Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,301 tot 12,330 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193357
     Noë
    Sleutelbeheerder

@Christiaan
    Ik neem het iets ruimer dan jij en Cees.
    Ik begrijp er ook mensen onder die verliefd worden op een gast als Joran van der Sloot en een arts die hem financieel steunt en al die mensen die zich verschrikkelijk druk maken over daders i.p.v. slachtoffers, en al die geloofsrakkers Christenen, Hindoes en Mohammedanen) die vrouwen de schuld geven als die met geweld worden genomen. Of al die mensen die hun brood vrolijk insmeren met margarine en dan zeggen: zie we komen niets te kort de crisis valt best mee; het zit bij die anderen tussen de oren Zo kan ik doorgaan en zo kom ik aan een ruime meerderheid. Dat ze homo’s te grazen nemen is een onderdeel van hun maatschappelijke wangedrag, niet meer en niet minder.
    @Cees: De vorige Nederlandse opperboef Bakellende heeft in Indonesia zijn spijt uitgesproken over het feit, dat in NL het huwelijk voor homo’s en lesbo’s was opengesteld en zijn even onbenullige opvolger gaat bij Putin door het stof. Het feit al, dat de meeste mensen ter wereld niet precies weten wat een pedo is, zegt al genoeg.
    Nogmaals, blijf uit mijn buurt gemiddelde burger, want ik sla terug. Aan de andere kant Cees, ben ik te onwetend om party te kunnen kiezen in het Midden-Oosten, In principe mag je van mij alle wapens gebruiken als je wordt onderdrukt en onschuldige burgers bestaan niet, allen maar luie en kleinburgerlijke consumenten.

In reactie op: Observatoire danimaux #188986
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Taciturne op 18/04/2013 23:14
    Sinds een week:
    (…)
    – hele troepen duiven, het lijken er steeds meer te worden

Ja Steven, ’n paar jaar geleden had ik ook zo’n lollig koppel ‘vliegende ratten’. ’t Jaar daarop was er flink gemendeld, ’t jaar dáárop werd ’t te erg.
    Let op ’te’ in “te erg”, zie dat draadje elders.
    Ik – met hart & ziel lid van de LPO – besloot te schieten, de Boßbeßßen in onze samenleving ten spijt.

Maar : sinds ’n dag of vier zijn de zwaluwen terug, ha !

Peter.

In reactie op: Observatoire danimaux #188985
     Noë
    Sleutelbeheerder

Sinds een week:
    – de roep van de koekoek
    – de zang van de nachtegaal
    – het gekwaak van ineens veel kikkers
    – hele troepen duiven, het lijken er steeds meer te worden

Steven

In reactie op: tempo tarief en besturing PAC #198639
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ook ik ben beginner (en ook met Tempo), maar tarief Tempo wordt door EdF niet meer aangeboden (voor zover mij bekend; het wordt ze te duur). Normaal zit buiten een meter die door EdF -heren uitgelezen kan worden maar ook in huis is een zelfde computertje geplaatst. Welke is nu door deze heren vervangen?
    EdF is koning en de klant is de pineut. Maar proberen EdF hierop aan te spreken lijkt me toch de eerste stap (en alle stappen bewijsbaar maken).

In reactie op: tempo tarief en besturing PAC #198638
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonsoir JP,

Ik ben geen Robert du Moulin maar ik kan je wel deelgenoot maken van mijn ervaringen en inzichten, voor wat het waard is.

Allereerst, ERDF en EDF haten het Tempo tarief. Ze verdienen er te weinig aan. Ik heb zelf nog onlangs een nieuwe Tempo aansluiting kunnen krijgen, maar vraag me niet hoeveel zeuren, soebatten en dreigen dat gekost heeft. In de grond wil men helemaal geen nieuwe Tempo abonnementen meer aangaan, en de bestaande het liefst afbouwen. Abonnees worden gewoon weggepest.

