Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Bij aankoop werd (wordt? nergens/nooit om je ingezeten status gevraagd – mijn schoonvader heeft de auto nieuw bij een concessionaire gekocht.
Wellicht is het een onvoorzien gevolg van het online gaan van het proces, maar daar zie ik niet (snel) een oplossing voor komen.
De préfecture hier was telefonisch zeer begrijpend en behulpzaam en adviseerde om zowel als vekoper als koper het papierwerk via een (willekeurige) garage te doen – die zouden dit (nog) wel kunnen oplossen, werd mij verteld. Daar zal ik een aspirant koper uiteraard niet mee overtuigen, maar ga toch eerst het verkopers-deel van het via-ee-garage verhaal checken.
Wordt vervolgd.NoëSleutelbeheerderStrawbale,
Ben zeer benieuwd naar het juiste antwoord. Komt er nu om de hoek kijken dat je als niet-ingezetene van Frankrijk eigenlijk geen auto op frans kenteken op je naam mag/kan hebben staan? Domicile is Engeland. En natuurlijk werd daar nooit moeilijk over gedaan.NoëSleutelbeheerderDank jullie voor de reacties, we hebben inderdaad besloten (én inmiddels ligt de eerste laag) om het in beton te fixeren.
Nu nog een manier zien te vinden om die hele grote loodzware balken omhoog te krijgen…. Misschien maar eens langs de location?27 januari 2018 om 20:11 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208873NoëSleutelbeheerder26 januari 2018 om 23:52 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208871NoëSleutelbeheerder90.000 mensen zitten te wachten tot -eindelijk- de envelop met de Franse permis de conduire de brievenbus in ploft.
NoëSleutelbeheerderMijn maçon heeft de woonkamer gevoegd. Niet met een “pistool” maar meer met een “mitrailleur”. Een V-vormige bak met onderin een een door een externe boormachine aangedreven spindel die de specie in beweging houdt en transporteert naar een een gat waar het invalt en dan door perslucht wordt gelanceerd. Het gaat razendsnel. Daarna vlakstrijken en wat kleine correcties dan een paar uur later borstelen.
Het ziet er heel mooi uit.
Voor het voegen is alles schoongemaakt en gezandstraald.Omdat er hier nog heel veel gevoegd moet worden, kelders en buitenmuren, ben ik ook op zoek naar een of ander “handzaam” voegmachientje.
Op youtube zijn er veel voegfimpjes met allerlei apparatuur. Hier zijn er een paar.
Dit apparaat lijkt op dat van mijn maçon. Het is alleen wat kleiner, heeft geen boormachine en is dus niet zo zwaar. Het heeft wel een flinke compressor nodig. De muur lijkt wel op binnenkant van mijn keldermuur.
Nog zoiets
Een wat handzamer standaard apparaat, meer voor crépi. Moet je dus ook vaker vullen. Lijkt mij het proberen waard.
Onwijs duur 294.- euro en het spuit de voegen niet vol. Zit geen kracht achter.
https://www.easyfast.me/
https://materiauxonline.fr/produit/Applicateur_Joint_Mortier_Easyfastwimb
25 januari 2018 om 22:45 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208862NoëSleutelbeheerderdan ben je op tijd begonnen lijkt me
25 januari 2018 om 17:51 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208854NoëSleutelbeheerderGeen probleem, maar gezien de wachttijd zullen we nog even geduld moeten hebben. Overigens, mijn nederlandse rijbewijs is tot in augustus geldig.
NoëSleutelbeheerderIk zou de bovenkant van de muur een randje betonstorten en daar vervolgens de balken op fixeren.
Een planken bekisting maken dan kun je de betonnen rand waterpas erop storten breng er wat bewapening in
met betonijzer.Je voorkomt dan gelijk dat de muur inwatert en verzwakt.
Ik ga ervan uit dat het een natuurstenen muur is.
Werk ze en succes\
Mvrgr
Rob25 januari 2018 om 17:29 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208852NoëSleutelbeheerderIk ben benieuwd Ruudj. Hou je ons op de hoogte? Het zou mooi zijn als de RDW verklaring c.q. vertaling niet nodig zijn.
