Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
In dat draadje op het RED forum staat het verslag van enkele Franstaligen die zowel via twitter als Facebook en telefonisch uiteindelijk ‘nergens’ zijn gekomen. In het gunstigste geval werd het dossier met de melding ‘bizarre’ doorgestuurd naar de volgende supportlaag. Als het de locale bevolking al niet lukt, maak ik geen kans en het is niet dringend. Als ik iets wil aanpassen kan ik dat doen via de ‘password reset procedure’ waarna ik gedurende één sessie in de espace client kom.
Het zal zich uiteindelijk wel oplossen als eindelijk iemand het probleem doorziet of bij de volgende upgrade van de door hun gebruikte software…
NoëSleutelbeheerderTja Jako, voorlopig heeft er hier zich nog verkoper gemeld, lekker rustig terwijl op een gewone dag toch tussen de 5 a 10 belletjes. Het heeft ook geen zin een black-list aan te leggen daar de meegestuurde nummers net zo random zijn en vaak niet eens echt bestaan.
Wat ik eerder gedaan heb in mijn Gigaset dect telefoon is mijn contactenlijst inladen en daaruit de frequente bellers in een lijst plaatsen (VIP lijst in dit geval) en aan die lijst een belsignaal toekennen. Het normale belsignaal staat op “geen signaal” en gaat na 6 keer over naar het (ingebouwde) antwoordapparaat. Telemarketiers hangen na een keer of 4 op en spreken al helemaal niet in. Diegene die wel inspreken bel ik dan terug. Er gaat een ledje knipperen als er daadwerkelijk is ingesproken. Dit werkt goed voor ons. Nadeel is de lijst up-2-date houden.
Uiteindelijk gaat het meeste dan ook nog mobiel en faseert de telefoon zich langzaam uit.Voor je inlog probleem wil je dit mogelijk via twitter melden. Achteraf, na enkele dagen weliswaar, kreeg ik bericht terug via twitter en deze keer wel met inhoudelijke mededelingen over het probleem wat ik daar eerder gemeld had. Er is dus blijkbaar toch iemand in gedoken. Ik deed een DM naar @REDbySFR. Niet geschoten…enz.
NoëSleutelbeheerderIk krijg daar nog steeds “Désolé, vous ne pouvez pas accéder à cette page…”. Ook bij Orange stond ik al op de ‘liste rouge’, het nut is gering aangezien veel bedrijven gewoon random nummers bellen.
Dit weekend de eindafrekening ontvangen voor de vaste lijn van Orange, ik krijg ruim €17 terug, dat is meer dan de maandfactuur van SFR voor internet+bellen bij elkaar. 🙂
NoëSleutelbeheerderVandaag wat tijd om rond te kijken in m’n Espace Client en vond de optie die bepaald hoe je eventueel in een telefoonboek kan worden opgenomen. Bij aanmelding was ik daar attent op doch kan mij niet herinneren de Rode Lijst optie te hebben gezien, deze stond dus ook niet aangevinkt. Zie:
https://espace-client.sfr.fr/declaration-annuaire/parution-annuaires/modification?Ik begrijp uit de tekst dat de rode lijst je van al het bellende onheil blokkeert.
NoëSleutelbeheerderNou dat gaan we dan nog wel eens zien, haha, hihi, hoho..
NoëSleutelbeheerderInloggen op je box doe je éénvoudig door te klikken op deze link: http://192.168.1.1/ die je uiteraard ook handmatig kunt ingeven.
Vervolgens bij de tab wifi kiezen voor Sécureté en de aanwijzingen op je scherm volgen (5 seconden op de sfr knop drukken etc).
NoëSleutelbeheerderHaha, wachten op de dochter is blijkbaar de beste optie. Ik denk dat je een typefout gemaakt hebt in het wifi wachtwoord in de printer wat inderdaad nogal cryptisch is. Dit wachtwoord is echt eenvoudig aan te passen. Succes later.
