Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,791 tot 11,820 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Inloggen bij EDF #187480
     Admin
    Sleutelbeheerder

De meeste problemen met inloggen bij de EDF zijn ontstaan na de vernieuwing van hun website.
    Zie ook een draadje op het oude forum hierover.
    Als je de pech hebt dat je gegevens niet goed van het oude systeem zijn overgezet naar het nieuwe zijn de rapen gaar. Je kan zelf wel wat gegevens wijzigen, maar ze gaan er vanuit dat je in Frankrijk woont. Een factuuradres in Nederland opgeven kan je zelf niet meer. Dat heb ik toen maar telefonisch laten doen.
    Sindsdien kan ik weer inloggen. Als de site tenminste weer niet eens technische problemen heeft, want dat gebeurd regelmatig, daar zullen we vermoed ik mee moeten leren leven. 1x kon ik niet op tijd via de site betalen, toen moest ik telefonisch al mijn creditcard gegevens doorgeven om te kunnen betalen. Brrr.

In reactie op: Mollen in de tuin #188801
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb niks tegen mollen, ze mogen overal komen maar er is een gras/speelveld dat 10% van het grondopervlak uitmaakt. Dus daar wil ik ze niet hebben. En de détaupeur is daar perfect voor. Elders mogen ze hun gang gaan. Er zijn er zat dus geen krokodilletranen over die vijf of zes die ik per seizoen pijnloos naar de Mollenhemel help…

Steven

In reactie op: Ratten bestrijden zonder gif (honden) #188813
     Admin
    Sleutelbeheerder

En beetje haan verdedigt de kippen. Doe de oude in de soep en koop een lekker agressieve. De pintades is ook een goed idee.

Steven

In reactie op: De consul over de paspoorten #198015
     Admin
    Sleutelbeheerder

Taalkundig is de eerste komma onjuist maar ach, gebrek aan kennis over het woord ‘blauwdruk’ (template) laat wereldwijd de beurzen kelderen. 😉

Het grootste probleem blijft natuurlijk het totale gebrek aan enig praktisch inzicht bij de Nederlandse ambtenaren.

Een gedwongen reisje Parijs kost de gemiddelde Nederfransoos 2 reisdagen+hotelovernachting. Reken dus op minimaal 200 Euro directe kosten bovenop de belachelijke rekening van het paspoort. Daarenboven 2 vrije dagen en verloren productie.

Een retourtje Amsterdam kost meestal minder dan 100 Euro bij een prijsvechter, soms veel minder. Maar dan moet je natuurlijk wel ter plekke een nieuw paspoort kunnen krijgen om meteen terug te reizen.

‘Uiteraard’ onmogelijk, zelfs in een tijd waarin een computer de betreffende ambtenaar gemakkelijk zou kunnen vervangen moet je een week wachten op een nieuw paspoort.

Het hele proces is slechts een herhaling van van te voren vastgelegde handelingen en dus al zeker 50 jaar te automatiseren met uitgifte van een paspoort binnen luttele minuten tegen geringe kosten. Liever laat men een leger overbetaalde ambtenaren dit ‘werk’ doen en moet de burger bloeden.

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186744
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bruin of Ollie B. Bommel z’n pilletjes weer niet ingenomen?

In reactie op: De consul over de paspoorten #198014
     Admin
    Sleutelbeheerder

Rare keuze, alsof alle Nederlanders in het buitenland wonen. Dat zouden ze misschien wel willen maar dat bedoelt Wim niet.
    De beperkende en uitbreidende bijzin blijft ’n lastige kwestie, zo blijkt.

Peter.

In reactie op: avonturisten gezocht #193918
     Admin
    Sleutelbeheerder

M’n bedoeling was – en is – die man aan Cees’ deur te steunen.

Peter.

In reactie op: De consul over de paspoorten #198013
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik kies voor de komma na Nederlanders.

In reactie op: avonturisten gezocht #193922
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Peters,

Eur 8.50 per 25 Kg meel = Eur 17 per 50 Kg graan (schatting), dat is dus 34 cent per Kg. Precies de marktprijs. De man bij Cees aan de deur is dus wel iets goedkoper, maar dan wel graan met steentjes, stof en vuil. Zelfs de arme mensen willen dat niet, tenzij ze echt honger hebben. Dat is nergens zo. Hoger is alleen maar kwalitatief in de meeste landen.

In reactie op: avonturisten gezocht #193921
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hoe bijbels in deze Goede Week, er worden nog aren gelezen en dat doet me goed. Alle lof voor de man aan Cees’ deur.

