Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderAls gebruikelijk houd je ons weer volledig op de hoogte van de wijzigingen die Cana Digital doorvoert Jako. Dank daarvoor.
Ik vraag me wél altijd af waarom CD zelf ons (bijna) nooit van dit soort zaken op de hoogte houdt. Ja een marketing mailtje af en toe kan er wel af, maar relevante dingen hoor je nooit of zelden.Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=155433]Vanmorgen was de redactiechef van BFM TV Hervé Béroud te gast in ‘t programma “l’Instant M” (France Inter). Er waren immers wat vragen te beantwoorden (BFM zou de gegijzelden in de koelcel hebben verraden, ze hebben contact gezocht met de gijzelnemers, ze maakten in ‘t heetst van de crisis dingen bekend die oplossingen in de weg zouden zitten).
n’ Boeiend gesprek, met heldere antwoorden. Hierna te luisteren, vanaf morgen).
Peter.
[/quote]
Hmm.. interessant, bedankt.Admin
SleutelbeheerderVanmorgen was de redactiechef van BFM TV Hervé Béroud te gast in ’t programma “l’Instant M” (France Inter). Er waren immers wat vragen te beantwoorden (BFM zou de gegijzelden in de koelcel hebben verraden, ze hebben contact gezocht met de gijzelnemers, ze maakten in ’t heetst van de crisis dingen bekend die oplossingen in de weg zouden zitten).
’n Boeiend gesprek, met heldere antwoorden. Hier na te luisteren : http://www.franceinter.fr/emission-l-instant-m-attentats-la-question-bfm-tv.Peter.
Admin
SleutelbeheerderMijn beurt om door ’t stof te gaan, Timo. Volgens de BFM-site (http://www.bfmtv.com/societe/bfmtv-a-ete-en-contact-avec-les-terroristes-856576.html) heeft hun journalist Igor Sahiri de drukkerij gebeld (“C’est en essayant de joindre à 10 heures des témoins dans l’imprimerie de Dammartin-en-Goële, où s’étaient retranchés Saïd et Chérif Kouachi, que notre journaliste Igor Sahiri a été en contact avec celui qui est considéré comme le meneur de l’attaque contre l’hebdomadaire satirique. La conversation a duré deux minutes.”).
De andere gijzelnemer heeft BFM gebeld (“De son côté, Amedy Coulibaly, le terroriste de la porte de Vincennes, a contacté lui-même BFMTV vers 15h, pendant la prise d’otages.”).
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=155427]
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Timo Breumelhof wrote:</div>
Ik wel moet zeggen dat ik sterke twijfels heb bij het feit dat BFM de gijzelnemers heeft gebeld. Het mag uiteraard, maar of je dat nou moet doen?
Iets te veel sensatie (en risico) naar mijn mening.Uw “Ok” vind ik dan wat mager om uw ‘onbegrip’ goed te praten. U oordeelde gewoon te snel èn te duidelijk zonder de naad van de kous te weten.
Is dat erg ? Ach, velen hebben hier last van. Ik blijf ‘t mijn taak vinden mensen hierop te wijzen, tot vervelens toe. Want valse argumenten leiden tot onbegrip, en onbegrip leidt tot verwerping van andermans ideeën. En we weten inmiddels allemaal waartoe dat kan leiden.
Peter.
[/quote]
Om eerlijk te zijn ben ik er helemaal niet van overtuigd dat ze niet zelf hebben gebeld. Op meerdere plaatsen wordt namelijk bevestigd dat BFM de drukkerij heeft gebeld en niet andersom. Het leek mij niet heel relevant om daar hier een discussie over te voeren, dus was mijn reactie “neutraal” bedoeld.Admin
SleutelbeheerderVooruit, nog ’n anekdote om de angel eruit te halen.
’t Was tijdens de Eerste Iraq-oorlog, satelliettelefoons waren nogal prijzig. De N.O.S.-correspondent ter plekke beschikte er in ieder geval niet over.
De Ussische collega’s hadden er wel één, ’t was dus dringen om dat apparaat.
Rond drieën in de ochtend was ’t dan eindelijk de beurt aan onze N.O.S.-correspondent om z’n stukkie door te bellen op ’t dak van dat hotel te Bagdad. Hij toetste ’t goede nummer, maar kwam uit bij de dienstdoende portier van dat Huilversumse mediapark. En die verbrak gewoon de verbinding, “want er was immers niemand.”Zenders als BFM – maar er zijn ook zat andere – doen ’t dan beter dan semi-staats- of publieke omroepen waar ieders salaris gewoon betaald wordt ongeacht de inspanning. Die zijn gewoon bereikbaar, 24h/24, 7j/7.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=155423]Ik wel moet zeggen dat ik sterke twijfels heb bij het feit dat BFM de gijzelnemers heeft gebeld. Het mag uiteraard, maar of je dat nou moet doen?