NoëSleutelbeheerder@bosbess, vreemd dat het gaat om een nb4 box waar ik een nb6 heb ontvangen.
Een niet werkende wifi verbinding kan een aantal oorzaken hebben. Je mag best wel wat proberen zonder dat iets fout hoeft te gaan. Als er bij mij bezoek komt duurt het niet lang voordat de vraag komt of men het wifi wachtwoord mag hebben. Het is dus aan te bevelen dat te veranderen in iets begrijpelijks. Log in op de box en ga naar: >home>wifi>security en pas de key in die begrijpelijke tekst aan en druk op apply. (ik heb de box eerst op engelse taal gezet) Pas dus eerst de key (=wifi wachtwoord aan). Log met de pc opnieuw aan met het nieuwe wachtwoord en pas het wifi wachtwoord ook aan in de printer. Kijken of het werkt, indien nog niet probeer dan in de box, weer bij >home>wifi>security het bovenste vakje “system” op disabled te zetten. Je hebt nu geen wifi wachtwoord nodig en ook de beveiliging staat uit. Opnieuw inloggen en kijken of de printer nu wel verbindt. Werkt het nu wel dan is er een conflict in beveiligingstype tussen de printer en box maar dat is weer een stap verder.NoëSleutelbeheerderHet Wifi knopje naar rechts bewegen is inderdaad het equivalent van de wps knop. Het wifi lampje gaat dan knipperen en vervolgens kun je het wps knopje op je printer indrukken.
Als het lampje niet knippert, dan staat deze optie uitgezet in de setup van je box, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kijk anders in de setup van je box zoals aangegeven op die website.NoëSleutelbeheerderBij de aanvraag kon je reeds kiezen of het nummer in het telefoonboek moet worden opgenomen en dit moet aan te passen zijn in de ‘espace client’ Daarnaast had ik alle opties om mijn gegevens te gebruiken voor reklame en te geven aan ‘partners’ uitgevinkt, ook dat moet achteraf aanpasbaar zijn, ‘ergens’.
Na het overschakelen was het eerste telefoontje een telemarketeer die me met mijn beide voornamen aansprak. Nu gebruik ik die helemaal nooit, behalve bij officiële zaken zoals het aanvragen van een internetaansluiting. Ik ben er dan ook zeker van dat deze telemarketeer mijn gegevens van SFR had gekregen…
Jammer dat de SFR box de bellende telefoonnummers wel logt, maar de laatste 4 cijfers weglaat. Dat maakt het lastig om nummers in de SFR box te blacklisten, want die mogelijkheid biedt de box wel.
NoëSleutelbeheerder@bosbess, u heeft gelijk, sorry voor het misbruiken van uw voornaam. Het sluipt erin als het gaat om een “bekende forumposter”.
@jean, het plezier aan puzzelen is beperkt in dit geval. Een probleem oplossen als puzzel zien is over het algemeen geen probleem maar het gevoel krijgen er geen enkele controle over te hebben is minder prettig. Goed dat je meeleest en mogelijk sterkt dat in het zelf zetten van deze stap.
Dan om het helemaal af te ronden heb ik inmiddels een tweet en sms ontvangen dat alles moet zijn geactiveerd. Dat wist ik al wel. Er was inderdaad iets niet goed verlopen wat blijkt uit een melding in de app onder de knop “SAV”. Er blijkt een call te zijn aangemaakt en die informatie blijft 7 dagen beschikbaar. Het probleem en de oplossing zijn helaas niet omschreven.
Dan blijkt mijn nieuwe telefoonnummer met een 04 te beginnen waar ik een 09 had verwacht. Het is een mooi en makkelijk nummer geworden. Nu nog even uitzoeken dat dit nummer niet in het telefoonboek komt opdat we verlost zijn en blijven van die telemarketiers.NoëSleutelbeheerderIk denk dat ik het snap: SFR doet aan belastingontduiking/ontwijking.
