Johnny for ever

Dit onderwerp bevat 33 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #193661
     Anoniem
    Inactief
    #193662
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geen commentaar ? Wat moeten we hiermee dan ? U bent fan van deze herrieschopper ? Ik niet.

    Peter.

    #193663
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee hé…. Nog erger dan Rob de Nijs!

    Steven

    #193665
     Anoniem
    Inactief

    In een woord? boehaaaaach!
    Was dat ook niet zo iemand die naar het buitenland wilde?

    #193664
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Er zijn toch Nederlanders in Frankrijk die deze ‘muziek’ nog weten te waarderen. Ik behoor vrij uitdrukkelijk niet tot deze groep. Ben meer van de strijkkwartetten en -trio’s.

    Wim

    #193666
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het fenomeen Hallyday nooit begrepen. Het is geen chanson, het is geen schlager, en rock vind ik het ook niet. Dus wat zovele Fransen erin zien?
    Wie weet het?

    #193667
     bosbess
    Deelnemer

    Ik houd van veel soorten muziek, maar dit is inderdaad drie keer niks, het dreint maar door of het nu veel lawaai voortbrengt of zogenaamd “gevoelig” moet klinken. Misschien dat zo’n Nederlander in Frankrijk die er wél van houdt, hier eens uit kan leggen, waarom.

    #193668
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien is het een idee om Johnny te vragen eens op te treden met zijn mooie liedje “Tes tendres années” begeleid door Wim zijn triootje.

    Peter.

    #193669
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De muziekschool bij ons in de buurt gaf eens een avond met imitatie-optredens. De helft was Johnny!
    Misschien omdat hij zo makkelijk te imiteren is, ook door amateurs. Hihi.

    #193670
     bosbess
    Deelnemer

    Spiegelbeeld (1963) van Willeke Alberti, inderdaad mooi liedje, op z’n frans door Johnny:

    #193671
     Anoniem
    Inactief

    Ik dacht dat we hier met zijn allen voor een deel een poging deden om te peilen naar wat reilt en zeilt in het gastland. Daarom mijn post over het fenomeen Johnny Haliday en zijn gemediatiseerde 70ste verjaardag. Ja, ik heb de rechtstreekse uitzending op TF1 bekeken, samen met miljoenen Fransen. Ik heb me geamuseerd, fijn toch?
    En de banbliksems van de hoeders van de goede smaak: je m’en fous.

    #193672
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dirk, wat hier reilt en zeilt weet ik wel zo’n beetje na dertien jaar. “Gastland” ? Sorry, maar ik woon en werk hier.
    Uw promo voor die schreeuwerd intrigeerde me, zeker gezien uw “geen commentaar”, dus ik vroeg hiernaar. Maar dat kwam niet.

    En nu bent u gepikeerd ? Tjongejonge.

    Peter.

    #193673
     bosbess
    Deelnemer

    Dag Oldie, natuurlijk was ik geïnteresseerd in je bericht, maar je “Geen commentaar” kon je op verschillende manieren opvatten: je vindt het mooi, je vindt er niks aan of je vindt dat we geen commentaar mogen leveren. Nu blijkt dus pas, dat je het mooi vindt. Dat vind ik heel fijn voor jou, maar ik vind er dus niks aan, zonder me te beroepen op mijn goede smaak en al helemaal niet om banbliksems af te vuren. Zelf ben ik een grote Stones-fan en die vind jij (met vele anderen) misschien waardeloos.

    Om de wijze woorden van de heer O.B. Bommel te Rommeldam nogmaals te citeren (zie ook onder Amazon op de brandstapel):
    “Men moet niet gehinderd worden door de goesting van anderen, want dat geeft trammelant en tierelier!”

    #193674
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien heeft O.B.B. er ook één over lange tenen? Lijkt me voor diverse reacties hier (men twist weer eens over smaak en is vervolgens verbolgen dat er getwist wordt) de meest juiste duiding.

    #193675
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gisterenavond gedineerd met 8 franse vrienden, die vanaf 11.30 tot 12.30 niet anders hebben gedaan dan samen korte stukjes zingen uit het repertoire van Johnny. Het is dus zuiver een franse zaak.
    Ik kende geen van de de “songs” maar vond het wel leuk.
    Dus een volkszanger a la Andre Hazes denk ik dan maar. Ieder z’n meug en verder niks mis mee.

    Hiha Albert

    #193676
     Anoniem
    Inactief

    Soit, het lijkt op aan spraakverwarring te berusten. “Geen commentaar” wordt in het Zuid-Nederlands vaak gebruikt als : “no comment”. Ten Noorden : “zonder commentaar”, meen ik te weten.
    Maw: ziehier de info (illustratie, link, whatever), die spreekt voor zichzelf.
    De term “gastland” zal ik dan ook niet meer bezigen, gezien dit blijkbaar ook de haren ten berge doet rijzen. Achteraf bekeken had ik ook beter “et alors” geschreven dan “je m’en fous”…
    Het wordt het dus op eieren lopen hier, nu blijkt dat de kloof tussen Vlaanderen en Nederland groter is dan ik dacht.
    Webmaster, uw blog is een lovenswaardig project. Ik heb hier nuttige informatie kunnen vinden maar de kribbigheid van sommige bijdragen laat ik vanaf nu liever aan mij voorbijgaan.
    Laat de thee maar aanrukken, het kransje kan ongestoord verdergaan.

