Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #198761
     Anoniem
    Inactief

    Heb reeds jaren autocad voor het maken van tekeningen,maar het is voor mijn toepassing niet ideal.
    Voor het maken van simpele constructie tekeningen (verbouwingen van huis, ed) zoek ik een tekenprogramma wat wat meer gebruikersvriendelijk is en geschikt voor de wat minder gecompliceerde ontwerpjes.
    Wie kan mij een bestaand programma aanbevelen wat onder Windows werkt, e.g. Sketchup, etceteras…

    Peter

    #198763
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter,

    ik werk met Smartdraw. Heel simpele dingen ’teken’ ik ook met MS Paint.
    Het enige nadeel dat ik bij Smartdraw ondervind is dat alle voorgeprogrammeerde elementen volgens de US-amerikaanse standaards en smaak zijn.

    #198764
     Anoniem
    Inactief

    Christian, bedankt, ga het uittesten.

    Peter

    #198765
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Peter,

    Voor de architectonische tekeningen van mijn huis, virtuele walkthroughs door het interieur, rendering, doorsneden en aanzichtstekeningen voor mijn huis als geheel gebruik ik Chief Architect. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

    Detailtekeningen van vakwerkconstructies en dergelijke maak ik met Sketchup Pro. De gratis versie vind ik te simpel, met de Pro versie kun je 3D solid modeling doen en dat vind ik ideaal voor het ontwerpen van mijn pen-en-gat constructies.

    Tenslotte gebruik ik nog Microsoft Powerpoint en Visio voor simpele vloerdiagrammen en schema´s.

    Salutations, Jos

    #198766
     Anoniem
    Inactief

    Jos,

    Heb net Sketchup (free) gedownload en ga het weekend er even mee aan de slag.
    Als het te simple blijkt zal ik de Pro uitproberen.
    Bedankt,
    Peter

    #198762
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Peter,

    Voor simpele klusjes kun je ook hier: http://www.floorplanner.com/ terecht. Voor een enkel ontwerp zelfs gratis. Inloggen met je google account en je heb je tekening overal ter wereld beschikbaar..

    Succes ermee.
    Rob

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?