Er wordt een flink bedrag opgevoerd waar slechts 2,1% BTW over verschuldigd is terwijl tegelijk een grote korting wordt gegeven op het abonnement waar 20% BTW op verschuldigd is.Netto rekent SFR RED op deze manier minder btw dan wanneer alleen een internet abonnement opgevoerd zou zijn. Oftewel: SFR houdt netto meer over van het abonnementsgeld.
Het lijkt op de truc die jaren geleden ook door Orange werd gebruikt: een deel van het abonnementsgeld bestond toen uit een bijdrage voor webTV tegen laag btw tarief, maar dat was onzichtbaar voor de klant.
@Jean Laeremans: het verschil in prijs is zo groot dat het ongemak met de espace client niet zo relevant is. Mijn internet is bijna twee keer zo snel geworden en ik bespaar daarbij bijna €30,- per maand.
NoëSleutelbeheerderDat was in de jaren ’70 aan de orde van de dag. Wat te denken van de zomerhit van Gerard Cox, ’t is weer voorbij die mooie zomer. Dat origineel werd 3 jaar eerder in Amerika gelanceerd onder de titel City of New Orleans door Steve Goodman.
Of dat kandelaartje voor het raam van Rob de Nijs. Dat was 9 jaar eerder door David McWilliams al op de markt gebracht (Can I get there by candlelight).
En dat zijn er dan maar 2 die me zo in het hoofd schieten. Oja, Andre Hazes – hoogste tijd: het origineel is van Adamo.
http://covers5.webnode.nl/nederlandstalige-covers/NoëSleutelbeheerderHet dunkt mij dat zelfs als het niet naar behoren werkt je er toch uren puzzle plezier aan hebt….
NoëSleutelbeheerderDe factuur lijkt expres opgeklopt met onnodige en ondoorzichtige onderdelen die in prijs verhoogd kunnen worden terwijl de korting intact blijft:
Abonnement RED Box DSL en zone non dégroupée 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) 34,99 20,00 % 34,99
Remise SFR Presse 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) – 8,00 2,10 % – 8,00
Remise abonnement 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) – 11,99 20,00 % – 11,99
SFR Presse 26/06/2017 – 25/07/2017 (1 mois) 19,99 2,10 % 19,99
Remise abonnement RED box, dont 12,00€ (TVA 20%), 8,00€ (TVA 2,1%) – 20,00Als je deze bedragen optelt en aftrekt krijg je netto de beloofde €14,99 abonnementsgeld.
Maar €19,99 opvoeren voor SFR presse waar niemand in is geïnteresseerd en die door de provider ongevraagd gratis wordt toegevoegd roept vraagtekens op.NoëSleutelbeheerderIk heb tot nu toe van sfr ontvangen 1 mail op de dag van aanmelden met als kop: Creation de votre compte RED.
Vervolgens een sms dat er aan gewerkt gaat worden en een sms dat er geactiveerd gaat worden en een brief gemaakt op de dag van aanmelding met de inlog gegevens. Ook ik had analoge telefoon en internet decouverte apart.Nu over die error, die heb ik ook gekregen, de “erreur technique”. Die melding kwam nadat ik mijn mail aan het organiseren was t.w. wachtwoord aanpassen en 3 aliassen maken. Ik kreeg kort na elkaar 3x een mail met bevestigingslink ter accordering van de gemaakte aliassen en bijhorende inloggegevens. de eerste link gaf een okay maar de volgende 2 gaven de omschreven error. Ik heb er niets meer aan gedaan omdat ik dacht dat de eerste mail wel een okay voor alles was en de error de herhaling betrof. Alle mailboxen werken overigens vanaf de dag van aanmelden en alle gewenste aliassen waren ook nog een vrij!
De chat functie via RED werkte niet, teveel verwijzingen waarop de browser een error gaf, zowel op Chrome, Firefox als Safari. Ik heb geen geduld meer om dat uit te zoeken. Zal je wel ergens kunnen instellen.
