Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderBosbess,
dat bedoel ik nu juist:
Zij (Wim en zijn technici) weten de juiste kleurcode, maar ik moet die invullen. Bij een goede software wordt dat door de technici vastgelegd zodat het automatisch komt.Admin
SleutelbeheerderHa, dat is een stukje vooringenomen journalistiek. Als er één regio in Frankrijk is waar hard en goed gewerkt wordt, dan is het in de Elzas, ik weet dit, want ik woon hier inmiddels ruim 20 jaar, na een vijftientaljaren in andere delen van Frankrijk. De koffie wordt pas gedronken als de klus helemaal geklaard is. Er staan hier langs de Rijn verschillende grote fabrieken, men is er trots op om daar te werken,vaak van vader op zoon, en er wordt geproduceerd, niet in de neus gepeuterd!! Bovendien werken er 1 op de 12 Elzassers in Duitsland of Zwitserlend (bron: http://www.insee.fr/fr/themes/document.asp?reg_id=15&ref_id=18092
Bij het lezen van sommige commentaren op dit forum had ik ook altijd het idee dat ik in een ander land woon.
De werkloosheid is hier nog niet zo lang geleden begonnen te stijgen, voorheen was het om en nabij de 5%. Ik ken die programmaatjes waar over gechreven wordt niet, wel weet ik dat op het gebied van salarissen, zorgverzekering (zeker als frontalier) het niet zo aantrekkelijk meer is…..http://www.liberation.fr/economie/2013/07/30/modele-allemand-la-ou-le-bas-salaire-blesse_921809Admin
SleutelbeheerderHallo,
Duitsland goed? Als je werken voor enkele euro’s per uur goed noemt. De armoede stijgt er zoals overal. Contracten voor 1 uur, om uit de werkloosheid te geraken. Zo een gedachten zijn zeker niet de mijne. Ik ben voor een eengemaakt Europa, maar niet voor het Europa zoals ze het nu willen doen. Op sociaal vlak de minst goede als voorbeeld stellen zegt mijn inziens alles. Duitsland gaat alleen goed voor de groten, de beelden onlangs op de Nederlandse tv hebben mij al genoeg gezegd.Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit PaulGJ op 8/08/2013 18:04
Zo hebben de Fransen een hekel aan Duitsers vanwege de gevoerde oorlogen.Hallo Paul. Ik kon niet nalaten bovenstaande zin eens aan te halen, want dat is een behoorlijk staaltje rommeljournalistiek vanwege de Nederlandse kant. Die zin staat er namelijk in het originele Bloombergartikel helemaal niet. Wel dat “de demonen van het verleden” een rol spelen. Maar da’s nog iets anders dan doen alsof alle Fransen een “hekel” zouden hebben aan Duitsers, want da’s complete onzin. Toch zeker voor de jongste twee generaties. Daarboven ligt het iets moeilijker, begrijpelijk.
Admin
SleutelbeheerderToch maar naar de ECHTE Alinea. Heet Ikea. Nooit een probleem met hun lattenbodems gehad.
Admin
SleutelbeheerderHallo, vele honderdduizenden werklozen in elk land. En dan wordt er gesproken over het motiveren van werklozen. Men zou patroons moeten verplichten om mensen aan te werven, maar daar hoor ik niets van. Gemakkelijke ontslagregeling, er worden nu al overal mensen ontslagen onder het mom van minder winst. Er kan nooit genoeg zijn voor zij die veel hebben. Het zijn altijd de werkmensen. De werkende mens betaalt al de bankencriminaliteit. Als je naar de winsten kijkt die multinationals en grote bedrijven maken, die altijd maar groter worden, dan zie je toch dat dit systeem van neo-liberalisme dat de laatste 30 jaar overal in Europa gevoerd wordt aan de rand van het failliet staat. En dat zijn niet alleen liberalen maar ook sociaal-democraten die allen dezelfde politiek voeren.In dienst van het grootkapitaal. Maar ja, afgeven op werklozen is nu eenmaal makkelijker dan het over de echte grote schuldigen te hebben. Groetjes.
Admin
SleutelbeheerderIk geloof dat ik net zo rijd als Christian maar m’n “brommer” is dan ook geen Aziatisch naaimasjien.
Tegelijkertijd deel ik Cees’ – generaliserende, dat wel maar dat zijn we gewend – waarnemingen.Ik heb er geen probleem mee dat ’n motard suïcidair gedrag vertoont. Mijn probleem is dat-ie eerst zoveel narigheid aan derden berokkent.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderWie weet staan die paar tienduizend banen die Hollande beloofd heeft er ook ergens op. Die hangen naar het schijnt ook nog in de lucht. 😉 (grapje, grapje…)
Admin
SleutelbeheerderIk ben weinig vertrouwd met de huidige bouwnormen, en wat die parafoudre allemaal moet doen, maar ik ben wel electronicus. Als de bliksem voldoende dicht bij je huis inslaat, zorgt dat naar mijn aanvoelen voor een dusdanig hoge spanningstoot dat het uitschakelen van de hoofdschakelaar er niks aan doet. De koperen contacten daarin staan immers zo dicht bij elkaar dat de spanningstoot die zeer makkelijk overbrugt via een grote vonk (spanningsboog). Je kan het vergelijken met het aanleggen van startkabels aan je autobatterij, dat geeft ook vonken. Of die parafoudres dit probleem verhelpen, moet je maar even opzoeken. Maar het lijkt me wel sterk. Alles uittrekken, en de stekkers voldoende ver van de stopcontacten afhouden, is dus inderdaad de beste methode.