Eigenlijk is dit natuurlijk heel erg vreemd. Uit milieu-overwegingen wordt steeds meer de nadruk gelegd op temporale energiebronnen zoals zon en wind. Dat betekent meer fluctuaties in de electricteitsgrid. Het zou dus prachtig zijn als je gebruikers-abonnees zou kunnen motiveren om stroom te gebruiken op het moment dat je als leverancier een overschot hebt. Kortom, communicatie van netwerk naar gebruiker. Tempo is daar een primitieve voorloper van, maar in plaats van dit principe te verfijnen en uit te bouwen gaat men het ontmoedigen en afremmen. Wat nou grenelle d’environnement en dergelijk geleuter? Het hemd is weer eens nader dan de rok. Maar goed, we zitten dus met een ontmoedigingsbeleid.

Een voorbeeld in kwestie is de C3C4 aansluiting. Die is uitsluitend interessant voor Tempo abonnees. In de nieuwe digitale meters (Linky voorbereid) is de C3C4 aansluiting vervallen. Dus daar zit geen toekomst meer in. Mijn eerste goede raad is dus, verspil je energie niet aan het eisen van een oude meter met C3C4, dit systeem is in principe doodverklaard dus vroeg of laat ben je aan de beurt. Voor enige achtergrond bij deze discussie kun je nog hier en daar wat lezen.

Ik zie een paar oplossingen voor je:

(1) Als je je boiler op hetzelfde regime draait als je PAC, kun je C1C2 gebruiken en je meter op programma EAU3 instellen.

(2) Je kunt ergens een oude meter met C3C4 opduikelen en die achter je nieuwe meter aan je huisnet hangen. De C3C4 van die meter blijft gewoon luisteren naar het 180Hz signaal wat de tariefstructuur aangeeft, zie ook hier.

(3) Je kunt een echte gestionnaire d’energie gebruiken zoals deze. Dat is echter uitsluitend zinvol als je PAC een fil pilote heeft die enigermate intelligent schakelen mogelijk maakt.

(4) Je kunt één keer slikken en dit kastje kopen. Als je écht enthousiast wordt kun je dat koppelen met een PLC om een intelligent energiesysteem te programmeren. Bijvoorbeeld, je boiler of PAC niet in tarif rouge te laten opwarmen als je weet dat de volgende dag bleu of blanc zal zijn.

Ik ga zelf voor oplossing (4), maar dat is natuurlijk niet verbazingwekkend voor een voormalig ICT vakidioot annex perfectionist. Ik ben ervan overtuigd dat ik door slim programmeerwerk in combinatie met houtstook-hydroaccumulatie en zonnecollectoren op een zeer gunstige elektriciteitsrekening kan uitkomen. En dat lijkt me belangrijk, want ik zie de elektriciteit in FR de komende jaren niet goedkoper worden. Al helemáál niet met dat gez**k over bonus-malus op de energierekening. Daar tegenover lijkt me een investering in een slim kastje niet overdreven. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Salutations, Jos

In reactie op: internet #186723
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hartelijk dank, ga ik proberen.
    Ed Rauws

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193355
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit HansPiet op 18/04/2013 15:54
    Het vervelende is, dat de groep gekken en onnozelen overal de meerderheid vormt en in steeds sterkere mate.

Meerderheid?
    Volgens mij is het een minderheid, die zich laat opstoken en die dan weer anderen opstookt.
    Homo-vriendelijke of neutrale tijdgenoten zijn daardoor helaas minder zichtbaar.

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193354
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het grappige is, dat de doorsnee West-Europeaan geen tegenstander meer is van homo’s, ook in Frankrijk niet, maar dat er zo’n grote groep gekken en vooral onnozelen rond loopt. Ik heb mijn portie in het verleden wel gehad. Nu heb ik geen geduld meer met die lui: zo mogen onnozel of gek zijn, maar blijf van mijn lijf, anders sla ik je kop eraf. Het vervelende is, dat de groep gekken en onnozelen overal de meerderheid vormt en in steeds sterkere mate.

In reactie op: gazon #188649
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit HansPiet op 18/04/2013 11:27
    … laag maaien, laag maaien en nog eens laag maaien.

Heb ik ook gedaan. En met een mulch-maaier kan je dan ook zonder grasvangbak werken. Maar dat vindt mijn vrouw niet mooi. En er is ook geen huisvesting meer voor diverse lieve beestjes.
    Nu laat ik een stuk van 4 x 6m hoog groeien (maaien om de paar weken op 10cm), de rest is praktisch vrij van ongewenst kruid.

Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Naturalis,

Ik zie dat je mijn verhaal hebt gelezen.
    Afgelopen jaar heb ik weer een auto geïmporteerd.
    Het is heel gemakkelijk om de RDW en exportkentekens te omzeilen.
    Een familielid koopt de auto (Als Frans ingezetene kan je dat niet zonder moeilijke papierwinkel)
    Dan maak je een briefje in het Frans dat je familielid de auto voor jou heeft gekocht. Klaar.
    Als je het heel mooi wilt doen dan kan je ook een acte de cession invullen, die haal je zo van het internet.

Succes/Peter (van Nienke)

In reactie op: gazon #188648
     Noë
    Sleutelbeheerder

Om te voorkomen dat je tuin wordt overwoekerd: laag maaien, laag maaien en nog eens laag maaien.

In reactie op: gazon #188647
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik krijg problemen met de aanliggende boeren, want die hebben een grote hekel aan graadland met al die lieve bloemetjes. Niet goed voor de koeien. Ze komen het zelfs nog gratis maaien in het voorjaar. Niet voor het gras, want daarvoor komen ze in het najaar. Bosbess: Is jouw buurman Muchel soms ook een boer?

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193352
     Noë
    Sleutelbeheerder

Cees,
    Uit mijn hart gegrepen.
    Je hebt je in het verleden toch geen zand in de ogen laten strooien door de ingebakken desinteresse voor anderen die in Frankrijk alom bestaat. De Gaulle had gelijk.
    LDF slaat op Frankrijk als land, maar zeker niet op Frankrijk als samenleving. Lees Houellebecq (bijv. Plateforme) er maar eens op na Geen zorgen, het is niets filosofisch, maar een beschrijving van de geharde onderbuik van welgestelde fransmensen). Voor Frankrijk geldt echt dat de landkaart niet het gebied is. LDF als abstract begrip heeft niets te maken met hoe Frankrijk werkelijk is. Net zoals de hamer niets te maken heeft met de pijn die je voelt als je op je duim slaat. In Frankrijk hebben ze gewoon veel ‘k*t fransen’ (dit komt niet uit mijn brein)
    Je kunt echt leven als God in Frankrijk, maar dan moet je of een heel groot gebied ontruimen, of je moet enorme oogkleppen opzetten.

Noë
    Sleutelbeheerder

naturalis,

ten eerste welkom op dit forum!
    Uw probleem is toch met een exportkenteken* makkelijk op te lossen. Ik heb het in twee gevallen meegemaakt:
    1. Ik heb een (klassieke) auto in Duitsland gekocht, daar een exportkenteken* genomen, dan in NL de procedure bij de RDW doorlopen.
    2. Ik heb een auto aan een buitenlander verkocht. Die heeft de auto op een exportkenteken* meegenomen naar Polen.
    Exportkentekens* zijn weliswaar niet op ieder postkantoor verkrijgbaar, maar met een beetje googelen vindt u een RDW-kantoor dat dit doet (en u zeker verder kan inlichten).

* Even om misverstanden te voorkomen:
    Tussen EG landen gaat het niet meer om export. Het heet volgens mij nu korte-termijn-kenteken, of zes-dagen-kenteken, maar uit oude gewoonte noemt men het bijna overal exportkenteken.

In reactie op: CSG en AWBZ #196883
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb inmiddels een map: SOS; noodgevallen: artikelen van J. de Voogd.
    Heel veel dank voor iedere keer weer een bijzondere en gedegen bijdrage aan dit forum.
    P Brand

In reactie op: internet #186722
     Noë
    Sleutelbeheerder

ik heb internet via de schotel gehad dat kan goed werken maar moet wel door een deskundige worden aangelegd anders is het een drama. kijk eens op de site van wibox.fr misschien kan je wifi wel ontvangen (postcode check)ik heb dat nu ook werkt als een trein en je krijg er nog telefoon bij ook.

In reactie op: een Thatcher voor Frankrijk #193712
     Noë
    Sleutelbeheerder

Nogmaals, ik ben altijd fel tegen het Thatcher beleid geweest en ik zie zeker de problemen die daardoor zijn ontstaan.
    Maar ik kijk nu meer open en met meer afstand naar.

Het feit dat een deel van iemands persoonlijkheid iets positiefs heeft wil nog niet zeggen dat je daarmee de rest ook positief hoeft te vinden, integendeel.

