op de norton

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #194387
     Anoniem
    Inactief

    De garcon heeft gisteren weer afgereden, voor de derde keer.
    Motorrijbewijs.
    En? zei ik.
    Hij wist het nog niet, dat krijgt hij per brief te horen.
    De reden dat men dat per brief te horen krijgt is omdat de examinators na het zeggen van “helaas” in elkaar geramd worden door hun cliënten.
    Mooi begin van een motorrijders carrière lijkt me dat.
    Ik ben al allergisch voor die lui, nu nog erger.
    Gewoon voor de rest van z’n leven schorsen voor motorrijbewijs, lijkt me zeer zinvol.

    #194388
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Cees,

    De procedure dat je de uitslag per brief ontvangt geldt niet alleen voor het motorrijbewijs, maar voor alle rijbewijzen.
    Voor het geval het je niet mocht zijn opgevallen, ook onder bestuurders van andere voertuigen dan motoren kom je heel vervelende figuren tegen.

    Salutations, Jos

    #194389
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, dat is al enkele jaren de regel, voor àlle rijbewijzen, en inderdaad omdat er nogal eens een examinator in elkaar werd geslagen na een negatieve uitslag, vooral bij de auto rijbewijzen ;(

    #194390
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er bestaan Hells Angels en er bestaan fatsoenlijke motorrijders.
    En ik durf te beweren dat meer criminelen auto dan motor rijden.
    Dus, Cees, ik vond dat een beetje ongenuanceerd.

    #194391
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het was toch een BSA van Tinus?

    #194392
     Anoniem
    Inactief

    Bertus reed toch op een norton?
    @ Cristian; Omdat jij toevallig een goede motorrijder bent zal ik een uitzondering maken, “ik ben allergisch voor bijna alle motorrijders.
    Het aantal ongelukken bewijst me ook geen beter zicht eerlijk gezegd, maar ja, ’t is toch altijd de schuld van de automobilist.
    Te hard rijden, inhalen terwijl er tegenliggers aankomen en dan moet de auto maar opzij, oh ja, je krijgt wel een vriendelijk uitgestrekt been, alsof dan inhalen op die manier wel legaal is.
    te hard langs een file racen, te kort op je bumper hangen, ok, hier doen automobilisten ook aan mee.
    stunten, over voetpaden rijden, langs de boulevard rijden die afgezet is voor ALLE verkeer maar helaas glippen ze tussen de hekken door want ze willen gezien worden en dus parkeren ze midden in het autoloze stadje.
    Moet ik nog even doorgaan?
    En voor iemand iets gaat zeggen, dit geld op een paar landen na voor bijna de hele wereld.
    Na de fiets krijg je scootertuig en als ze het rijbewijs eenmaal hebben wordt het motortuig.
    Ik zeg niet dat de automobilist het beter doet, maar ik bemerk wel een duidelijk signaal dat als je eenmaal op ene motor zit ben je heilig in dit land.

    Les usagers de la bicyclette constituent près de 3,5 % des tués et 5 % des blessés sur la route.
    Les usagers de cyclomoteurs ou de scooters de moins de 50 cm3 constituent 5,5 % des tués et 13 % des blessés sur la route.
    les automobilistes constituent encore 52 % des tués sur la route ainsi que 43 % des blessés.
    Les usagers de motocyclettes constituent 19 % des tués et 19 % des blessés sur la route.
    66 % des tués le sont en rase campagne, 79 % hors intersection, et 71 % de jour. Les accidents accident sans tiers (c’est-à-dire sans aucun autre véhicule ni piéton) occasionnent 34 % des tués à motocyclette.

    Even voor de duidelijkheid, hier is men uitgegaan van het aantal ongelukken, niet van het percentage per categorie.

