Inloggen bij de EDF

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #207332
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste lezers,

    Ik woon in NL en heb een huisje in Frankrijk.
    Uiteraard elektriciteit van de EDF. Dat verloopt zonder problemen. Ik kon alles regelen en zien in Mon Espace, echter sinds een maand kan ik niet meer inloggen. Na emailadres (casema.nl) en wachtwoord krijg ik de melding “Ce service est momentanémant indisponible”. Storing dacht ik nog, maar na een paar weken toch maar een mail verstuurd en een callnummer gekregen. Dan begint het grote wachten…? Op de app EDF & moi is het mij überhaupt nooit gelukt in te loggen. Mijn vraag aan u is, heeft u hier ook problemen mee?
    Dank voor uw aandacht en met vriendelijke groeten.

    #207344

    Helaas heb ik geen oplossing, alleen de mededeling dat je niet de enige bent. Al vele jaren wordt er ook door Franse ICT deskundigen geklaagd over de soms wat knullige manier waarop de EDF z’n automatisering heeft aangepakt. Op het oude forum, thans door het leven gaand als het Wannox-archief, is daar meer dan eens over gesproken. Helaas is de zoekfunctie daar nog steeds buiten werking, dus een snelle verwijzing met een mogelijke oplossing langs die weg zit er nu even niet in. Snel googelend kwam ik nog deze Franse klacht uit 2010 tegen. Of een recentere ervaring met de service clients. Volgens de weg van de minste weerstand redenerend, liever lui dan moe, zou je misschien kunnen proberen een nieuw password aan te vragen. Bij bijna alle websitebeheerders op deze wereld lukt dat, fluitje van een cent, maar wie weet lopen we ook hier op tegen l’exception culturelle française.

    #207346
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hmmm… ik heb net nog even ingelogd op https://particulier.edf.fr/fr/accueil/connexion/mon-espace-client.html en dat gaat zonder problemen. Vreemd.

    #207350
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier ook geen probleem. Zowel met een Frans als Nederlands IP adres en met meerdere browsers kan ik inloggen. Wel lijkt de site een probleem te hebben met het onthouden van de eerder opgeslagen aanmeldgegevens. Probeer het eens met een andere browser waarmee je nog nooit heb ingelogd bij de EDF zodat er geen cookies zijn opgeslagen. De popup om vast te stellen of je wel een mens bent zou moeten verschijnen nog voordat je kunt inloggen, wellicht blokkeert je browser dit? (reclamefilter oid)

    #207386
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb jullie adviezen geprobeerd, maar helaas zonder succes. Bij mijn poging het wachtwoord te wijzigen werd ook gegeven dat dit op het moment niet mogelijk is.
    Ik denk dat even zo plotseling als de zaak in storing is gegaan het ineens weer zal werken…..
    Dank jullie voor de moeite om te reageren.

    #207422
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waardeloos, bij mij werkt het ook niet, ook niet met een andere brouwser.

    #208187
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Betalen via internet is al jaren een probleem bij de EDF.
    Soms werkt het, dan ‘vernieuwen’ ze de website en werkt het niet meer.
    Het is geen browser probleem. Diverse browsers geprobeerd.
    Al diverse malen met de EDF contact gehad. Zelfs een keer maar telefonisch betaald.
    Automatische machtiging liep stuk op de uitwisseling van IBAN-nummers. Aanmelden van de automatische machtiging lukte wel, het incasseren niet.
    EDF gaf zelf aan ons door, dat automatische machtiging niet ging lukken op korte termijn.

    Tegenwoordig heeft de EDF ook een app voor de iphone, die werkt een jaar na introductie best redelijk. Al heb je daar wel een creditcard voor nodig. Theoretisch zou het ook met een bankrekening moeten kunnen, maar dat werkt nog niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?