    #193677
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kan me wel vinden in wat Oldie hier zegt. Ik meen zelfs dat het onderwerp al vaker langs is geweest.
    Ik hoop wel dat Oldie blijft. We hebben er al te veel zien gaan door zeer vergelijkbare uitbarstingen.
    “Waar heb dat nou voor nodig”.

    #193678
     Anoniem
    Inactief

    Muziek is voor iedereen een smaak, of dat nu andre hazes is, johny of wie dan ook.
    Ik houd niet van johny omdat het zo’n mannetje is als depardieu, wegrennen als je belasting moet betalen, dus u snapt het al, boycotten die engerd.
    Ik kan me ook niet vinden in zijn muziek, ik ben meer queen, ben (durf het bijna niet te zeggen) persoonlijk bevriend met Michael Hoolbrook, en luister graag naar de tegenwoordige boem boem muziek.
    Ieder z’n smaak, ik ben een soort late puber die ook naar de persoon kijkt, ik wordt bang van johny, rare ogen, griezelig gezicht.
    Dat miljoenen mensen hem aandidden is me een raadsel, net zo min als de miljarden die bieber verafgoden.
    Ieder z’n meut.

    #193679
     bosbess
    Deelnemer

    Ik ben het 300% met Jaap eens. Dat afzeiken van anderen die hier gewoon op hun manier hun mening geven schrikt velen af. Vrijheid van meningsuiting? Die is hier soms ver te zoeken, want er zijn er genoeg die wel via email maar niet via dit openbare forum (durven) spreken. Bang om onverhoeds afgezeken te worden.

    Ook mij, Oldie, zou je een groot plezier doen als je zou blijven. Je levert goede bijdragen en hebt gevoel voor humor. Een misverstand kan altijd ontstaan, zeker tussen Vlamingen en Nederlanders, wat ik uit de praktijk maar al te goed weet. En waarschijnlijk weet jij ook wel dat het soms ook tot komische situaties kan leiden… Je hebt het nu opgehelderd, dus dan is wat mij betreft de zaak de wereld uit. Je moet maar denken dat veel mensen je wél waarderen, ook al laten ze dat niet direct via het forum weten. Zelf heb ik al lang schijt aan lui die zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen en de zogenaamde vrijheid van meningsuiting misbruiken om anderen het zwijgen op te leggen, een lesje te lezen of simpelweg te pesten, alleen omdat ze zich anders uiten dan zij gewend zijn. Het zegt meer over henzelf dan over degene die ze menen te moeten aanvallen. Gelukkig zijn het er maar weinig. Er zijn er maar twee die mij hier het zwijgen kunnen opleggen en dat zijn Wim Bavelaar en Magere Hein.

    #193680
     Anoniem
    Inactief

    Gaan we nou weer een olifant maken?
    Alsjeblieft zeg, hou op.

    De vlamingen hebben de beste frieten, de fransen kunnen geen friet bakken, en de nederlanders zijn slap en vet.
    http://www.youtube.com/watch?v=W8bb3hn8WjI

    #193681
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik had uit eerdere posts al begrepen dat oldie een Vlaming is, en dat ben ik ook. Ik had dus ook geen moeite om z’n post te begrijpen, maar de Nederlandse ‘direktheid’ wilde hem te snel af zijn. Die ‘direktheid’ wordt in Vlaanderen trouwens vaak begrepen als agressief, en al zeker in Frankrijk.
    Verder stel ik ook op dit forum vaak vast dat, waar de Vlamingen zich over het algemeen goed integreren in Frankrijk, dat slechts voor een zeer klein gedeelte van de Nederlanders geldt. Er wonen is één ding, je integreren en de volksaard begrijpen is nog iets anders. Met Johnny kunnen meebrullen is dus verplichte kost voor wie iets van de Fransen wil begrijpen.

    #193682
     Anoniem
    Inactief

    Nou nou Gautier, nou maak je het wel errug bont.
    Ik ken genoeg mensen die helemaal niet met johny mee willen brullen, gewoon omdat ze het om diverse redenen een minkunkel vinden of de muziek niet goed vinden.
    Meelallen doe je op muziek van het echte Franse genre,Thomas Fersen, Brel, Dalida, Francis Cabrel, Charles Trenet, Edith Piaf …
    Als ik rock wil horen luister ik wel naar echte rockzangers.
    Johny is een beetje de muzikant voor de stratenmaker, niet echt dit en niet echt dat.
    Frankrijk kent een zeer rijk genre van Franse muziek geweldig rijk aan tekst en mooie muziek die typerend frans is.
    Zo’n (ge.le) stem als thomas hebben niet veel muzikanten en het is typisch frans.
    Wij doen vaak karaoke op feestjes, de gasten nemen hun muziek mee, ik denk niet dat ik ooit johny heb gehoord terwijl ik elke keer weer Dave op m’n dak krijg, je weet wel, hij is ook nederlands!
    Ze begrijpen er ook niets van dat niemand in nl Dave kent, zo’n beroemdheid.
    Ik moet zeggen, als ik Dave zie met die wapperende ellebogen moet ik even naar de wc, maar er zijn heel veel mensen die wegsmelten op zijn muziek.
    Of dat door zijn muziek komt of omdat Dave vroeger als goddelijk werd aanbeden weet ik niet, ik geef het toe, toen was het wel een knapperd 😉
    Mijn franse favoriet:
    https://www.youtube.com/watch?v=EX6qsTZ54xA

