Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 9,931 tot 9,960 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

Dag Peter,
    Ik ken het verschil tussen ‘onwaardig’ en ‘onaardig’ maar al te goed. En ik heb niets tegen een onaardige reactie, wel tegen een onwaardige reactie. Je mag er ook onfatsoenlijk voor lezen.
    Groet,

Frans

In reactie op: Vechten tegen windmolens? #188831
     Admin
    Sleutelbeheerder

BESTE JAKO
    eigenlijk zou men wind en zonne energie moeten aanwenden voor het opwekken van waterstof gas
    deze energie is op te slaan en kan in iedere moderne energie centrale benut worden
    deze gas soort kan men ook in grote hoeveelheden bergen in zoutkoepels
    maar ja wat kunnen de grote energie bedrijven hier mee verdienen
    elke week word in de haven van rotterdam een hoeveelheid waterstof afgefakkeld die helft van de nederlandse privehuishoudens een maand van energie kan voorzien

In reactie op: Verwennerij transportpersoneel aan banden gelegd #189927
     Admin
    Sleutelbeheerder

beste bosbes
    een heel leuk idee maar al in in rusland uitgeprobeerd werkt niet
    en ik denk dat de klap voor frankrijk nog moet komen maar gaat komen
    lopen altijd 5 jaar achter nederland en duitsland aan maar ook daar zal men
    staatsbedrijven gaan verkwanselen voor het grote geld
    en als het grote geld komt is het met de rechten van arbeiders gedaan zie bij voorbeeld onze nederlandse post
    het internationale moto is nu
    IEDER VOOR ZICH EN GOD VOOR ONS ALLEN
    en voor politici
    VERNEUK DE MASSA EN GRIJP DE KASSA

In reactie op: Verwennerij transportpersoneel aan banden gelegd #189922
     Admin
    Sleutelbeheerder

Prachtig, zo’n macro-economisch vergezicht maar leg maar eens uit aan een metselaar van 55 die volledig versleten is, geen aanvullende verzekering heeft dus veel ziektekosten zelf bij moet betalen dat een werknemer van EDF of de SNCF met 55 jaar met pensioen kan terwijl hij nog minstens tot 62 moet doorwerken. Diezelfde EDF- of SNCF-werknemer kan niet worden ontslagen bij ziekte. De metselaar wel, kan nooit ander werk vinden en is na maximaal 3 jaar chômage in de RSA.
    Ik krijg het in elk geval niet voor elkaar in mijn micro-kosmos. En het is bijna dagelijks werk.

Steven

PS Laten we hopen dat hij een buurman heeft die bij EDF werkt, kan hij af entoe zijn stramme spieren opwarmen in diens verwarmde zwembad….

In reactie op: Verwennerij transportpersoneel aan banden gelegd #189921
     Admin
    Sleutelbeheerder

Laten we nu eens al die voordelen voor de werknemers laten bestaan, en niet mensen tegen elkaar opzetten. Maar neem dat eens in vermindering van die enorme winsten van die mastodonten. Is niet normaal meer, zoveel winsten op iets waar niemand in deze moderne wereld nog zonder kan. Het gaat hier altijd over verworven rechten van de gewone man. Ik had het liever eens over die enorme winsten ook op onze rug. Maar ja dat is misschien moeilijker…..
    Groetjes
    Etienne

In reactie op: Verwennerij transportpersoneel aan banden gelegd #189920
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik geef het toe, ik had het bericht op de website niet gelezen dus was mijn opmerking “superflu”.
    Blijft dat dit soort secundaire arbeidsvoorwaarden toch al boven riante andere komen zoals http://cfdtedfsa.unblog.fr/files/2010/10/livretaccueiltdg2010.pdfhier te vinden.
    Twee agents EDF die met elkaar trouwen”? 2×2 maanden salaris. Een baby” levert 1 tot 2 maanden salaris op. Per ouder die bij EDF werkt.