25 januari 2018 om 14:00 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208849NoëSleutelbeheerderKomt vast wel goed! Als ze nog iets nodig hebben, dan vragen ze er wel om. Alleen duurt het dan nog iets langer.
Er zijn genoeg verhalen van Nederlanders die vroeger (oude methode bij prefecture) in twee weken hun rijbewijs konden omruilen. Dus de vooruitgang van het nieuwe systeem (gemakkelijk, sneller, efficiënter) is vooralsnog niet zichtbaar.
Het zou fantastisch zijn als het artikel helemaal kan worden hergeschreven omdat alles ineens soepel en foutloos -geheel digitaal- kan worden ingediend en je rijbewijs vlot wordt thuisbezorgd.
NoëSleutelbeheerderNou moe, de “illimité” is niet meer.
Het is nu 200 Giga Bytes per maand uitgemiddeld over de drie laatste maanden. Daarna wordt de snelheid maximaal 512kb/sVotre nouvelle offre 4G box proposera désormais l’internet à haute vitesse à la maison jusqu’à 200Go par mois. Au-delà de cette consommation, le débit sera réduit à 512kb/s maximum.Ces nouvelles conditions s’appliqueront à votre offre à compter du 01/03/2018*.
Votre consommation moyenne mensuelle des 3 derniers mois est inférieure à 200Go. Vous pourrez donc continuer à surfer en toute sérénité et suivre votre consommation 4G quotidiennement dès le 01/03/2018, en consultant la rubrique “Ma conso” de votre Espace Client.
wimb
25 januari 2018 om 11:23 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208845NoëSleutelbeheerderIk heb een paar weken terug de aanvraag ingediend in Nantes. Zonder RDW verklaring…. Duim maar voor me!
NoëSleutelbeheerderJos, het probleem met de term is vooral dat die intrinsiek strijdig is hetgeen een bekend trucje van de populisten is.
De bureaucraten zijn per definitie niet gekozen maar worden benoemd/aangesteld en politici zijn (in de EU) per definitie juist wel democratisch gekozen. Dat Bosbess de politici ook bureaucraten noemt is aan haar, maar politici worden i.h.a. juist niet bedoeld met de term ‘bureaucraten in Brussel’. De bureaucraten bevolken de Europese instituties, de uitvoerende macht. Deze bureaucraten worden aangestuurd en gecontroleerd door democratisch gekozen politici.
Wat veel mensen, primair de Engelsen, steekt is dat in de EU landen ondergeschikt kunnen zijn aan EU instituties. Dat was ook de oorspronkelijke reden dat het VK niet meedeed bij de oprichting van de EGKS in 1958. In het Engelse gedachtegoed mag een land niet ondergeschikt zijn aan een instituut, maar moet uitsluitend gerund worden door eigen politici die daarvoor verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
Om de Britse economie te redden zijn de Britten in 1973 alsnog toegetreden nadat Charles de Gaulle toetreding twee keer had weten te blokkeren, maar de weerzin tegen de werking van de EU is gebleven.
Zwitserland is altijd rijk geweest, heeft altijd een prima economie gehad en heeft zich zelfstandig weten te weren en te redden. Daar heeft het land niemand voor nodig.
Zwitserland is een zeer klein land, veel te klein voor een gesloten economie. Om rijk te kunnen zijn heeft het juist altijd iedereen nodig gehad, inclusief alle partijen in elke oorlog. Juist door die pragmatische houding kan Zwitserland rijk zijn en blijven.
NoëSleutelbeheerderBonsoir,
De onzinnige term ‘ongekozen EU bureaucraten’ komt rechtstreeks uit de Britse anti-EU lobby.
Ik vind het niet zo constructief om nu in een semantische discussie te vervallen. Maar goed, vervang in mijn bijdrage “bureaucraten” door “regenten” als dat voor u de duidelijkheid vergroot. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde, en neen, ik ontleen mijn mening en taalgebruik niet aan welke pro- of anti-lobby dan ook. Gelukkig kan ik zélf denken.