Ik ben bang dat ’t idee om dit graan te vermalen voor menselijk consumptie op erg veel tegenwerkende regels stuit. Waanzinnig, ja. Maar ’n particulier kan natuurlijk z’n gang gaan.
    Ik woon te ver weg, anders had je ’n klant (ik betaal hier bij de lokale molen 8,50 euro voor 25 kg graantjes…).

Peter.

P.S. Onlangs weigerde ’t Rest’au Coeur hier op ’n maandag ’n finke zak croissants en zo van de vorige dag. Ze waren over van ’n feestje maar “we geven toch geen droog brood”, zo werd medegedeeld door de dienstdoende ontvanger.

In reactie op: De consul over de paspoorten #198023
     Admin
    Sleutelbeheerder

’n Kleinigheid Wim, maar die komma na ’t allereerste woord in jouw bericht leidt tot onzin : “Nederlanders, die in het buitenland wonen (…)” waar je ongetwijfeld bedoelt “Nederlanders die in het buitenland wonen (…)”

Peter (uw eigenste kommaneuker maar dit soort slordigheid doet me jeuken).

In reactie op: Ratten bestrijden zonder gif (honden) #188810
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Peter voor dit idee. Onze kat heeft vorig jaar elke dag (3 dagen lang) een jong konijn gescoord. Inderdaad kop en oren opgegeten en de rest heeft de hond opgegeten. Grappig detail: de hond had het konijnenjong nog niet gezien. Zij liep de tuin in, zag de kat, snuffelde aan haar kopje en rende terug op zoek naar de rest van het konijn. Alles opgegeten.
    De honden jagen wel in de tuin maar zo’n rat heeft ze nog niet gevangen. Muizen worden wel gevangen en opgegeten. Soms bij voorkeur in huis…
    Mieke

In reactie op: avonturisten gezocht #193919
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Cees,
    Ik denk dat de 17 cent per kg ongeveer is wat de boer ervoor krijgt. In Moulin Neuf staat een meelfabriek waar wij ons meel kochten toen wij nog zelf brood bakten. Ging in zakken van 5 kg.
    Ik moet zo aan mijn partner vragen wat wij altijd betaalden voor een zak van 5 kg, dat is overigens wellicht gelijk aan 10 kg graan. Ik dacht zo ongeveer 2 Euro. Dat wil zeggen dat de boer misschien de helft krijgt, d.w.z. 20 cent per kg graan.
    Overigens is de marktprijs voor graan bijvoorbeeld in NL ongeveer 24 cent per kg. Zie:
    http://www.productschapakkerbouw.nl/teelt/marktprijzen/9
    Dat moet in La Rochelle dus veel goedkoper kunnen.

Jouw vriend aan de deur is min of meer een slimmerik, die van het gebrek aan kennis van burgers en buitenlui gebruik maakt.
    Ik herinner mij nog wel, dat ik als hongerend jongetje in 1944 achter de aarappelrooimachines aanliep in de polder om de achter gelaten aardappelen mee te nemen. Als de zeer christelijke boer (Biesheuvel) je echter te pakken kreeg, dan kreeg je een pak slaag. Dus zoeveel is de tijd niet veranderd. 🙂

In reactie op: Mollen in de tuin #188804
     Admin
    Sleutelbeheerder

Onze Bossbesss interpretiert hinein. Ik hoef geen biljartlaken en reken mollen tot m’n beste vrinden. Maar ze zijn ’n beetje blind en knagen ook aan de worteltjes van m’n fruitboompjes terwijl ze alle ruimte hier hebben en ik ze die hele halve hectare met liefde gun.
    Dus soms wordt ’t te gek, dan moet er ’n grens worden gesteld. ’t Zijn net kinderen.

Peter.

In reactie op: Mollen in de tuin #188803
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Bosbess

Het liefst zou ik de beestjes ook inderdaad vangen en verplaatsen. Maar ja, soms zijn rigoureuze methoden nodig. Ja inderdaad, in Frankrijk. Je moest eens weten wat men hier op het platteland allemaal toepast! Het is ook wel echt Nederlands om dan direct het ‘vingertje’ te heffen …..

In reactie op: Mollen in de tuin #188802
     Admin
    Sleutelbeheerder

Helemaal mee eens/mvg/peter

In reactie op: Mollen in de tuin #188770
     Admin
    Sleutelbeheerder

Herman, net als Steven ben ik ’n détaupeur-gebruiker. Effectief, de prijs van de pétards valt mee (’t apparaat kost zo’n zestig euro).