Steven

Admin
    Sleutelbeheerder

“Onwaardig” ? Onaardig misschien maar aleer te kunnen oordelen zul je iemands bijdragen gelezen moeten hebben. En dan begrijp ik Peters B. reactie weer wel.

Peter.

In reactie op: Verwennerij transportpersoneel aan banden gelegd #189924
     Admin
    Sleutelbeheerder

Lijkt me ook een aardig idee als ook EDF eens stopt met de kortingen op de electriciteitsrekeningen van de 130.000 werknemers. Zij betalen n.l. maar 10% van de stroomrekening.

Steven

Admin
    Sleutelbeheerder

@Peter B.
    Wat een vervelende en onwaardige reactie. Laten we elkaar niet zo kleintjes de maat nemen. Lees berichten en reageer eventueel inhoudelijk of lees ze niet. Punt.

Frans

In reactie op: terrain constructible cadastre #191328
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als je een CU (Certificat d’Urbanisme) positif hebt voor een parcelle constructible, is dat 18 maanden geldig vanaf de datering.
    Dien je binnen die periode geen aanvraag bouwvergunning in, dan kun je daarna geen rechten meer doen gelden op basis van het (verlopen) CU.

Joost Kubbe.

Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess, wat is nu de toegevoegde waarde van al uw berichten?
    1. Laatste nieuws: KOB wordt afgeschaft.
    2. Dat blijkt niet waar.
    3. Weer prietpraat dat je eigen gegevens tegenstrijdig zijn.
    Ik word hondsmoe van al die 502 berichten van u.
    Salut

Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Bosbess,

Ik bezit geen kristallen bol en pretendeer ook geen waarzegger te zijn. Het is veel eenvoudiger, namelijk een kwestie van redeneren en deduceren. De hele geschiedenis staat bol van de economieën die zijn ingestort omdat overheden hun door wanbeheer uit de hand lopende uitgavenpatroon steeds maar weer probeerden te compenseren door belastingverhogingen. Overreach noemde Charles Hugh Smith dat in het boek dat wij beiden kennen. En de heer Hollande doet precies hetzelfde, met voorspelbaar resultaat, indachtig de quote die wordt toegeschreven aan Einstein: The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

Die veelgenoemde pause fiscale van de heer Hollande is niets anders dan een wanhopige poging om olie op de golven te gooien, na onder andere uitspraken van zijn eigen vazallen Moscovici en Fabius (onder andere) over de ras de bol fiscal. Hij ziet langzamerhand het handschrift op de muur en hoort het geruis van uit het vet halen van guillotines. Dus het volk moet gepacificeerd worden. Maar ondertussen gaan de aangekondigde lastenverzwaringen tot en met 2014 gewoon door.

Hetzelfde geldt voor die veelgeroemde groeicijfers, veel kabaal over een plusje van een half procent, waarbij de in dezelfde periode wederom exploderende werkeloosheidscijfers voor het gemak even worden vergeten. En je kunt daarnaast nog altijd de aandacht van de werkelijkheid afleiden door rumoer te maken over Syrie. Blij maken met een dode mus is nog wel de meest vleiende kwalificatie voor dit soort volksverlakkerij.

Die CICE is ook zo´n gotspe. Na de conclusies uit het rapport Gallois zo veel mogelijk verbogen, verminkt en afgezwakt te hebben komt er uiteindelijk dit gedrocht te voorschijn. Overigens niet van toepassing voor auto-entrepreneurs en micro-entreprises. Bureaucraten mogen weer wat extra geld gaan rondpompen richting gevestigde ondernemingen, onderworpen aan een moeras van voorwaarden. Ja, de belofte van de FR overheid dat hij over tig jaar misschien wat subsidie krijgt gaat die aanstaande ondernemer die aarzelt om met zijn spaargeld en leningen van familie en vrienden een bedrijfje te beginnen wel over de streep trekken /SARC. De zoveelste dwaze actie van wereldvreemde bureaucraten die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien. Aan de bestaande barrières die het starten van een bedrijf bemoeilijken wordt wederom niets gedaan. Dus welke upstarts moeten de stroom van faillerende FR midden- en kleinbedrijven gaan compenseren?