Ik wacht maar even af op eventuele brieven en mails ter bevestiging. Als die niet komen doe ik voor de zekerheid een opzegbrief naar Orange.
Mooie avatar overigens..
NoëSleutelbeheerderIk heb dan toch maar even de ‘noodprocedure’ gebruikt via “wachtwoord vergeten”. Inderdaad kun je dan één sessie openen en je instellingen aanpassen. Snel aliassen aangemaakt, tel nr de secours en nieuw email de secours in de hoop dat die dan weer een bevestigingslink toegestuurd krijgt. Helaas worden al deze wijzigingen zonder mankeren geaccepteerd en daarna krijg ik een apache Tomcat/8.0.15 error 500 ” The server encountered an internal error that prevented it from fulfilling this request.”
Klinkt goed, heb ik nu hun database stuk gemaakt? 🙂
NoëSleutelbeheerderMijn mail van SFR was helder: de telefoon werd door SFR opgezegd en internet moest ik zelf opzeggen, maar pas nadat de lijn van SFR actief was geworden. Voor mij waren dat ook twee aparte abonnementen: één voor de analoge telefoon en één voor internet. Tegenwoordig heeft bijna iedereen één duo-play abonnement: internet+voip.
Ik kreeg ook al na enkele dagen per mail de bevestiging van Orange dat mijn telefoon was opgezegd door “een provider”. De bevestiging van opzegging internet was duidelijk een reactie op mijn brief.Kennelijk zit er bij mij ergens een autorisatie probleem. Na de aanmeldprocedure stuurt sfr een email met een link om het email adres te verifiëren. Die verificatie werkte niet: ‘erreur technique’. Enkele dagen later opnieuw die mail ontvangen en weer “erreur technique”. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, de vraag is hoe dat op te lossen. In het betreffende draadje staat inmiddels een reactie van iemand met ditzelfde probleem die 45 minuten lang gebeld heeft zonder tot een oplossing te komen…
NoëSleutelbeheerder@Jako, mijn espace client werkte vanaf de dag van aanmelden. Ik kon emails bekijken, aliassen aanmaken e.d.
Dan begrijp ik dat je Orange zelf hebt opgezegd, is dat echt nodig? Als ik in mijn espace client bij Orange kijk zie ik dat de line fixe en internet op de status: été résilié staat. De brief van SFR is niet heel duidelijk voor mij. Ik begrijp dat je niet zelf moet opzeggen voordat de SFR zaak actief is!
@Theodora, ik had ook al gezien dat de prijs van de aanbieding omhoog is gegaan maar voor 20,- vind ik het nog steeds een mooie aanbieding. Begrijp ik het juist als bij mij de degroupage totale wordt uitgevoerd dat het maandbedrag automatisch met 5,- omlaag gaat?
NoëSleutelbeheerderRon had dus de omschakeling waar ik bang voor was: een week zonder internet.
Wel een vreemde ‘oplossing’: alles er uit trekken en na een paar uur werkt het. Ben ik toch benieuwd wat er achter de schermen gedaan is waarvoor de stekker uit de telefoonlijn moest, maar daar kom je nooit meer achter.De chat van SFR mag RED klanten niet helpen, die moeten van hun eigen chat gebruik maken, vandaar de doorverwijzing naar je eigen espace client. ALs jouw espace client werkt, dan kun je daar de juiste chat kiezen.
Helaas werkt mijn espace client nog steeds niet, samen met die van minimaal tientallen andere RED klanten. Zie ook het draadje in forum voor RED klanten hier.
Ik kan dus bijvoorbeeld wel zien dat er inmiddels een rekening klaar staat, maar ik kan die niet inzien. Kan niet bij m’n webmail, antwoordapparaat, chat, etc. Via de app van RED op m’n smartphone kan ik de rekening wel inzien.