Die vijftien molshopen kunnen overigens ’t werk zijn van slechts één mol.

Methode 3 wordt hier in de buurt toegepast door ’n slang aan de uitlaat van ’n tractor te zetten om vervolgens iets te gaan doen (hout kloven, zagen, iets op de plaats). Je doet je werk en ondertussen vergas je de mol.

Peter.

In reactie op: Mollen in de tuin #188805
     Admin
    Sleutelbeheerder

kom elke dag in het Amsterdamse bos en barst nog steeds van de molshopen.

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186762
     Admin
    Sleutelbeheerder

duh

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186745
     Admin
    Sleutelbeheerder

klok-klepel verhaal.
    Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Het aanbod op Astra2 is voor de meesten veel aantrekkelijker dan Hotbird. Geen doublures, de BBC1-4 en de ITV`s zitten alleen daar.

De Astra2 satellietgroep wordt net vernieuwd door de Astra2e/f/g satellieten met een levensduur van 15 jaar. Een goede opstelling voor Astra2 gaat dus minimaal nog 15 jaar mee, prima investering. Er zijn zeker geen plannen om de Nederlandse zenders naar Astra2 te verschuiven, dat gaat nooit gebeuren. Astra2 is voorbehouden aan het VK.

De Nederlandse zenders gaan naar Astra3. Prima positie en veel goedkoper dan de Astra1 (en -2) locatie.

In reactie op: Mollen in de tuin #188807
     Admin
    Sleutelbeheerder

duh

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186748
     Admin
    Sleutelbeheerder

duh

In reactie op: Mollen in de tuin #188772
     Admin
    Sleutelbeheerder

De “Détaupeur” gebruik ik al meer dan 10 jaar. Niet goedkoop maar zeer effectief. Als een “pétard” afgaat, 100% succes als je die tenminste goed diep in de gang geplaatst hebt. De mol lijdt niet.
    Wel even niet vergeten hem op “veilig’ te zetten als je hem installeert of verplaatst want een fluittoon in je oren gedurende meerdere dagen kan je deel zijn bij niet volgen van de instructies ;-).

Ter bescherming tegen kippen en andere huisdieren incl. kleinkinderen zet ik er wel een emmer overheen met een dikke steen erop.

Steven

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186747
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, niet wachten dus. Je zou in de situatie kunnen komen van die man die nooit foto’s heeft gemaakt omdat hij maar bleef wachten op de volgende generatie betere fototoestellen.
    Dit voorbeeld heb ik ooit gebruikt bij een klant die maar niet kon beslissen welke IT apparatuur en software te kopen, omdat er volgens hem alsmaar verbeteringen op de markt kwamen. Hij snapte het.

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186746
     Admin
    Sleutelbeheerder

Marcel, bedankt voor de info. Niet op wachten dus.
    Wilm

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186764
     Admin
    Sleutelbeheerder

duh

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186763
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maar dan blijft de vraag, Marcel, is het nu al mogelijk en/of verstandig om over te schakelen?

Wilm

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186758
     Admin
    Sleutelbeheerder

duh

In reactie op: Mollen in de tuin #188791
     Admin
    Sleutelbeheerder

De methode hier in het dorp is: naast het de molshoop gaan zitten met een jachtgeweer en een fleske wijn. Zodra je zand ziet bewegen: geweer richten en schoeten. Doe wel wat zonnebrandolie op je lijf.
    Wij mensen zijn de grootste vijanden van de natuur, dus dat moet wij ook waarmaken. Ik vind die handgranaten ook heel vindingrijk.

In reactie op: Mollen in de tuin #188790
     Admin
    Sleutelbeheerder

Momenteel weer zo’n 20 molshopen in de tuin…… Mollen zijn heel nuttig in de bestrijding van allerlei ondergrondse boosdoeners die je gazon aantasten. Maar de (mols)hopen die ze maken vormen toch wel een probleem. Normaliter graaf ik de hopen af en verspreid ik de grond over het gazon. Er zijn echter heel hardnekkige mollen die steeds nieuwe bulten maken en dan raakt het geduld wel eens op.
    De meeste “oplossingen” heb ik wel geprobeerd op de handgranaten na en dan kan ik nog carbid toevoegen. Bijna allemaal zonde van de moeite. 2 Oplossingen die ik nu hanteer: mollenklemmen en rookpatronen Anti-Taupes van Fertiligène. Ik denk dat de laatse vooral voorkomt dat de mollen de gangen weer ingaan want het is behoorlijk “benauwend” spul.

Jan Joost

30 berichten aan het bekijken - 11,791 tot 11,820 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?