De heer Hollande zit inmiddels lang genoeg in het zadel, met zelfs een absolute meerderheid in het parlement, om tenminste een aantal structurele hervormingen in gang te kunnen hebben gezet. Maar niets daarvan, het is gewoon weer meet the new boss, same as the old boss. Het is mijn stellige overtuiging dat als de heer Hollande niet binnen een jaar drastisch het roer omgooit, de FR economie regelrecht die van Griekenland achterna gaat. Niks waarzeggen, gewoon gezond verstand.

Salutations, Jos

Admin
    Sleutelbeheerder

Je ‘vergeet’ weer het absolute niveau waarop de NL economie draait t.o.v. het prutteltje wat Frankrijk ‘economie’ noemt. Als je 1 dafje per jaar produceert is het gemakkelijker om 0,5% stijging te rapporteren dan wanneer je 100.000 Mercedessen per week maakt. Als die laatste met 0,2% terugzakt doet ie het toch nog steeds een stuk beter. Hollande heeft een parlementaire meerderheid en kan dus gewoon knopen doorhakken, maar hij is te laf en blijft simpel de belastingdruk opvoeren, ook al zegt ie van niet.

Nederland heeft z’n eigen gemaakt probleem wat door de afgelopen kabinetten is veroorzaakt en ondanks druk uit ‘Brussel’ nooit is aangepakt : de huizenmarkt/hypotheekrente aftrek. Het huidige voorstel om een Nederlandse ‘Freddie Mack’ op te richten (securitisatie van hypotheken via de staat) zal primair de Rabobank voor een failliet behoeden en is dus goed voor Nederland en de Nederlandse huizenbezitter, maar niet voor de potentiële koper.

Overigens is mijn Franse belastingaanslag maar liefst 30% hoger dan vorig jaar, heel sociaal.

In reactie op: terrain constructible cadastre #191331
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hr. van Teeffelen, bonjour.
    Hebt u, of iemand anders, ooit meegemaakt dat de PLU door een gemeente gewijzigd gaat worden in die zin dat men meerdere “parcelles constructibles” wil wijzigen in “parcelles natures”? Bezwaar kan wel ingediend worden maar of waardevermindering ook werkelijk vergoed wordt?
    Zeer benieuwd!
    Peter Brand

In reactie op: Tractor & rijbewijs? #202213
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor je reactie, Steven.
    woensdag ga ik weer naar Ldf. Daar bevindt zich alles wat ik erover bezit. Dan zal ik proberen uit te vinden wat voor merk en type het is.
    Oppervlakkig gezien kon ik nergens een naam of zo vinden. Maar er zit wel ergens een plaatje en ik moet ook ergens een onderhoudsboekje hebben.
    Zodra ik het weet, kom ik erop terug.
    Gramoune

In reactie op: Nog nooit meegemaakt! #187074
     Admin
    Sleutelbeheerder

Lang verhaal wat uiteindelijk slechts door ingrijpen van ‘Thover’ is opgelost.
    De oorzaak was echter simpel: slechte lijn. Kraakt je analoge lijn niet?
    Een lijntest zal vermoedelijk wel uitsluitsel geven. Je moet dan natuurlijk wel iemand aan de lijn zien te krijgen en als de lijn erg kraakt kan dat een probleem zijn voor de spraakherkenning. Volgens Thomas moet je dan overigens alsnog iemand aan de lijn krijgen.

P.s: dit effect kan ook optreden als het adsl filter niet correct werkt.

In reactie op: Nog nooit meegemaakt! #187073
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jako,
    inderdaad ik bel op de analoge lijn. Hoe heb je dat probleem opgelost?
    Als ik 3900 blijf bellen en alles roep en bevestig gaat vervolgens de lijn op tuut tuut in gesprek.
    Zou ik de Livebox terug moeten brengen?

Bedankt voor de reactie.