    #194393
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In 14 jaar praktijk in Frankrijk heb ik 3 patiënten (jong, onder de 30) dodelijk zien verongelukken met een motor, éen met een quad en vele tientallen min of meer ernstig gewond meegemaakt waarvan een tiental met ernstig blijvend letsel.
    Bijna dagelijks word ik idioot hard ingehaald door motards die geen enkele doorgetrokken streep respecteren.
    Ik kom redelijk vaak in Parijs en mag dan getuige zijn van onbezonnen geslinger, lichtsignalen en getoeter van motards op de Périphérique. Soms moet ik de neiging onderdrukken er één tegen de vangrail te drukken als hij mijn linkerspiegel aantikt…

    Een groot gedeelte van de motards in Frankrijk vertoont volslagen gestoord gedrag.

    Steven

    #194394
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Steven,
    mee eens. Ik heb eens de Péripherique met mijn motor bereden. Nooit meer. Ik heb me geschaamd ook een motard te zijn.
    Zo dus niet.
    Mijn rijstijl is anders. Wel eens hard, maar aangepast.
    Ik rij al sinds 64 jaar motor.

    #194395
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Moet je eens op de bergwegen gaan kijken, lekker veel bochten. Dankzij mijn reflexen is Steven blijven haken bij 3 (drie te veel) jonge rijders.

    #194396
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik geloof dat ik net zo rijd als Christian maar m’n “brommer” is dan ook geen Aziatisch naaimasjien.
    Tegelijkertijd deel ik Cees’ – generaliserende, dat wel maar dat zijn we gewend – waarnemingen.

    Ik heb er geen probleem mee dat ’n motard suïcidair gedrag vertoont. Mijn probleem is dat-ie eerst zoveel narigheid aan derden berokkent.

    Peter.

    #194397
     Anoniem
    Inactief

    Ik ben gisteravond aan het goegelen geweest want ik wilde wel eens zien hoe het in percentages zit met die ongelukken.
    Dit om te kijken of Christian gelijk zou kunnen hebben “ik durf te beweren dat meer criminelen auto dan motor rijden”.
    Ik kom er niet echt uit, er zijn diverse sites over ongelukken en met welke afloop, maar men spreekt niet echt over zoveel procent van de motards rijd zich te pletter en zoveel van de voitures.
    Wel kwam ik tegen dat 8 van de 10 motards een crash op zijn naam heeft staan, dus je kunt gerust spreken van een zeer hoog ongelukken-gehalte.
    Cijfers laten ook zien dat het begint met de scooter/brommer, dan overgaat in de lage pk motorfiets (wie net z’n papiertje met een flinke vuistslag in het gezicht van de examinator heeft ontfutseld)
    Tussen 15 en 24 jaar is het 23.5%, 25 en 34 27%, 35 en 44 24.5%, en pas dan begint het tot de botte hersens van de motard door te dringen dat er leven na de motor is en rijd nog 16% tot zijn 55ste met brokken en eenmaal gepensioneerd kachelen ze gemoedelijk over ’s heeren wegen met maar 1%tje, wat waarschijnlijk komt omdat de oude botten de zware harley niet meer kunnen beheersen en ze bij het stoplicht gewoon omvallen.
    Goegel levert me een cijfer van 3.6 miljoen motards in Frankrijk, volgens een andere site hangen familieleden van 760 motards jaarlijks een bloemstukje aan de wegkant.
    2062 bloemstukjes worden door de 31.3 miljoen automobilisten opgeëist, een aanmerkelijk lager aantal dus.
    Opmerkelijk is het feit dat op sites van motards melding wordt gemaakt van het vele malen lager liggen van de cijfers van verkeersslachtoffers met dodelijke afloop ten opzichte van eerdere jaren, alleen….. ze vergeten te vermelden dat dit niet uit hun hoek komt, want idd daalt het aantal verkeersdoden, maar voornamelijk onder de automobilisten.
    Dus zoals ook in het verkeer rekenen ze zelfs op hun site lekker naar zichzelf toe.
    Het bevestigt temeer de mentaliteit van de brave motard.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?