Maar daarvoor moet je wel in staat zijn om afstand te nemen van je initiële emotie over die persoon en dat is kennelijk na al die jaren erg moeilijk, Thatcher werkt zelfs na haar dood nog als een soort rode lap op sommige mensen.

In reactie op: een Thatcher voor Frankrijk #193711
     Noë
    Sleutelbeheerder

Voor de meerderheid van de Engelse bevolking, voor England, voor Europa, ik weet echt niet wat daar positiefs is aan het beleid van Tatcher. Zij was het begin van het neo-liberalisme in Europa en de resultaten zien we nu. Totale verarming van de bevolking. Het hangt er maar van af van welke kant men dat bekijkt. Ik kan daar echt niet positiefs over zeggen en hoop dat er vlug een einde komt aan deze anti-sociale politiek.

In reactie op: een Thatcher voor Frankrijk #193710
     Noë
    Sleutelbeheerder

@Jako, het gaat mij om “de ruggengraat van Thatcher..”
    Zij had, net al iedereen, goed en slechte kanten en die rechte rug was prima naar mijn mening.

In reactie op: een Thatcher voor Frankrijk #193709
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik snap het betoog niet.
    Je zoekt iemand die ergens voor staat en denkt aan Thatcher die stond voor nationalisme, deregulering en het inruilen van stakende arbeiders voor frauderende bankiers.

En vervolgens zoek je die juist niet. 😕

In reactie op: een Thatcher voor Frankrijk #193708
     Noë
    Sleutelbeheerder

Heel goed Timo, waaraan ik zou willen toevoegen dat die dienstdoende president oog heeft voor ’n zich splijtende samenleving.
    Na ’n Sarkozy heeft F niet nog eens behoefte aan zo’n Draufgänger.

Peter.

In reactie op: Bezittingen van de Franse kabinetsleden #191371
     Noë
    Sleutelbeheerder

Och Steven, ik gun alle Menschen hun droom, zelfs de Amerikaanse. Maar ik hoop dat de Ussische invloeden op ’t Europees sociaal-culturele leven beperkt blijven tot enkele schrijvers. ’n Beetje techniek mag ook, zoals die Mac volgens Jobs & Wozniak.
    Welke cohesie bindt al die Ussen ? Behalve dat ze bewapend onder één vlag vallen en daar trots op zijn, is ’t die bekende melting pot waar WASPs ’t voor ’t zeggen hebben (Obama is de noviteit, wat zal hij bereiken ?).

Maks boek ligt op ’t leestafeltje, ’n beetje dik voor in bed dus ik ga er binnenkort voor zitten.

Peter.

In reactie op: Eigen zaak starten #189464
     Noë
    Sleutelbeheerder

We zouden 2 Chauffeurs nodig hebben met minimum een C rijbewijs en 7 merchandisers die de baan opgaan om de goederen te gaan installeren die de chauffeurs hebben afgezet in de winkels.

In reactie op: een Thatcher voor Frankrijk #193707
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb het deze week ook gedacht, Frankrijk heeft een Thatcher nodig.
    Niet vanwege haar beleid, maar wel omdat ze deed wat zij dacht dat nodig was en zich niet liet chanteren.
    Het beleid van Thatcher heeft een hoop kapot gemaakt, (naar mijn mening vooral het doorgeschoten dereguleren) en ze was ook veel te nationalistisch naar mijn mening, maar daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat ze ergens voor stond en er voor bleef staan en zich niet liet chanteren door een paar plassen melk. Staken is zo jaren 80…

Dus graag iemand met moderne, niet wereldvreemde ideeën over economie, arbeidsmarkt en sociale zekerheid, met de ruggengraat van Thatcher.. 🙂

In reactie op: het gaat te snel #193718
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 16/04/2013 23:11
    Oldi, wat ben je als je een huwelijk verbied tussen een Afrikaan (zwarte) een een Europeaan (blanke) ?