Albert

In reactie op: Nog nooit meegemaakt! #187076
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bel je ‘ouderwets’ met een telefoon aangesloten op de wandcontactdoos, of met een toestel wat is aangesloten op de Livebox?

Het lijkt namelijk op de storing die ik een half jaar geleden had, daarbij werd de verbinding tijdelijk goed na gebruik van de analoge telefoonlijn. In dat geval maakt het ook niet uit wie je belt.

Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Bosbess,

Dank voor de link naar het artikel uit Le Point. Ik had het nog niet gelezen. Daarom vond ik het leuk om enige argumenten uit mijn bijdrage hierboven bijna letterlijk terug te vinden. Zoals de FR overheidsuitgaven die 57% van het BNP bedragen en die bij ongewijzigd beleid richting 100% gaan.

Wat betreft deskundigheid, je hoeft geen economische Einstein te zijn om te kunnen zien waar de FR economische problemen vandaan komen. Ik heb de indruk dat we het over die oorzaken inmiddels wel eens zijn.

Het ergste is natuurlijk dat ook de politici zelf heus wel weten waar de pijn zit. En zoals ik al eerder heb geschreven, de huidige situatie is de culminatie van meer dan 30 jaar economisch wanbeleid onder alle politieke overtuigingen en ideologieën. Van de deplorabele toestand waarin de FR economie verkeerde bij zijn aantreden kun je niet de heer Hollande de schuld geven en dat doe ik dan ook niet.

Echter, de toestand van de FR economie was óók de heer Hollande bekend toen hij zijn verkiezingscampagne voerde en aarzelende kiezers met fantastische beloften over de streep trok. Maar sinds zijn aantreden heeft hij helemaal niets gedaan om de FR economie op gang te brengen. Integendeel, hij heeft zich uitgeleefd in ideologische symboolmaatregelen, afrekeningen met zijn voorganger en economisch contraproductieve lastenverzwaringen. De zich nog steeds versnellende economische neergang sinds zijn aantreden kun je de heer Hollande wél verwijten en dat doe ik dan ook.

Kortom, toen kapitein Hollande aantrad op de brug van de RMS Frantanic lag het schip van staat weliswaar niet op koers maar het voer nog wel. Inmiddels heeft kapitein Hollande koers gezet richting ijsberg, de ketels maximaal opgestookt, en het orkest aan dek gehaald om de steeds onrustiger passagiers te kalmeren.

Het vervolg van dat verhaal kennen we.

Salutations, Jos

Admin
    Sleutelbeheerder

Dit laatste is natuurlijk helemaal niet waar.
    De KOB wordt inkomensafhankelijk gemaakt en dat is toch wel weer iets anders.

In reactie op: Tractor & rijbewijs? #202214
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk hier eens: http://www.seine-maritime.chambagri.fr/detail.asp?card=215238&siteAppelant=76&chambreOrigine=76
    In elk geval zorgen voor een “certificat de conformité” dat uitgegeven wordt door de fabrikant. Is dat er niet, moet hij gekeurd worden.

Als je googelt op “immatriculation des tracteurs agricoles sans carte grise” vond je veel hits en adviezen.

Wat voor merk en type is het?

Steven

In reactie op: beveiliging wifi #187047
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een variatie op HansPiet’s oplossing: mijn belangrijke zaken staan op een NAS (network attached storage). Twee voordelen: backup van mijn gegevens, je kunt er heel moeilijk in komen want beveiligd en ik zet het ding meestal uit totdat ik ga backuppen of bepaalde files nodig heb.
    Tenslotte kun je ook directories versleutelen.

