bakkers naast elkaar zitten, soit. De beste zal overleven en de prijs is niet altijd het criterium.

Morgen gaan we de 15 jaar van de épicerie van Christian vieren. De enige in het dorp. Heeft alles. Doet ook Bureau de Poste en Tabac. Open 7 dagen in de week, alleen op Kerst en Nieuwjaar dicht. Grote boodschappen bij de supermarkt, kleine bij Christian. De lokalen die geen auto hebben of slecht ter been zijn halen er alles. De winkel loopt als een tierelier. Goed, je moet geen haast hebben. Maar de wachttijd wordt wel volgekwekt.

Concurrentie gaat niet alleen om de prijs. Kwaliteit is niet alleen materieel maar ook immaterieel.

Steven

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193601
     Admin
    Sleutelbeheerder

Frankrijk beschermt de kleine middenstander nog steeds met (ridicule) wetgeving die het bijvoorbeeld verbiedt om een product onder de kostprijs te verkopen en sluitingstijden van bakkers bij supermarkten te forceren waardoor de consument gedwongen wordt om 1 dag per week z’n pain te kopen voor de dubbele prijs en de halve kwaliteit bij de lokale bakker. Ik kom nooit bij die bakker noch de lokale slager die mij het dubbele van de hoofdprijs rekent voor een lap vlees die zo slecht van kwaliteit is dat ik ‘m thuis heb weggegooid. Uitsluitend dankzij die ridicule wetgeving overleven deze oplichters nog steeds.

De Franse burger wordt benadeeld, het drijft de winkelprijzen juist op omdat concurrentie niet loont. Iedereen die Franse, Duitse en Nederlandse supermarktprijzen vergelijkt kan dit zelf waarnemen.

In reactie op: Belastingen/wia uitkering/zorgverzekeringen #191344
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Hera en Jelle,

Sterker nog, koop het voortreffelijke boek “La Maison” van onze moderator.
    Ik woon al 9 jaar in LDF en koop altijd de laatste editie.
    Reclame mag misschien niet, maar in dit geval kom je voortreffelijk beslagen ten ijs.

Succes en vriendelijke groeten/Peter

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193599
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Jako, helemaal met je eens. Het is, denk ik, voor de eerste keer dat op een franse publieke omroep zo duidelijk de misstanden aan de kaak werden gesteld! Is nog een paar dagen terug te zien op: http://pluzz.francetv.fr/videos/cash_investigation.html

En hier een reactie op deze revolutie! http://www.rue89.com/2013/06/12/sil-y-a-elise-lucet-grecque-a-ete-viree-hier-soir-243237

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193598
     Admin
    Sleutelbeheerder

Even tussendoor over de belastingontwijking. Het probleem zit niet bij de bedrijven, die betalen gewoon zo min mogelijk belasting binnen de wettelijke mogelijkheden net als iedereen. Wil je dat veranderen dan moeten de politici de wet aanpassen. Maar het is voor incompetente politici natuurlijk veel eenvoudiger om naar een ander te wijzen: Europa, Google, amazon etc.

Admin
    Sleutelbeheerder

😉

Steven

In reactie op: EDF engels sprekende helpdesk #186662
     Admin
    Sleutelbeheerder

Stevens ‘gotspe’ vind ik nogal meevallen : ’t betreft hier toch twee vertalingen ? Dus dat vereist twee vaardigheden en twee keer typen. Dus ‘dubbel vangen’.

Jaap, inderdaad. We moeten de waarde van deze site en van dit forum in acht nemen.

Peter.

In reactie op: Telefoonterreur #186684
     Admin
    Sleutelbeheerder

In de rand van dit fenomeen. Voor wie last heeft van ongewenste intrusies op z’n GSM onder de vorm van SMS’jes ‘U heeft een bericht, gelieve 0899 xxxx te bellen’. Of de zogenaamde ‘ping call’, waarbij een betaalnummer (0899) je een fractie van een seconde belt, niet lang genoeg om te kunnen opnemen, maar net lang genoeg om op je telefoon tevoorschijn te komen als gemiste oproep.

Wel, weet dan dat de mobiele operatoren hiervoor een gratis dienst hebben opgericht waar je die dingen kan melden, zodat ze die ongewenste nummers uit de ether halen. De handleiding vind je hier:

Alerte Spam SMS – Faux bons d’achat

30 berichten aan het bekijken - 11,251 tot 11,280 (van in totaal 13,278)

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?