tekenprogramma en symbolen elektrische installatie

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #207563
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben waarschijnlijk niet de eerste en zeker niet de laatste. De elektrische installatie in het huis is gereed en klaar om een keuring aan te vragen bij de Consuel. Onderdeel van de aanvraag is een ééndraads elektrisch schema van de installatie. Ik gebruik Visio en Excel maar ben op zoek naar de tekensymbolen voor de Disjoncteur de Branchement en de gewone disjonteurs. Wie gebruikt wat en kan mij aan een link helpen voor een (gratis) download van deze symbolen.

    #207564
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien staat het hier

    href=”https://www.shadowhunter.co.uk/nl/

    janv

    #207565

    M’n tekenprogramma’s – ik gebruik ze zelden – staan op een pc hier een kleine 800 km vandaan. Heb een keer een omvangrijk programma van Hager geïnstalleerd. Lastige was dat je helemaal van A tot Z aan de hand werd genomen, dus niet even snel wat symbooltjes in een wat eenvoudiger programma inplakken. Ze hebben overigens nog steeds het een en ander op de website staan. Van de website van Entraidelec – ooit een uitstekende website, nu na een server crash al meer dan een jaar volledig onbruikbaar – is nog een bruikbaar restant overgebleven, deze library van schema’s. Maar misschien heb je als spiekbriefje iets aan deze klassieker. Diverse tekeningen, klikken om te vergroten. Succes.

    #207654
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Ik heb mijn schema’s voor de Consuel inspectie getekend met een gratis Frans tekenprogramma onder Windows voor electrische installaties, genaamd QElectroTech. Het is overigens ook beschikbaar voor Linux en Mac.
    Ik vond het heel plezierig werken en de Consuel inspecteur was zeer tevreden met het resultaat.

    Salutations, Jos

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?