Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderDubbel geplaatst!
Ik heb onlangs een Open Mini contract genomen, dat is met behoud van je vaste telefoonnummer maar dat word een voip, een mobiele telefoon, televisie via internet en een livebox 2 voor een super prijs 36 euro per maand!Albert
Admin
SleutelbeheerderBeste Nicolas,
Gewoon naar een Orange winkel gaan en even met een verkoper de situatie overleggen. Vaak ben je binnen 10 minuten van je probleem af.
Vis a vis werkt hier gewoon beter.Alors succès
Albert
Admin
SleutelbeheerderTer ondersteuning van het door Joost Kubbe gemaakte statement:
Model pannen, mogelijke helling, en gewicht[ kg/m2]
Tuiles canal: helling max 33°, gewicht 90 [kg/m2]
Tuiles plates: helling min 35°, gewicht 60 [kg/m2]
Moderne tuiles mécaniques *: helling 30-55°, gewicht 30 [kg/m2]
Stenen platen (des lauzes): helling 30-40°, gewicht 150 [kg/m2]* soms ook als tuiles à cannelures/rainures bekend
Admin
SleutelbeheerderAan de andere kant : op dat andere forum lijkt ’t actiever, maar wat wil je als je de wijze van ophanging van wc-rollen nader uitgezocht wil zien.
Ik zal eens wat proberen, Albert, uit m’n studententijd dus wetenschappelijk verantwoord.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderEn dan ben ik zover om het abonnement om te zetten naar Livebox Zen schijnt dat niet per internet te kunnen. Daar word ik helemaal Gallisch van. Ik ga even tot 10 tellen.
Groeten, Nicolas.
Admin
SleutelbeheerderBedankt Jako en Maxandr voor de snelle reactie.
Ik denk dat ik er uit ben. Het abonnement overzetten naar Livebox Zen zonder Ligne Fixe.
Dat bespaart mij 9,42 euro per maand. Dan hebben we geen telefoon als het internet uit valt maar zoals gezegd er is ook nog mobiel en in noodgevallen onze vriendelijke buren.
Omdat het via mijn espace client te regelen is zie ik eigenlijk geen reden om het niet te doen. Bedankt voor de hulp.Groeten, Nico(las).
Admin
SleutelbeheerderJe kunt gerust op de sous tuiles platen lopen, als je maar ter hoogte van de steunbalken blijft, dus waar de bevestigingsschroeven zich bevinden.
De eigenschap van daken gedekt met tuiles canal is dat ze weinig helling hebben, ten eerste omdat ze in de zuidelijke gebieden in zwang zijn, waar weinig of geen rekening gehouden hoeft te worden met sneeuwbelasting, en ten tweede omdat bij een steil tuiles canal dak je regelmatig de tuiles in je nek zult krijgen !
Joost Kubbe.Admin
SleutelbeheerderDe vraag is minder gemakkelijk te beantwoorden dan het lijkt. Van de huidige abonnementen geldt dat alleen bij découverte 8 mega een vaste lijn hoort. Er zijn echter oude abonnementen waarbij de Livebox een 2e telefoonnummer geeft in aanvulling op de vaste lijn. Die oude abonnementen blijven onder de oude voorwaarden gewoon doorlopen tot de abonnee te kennen geeft iets anders te willen. Je kunt het beste met de helpdesk bellen om het abonnement om te zetten naar de gewenste situatie waarbij het nummer van de vaste lijn wordt omgezet naar Voip op de Livebox en de vaste lijn komt te vervallen.
Admin
SleutelbeheerderHallo Nico,
Die ligne fixe kan je opzeggen. De telefoon kan je verbinden met de livebox. Voordeel: gratis bellen in Frankrijk en veel EU landen (althans tot nu toe). Het beste is waarschijnlijk om e.e.a. bij een Orange boutique te regelen, maar het kan misschien ook per internet of telefonisch, heb ik zelf niet uitgezocht.
Geen ligne fixe betekent natuurlijk wel: geen internet dan ook geen vaste telefoon. Maar zo vaak valt de livebox niet uit en dan heb je waarschijnlijk nog een mobiel.
Groet, MaxandrAdmin
SleutelbeheerderHoe is dit afgelopen? Is het lek gevonden, en belangrijker: gerepareerd?
JS
Admin
SleutelbeheerderHoewel Fritz!box mooie spullen maakt staan ze niet bekend om de beste modemverbindingen onder minder goede omstandigheden. Eigenlijk zijn alle consumentenmodems daar niet heel goed op berekend. Wil je het onderste uit de kan, dan moet je meer denken aan professionele spullen zoals een cisco 867VAE. Daar kan dan eventueel een fritzbox achter gezet worden voor zijn specifieke eigenschappen met voip e.d. Qua kosten loopt het dan wel flink uit de hand natuurlijk.