Intussen heb ik van Orange per mail de bevestiging binnen dat m’n internetabonnement op 8 juli wordt beëindigd. De mail en espace client van Orange blijven 6 maanden toegankelijk, netjes. En inderdaad, nu kan ik er weer bij. Wel vreemd dat de klant een aangetekende opzegbrief met bevestiging van ontvangst moet sturen en Orange een simpel mailtje terug stuurt.
NoëSleutelbeheerderOm positief te beginnen: De aansluiting is gelukt!
Maar het is wel een stress dingetje geweest. Zoals ik eerder meldde was Orange op woensdag afgesloten en op donderdag of vrijdag zou de SFR aansluiting actief worden volgens de sms. Niet dus en op zaterdag, zondag en maandag nog steeds geen verbinding. Maar eens wat proberen, eerst de chat functie op sfr site, op mijn vraag kwam een vrolijk antwoord en verwijzing verpakt in een link. Daarop klikkend kwam ik gewoon in mijn eigen espace client, dank u. Twitter dan maar, ook niet eenvoudig, moest eerst zorgen dat sfr mij ging volgen, dat lukte en uiteindelijk kwam het antwoord dat de hele procedure 3 weken mocht duren dus moest ik maar even wachten! Bellen dus. Voordat ik alle keuze menu’s begreep was de verbinding al weer verbroken. Kafka begon al mee te kijken ik mocht immers maar 3 keer bellen!
Op naar de buurvrouw, heel enthousiast, was zelf ook al overgestapt en de gamende zoon had slechts 5 minuutjes zonder gezeten. In slechts enkele heftige woorden was ze doorgedrongen tot een technisch figuur, een wachtstand van 15 minuten trotseren maar dan heb je ook wat. Ik moest alle stekkers verwijderen, ook eventuele filters en vervolgens zo laten. Na een paar uur proberen of het werkt. En ja dus!
Al met al een week zonder internet gezeten! Moraal, niet iedere overstap gaat even soepel, houdt daar dus rekening mee.NoëSleutelbeheerderNot, niet, ne, pas, nicht, he, ikke, inte, dit kleine woordje geeft goed aan hoe verbinding in de EU soms afhankelijk is van een woord, en of dat er staat of niet. Of van een stukje goedkope techniek. Er zijn overeenkomsten, maar ook veel verschillen in de 24 officiele EU talen, maar de betekenis is overal het zelfde. Hele verdragen moeten worden herschreven bij het toevoegen of ontbreken van dit woordje. Nu het Brexit proces in gang is gezet, is het wrang te constateren dat het de Engelse taal is die de dagelijkse toon aangeeft in Brussel. Een verjaardagspartijtje zonder de jarige, zo voelt dat. De Europese Commissie kent overigens drie officiële “proceduretalen”: Engels, Duits en Frans.
De vertaalindustrie binnen de burelen van de EU is enorm, met goedkope ‘oortjes’ krijgen de onderlinge leden het gesproken woord in hun moerstaal ingefluisterd, ijverige vertalers maken er een hoofdinkomen van. Alle verdragen en concepten moeten door de vertaalmolen, en dat zorgt steeds voor nieuwe initiatieven, zo was er de roep om Esperanto als voertaal, het pleidooi van Jean-Luc Mélenchon om het Frans tot EU voertaal te maken, en zijn er diverse programma’s die pogen om een pad te banen naar een situatie waarbij jongeren naast hun eigen taal, maar liefst twee vreemde talen beheersen. Maar de dagelijkse realiteit is dat er een concentratie is op het Engels.
Er liggen overigens nog zes 1e prijzen te wachten van 50.000 euro voor iemand, “who can contribute to articulating what Europe stands for today and tomorrow and why European citizens should “fall in love with Europe” despite its imperfections.” Aanmelden bij de “Altiero Spinelli Prijs voor het verspreiden van kennis over Europa”. De Britten mogen ook nog meedoen.
