Customer premises aansluiting telefoon

Dit onderwerp bevat 41 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188064
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het commentaar van Jaco maar niet afgewacht en ook de uitrol van 4G niet en mijn Livebox Zen abbo bij Orange teruggeschakeld naar Livebox Découverte + Linge fixe.
    De dame achter 3900 verzekerde me dat de lijnen niet gecoupeerd zouden worden vóór 21 oktober maar mijn internet telefoon ben ik al kwijt. (Typisch LDF).
    Nu maar hopen dat ik die 1 Mbps weer terugkrijg en beter kan streamen.

    Vooruitlopend daarop vast een vraag of ik die Livebox2 die ik nu heb kan vervangen door een Fritzbox 7490, of heeft iemand een andere goedwerkende AC wifimodem?

    #188065
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoewel Fritz!box mooie spullen maakt staan ze niet bekend om de beste modemverbindingen onder minder goede omstandigheden. Eigenlijk zijn alle consumentenmodems daar niet heel goed op berekend. Wil je het onderste uit de kan, dan moet je meer denken aan professionele spullen zoals een cisco 867VAE. Daar kan dan eventueel een fritzbox achter gezet worden voor zijn specifieke eigenschappen met voip e.d. Qua kosten loopt het dan wel flink uit de hand natuurlijk.

    Het blijft lastig inschatten wat de modemperformance zal zijn. Ik heb eens een artikel gelezen van iemand die tests heeft uitgevoerd met zeer veel verschillende modems op verschillende locaties en er op uitkwam dat de beste performance werd bereikt als de chipset van het modem van de klant van dezelfde fabrikant was als die in de telefooncentrale. Voor een consument zijn beide meestal onbekend.

    #188086
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Pff.. ja, zo’n cisco router + fritzbox is teveel van het goede.

    Mijn Livebox débit/marge au bruit verschilt iedere keer als ik het meet.
    Het schommelt tussen de 3920/15 en nu 5539/11 (Kbs/dB).
    Met de OOKLA speedtest kom ik niet boven de 4700 Kbs bij een ping van 32.

    Heeft iemand goede ervaring met een andere wifi-modem dan een Livebox2?
    Het lijkt me als ik van die Livebox af ben, dat ik dan ook van die DLM af ben.

    #188087
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, DLM is een instelling aan de zijde van de telefooncentrale. Daar wordt het maximale debit dan gewoon teruggeschroefd. Die instelling is eigenlijk bedoelt om de te behalen snelheid te maximeren op de waarde die hoort bij het afgesloten abonnement, bij ‘découverte is dat 10272 Kbit. In je Livebox moet die waarde terug te vinden zijn als ‘max dslam throughput’ of de Franse vertaling. Maar als DLM is uitgezet heb je daar geen last meer van. Een 11 dB S/N ratio is eigenlijk heel goed, ik heb begrepen dat dat ongeveer de waarde is waar men de verbinding op wil hebben. Welke lijn verzwakking (attenuation) heb je daar bij?

    #188073
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hmm.. ik begrijp je vraag niet helemaal over lijn verzwakking.

    #188075
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die gegevens kun je vinden in je livebox:

    #188083
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn Livebox heeft een andere interface, maar misschien is het hierin te vinden.

    #188084
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vreemd dat die gegevens nu ontbreken in de webinterface. Je S/N verhouding is geen 11 maar 3 dB, op het randje, met een downloadsnelheid van ruim 5 Mbit. Als die stabiel blijft staan lijkt het me goed werkbaar. Hoe groot is je afstand tot de telefooncentrale?

    #188074
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Elke keer als ik synchroniseer zijn de waarden anders.
    Nu staat hij bijvoorbeeld op 5915 Mbps bij 10 dB.
    Hemelsbreed is de afstand 3.11 km.
    Langs de weg 4.13 km.

    Nu ik de Orange internet telefoon heb weggedaan (is weer analoog op hetzelfde nummer) heb ik dat DLM déactiveren nogmaals aangevraagd; misschien krijg ik deze keer een confirmatie als ze iets hebben gedaan.

    Het probleem (zwak live-video streamen) is trouwens minder geworden met een nieuwe functie in de Chromecast app op mijn android smartphone te weten “screen casting”; dit is nog een Bèta functie maar werkt fantastisch samen met de Chromecast dongle in mijn TV.

    #188072
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De echte afstand tot de centrale kun je checken met je tel. nummer op sites als http://www.dslvalley.com . Steeds anders synchroniseren is vreemd. Nu je weer een analoge lijn hebt, kraakt die niet?

    #188063
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @jaco:
    Nee, de telefoon kraakt niet.

    Orange heeft nu bevestigd dat ze de DLM in juni al hadden gedéactiveerd. Ik heb dat niet gemerkt in mijn débit.

    Op je link van dslvalley krijg ik het volgende:
    Lengte 4140 m. (1 cable, calibre 6)
    taux d’attennuation 42.642 dB
    débit ADSL estimation 4 Mbps.

    Ik vind het zo wel goed; de World Series komen prima door via de MLB-At-Bat app op mijn Galaxy S4 naar een Chromecast dongle op mijn Samsung Smart TV (het lijkt wel HD).

    Met dank voor jullie inbreng.

    #188088
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb:

    Distance vous séparant du central : 4949 m (Détails)
    Taux d’atténuation : 73.5629 dB
    Etat de la ligne : Actif
    Débit Re-ADSL (ADSL étendu)(estimation) : strong>512 Kbps

    Maar in werkelijkheid heb ik meestal tussen de 2 en 4 mbit:

    Cable Calibre Longueur
    1 4 4806 m
    2 6 143 m

    Voie descendante
    debit brut 4442 kbit/s
    attenuation 62 dB
    marge de bruit 7.1 dB

12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?