Salutations, Jos
24 januari 2018 om 17:45 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208831NoëSleutelbeheerder@Anton
De linkjes naar de formulieren op deze site werken nog steeds niet. Na inloggen op mijn Google-account krijg ik de melding:
“Je hebt toestemming nodig
Wil je toegang? Vraag om toegang of schakel over naar een account dat toegang heeft.”Ik ben het met Ratatouille eens, dat dit niet zo’n handige oplossing is (naast de eerder door mij vermelde reden over onderhoudbaarheid).
24 januari 2018 om 15:30 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208828NoëSleutelbeheerderGebruikers hebben nu beide opties Ratatouille.
NoëSleutelbeheerderIk laat dit soort discussies meestal aan mij voorbij gaan: mijn mening voor vele, vele andere.
Maar dit keer moet ik toch zeggen dat de argumentatie van Jako over referenda aan helderheid niets te wensen overlaat en heel precies de vinger op de zere, populistische plek weet te leggen. “Niet-democratisch benoemde politieagent”, heel raak. Ik word er helemaal blij van.
FransNoëSleutelbeheerderDe onzinnige term ‘ongekozen EU bureaucraten’ komt rechtstreeks uit de Britse anti-EU lobby. Bureaucraten zijn uitvoerende ambtenaren die uitvoeren wat politici opdragen. Bureaucraten zijn nergens gekozen, niet in Engeland, niet in Frankrijk en niet in Nederland. Desondanks worden die landen beschouwd als ‘democratisch’. In al die landen worden ambtenaren aangesteld om de door politici bedachte beleidslijnen om te zetten in praktische zaken en toe te zien op handhaving. Wie klaagt er over een niet-democratisch benoemde politie-agent?-niemand. Maar wanneer een Eurocommissaris een boete uitdeelt is die ineens ‘ondemocratisch’
Zwitserland is al sinds 1960 lid van de EFTA (European free trade association), samen met een groot aantal Europese landen die later zijn uitgetreden omdat ze lid werden van de EEG/EU en waar de EFTA middels verdragen aan vast geklonken zit. Ook in de jaren ’80 was Zwitserland al geheel afhankelijk van wat later de EU zou worden. Er was destijds nog geen sprake van echte vrijhandel zoals nu het geval is en dus ook nog geen vrij verkeer van personen. De jaren ’80 zijn echter al lang voorbij, Zwitserland is volledig omringt door EU landen en het opzeggen van de verdragen zou Zwitserland nu in isolement en armoede storten.
Het grote voordeel van bewijzen dat een stelling niet klopt is dat je maar één voorbeeld hoeft te geven waar de stelling faalt. Als ik ga zoeken zijn er ongetwijfeld meer te vinden, maar één is genoeg. Vooral gezien de actualiteit met de Britse situatie die tot hetzelfde resultaat lijkt te gaan leiden: Brexit alleen in naam en niet in de praktijk omdat dit onherstelbare schade zou aanrichten aan de Britse economie.
24 januari 2018 om 13:28 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208822NoëSleutelbeheerder#post-208696
Hier staan mijn shortcuts naar de CERFA formulieren.In het bewerkte redactie artikel staan onder stap 3 de CERFA documenten links die nu via een Google account werken. Zou ik niet zo oplossen.
24 januari 2018 om 13:21 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208820NoëSleutelbeheerderBeste lezers
Ik zou graag specifiek vernemen welke linkjes niet werken.
Er is bewust voor gekozen om te linken naar een eigen bron t.b.v. de benodigde formulieren. Beheerders van websites van de Franse overheid hebben nog wel eens de neiging om URL gegevens aan te passen.
Overigens, op dit moment wordt gewerkt aan een gestructureerde bibliotheek van PDF’s, formulieren en documenten die in voorkomende gevallen handig kunnen zijn voor immigranten in Frankrijk.
Uw advies en hulp zijn overigens altijd welkom!
24 januari 2018 om 13:04 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208819NoëSleutelbeheerder@Ratatouille
Het is absoluut niet mijn bedoeling om mijn gelijk te halen.
Ik probeer alleen verschillen en aanvullingen te signaleren met/op de officiële voorschriften.