NoëSleutelbeheerderIk maak wel eens een grote vergissing (stress van vakantiereizen) en zo kan je ineens in de veronderstelling zijn dat iets weg is, verdwenen, gestolen, maar dat is dan niet het geval. Ineens is het er weer, en zijn alle boze gedachten over hóe het kon zijn verdwenen, onterecht en misplaats, maar dan had je al voorzorgen genomen om herhaling te voorkomen. Zo heb ik twee schrijfpennen; als er een zoek is (Wie heeft dat gedaan!) kan ik altijd de andere gebruiken.
Bij in cellofaan verpakte supermarktham kan je de versheid pas inschatten op het moment dat je het plastic opentrekt. Je hebt ook produkten die je niet kan zien, ruiken of betasten, die onleesbaar zijn tot aan het moment dat je de koop hebt gedaan en je de verpakking hebt verwijderd. Ik noem dat een kamikaze surprise aankoop, je betaald voor een verwachting. De fabrikant geeft eigenlijk niets van de inhoud weg, maar je gaat er van uit dat het dát ding is, waar je naar op zoek bent. Dat boek, vervangend onderdeel, of die muziek.
In alle twee de gevallen gaat het om vertrouwen, als dat rammelt, durf je de kamikaze aankoop niet aan, bang om belazerd te worden. En als je de mensen om je heen niet vertrouwd, heb je eerder de neiging een ander de schuld te geven van iets dat is verdwenen van zijn vaste, veilige plek. Het enige verschil is dat je het ongelezen produkt terug kan geven met een 100% garantie dat het ongebruikt is. En dat je dan geld retour krijgt. Bij een onterechte beschudiging ligt dat een stuk moeilijker.
NoëSleutelbeheerderAangezien je wel adsl hebt worden je aanmeldgegevens dus afgewezen door de authenticatieserver van SFR.
Mijn sfr box logt ook in met macadres@neufpnp, dus dat is goed, mits het opgeslagen mac adres en wachtwoord correct zijn. Je kunt de box resetten door iets duns in het gaatje te duwen (paperclip, speld) waarna de box en de inloggegevens teruggezet wordt naar de default setting die per definitie goed moet zijn. Controleer ook even of het mac adres op de sticker aan de buitenkant van de doos wel overeenkomt met de werkelijke waarde van je box. Ze zullen de doos hebben ingescand bij het verzenden waarna het mac adres automatisch in de database gezet wordt. Je weet nooit of een slimpie niet een SFR box in een verkeerde doos heeft geschoven. Het wachtwoord is overigens neufpnp of sfrpnp, dus dat is te overzien.
De inlog methode met telnr@neufpnp werkt ook, maar is dus een tweede methode naast de ‘normale’ manier via mac adres. Aanmelden via de inloggegevens voor toegang tot je account werkte bij mij niet, dus er lijkt geen 3e methode te zijn.
Mijn analoge lijn geeft alleen nog congestietoon, die is volautomatisch overgezet nadat mijn SFR box actief is geworden, maar ik heb mijn nummer behouden.
Helaas weet je jouw nieuwe nummer nog niet, anders had je je modem via dat nummer aan kunnen melden.
NoëSleutelbeheerderJako, dank voor je antwoord. Het is zoals je in de 1e alinea beschrijft. dsl is niet van de lijn geweest en mijn eigen box als de sfr box synchroniseert. Niet beide boxen gelijktijdig maar afzonderlijk van elkaar. Ik krijg alleen geen ip adres van sfr binnen. Ook ik gebruik mijn eigen filter en hoef dus enkel het Rj11 blokje om te zetten van het ene naar het andere modem. Ik heb een vast filter wat vast aan het abonnee overnamepunt zit, dus geen gammele contacten.