    #193683
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt voor je aanvulling, Gautier. Direktheid vind ik een zeer te prijzen eigenschap. Maar de grens ligt daar waar direktheid wordt misbruikt als excuus voor onvriendelijkheid, onbeschoftheid en onverdraagzaamheid. Ik heb hier al eens eerder beschreven hoe ik als geboren en getogen Amsterdamse op 34-jarige leeftijd in Limburg kwam te wonen. In het begin vond ik die mensen wel vriendelijk maar een klein beetje achterbaks. Ze zeiden nooit direkt waar het op stond. Op de langere duur ging ik vanzelf begrijpen wat ze bedoelden en leerde ik dat hun manier van met elkaar omgaan grote voordelen heeft. Ook bij mij gingen de scherpe kantjes er een beetje af, al blijf ik natuurlijk toch altijd m’n eigen amsterdamse ik. Die limburgse ervaring (Limburgers hebben wel iets van Belgen) heeft me, naast andere dingen, zeker geholpen om hier in Zuid-Frankrijk sneller te integreren. Hoewel ik kamp met de grote handicap dat ik rapsprekende Fransen nauwelijks versta, kom ik overal vriendelijkheid en welwillendheid tegen. Bv. op mijn schilderclub. In de koffiepauze zit de hele boel luid door elkaar te kletsen, ik begrijp er nauwelijks iets van, maar er is altijd wel iemand die het me even uitlegt. En tegen mij praten ze uit zichzelf altijd al iets langzamer.

    Maar één ding kan niemand er bij mij in krijgen: dat ik de muziek van Johnny Halliday mooi moet vinden. Ik zou het bijzonder waarderen als m’n vrienden hier luidkeels z’n liederen zouden komen zingen, want ik hou van zingen en van gezelligheid. Maar Johnny Halliday en mooi? Dat blijven voor mij twee verschillende dingen. En het geweldige van Fransen vind ik nu juist dat niemand hier me dat kwalijk zal nemen.

    #193684
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oei,oei oei, wat een woorden weer allemaal van de “vaste” reageerders. En anderen, die van de weeromstuit zich laten verleiden mee te doen met dat geroeptoeter.

    …..”moeten”,….. Limburgers die op Belgen lijken,…… Fransen die net iets anders zijn dan anderen, ….een Vlaming die zich afzet tegen DE Nederlanders, …..enzovoort …..enzovoort.

    Hoe krijgen jullie het allemaal bij elkaar mensen.

    Zoveel zinnen zoveel vreugd…….

    Waarom toch telkens weer die polemieken rond een onderwerp, terwijl het alleen maar gaat over wat iemand leuk vindt en een ander niet.

    Hou nou toch op met die kinnesinne.

    Lachwekkend, dat is het inmiddels……………..

    (grapje……jullie lijken wel Fransen…..NIET REAGEREN, LENA)

    #193685
     Noë
    Sleutelbeheerder

    O ja, dat vergat ik te melden Johnny is een Belg dus kan nooit een belasting vluchteling zijn.
    Of gooi ik nu olie op het vuurtje. Meerdere uitstekende Franse zangers zijn van Belgische komaf.

    Hola Albert

    #193686
     Anoniem
    Inactief

    Johny een Belg?

    #193687
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oeps, excuus z’n ouders zijn belgisch.

    Albert

    #193688
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar hij was inderdaad een Belg (van geboorte dus) en toen hij wereldberoemd werd in heel Frankrijk en een beetje daarbuiten, is hij Fransman geworden.

    Brel is wel Belg gebleven. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Zoals een heleboel niets te maken heeft met de oorsprong van deze draad.

    Zie mijn voorgaande bijdrage.

    Oei, oei, oei………………………………………………….

    #193689
     Anoniem
    Inactief

    Volgens mij maken jullie een foutje.
    Johny hallyday is als Jean-Philippe op 15 juni 1943 geboren in la cité Malesherbes te Parijs.
    Johny is dus fransman volgens de wet, wie zijn ouders ook waren.
    Later is hij om de belasting te “ontduiken”… nou ja, laat maar.
    Als je meer wilt weten over het fiscale leven van de artiest moet je maar googelen, maar hij heeft een broertje dood aan belasting betalen, dat is wel duidelijk.
    Trouwens, Belgie mocht hij niet in, hij is dus nooit Belg geweest en nooit geworden ook.
    http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec

    #193690
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Okay heren, ik dacht dat is een leuke bypass.
    Ik trek me terug voor de broodnodige nachtrust.

    Ciao Albert

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?