Anderzijds dacht ik wel dat schade door blikseminslag op het electriciteitsnetwerk gedekt wordt door de brand/stormverzekering, of is dat niet altijd zo? Lijkt me dus niet dat je er overdreven paranoïa moet van worden. Que sera sera.
Admin
SleutelbeheerderMoet je eens op de bergwegen gaan kijken, lekker veel bochten. Dankzij mijn reflexen is Steven blijven haken bij 3 (drie te veel) jonge rijders.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit jako op 7/08/2013 15:36
Volgens mij werkt die parafoudre anders: Die voert de binnenkomende stroomstoot af naar aarde en moet vervolgens vervangen worden omdat ie ‘sterft’ van de krachtsinspanning. Hij schakelt de woning niet af van het net.Daarin heb je gelijk, maar dan zou het uitschakelen van de hoofdspanning geen zin hebben. (behalve sparen van de parafoudre) Want dan komt de spanning niet naar de parafoudre.
Ik heb overigens laatst de parafoudre met Rob besproken en het verdient aanbeveling hem preferent te zetten (aarde fase en neutraal) dus niet zoals op de tekening. Eerst parafoudre en dan via repiquage door naar de Inter Diff’s. En de aarde moet heel goed zijn, 10-20 Ohm (wie heeft dat?) Ik heb 50 Ohm.
Admin
SleutelbeheerderSteven,
mee eens. Ik heb eens de Péripherique met mijn motor bereden. Nooit meer. Ik heb me geschaamd ook een motard te zijn.
Zo dus niet.
Mijn rijstijl is anders. Wel eens hard, maar aangepast.
Ik rij al sinds 64 jaar motor.Admin
SleutelbeheerderEens met Silex (janv),
waarom moet ik die kleurcode vinden? Moet ik slimmer zijn dan de websitetechnici?
In andere fora gaat dit makkelijker.Admin
SleutelbeheerderIn 14 jaar praktijk in Frankrijk heb ik 3 patiënten (jong, onder de 30) dodelijk zien verongelukken met een motor, éen met een quad en vele tientallen min of meer ernstig gewond meegemaakt waarvan een tiental met ernstig blijvend letsel.
Bijna dagelijks word ik idioot hard ingehaald door motards die geen enkele doorgetrokken streep respecteren.
Ik kom redelijk vaak in Parijs en mag dan getuige zijn van onbezonnen geslinger, lichtsignalen en getoeter van motards op de Périphérique. Soms moet ik de neiging onderdrukken er één tegen de vangrail te drukken als hij mijn linkerspiegel aantikt…Een groot gedeelte van de motards in Frankrijk vertoont volslagen gestoord gedrag.
Steven
Admin
SleutelbeheerderEen UPS wordt door de bliksem net zo makkelijk opgeblazen als ieder ander elektrisch apparaat.
Alleen bij normale stroomuitval heb je profijt van een UPS.janv
Admin
Sleutelbeheerder@Cees, hartelijk dank voor je antwoord, duurde wat lang (17uur) maar niet minder gewaardeerd 🙂
@Janv Lijkt mij een goed en logisch idee en ga het zeker proberen.
Met vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderMisschien helpt het heet maken met een verfstipper in de laagste stand om de schimmel te doden.
Schimmels groeien alleen op een voedingsbodem, haal die weg, dan ben je de schimmel ook kwijt.
Schimmel groeit zelfs op wrijfwas als de vochtigheidsgraad hoog genoeg is.janv
Admin
Sleutelbeheerder@Janv, je kunt zelf de kleur van de tekst wijzigen op http://www.color-hex.com/ kun je de kleurcodes vinden vervolgens klik je op het vakje, derde van rechts in de opmaakbalk en kun je de kleur van de tekst wijzigen.
Admin
SleutelbeheerderNou ja, vannacht omstreeks 0200 uur een directe blikseminslag, de adsl stekker gesmolten, de livebox bruin en alle airport zenders kapot. De andere apparatuur heeft het overleefd vanwege de speciale stekkerdozen. Vanmiddag om 16.30 uur had ik gewoon weer internet dankzij de uitmuntende service van Orange, er waren hier in Limoges tientallen die in de rij stonden voor een nieuwe Livebox.
Ik dacht ga eens even vragen of ze genoeg van die dingen op voorraad hebben, toen zei die aardige man bel 3970 vanaf je fixe en je krijgt een nummer de exchange en daarmee mag je voor in de rij… Naar huis gebeld en 15 minuten later zat ik opgewekt in de auto op weg naar huis. Met een nieuwe Livebox laatste versie, geen airport meer nodig deze gaat dwars door alle dikke muren en een straal van 30 meter om het huis.