En ik geef een tip over niet-werkende linken en vraag me af of het handig is de te gebruiken standaardformulieren via deze site aan te bieden (met het oog op toekomstige wijzigingen op deze formulieren).24 januari 2018 om 12:22 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208818NoëSleutelbeheerderLeonard,
Dan download jij toch die formulieren via die site? Via FranceConnect? Anderen lezen het hele draadje en ontdekken een shortcut en de reden om RDW toe te voegen. Verder vind ik dat je jezelf tegenspreekt; waarom alles in kleur printen terwijl daar niet om gevraagd wordt?En dan nog dit: in de wettekst staat dat proefsgewijs gevraagd kan worden ter verificatie je NL rijbewijs op te sturen. Proefsgewijs. Niet dat dat regel is. Het zou zo maar kunnen zijn dat -aanname- met het RDW formulier (dat is al een verificatie) de stap van tijdelijk rijbewijs of opsturen van het NL rijbewijs overgeslagen kan worden.
24 januari 2018 om 10:22 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208815NoëSleutelbeheerderToch nog een paar opmerkingen.
Waarom sommige formulieren / documenten in zwartwit printen? Volgens mij staat dat nergens als vereiste. Bovendien is het erg onlogisch vanuit de verwerker gezien om een gekleurd formulier (CERFA 14879-01) zwartwit te laten retourneren.
De linkjes naar de echtheidsverklaring en naar de te gebruiken CERFA-formulieren werken niet. Bovendien lijkt het er op, dat deze linken niet verwijzen naar de bron maar naar deze website (ook zo aangegeven in het filmpje). Is dat verstandig met het oog op toekomstige wijzigingen op deze formulieren?
NoëSleutelbeheerderIk dacht toch aangetoond te hebben dat het veel simpeler is: Zwitsers zijn niks slimmer en ook in Zwitserland werkt het referendum niet.
Had de Zwitserse regering het bindende referendum over het stoppen van immigratie uit de EU werkelijk uitgevoerd dan was Zwitserland nu uit ‘Schengen’, uit de douane unie en arm. Kennelijk kan een Zwitserse regering zelfs een bindend referendum naast zich neerleggen zonder politieke consequenties en ook dat klopt niet. Het politieke systeem in Zwitserland werkt dus ook ‘voor geen meter’.
NoëSleutelbeheerderVolkomen gelijk met Bosbess, en dan nog dit.
Ik dacht gisteren de link bijgevoegd te hebben en kan die nu even niet zo snel vinden.
In Zwitserland kies je zelf je eigen regeringh, of je eigen partij.
Je hebt er namelijk niet een rood vakje in te vullen, je kunt er MEERDERE invullen.
Simpelweg kun je dus op de VVD stemmen, maar Rutte buitenspel zetten en Pechthold als premier kiezen.
Of je kunt PVV stemmen, en Wilders niet aanvinken zodat die uiteindleijk buitenspel staat.
Volgens de voorstanders een perfect democratisch systeem, volgens de tegenstanders is echter het Franse systeem het beste omdat in Frankrijk geen stemmen “gekocht” kunnen worden.Werkt het referendum in Zwitserland omdat het zo’n bijzonder land is, of is Zwitserland zo’n bijzonder land omdat het referendum werkt?
Het werkt in Zwitserland omdat de mensen meer met de politiek bezig zijn. Ze zijn dus slimmer.
Het zal nooit werken in NL niet in Frankrijk, en zoals we zagen ook niet in UK.
Als je nu weer een referendum zou houden in UK zou de Brextit niet doorgaan.
Tja, we kunnen niet steeds weer een referendum houden als zich weer een probleem voordoet, ook al zou boudet zich handenwrijvend naar den haag laten rijden.Cees.
24 januari 2018 om 06:12 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208811NoëSleutelbeheerderEr zijn inmiddels een paar kleine wijzigingen in het artikel doorgevoerd. Ook wordt (heel kort) verwezen naar de vervolgprocedure (ontvangst tijdelijk rijbewijs, opsturen ‘oude’ rijbewijs en ontvangst nieuwe Franse rijbewijs.
De RDW verklaring en beëdigde vertaling daarvan staan idd niet vermeld (https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1758)… maar … het dunkt mij dat daarmee de kans voor een succesvolle aanvraag wel toeneemt.
NoëSleutelbeheerderBonsoir,
Voor de goede orde, ik ben niet tégen Macron. Ook niet vóór, overigens. Ik zit meer in een afwachtende houding, benieuwd naar wat er komen gaat. En een beetje bang, heel diep van binnen. Waarom?