Iets te veel sensatie (en risico) naar mijn mening.[/quote]Uw “Ok” vind ik dan wat mager om uw ‘onbegrip’ goed te praten. U oordeelde gewoon te snel èn te duidelijk zonder de naad van de kous te weten.
Is dat erg ? Ach, velen hebben hier last van. Ik blijf ’t mijn taak vinden mensen hierop te wijzen, tot vervelens toe. Want valse argumenten leiden tot onbegrip, en onbegrip leidt tot verwerping van andermans ideeën. En we weten inmiddels allemaal waartoe dat kan leiden.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=155425]
De gijzelnemers Cherif Kouachi en Coulibaly hebben BFM gebeld. Dat zou ik ook gedaan hebben.
[/quote]
Ok, ik had begrepen dat de zender naar de drukkerij had gebeld.Admin
SleutelbeheerderTimo, BFM is natuurlijk ’n commerciële zender maar overdag wel continu bemand èn in de lucht. Met ’n aardig bereik.
De gijzelnemers Cherif Kouachi en Coulibaly hebben BFM gebeld. Dat zou ik ook gedaan hebben.Dus in deze hoeft u niet te twijfelen aan de integriteit van BFM.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerder[quote quote=155353] Zoals een buurman ooit tegen ons zei, natuur, dat is iets wat je moet bestrijden …
[/quote]Roundup is erg slecht op lange termijn, en het wordt niet voor niets in verschillende gemeentes niet meer gebruikt. ‘natuur moet je bestrijden’? , onwetendheid en kortzichtigheid moet je bestrijden.
Admin
SleutelbeheerderDank Jako,
Dat France24 niet helemaal neutraal is was mij duidelijk.. 😉
Nou is natuurlijk geen enkele zender dat, maar het is goed om de achtergrond van een zender te weten.
Misschien zou een lijst met zenders en een (uiteraard nooit helemaal objectieve) duiding geen slechte toevoeging voor deze site zijn?
Ik wel moet zeggen dat ik sterke twijfels heb bij het feit dat BFM de gijzelnemers heeft gebeld. Het mag uiteraard, maar of je dat nou moet doen?
Iets te veel sensatie (en risico) naar mijn mening.Admin
SleutelbeheerderFrance24 is meer de propagandazender van Frankrijk, bedoelt om de Franse zienswijze aan de wereld te tonen. Om op de hoogte te blijven van gebeurtenissen in Frankrijk zijn de 24-uurs nieuwszenders BFMTV en I>tele beter geschikt. Beide zenders zijn gratis te zien via TNT, satelliet en internet via de livestream op de eigen website.
Admin
SleutelbeheerderIk ben blij dat je niet weg bent Peter.
Admin
SleutelbeheerderIk zag net beelden van een cameraman waarbij je precies kon volgen waar twee “special forces” stonden (en iets aan het doen waren op een dak). Dan snap je meteen waarom ze schijnbaar het mobiele telefoonverkeer storen.
Ik wil graag weten wat er aan de hand is, maar dat soort beelden die die terroristen kunnen helpen liever niet.Admin
SleutelbeheerderZoals altijd een zeer terzakekundig antwoord Jako!
Bedankt Albert 87Admin
Sleutelbeheerderidd, ik ben gewoon aan het werk maar schakel het steeds weer naar het nieuws..
Admin
SleutelbeheerderDank voor de link, Timo.
Ik heb het gevoel dat iedereen z’n adem momenteel inhoudt.Admin
SleutelbeheerderOp 19.2 zitten enkele zenders uit het pakket die gedeeld worden met Canalsat, zoals Motors TV, Mezzo, Nickelodeon en een aantal muziekzenders, maar er zijn meer redenen waarom CanalDigitaal de duo of triple LNB aanbeveelt:
-Nederlanders kijken ook graag naar de FTA zenders op Astra1, zoals de vele Duitse zenders. De goedkopere Astra23.5 positie is dan ook juist vooropgezet door SES in het leven geroepen op een plek die het toestaat om met een eveneens door SES Astra ontworpen duo LNB ook Astra1 te kunnen ontvangen.
-Via Astra1 wordt de fastscan uitgezonden voor de goedgekeurde ontvangers. Van de goedgekeurde ontvangers is alleen de M7sat801 in staat om deze lijst ook vanaf Astra3 te lezen.
-Via Astra1 worden ook de firmware updates voor de goedgekeurde ontvangers verstuurd. Die zijn (nog) geheel afwezig op Astra3.Gebruik je de fastscan niet, gebruik je geen CanalDigitaal decoder en heb je geen interesse in de zenders op Astra1, dan is er geen enkele noodzaak om Astra1 te ontvangen.
Het nadeel is dat je zelf verantwoordelijk bent voor firmware updates(bv via internet bij een smart TV) en het onderhouden van de zenderlijst bij elke wijziging.