Stom 😉

Goed stuk over Frankrijk. Het is gewoon een conservatief land…
    http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opinie/article/detail/1615463/2013/04/16/Wat-gebeurt-er-toch-met-Frankrijk.dhtml

In reactie op: Eigen zaak starten #189463
     Noë
    Sleutelbeheerder

Deze vraag is veel te algemeen om te beantwoorden. Wat zijn de personeelskosten in Frankrijk? Voor een lopende bankwerker, voor cadre, voor een hersenchirug? Hier vind je het minimumloon (SMIC): http://www.les-horaires.fr/pratique/smic-horaire.php. Werkgeverslasten hangen ook geheel af van de bedrijfsactiviteit, bv of er een aansprakelijkheidsverzekering moet worden gesloten en welke secundaire arbeidsvoorwaarden gebruikelijk zijn in betreffende sector. Zonder meer specifieke informatie kan ik niets met deze vraag.

Wim

In reactie op: Bezittingen van de Franse kabinetsleden #191370
     Noë
    Sleutelbeheerder

Tja, die schilderijtjes. Bernard Tapie had gisteren ook nog een goeie in petto in Mots Croisés. “We zouden beter al die verkozenen vragen of ze hun Parijse appartementjes niet willen verkopen, want aan de prijzen waaraan ze ze gewaardeerd hebben zijn daar uitstekende koopjes te doen” 🙂

In reactie op: internet #186721
     Noë
    Sleutelbeheerder

DNS instellingen aanpassen..?

netwerkverbinding-eigenschappen-algemeen-Internet protocol (TCP/IP)-Automatisch DNS server laten toewijzen of een algemene DNS server gebruiken in plaats van de server die er nu staat. (vermoedelijk een server in Nederland die niet van buitenaf toegankelijk is). Bijvoorbeeld die van google: 8.8.8.8

In reactie op: internet #186720
     Noë
    Sleutelbeheerder

geachte lezer, nog maar net op dit forum en het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt, maar doe een poging:
    Ik heb een huis in Frankrijk waar ik regelmatig vertoef (vlakbij Beziers) Ik heb een telefoo/internet/tv-abonnement en dat werkte tot voor kort prima. Nu krijg ik bij het starten van internet op mijn laptop steeds de melding : DNS-error en vervolgens niets meer. Wel is er een goede verbinding met het modem. Ook via het wachtwoord van de buurman op zijn internet : DNS-error en goed verbinding met modem.
    Wie heeft voor mij een suggestie?
    Vriendelijke groet, Ed Rauws.

In reactie op: Bezittingen van de Franse kabinetsleden #191369
     Noë
    Sleutelbeheerder

@Bosbess, ik heb niets tegen rijken. Wel tegen lieden die hun geld op een onbehoorlijke wijze hebben verzameld. De voorbeelden kennen we, denk ik, allemaal wel. Als geld verdienen ten koste gaat van anderen door bijvoorbeeld slechte arbeidsomstandigheden, slechte produkten, slechte service of simpelweg mensen belazeren met het voorspiegelen van genezingskracht, woekerpolissen, een beter leven, een betere ouder/partner te zijn, dan heb ik daar moeite mee.
    @Gautier: ik heb me rot gelachen toen ik hoorde van die drie fietsen van Taubira. Hierbij verklaar ik dat ik naast een gemiddelde fermette met nog een kleine resthypotheek ik tevens een C3 Picasso van 2 jaar oud heb, een Mégane van 13 jaar oud en twee 2cv die niet meer rijklaar zijn. Ik voeg daar 2 Solexen aan toe die nog opgeknapt moeten worden…oja en per vergissing ooit een paar aandelen EDF en ADP die flink gekelderd zijn. Zo, dat is eruit. Mijn immateriële bezittingen zijn immens maar niet declarabel.
    Daarnaast over Fabius: hij komt uit een steenrijke familie van antiquairs. Ja, zo’n schilderijtje van de één of andere ouwe schilder. Wat is dat nog waard…
    @Cees, bravo voor je analyses! Je eigen rijkdom is je gegund.
    @Peter: ik zie ook die polarisatie. Ik denk dat Cees gelijk heeft: daar waar de kloof tussen rijk en arm groter wordt, wordt de onvrede ook groter. Dit i.t.t. De USA waar de armen niet jaloers zijn op de rijken maar wel dromen ooit rijk te worden. Er is een aardig boek van Geert Mak over de Amrikanen geschreven waarin dat mechanisme uitgelegd wordt. Een aanrader!

Steven

30 berichten aan het bekijken - 12,301 tot 12,330 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?