Wijziging CanalDigitaal

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187262
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de nacht van maandag op dinsdag 13 januari wordt CanalDigitaal transponder 3211 op Astra3 omgezet van qpsk naar 8psk. Deze transponder wordt o.a. gebruikt voor het uitzenden van de Nederlandse regionale omroepen en de radiozenders.

    Door deze aanpassing van de zendtechniek wordt de capaciteit van de transponder groter. Het gevolg is wel dat ook de radiozenders vanaf 13 januari niet langer met een SD ontvanger kunnen worden ontvangen.

    De CanalDigitaal ontvangers krijgen geforceerd een nieuwe zenderlijst waarin tevens een flink aantal wijzigingen is opgenomen. Ook de meeste andere moderne ontvangers verwerken deze wijziging automatisch.

    Wie vanaf 13 januari toch geen ontvangst meer heeft van deze zenders kan een fastscan uitvoeren, of een handmatige scan van de betreffende transponder.

    De nieuwe transpondergegevens zijn niet bekendgemaakt, maar zijn vermoedelijk:
    11914,5 MHz , Horizontaal, FEC 2/3, 8psk, DVBS2.

    #187263
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als gebruikelijk houd je ons weer volledig op de hoogte van de wijzigingen die Cana Digital doorvoert Jako. Dank daarvoor.
    Ik vraag me wél altijd af waarom CD zelf ons (bijna) nooit van dit soort zaken op de hoogte houdt. Ja een marketing mailtje af en toe kan er wel af, maar relevante dingen hoor je nooit of zelden.

    #187264
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nou daar gaat tie weer, het begint zo langzamerhand op een bezigheidtherapie te lijken. Ik doe niet anders dan de satelliet ontvangers updaten, schotels uitrichten kaarten opwaarderen, ik begin me af te vragen of het nog wel de moeite is. Ik ben overigens hier in huis de enige die weet hoe je televisie kunt kijken zo gecompliceerd is het inmiddels.
    Alors we zien wel. Bedankt Jako!

    Albert 87

    #187265
     Noë
    Sleutelbeheerder

    CanalDigitaal stuurt die informatie normaliter met de maandelijkse nieuwsbrief per email en is tevens te vinden op de website voor consumenten: http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/zendernieuws-en-wijzigingen-december-januari/

    en voor zakelijke gebruikers: http://apps.canaldigitaal.nl/zakelijk/vervolg.aspx?id=8116

    De wijziging van komende nacht is al enkele keren uitgesteld, die zou oorspronkelijk al in oktober 2014 plaatsvinden. De reden van het uitstel is niet bekend.

    #187266
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben overigens hier in huis de enige die weet hoe je televisie kunt kijken zo gecompliceerd is het inmiddels.

    Ik moet zeggen dat al die problemen bij mij voorbij zijn sinds ik een gecertificeerde decoder heb besteld bij CD. Een HD goedkoopie. Ik was jaren aan het klooien met fastscans die je altijd moet doen op het moment dat je wilt kijken. Ik ben al twee jaar niet meer aan de decoder en de schotel geweest. Heel af en toe lees ik een melding dat de zenderindeling geupdate is, geruisloos. Ik werk niet voor CD… 🙂

    #187267
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat gebruiksgemak heeft als nadeel dat de ontvanger bijna niks kan van wat veel gebruikers wél willen. Alleen live TV kijken werkt redelijk goed.

    Maar geen nood, zelfs de Open-Linux ontvangers, die alles kunnen wat door TV-aanbieders is verboden, hebben tegenwoordig het gemak van automatische fastscan aan boord. Dus ook geschikt voor de luie, maar veeleisende consument.;-)

    #187268
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De omzetting is gereed, maar de transponder is tevens naar een hogere symbolrate gezet van 29900 Mb/s. Gebruik voor handmatig scannen deze gegevens:

    11914.50 MHz DVB-S2 8PSK H SR 29900 FEC 2/3

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?