Het blijft lastig inschatten wat de modemperformance zal zijn. Ik heb eens een artikel gelezen van iemand die tests heeft uitgevoerd met zeer veel verschillende modems op verschillende locaties en er op uitkwam dat de beste performance werd bereikt als de chipset van het modem van de klant van dezelfde fabrikant was als die in de telefooncentrale. Voor een consument zijn beide meestal onbekend.
Admin
SleutelbeheerderIk heb het commentaar van Jaco maar niet afgewacht en ook de uitrol van 4G niet en mijn Livebox Zen abbo bij Orange teruggeschakeld naar Livebox Découverte + Linge fixe.
De dame achter 3900 verzekerde me dat de lijnen niet gecoupeerd zouden worden vóór 21 oktober maar mijn internet telefoon ben ik al kwijt. (Typisch LDF).
Nu maar hopen dat ik die 1 Mbps weer terugkrijg en beter kan streamen.Vooruitlopend daarop vast een vraag of ik die Livebox2 die ik nu heb kan vervangen door een Fritzbox 7490, of heeft iemand een andere goedwerkende AC wifimodem?
Admin
SleutelbeheerderNuttige link, geeft inspiratie. Leuk om te zien dat een man een plaat vastzet met 4 zelfborende schroeven in 16 seconden. Maar moet nog zoeken naar een filmpje van mijn geval, over het leggen van (potentiel brekende) fibro-ciment platen met pannen erop………
MaxandrAdmin
SleutelbeheerderTja …
Peter.
Admin
SleutelbeheerderBen ik toch benieuwd om wat voor ’n document voor de Safer ’t dan gaat.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderDank voor je reactie Peter… Maar het gaat niet om een versnelde procedure en al helemaal niet om grond met een agrarische bestemming, immers, wat kan men verbouwen op een rots waar ook al niets te grazen valt? Het gaat om iets meer dan een halve hectare, het bedrag is voldaan, ik ben gelukkig want we gaan de rots opblazen (laten we doen) en dan eens eindelijk een weg naar ons huis aanleggen….Hoe leuk is dat!
Admin
SleutelbeheerderZelf loop ik op planken, van het weggglijden heb ik nog niet zoveel gemerkt. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het om een flauwhellende daken ging.
Ligt het dak echt schuin, dan wordt er toch echt gewoon over de platen gelopen.Bij DEZE een filmpje voor de beeldvorming. In dezelfde serie zitten nog wel meer bruikbare filmpjes.Bij je zin “… dat de planken niet naar beneden glijden met bricoleur and all…” dcht ik meteen: daar heeft vast Christian wel een oplossing voor. Wie weet.
Succes,
Wilm
Admin
SleutelbeheerderOK Wilm, maar een plank die aan een kant op (los) liggende (onregelmatige oude) pannen rust lijkt me ook niet alles. In mijn geval is de helling erg flauw, dus qua helling gaat het misschien. Maar bij een iets steiler dak zal men ook voorzieningen moeten maken dat die planken niet naar beneden glijden met bricoleur and all!
MaxandrAdmin
SleutelbeheerderIn principe loop je op (steiger)planken die haaks op de golfrichting van de platen liggen.
Wilm
Admin
SleutelbeheerderBedankt voor reacties. Voor degenen die deze platen ook willen gebruiken is misschien het volgende van belang. De “Soutuile” platen worden door Eternit “autoportante” genoemd bij de in hun documentatie genoemde toegelaten vrije overspanning (van 1.45 m voor de platen van 1.65 m lang). Maar pas op: het blijkt dat de platen niet beloopbaar zijn. Er mag geen persoon direct op de plaat staan. Dat zou toch wel erg handig zijn tijdens het plaatsen en bevestigen van de platen, en het leggen van de pannen. Blijkbaar moeten hulpconstructies worden gebruikt zoals plankieren, steunend op balken of ladders ter weerszijden van de platen waar men mee bezig is. Het zou handiger kunnen zijn (bij een niet te groot project) om de overspanning (afstand tussen de balken) te halveren. Dan zijn wel meer balken nodig (maar lichtere) maar je hebt minder gedoe. In mijn geval kwam deze conclusie te laat (balken al aanwezig, en transportkosten hakken er in indien het gaat om bijbestelling van een paar extra). Ik denk nu maar (verplaatsbare) tussen-balkjes te maken aan de onderkant.
Kent iemand overigens deze situatie?