Admin
SleutelbeheerderTwee jochies in de bus vroegen we vanmorgen of ik zo’n printje van je suis Charlie voor hen wilde maken. Dat doet me dan weer goed.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderZojuist gelezen in ’t Handelsblad, ’n stukje van Simone van Saarloos :
“In de strijd om vrijheid van meningsuiting moet het recht om sprakeloos te zijn niet worden vergeten.”Peter.
Admin
SleutelbeheerderAnnemiekev,
Ik laat uw bijdrage staan, zodat voor de gebruikers van dit forum duidelijk is waarom u hier niet meer welkom bent.Admin
SleutelbeheerderJuist na het drama van gisteren zou ik willen pleiten voor iets meer verdraagzaamheid.
Peter
Admin
SleutelbeheerderIk val stil van afschuw. En heb des te meer respect voor de legioenen cartoonisten die zich nadrukkelijk niet laten intimideren. Kijk en bewonder…
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderHet is onmenselijk en niet te begrijpen. Ik put, wellicht tegen beter weten in, hoop uit de vele demonstraties.
Frans
Admin
SleutelbeheerderZelfs de nieuwjaars’ peptalk’ van Hollande bevatte flinke fouten. Zo wees Hollande er op dat het ‘grote Frankrijk’ de 5e economie ter wereld is. Helaas hebben zijn scriptschrijvers gemist dat Frankrijk in 2014 is gezakt naar de 6e plek, achter Groot Brittannië. Ook van het verhaal over het ‘doorgaan op de ingeslagen weg’ klopt niks. Het nieuwe beleid betreft vooral het terugdraaien van eerder beleid zoals de 75% belasting en de belastingverhoging voor bedrijven. Dat durven bekennen zou pas een stap in de goede richting zijn.
Admin
SleutelbeheerderEigenlijk niet, Christian.
6 januari 2015 om 23:30 In reactie op: Wat nemen wij voor buren/vrienden mee naar Frankrijk? #194733Admin
SleutelbeheerderWat we niet meenemen maar wel altijd doen als we tijdens de jaarwisseling in Frankrijk zijn is oliebollen bakken. Daar komen ze speciaal voor langs.
6 januari 2015 om 21:56 In reactie op: Wat nemen wij voor buren/vrienden mee naar Frankrijk? #194732Admin
SleutelbeheerderBijzondere nederlandse biersoorten (je heb ze van 10%), en inderdaad: oude boerenkaas, en bloembollen. Mooie fotoafdruk (van b.v. de buurman-boer op zijn trekker) is misschien ook een optie?
MaxandrAdmin
SleutelbeheerderRob, ik had het hele ding al met perslucht afgespoten. Ik weet niet waar die thermische beveiliging moet zitten. In het motorhuis neem ik aan? Er zitten geen dingen aan de buitenkant behalve de aansluitdoos (en die condensator).
Er is trouwens nog een beveiliging die de laatste tijd niet meer werkte, te weten de elektronische motorrem. Waar dat onderdeel zit weet ik ook niet. Nu duurt het ongeveer een minuut tot het zaagblad geheel stil staat. Overigens gemakkelijk op te lossen door even een aandrukhout tegen het zaagblad te houden, maar in principe gevaarlijk. Maar goed oppassen met een cirkelzaag is sowieso nodig!
Ik heb een condensator (40 muF) besteld met als eigenschappen:
Polypropylène.
AC 450V – 50HZ
Homologation : VDE
Normes : EN60252.
Tolérance 5%
Sorties fils gainés longueur 20cm
Of dat “long life”is moet nog blijken!Leuk verhaal over die TV reparatie, moedig. Dat niet meer repareren van apparatuur door het falen van een enkel onderdeel is inderdaad jammer. Ik heb net een nieuwe vaatwasser gekocht. Van de vorige (8 jaar oud) deed plotseling de pomp het niet meer. Misschien ook alleen maar een kwestie van één condensator vervangen? Maar als je zo’n ding nooit eerder uit elkaar heb gehaald is het best een gedoe, en een reparatiebedrijf inschakelen wordt al gauw heel duur in het licht van de te verwachten rest levensduur.
Maxandr6 januari 2015 om 20:05 In reactie op: Wat nemen wij voor buren/vrienden mee naar Frankrijk? #194731Admin
SleutelbeheerderChristian,
Je kunt in Nederland gewoon blader- en andere soorten deeg uit de supermarktkoeling halen. We gebruiken ze hier en in Frankrijk voor taarten met de vruchten uit onze tuin. En vanwege de grote productie, gaan ook veel van deze zelfbaksels naar de buren. Dat lost overigens niet het probleem van de hoeveelheid op, want de buren komen ook weer terug met hun zoete ovenproducten.
Frans -
AuteurBerichten