Ik bespeur her en der ontwikkelingen die duiden op een toenemende afstand tussen de regenten die beslissingen nemen en de bevolking die de consequenties daarvan moet ondergaan. De nieuwste voorstellen van Bruno Le Maire bijvoorbeeld, die meent dat Duitsland en Frankrijk de boel maar samen moeten bekokstoven, dan mogen Spanje en Italie nog even meebabbelen, waarna de rest van de Eurozone de vrijheid krijgt om ja te knikken. Voor een land als Nederland betekent dat dus gewoon betalen en bek houden. In de door mij aangehaalde uitspraken van Macron proef ik een vergelijkbare teneur.
Ik ben één van die rare mensen die niet blij is dat er steeds meer bevoegdheden van gekozen regeringen in individuele landen worden overgeheveld naar anonieme ongekozen EU bureaucraten. Een aan niemand verantwoording schuldige Draghi heeft nu al meer invloed op mijn koopkracht dan mijn nationale minister van Financiën. Macron probeert Frankrijk in de EU dermate breed te maken dat EU beleid en beslissingen samenvallen met de Franse belangen zodat het niet meer uitmaakt of de beslissingen uit Brussel of Parijs komen… met dien verstande dat het voor de Franse bevolking veel moeilijker is om tegen Brussel in het geweer te komen dan tegen Parijs. De bevolking wordt wederom verder op afstand gezet, en het stelselmatig affakkelen van voorstanders van referenda past in dat plaatje.
Natuurlijk is het niet mogelijk om de situatie in Zwitserland direct te vergelijken met die in andere landen. Dat is en was ook helemaal niet mijn bedoeling. Maar ik worstel wel met een vraag die ik al aan velen heb gesteld (Zwitsers en Europeanen). Werkt het referendum in Zwitserland omdat het zo’n bijzonder land is, of is Zwitserland zo’n bijzonder land omdat het referendum werkt?
Ik weet in elk geval waar het antwoord op die vraag níet vandaan gaat komen.
Salutations, Jos
23 januari 2018 om 22:48 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208808NoëSleutelbeheerderLeonard,
Ik zie geen aanleiding iets te veranderen. Ook de officiële tekst in de link die je geeft is al een aantal keer gewijzigd! De bedoeling is om een rijbewijsaanvraag samen te stellen zonder problemen.
Zodra er nieuwe kennis is of ervaring dan kan dit draadje daar melding van maken.Zie de overweging (eind december, wachttijd vier tot zes maanden ) in mijn draadje om de (vertaalde) RDW verklaring aan te vragen. Dat heeft te maken met mogelijke termijnoverschrijding.
Bij verlopen rijbewijs was/is dat noodzakelijk. Overigens kan bij twijfel ook bij niet verlopen datum daar om gevraagd worden. Vertaling? Ik denk dat je het Engelstalige RDW formulier op kan sturen. Foto’s laat je maken per 4 of 6, en je moet er twee gebruiken voor op de formulieren en een los meesturen, dus drie in totaal. Formulier en kleur is m.i. correct in het artikel.23 januari 2018 om 21:45 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #208804NoëSleutelbeheerderDag Leonard,
De echtheidsverklaring (en vertaling) wordt misschien niet genoemd maar als je in één keer een goed resultaat wenst is het wel slim om hier aan te denken. Aldus de ervaringen.
Het volstaat waarschijnlijk om 3 pasfoto’s op te sturen. Zie dienaangaande een recente discussie op NLFR. Maar probeer maar eens naar een pasfotograaf te gaan met de vraag om 3 pasfoto’s te maken.
Kleur van de kopieën? Ik heb deze informatie uit dit draadje Leonard. Als het echt aantoonbaar onjuist zou zijn of een onaanvaardbaar risico voor de aanvraag dan verneem ik dat graag maar ik betwijfel het.De verwerkingstijd-ervaringen zijn de ervaring van enkele aanvragers uit 2017. We leven inmiddels in 2018 en ik wil de houdbaarheidsdatum van dit bericht niet onnodig inkorten ;). Dus vandaar de link naar dit draadje.
-
AuteurBerichten