Of sfr loopt achter met eea of ik heb niet de juiste login lijkt me.In de ontvangen box staat macadres@neufpnp, het wachtwoord kan ik natuurlijk niet lezen maar begrijp dat dit waarschijnlijk sfrpnp is. Ik begrijp dat het bij jou telnummer@sfr de inlog is. Ik heb inmiddels wat variaties geprobeerd maar ik krijg nog geen response. Nu spreek je een pagina terug van een 3e optie nl de ontvangen inloggegevens. Nu heb ik niets ontvangen. Wat bedoel je daar precies mee?
Nu ging vanochtend ineens de analoge lijn af, een franse dame op zoek naar Julien! Die ken ik dus niet… heel vreemd want als ik zelf mijn afgesloten nummer mobiel bel krijg ik de melding dat de lijn niet actief is. Als ik met de analoge lijn (er is nog een kiestoon) mijn mobiel wil bellen krijg ik de mededeling een telefoonkaart te moeten gebruiken. Hoe die mevrouw nu op mijn lijn terecht is gekomen? Ik kan het niet volgen.
NoëSleutelbeheerderHeb je geen ADSL verbinding of geen authenticatie?
Bij mij is ADSL zelfs nooit weggeweest, de lijn is alleen gereset waarna mijn Fritzbox direct weer synchroniseerde. Alleen werd de verbinding niet meer geauthenticeerd omdat de box vanaf dat moment de inloggegevens van Orange aanbood bij SFR. Ik had dus wel direct ADSL, maar geen internet. Aangezien jij in dezelfde situatie zit zou ik verwachten dat ook bij jou het ADSL signaal niet verdwijnt. In principe moet elke box (met de juiste instellingen) dan gewoon z’n ADSL verbinding synchroniseren, ook als hij geen toegang krijgt tot internet. Je oude instellingen zijn uiteraard goed want daarmee had je internet van Orange, dus ook die box moet nog steeds synchroniseren. Te controleren in de webinterface.
Als je helemaal geen adsl hebt kijk dan even je aansluiting na, wellicht heb je een vergelijkbare situatie als Bosbess met haar lamellen.
Ik gebruik bijvoorbeeld nog steeds m’n oude adsl filter (want die werkt) waarin ook nog steeds de verloopstekker zit voor de analoge telefoon. Die is nu nutteloos, maar als ik hem er uit trek valt m’n ADSL weg…
SFR stuurt een sms als de verbinding geactiveerd is. Ik krijg de indruk dat het administratief wat uit de hand loopt, want ik kreeg 4 dagen nadat m’n lijn actief was een mail met een nieuwe periode waarin m’n lijn actief zou worden. Die nieuwe periode was correct, maar dus al verstreken toen de mail werd verstuurd…
NoëSleutelbeheerderInmiddels wat minder enthousiast over de overstap actie. Woensdagmorgen een sms ontvangen dat we donderdag of vrijdag geactiveerd zouden worden. Woensdagmiddag om 16:00 uur viel de verbinding weg en sindsdien is het wel erg stil geworden en zijn we nog niet terug aangesloten door sfr. Onze telefoonlijn doet het ook niet meer, dat was te verwachten. Bij Orange is alles afgesloten hoewel de mail nog wel werkt. De status van de aanvraag staat stil op de espace client. Maar hopen dat het goed gaat komen. Gelukkig hebben we een ruim dataplan op de mobiel maar ik hoor het eerste gemor al op de achtergrond..! Stuurt sfr een bericht, sms of email, als de verbinding door hun is geactiveerd of moet je dat zelf ontdekken?
NoëSleutelbeheerderDank je wel, Jos. Ik wist niet van het bestaan, maar ben hier enorm mee geholpen. Nu eerst op zoek naar zo’n dakdoorvoer. Hier in Nederland zijn ze bekend onder de naam Nautracom. Op de website te vinden.
Groet!!NoëSleutelbeheerderBonjour,
Het gemakkelijkst lijkt mij een standaard dakdoorvoer voor stalen dakplaten.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderOk bedankt. Ik laat t.z.t. weten hoe e.e.a. is gegaan.
Cordialement
Johan -
AuteurBerichten