MaxandrAdmin
Sleutelbeheerder[quote quote=153734]Ik heb van Carsat op 22-8-2014 bericht gekregen dat zijn mijn verzoek hebben doorgestuurd naar Carsat Nord Picardie, ik had geschreven naar Carsat Gourgogne waar ik woonde. Carsat Nord Picardie was de instantie waarnaar de SVB (…)[/quote]
Marc, ’t zit u niet mee en waarom verbaast me dat nu niet ? U hebt te maken met volstrekt autistische organisaties die jammerlijk genoeg géén ambtenaren zijn, ze zijn ongrijpbaar en zijn goed in slechts één ding : zo weinig mogelijk doen.
[quote quote=153734]Ik heb ook niets meer van ze gehoord.[/quote]
Dit verbaast me weer wèl, zeker wanneer u een en ander aangetekend (ik neem aan Récommandé AR) hebt verstuurd.
[quote quote=153734]Ik heb ook RSI aangeschreven (…)[/quote]
Als zelfstandige zult u inderdaad hebben afgedragen aan de RSI van het betreffende departement of van de betreffende regio waar u uw activiteiten hebt uitgeoefend. Dat is uw zogenoemde organisme organique. Dáár en nergens anders moet u beginnen.
Iedere RSI tot wie u zich wendt, kan u zeggen waar “uw” RSI zich bevindt, op grond van uw Secu-nummer. Om vervolgens te zeggen dat zij niets voor u kunnen doen, u moet bij die enig juiste zijn, de RSI waaronder u viel toen u zakelijk bezig was.U hebt niets meer gehoord ? Dan twijfel ik aan de verzendwijze.
U hebt de boel wel degelijk Récommandé AR verzonden ? Dan wordt ’t tijd ’t Grote Sarren te starten, tot en met de Médiateur de la République aan toe (waren ’t nu ambtenaren, dan kon u prettig naar ’n chef, ’n bovenchef, ’n directeur, ’n bovendirecteur, ’n minister of zelfs de president zelf).
Stuurt u om te beginnen eens ’n vrolijk briefje (Récommandé AR !) waarin u om inzage vraagt in uw dossier. Hiertoe zijn alle instellingen verplicht, op grond van die wet “Informatique et liberté”.
Bij voorbeeld :objet : mes données à caractère personnel & vos fichiers
xxxxx, le xx octobre 2014
Madame, Monsieur,
Conformément à la loi n° 78-17 du 6 janvier 1978 modifiée (dite « Informatique & Liberté »), je souhaite avoir accès à votre fichier ‘mon xxxxxx’ *** RSI / Carsat / Urssaf &c. ***, afin de vérifier le contenu des informations me concernant.
Je vous demande de m’envoyer une copie de ce fichier.Mon n° de Sécurité sociale est 1 xx xx xx xxx xxx.
Je vous prie de bien vouloir trouver une copie de ma carte d’identité.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l’expression de mes salutations distinguées.
U krijgt vast en zeker ’n antwoord, op grond waarvan u verder kunt. Krijgt u geen antwoord, dan staan alle wettelijke dwangmiddelen tot uw beschikking.
Dat die Carsat niet heeft gereageerd, doet me werkelijk twijfelen aan de verzendwijze van uw brieven.
Zoals ik deze club ken (maar dan te Clermont-Ferrand voor de Auvergne), zijn ze toegankelijk en behulpzaam.Vraag me verder niet naar hoe ik dit allemaal zo goed weet, ik ben zo’n jaar of drie bezig met de Urssaf, Carsat en RSI Bourgogne om aan de één uit te leggen wat de ander a) heeft gedaan, wat b) nu de één moet doen opdat c) alle clubjes hun boeltjes weer eens op orde hebben. Ja, geduld, doorzetten, wat postzegels, ’t Frans beheersen en zich niet in de maling laten nemen.
En vooral niet bellen met die 39xx-nummers, ik werd daar alleen maar agressief van maar dat kwam vooral die jengelende muzak en die dienstdoende téléopératrice kan er ook zo weinig aan doen. Langsgaan is ’n goede methode, vooral zonder afspraak, om dan net zo lang te blijven zitten tot u fatsoenlijke antwoorden hebt gekregen van ’n “responsable” of wie zich daarvoor aanmeldt. Als u z’n / haar naam maar opschrijft en geen genoegen neemt met ’n animatrice.Sterkte & succes, en laat de club van Raad & Daad me vooral corrigeren.
Peter.Admin
SleutelbeheerderJa, Rimke, dat mag want ’t zal om grond met ’n agrarische bestemming gaan (anders bemoeit die Safer zich er niet mee). En dan waarschijnlijk ’n bedragje extra vanwege ’n versnelde procedure.
En weest bovendien blij dat die grond dan niet groter is dan ’n halve hectare (uit m’n hoofd), anders zullen anderen (agrariërs en ook de Safer zèlf) prioritair zijn.Peter.