Steven

In reactie op: Vechten tegen windmolens? #188834
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jos heeft gelijk, alleen is er nog geen verliesloos grid en kunnen we die hoeveelheden energie niet transporteren. Hetzelfde geldt voor ‘groene’ energie, dat gaat prima als we die kunnen opslaan, maar dat vergt een technologische doorbraak en ook die is er nog niet.
    Kernenergie werkt wel, dat is bewezen en de risico’s zijn te overzien, dat wil overigens niet zeggen dat de verantwoordelijken die risico’s ook daadwerkelijk afdekken. Hoeveel doden er vallen bij de productie en onderhoud van windenergie weet ik niet, het is in ieder geval meer dan nul, maar dat geldt voor elke vorm van energieproductie. Wel eens gezien wat er gebeurt als er bij een windmolen iets mis gaat?
    Windmolen-in-storm2.jpg
    Je zult er maar naast wonen.

Kernfusie is ook een mooie belofte, gelukkig heeft de locatie in Frankrijk gewonnen van Japan, anders moesten we overnieuw starten.

In reactie op: beveiliging wifi #187056
     Admin
    Sleutelbeheerder

De goede veiligheidamaatregel is, om je hele netwerk incl router achter een knop te zetten, die alle stroom afbreekt. En die knop alleen op aan te zetten als je echt wilt gaan compueteren Daarnaast met CCleaner na ieder gebruik jouw computer op te schonen. Wipe ook relelmatig daarna je harde schijf om compromiterende informatie te wissen. Je genereert meer compromiterende zaken dan je je bewust bent

Admin
    Sleutelbeheerder

@Bosbess,
    Je praat voornamelijk politiek en dan bovendien sla je de plank vaak mis. Ik zal verder niet op jouw laatste bijdrage ingaan.

De enige manier om de belastingdruk te vergelijken is door het totale % waarop de overheid beslag legt te bekijken. Dat ligt in Frankrijk zoals hierboven gezegd zeer hoog. Vanouds heft Frankrijk een groter deel via de indirecte belastingen, terwijl andere landen de voorkeur geven aan de directe belastingen. Voor de discussie maakt dat verder niets uit.

Ten tweede: de AOW gaat omlaag in Nederland. Ik denk dat wij EUR 50 per maand moeten inleveren terwijl ook de toeslag vervalt. Hoe het precies gaat worden weten we pas in september. Eerlijkheidshalve ben ik daar blij mee. Hoewel het mij in mijn portemonnee gaat schelen is dit een terechte hervorming. Ook het verlagen van het ABP pensioen is een goede hervorming. Ik heb nog wel meer wensen op mijn lijstje om de economie flexibeler te maken en de werkgelegenheid te stimuleren.

De crisis die wij in Europa zien is in eerste instantie veroorzaakt doordat de maatschappij zijn flexibiliteit is kwijtgeraakt. Ook de Euro heeft daartoe bijgedragen. Maar vooral ook de mensen individueel.
    Bijvoorbeeld: Nederland heeft een megaopdracht gekregen, namelijk het bouwen van 2 kruisers voor een land ver weg. Levert veel werk op, maar 60 % van de arbeidsplaatsen zullen moeten worden ingevuld door buitenlanders, want er zijn in Nederland geen mensen meer die vuile handen willen krijgen. Datzelfde probleem bestaat in Frankrijk.

De titel van dit draadje is “De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op” Laten wij evenwel vooropstellen, dat het in Frankrijk er fiscaal nooit leuker is geweest. Dat sommige dingen voor ouwe emigranten lekker aantelden (aftrek lijfrentes bijv.)zegt niet zoveel, want linksom of rechtsom raak je jouw centen kwijt.

In reactie op: beveiliging wifi #187048
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik kan me niet verenigen met het standpunt van Gautier. Wie de router op root niveau beheerst kan en mag alles, inclusief u uit uw eigen netwerk gooien. Ook kan standaard de inhoud van elke PC op het netwerk door iedereen binnen het eigen lokale netwerk worden bekeken omdat vrijwel iedereen z’n PC ‘deelt’ binnen het lokale netwerk.

Aangezien ook ‘nerds’ met vakantie gaan en dan niks anders te doen hebben dien je daar rekening mee te houden. Dat is geen paranoia maar realiteit. Ook voor WPA2 zijn overigens hacking tools in omloop, dus waan je niet te veilig.