Gelukkig gered AlbertAdmin
SleutelbeheerderIk weet het, ik weet het
Maar als de forum bobo’s niet de moeite nemen een kleine aanpassing in de software te doen, om die kleur aan te passen, waarom zal ik dan wel moeite doen.
janv
Admin
SleutelbeheerderHet extra afschrijven van een bedrag van 100 tot 125 euro bij het tanken met een NL card bij een Franse pomp is een zogenaamde reservering. Een soort van garantie. Dat moet binnen 10 dagen terugbetaald zijn. Dat kan soms ujit de hand lopen als er tussentijds een storing bij de Franse flappentap-bank is. Dat kost een hoop gedoe. Daarom o.m. is het niet noodzakelijk, maar wel makkelijk om een Franse bankrekening te hebben.
Overigens: voor de automatische tolpoortjes is een bankrekenikng niet nodig; een creditcard is ook oké.Admin
SleutelbeheerderHet was toch een BSA van Tinus?
Admin
SleutelbeheerderEr bestaan Hells Angels en er bestaan fatsoenlijke motorrijders.
En ik durf te beweren dat meer criminelen auto dan motor rijden.
Dus, Cees, ik vond dat een beetje ongenuanceerd.Admin
SleutelbeheerderCees, dat is al enkele jaren de regel, voor àlle rijbewijzen, en inderdaad omdat er nogal eens een examinator in elkaar werd geslagen na een negatieve uitslag, vooral bij de auto rijbewijzen ;(
Admin
SleutelbeheerderBonjour Cees,
De procedure dat je de uitslag per brief ontvangt geldt niet alleen voor het motorrijbewijs, maar voor alle rijbewijzen.
Voor het geval het je niet mocht zijn opgevallen, ook onder bestuurders van andere voertuigen dan motoren kom je heel vervelende figuren tegen.Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderHier onder de tekst van het nieuwe belastingverdrag tussen Nederland en Duitsland; let vooral op art. 17 en 18 !!! 🙁
Admin
SleutelbeheerderVolgens mij werkt die parafoudre anders: Die voert de binnenkomende stroomstoot af naar aarde en moet vervolgens vervangen worden omdat ie ‘sterft’ van de krachtsinspanning. Hij schakelt de woning niet af van het net.

UPS’bestaan in alle soorten en maten.
Belangrijk is het vermogen wat de apparaten die je wilt aansluiten gebruiken en hoe lang je zonder stroom wilt kunnen doorwerken.Voor huis-tuin en keukengebruik zijn de kleine ‘back ups’ meestal voldoende en betaalbaar:
http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=29&ISOCountryCode=nlLet op dat Frankrijk andere modelnummers heeft dan Nederland vanwege de ‘aardpin’ , waar Nederland een ‘randaarde’ kent.
De Franse versies staan hier: http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=29&ISOCountryCode=fr
Uiteraard ‘overal’ goedkoper te koop dan rechtstreeks bij de fabrikant.Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit jako op 7/08/2013 10:20
Gedeeltelijk. Het helpt tegen van buiten komend onheil via de elektriciteitskabel, mits die binnen de perken blijft. Het helpt niet tegen inductiespanning op de bekabeling binnen, noch de telefoonlijn.Ik heb een verplichte parafoudre, die doet het zelfde als het uitschakelen van de hoofdgroep alleen dan via een dure smeltzekering. Buiten elektra heb ik geen telefoon of andere lijnen. Dus ipv alle stekkers er uit trekken (ondoenlijk) zet ik de hoofdschakelaar om als het erg bliksemt. Ben blij te lezen dat dat ook helpt.
Admin
SleutelbeheerderGedeeltelijk. Het helpt tegen van buiten komend onheil via de elektriciteitskabel, mits die binnen de perken blijft. Het helpt niet tegen inductiespanning op de bekabeling binnen, noch de telefoonlijn.
Overspanningsbeveiligingen helpen zeer beperkt. Ik heb eens een Belkin Gold series surge protector (de duurste) gebruikt om modem etc te beveiligen. Bij een inslag op de telefoonlijn een km verderop (ik zag het gebeuren) knalden toch zowel het adsl filter, modem als de Belkin kapot.
Ik gebruik nu APC ups’en voor gevoelige apparatuur, maar vooral vanwege de bekende ‘micro-coupures’.
Admin
Sleutelbeheerder@JanV,
Dank voor de link, leuk om te kunnen zien waar je niet moet gaan wonen als je hinder hebt van vliegtuigen.
Mij stoort het geenszins, zo af en toe komt er bij ons (19700)een helikopter, een sportvliegtuig of een geweldig mooie 2-motorig vliegtuig over. Dat is meestal op dinsdag, behalve wanneer ik mijn camera klaar heb liggen om een foto te maken 🙂 -
AuteurBerichten