Admin
SleutelbeheerderBeste Wim en Peter,
Ik heb van Carsat op 22-8-2014 bericht gekregen dat zijn mijn verzoek hebben doorgestuurd naar Carsat Nord Picardie, ik had geschreven naar Carsat Gourgogne waar ik woonde. Carsat Nord Picardie was de instantie waarnaar de SVB in Nederland mij had verwezen en die mij van het kastje naar de muur had gestuurd waarna ik mij tot dit forum richtte. Ik heb ook niets meer van ze gehoord.
Ik heb ook RSI aangeschreven, beide instanties aangetekend verstuurd, maar heb nooit iets van ze gehoord.
Kortom, het spoor loopt weer dood.
Overigens schreef Wim over een entreprise individuelle onder het micro-régime. De woorden “entreprise individuelle” zeggen mij niets. Ik heb altijd belasting betaald onder “micro entreprise” en heb sociale premies betaald, echter was dat niet gespecificeerd. Daar ik 75 % van de omzet kon aftrekken betaalde ik heel weinig belasting. Gemiddeld ontving ik eerst in augustus circa € 1000 (?) en betaalde in oktober € 2000 belasting, per saldo dus een last van € 1000 en dat op een omzet van € 30000.
Als jullie nog een gouden tip hebben hou ik me aanbevolen.
Groeten,
Marc KeiserAdmin
SleutelbeheerderMerci Mariette voor deze uitleg.
Er moet idd in het testament voor Frankrijk worden vermeld, woorden van deze strekking (zie cursief) dit heb ik met de notaris in NL besproken.In het testament voor Frankrijk moet vermeld worden dat het testament expliciet in Nederland gehandhaafd blijft.
Van een testament herroepen is zeker geen sprake.
Groeten,
MargrietAdmin
SleutelbeheerderGoedemorgen Margriet,
[quote quote=153714]Je déclare, en outre, révoquer toutes dispositions testamentaires antérieures.[/quote]
Deze toevoeging betekent dat u alle eerdere testamenten herroept.
Overleg met de notaris of dat dan ook voor uw Nederlandse testament geldt.Met vriendelijke groet,
Marietta
Admin
SleutelbeheerderWubbe dankjewel dit is een goed voorbeeld testament en idd over te nemen om vervelende situaties te voorkomen.
Admin
SleutelbeheerderDit is wat ik heb handgeschreven en ondertekend.
CECI EST MON TESTAMENT
JE SOUSSIGNE
Nom, prénom, date et lieu de naissance
Déclare établir mon testament dans les termes suivants :
Je lègue à (Nom Prénom date et lieu de naissance), mes droits en pleine propriété dans la maison de <<woonplaats>> (<<postcode>>) <<adres>>, ainsi que tout le mobilier m’appartenant qui s’y trouvera.
Je déclare, en outre, révoquer toutes dispositions testamentaires antérieures.
Fait et passé à
LeSignature.
Admin
SleutelbeheerderIk vroeg mij af iemand een voorbeeld testament heeft die het Nederlandse testament, wat gehandhaafd moet blijven, waarbij een aanvulling wordt gemaakt op het Franse testament ivm het franse erfrecht? Aankomend weekend gaan wij de CdV tekenen en wil dit meteen bij de notaris aankaarten of overhandigen voor de officiële overdracht.
Admin
SleutelbeheerderDie 4 Mbps heb ik ook al een paar dagen niet gezien, zit nu ron de 2, wat werkbaar is. Wat er in ieder geval verbeterd is, is dat de lijn niet voordurend reset en ik ook niet meer af en toe op snelheden van 200 Kbps (!) zit.
Wat betreft die 4G uitrol, daar ben ik ook zeer benieuwd daar. Aangezien ik hier een flink terrein heb meteen aantal ten opzichte van de rest van de omgeving flink verheven delen speel ik zelfs met het idee Free aan te bieden hier een mast neer te zetten, maar dat is wellicht een pipedream.
Admin
Sleutelbeheerder4 Mbps heb ik in maanden niet meer gezien.
Nog wel gedacht aan een SkyDSL aansluiting maar toen ik wat info wilde hebben kreeg ik van een Duitser met Engels accent te horen dat zijn service niet geschikt is om te streamen!?.Nu vraag ik me af, als ik die VOIP telefoon van Orange weg doe en weer terug ga naar mijn mijn oude FT telefoon fixe of ik dan die 1 Mbps er weer bij krijg.
Dan ben ik ook niet meer gebonden aan die Livebox en kan ik wat andere modems uitproberen.Anders wachten op 4G netwerk dekking misschien? Is er ergens een site waar je de 4G- uitrol-planning kan inzien?
-
AuteurBerichten