In reactie op: Elke 29e van de maand Les Hérolles #194449
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tout est bon dans le cochon

Rob

In reactie op: beveiliging wifi #187049
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Bosbess,
    1. Wifi-netwerken zijn altijd ‘opspoorbaar’, zoals je dat noemt. Je kan gewoon scannen welke netwerken in de lucht hangen, dat is perfect normaal. Om erop in te loggen, heb je echter wel degelijk het paswoord nodig. En dat is voor moderne netwerken met een WPA/WPA2 beveiliging niet meer te kraken (in tegenstelling tot WEP tot voor 2-3 jaar)
    2. Het is onmogelijk dat je gasten op je netwerk konden inloggen zonder de sleutel. Ofwel hadden ze de sleutel (gekregen van jou, of afgekeken van de sticker op de Box), ofwel konden ze inloggen via het publieke netwerk van SFR. SFR-boxen creëren namelijk ook een tweede, volledig apart maar betalend (!) netwerk, waarop bezoekers kunnen inloggen. Dat netwerk heeft ‘SFR-FON’, en die is vrij toegankelijk voor bezoekers (mits betaling aan SFR/Fon). Een andere mogelijkheid zie ik echt niet.

In reactie op: beveiliging wifi #187050
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik ga overwegend akkoord met Jos, maar paranoïa is ook nergens voor nodig.
    In het kort:
    1. Via de wifi kan men inloggen op uw router. Het is inderdaad een goed idee het standaard paswoord hiervan te vervangen, dus geen admin/admin of admin/password meer. Alhoewel dit eigenlijk niet zoveel uitmaakt, op die box kan men toch weinig kwaads doen.
    2. Via de wifi kan men ook uw persoonlijke computer bereiken als die aan staat. Maar dat is nog niet hetzelfde als erop inbreken. Zelfs al heeft iemand kwade bedoelingen, dan is dat nog vrij moeilijk, zoniet onmogelijk indien uw computer afdoende beveiligd is. Dus het risico is zeer beperkt.

Als het hier over een Chambre d’hôtes gaat, heeft het ook veel te maken met het vertrouwen dat u in uw gasten stelt. Ik neem aan dat u weinig (jongere) klanten krijgt die u specifiek bezoeken om op uw netwerk te kunnen inbreken? Zelfde opmerking voor het downloaden. Het mag in Frankrijk niet, maar ik neem aan dat uw gasten niet met dit doel op bezoek komen.

Kleinere maatregelen die u zou kunnen overwegen:
    1. Klanten een disclaimer laten tekenen betreffende het illegaal downloaden, vergelijkbaar met wat hotels aan hun klanten voorleggen. Het zijn vrij algemene clausules met het doel u van uw verantwoordelijkheid te ontslaan indien uw klanten iets illegaals downloaden.
    2. U kan eventueel een tweede wifi-netwerk voor de gasten overwegen. Op de routers van Numericable kan dit geactiveerd worden op de router zelf (“guest network”), wat het makkelijk maakt. Misschien weet iemand of deze service ook op de recentste Liveboxen van Orange bestaat? Indien u het via een aparte wifi-router wil klaarspelen, wordt het iets moeilijker, en wellicht niet echt binnen het bereik van de doorsnee computergebruiker (want dan moet je specifieke filters gaan instellen om ervoor te zorgen dat je vanop dat netwerk enkel het internet op kan).

Groeten,
    Wouter

In reactie op: beveiliging wifi #187051
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Timo op 30/08/2013 10:19
    Het meest directe probleem wat ik ken is dat Orange je automatisch herkent als je de Orange bezoekt. Of dat nog steeds zo is weet ik niet, …

Dat is gedaan Timo. Zo’n drie jaar terug kraakte ik het netwerk van de buren eens als experiment, en stelde ik tot m’n verbazing vast wat je hierboven beschrijft. Sinds enige tijd is dat echter niet meer het geval.

30 berichten aan het bekijken - 9,931 tot 9,960 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?