Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Harold, ik heb wel tien vingers doch wees er met geen één. Was slechts benieuwd naar de bedoelde vraag achter de kop “vrijstelling tax/fronc/audio?” en struikelde. Vooral door dat laatste.
Natuurlijk heeft iemand soms zekere rechten. Zo zijn er die alle moeite doen ’n gehandicaptenkaart te krijgen want dat parkeert zo goedkoop. Dat je daarvoor invalide moet zijn… Maar als u dan invalide bent, ben ik de eerste die u op weg naar zo’n blauwe kaart helpt.
In uw geval blijf ik vragen naar het land waar u belastingplichtig bent, en naar waar u woont. Vooralsnog herhaal ik m’n stelling dat u ’n luxeprobleem hebt en zo min mogelijk wenst te betalen. Is dat erg ? Neen, dat is ’t niet.
Peter.
NoëSleutelbeheerderBeetje fact-checking…http://www.optiscolaire.fr/spip.php?article1
Conclusie: in de “rijkere” départementen betalen de ouders veel meer bij.
Toch weer inkomens-nivellering.
Voor mij zou het allemaal gratis moeten worden. Die blagen zitten al ellendig lang op school..’Steven
NoëSleutelbeheerdersorry voor de verwarring die ik heb veroorzaakt, het gaat om een nederlandse lijfrente die ik wil laten uitbetalen van 15000 en ben alleen benieuwd of het 6000 oververblijvende deel nu het belastbare inkomen is of is dat toch de 15000?
En Peter niet direct met dat vingertje wijzen, is alleen een vraag of
ik onder die regel val, zo ja dan heb ik daar recht op, zo nee moet ik gewoon blijven betalen…..
HaroldNoëSleutelbeheerderSorry, het kwam niet oever, dus dan maar zo!
laire de calcul
Résultat de la simulation
Transformation d’un capital de 150 000 € en rente viagère pour un homme de 60 ans né en 1953. La rente est réversible au taux de 50% à une femme née en 1954.
Année Age Rente Annuelle % capital
2014 61 4.614,31 € 3,08 %
2015 62 4.752,74 € 3,17 %
2016 63 4.895,32 € 3,26 %
2017 64 5.042,18 € 3,36 %
2018 65 5.193,45 € 3,46 %
2019 66 5.349,25 € 3,57 %
2020 67 5.509,73 € 3,67 %
2021 68 5.675,02 € 3,78 %
2022 69 5.845,27 € 3,90 %
2023 70 6.020,63 € 4,01 %
2024 71 6.201,25 € 4,13 %
2025 72 6.387,29 € 4,26 %
2026 73 6.578,91 € 4,39 %
2027 74 6.776,28 € 4,52 %
2028 75 6.979,57 € 4,65 %
2029 76 7.188,96 € 4,79 %
2030 77 7.404,63 € 4,94 %
2031 78 7.626,77 € 5,08 %
2032 79 7.855,57 € 5,24 %
2033 80 8.091,24 € 5,39 %
2034 81 8.333,98 € 5,56 %
2035 82 8.584,00 € 5,72 %
2036 83 8.841,52 € 5,89 %
2037 84 9.106,77 € 6,07 %
2038 85 9.379,97 € 6,25 %
2039 86 9.661,37 € 6,44 %
2040 87 9.951,21 € 6,63 %
2041 88 10.249,75 € 6,83 %
2042 89 10.557,24 € 7,04 %
2043 90 10.873,96 € 7,25 %
2044 91 11.200,18 € 7,47 %
2045 92 11.536,19 € 7,69 %
2046 93 11.882,28 € 7,92 %
2047 94 12.238,75 € 8,16 %
2048 95 12.605,91 € 8,40 %
2049 96 12.984,09 € 8,66 %
2050 97 13.373,61 € 8,92 %
2051 98 13.774,82 € 9,18 %
2052 99 14.188,06 € 9,46 %
2053 100 14.613,70 € 9,74 %
2054 101 15.052,11 € 10,03 %
2055 102 15.503,67 € 10,34 %
2056 103 15.968,78 € 10,65 %
2057 104 16.447,84 € 10,97 %
2058 105 16.941,28 € 11,29 %
2059 106 17.449,52 € 11,63 %
2060 107 17.973,01 € 11,98 %
2061 108 18.512,20 € 12,34 %
2062 109 19.067,57 € 12,71 %
2063 110 19.639,60 € 13,09 %
2064 111 20.228,79 € 13,49 %
2065 112 20.835,65 € 13,89 %
2066 113 21.460,72 € 14,31 %NoëSleutelbeheerderAlthans niet in de Allier want daar is-t-ie ‘gratis’.
Lekker, die gedecentraliseerde bevoegd- & verantwoordelijkheden. Onder de streep staat immers “Paris”.
Peter.
NoëSleutelbeheerderEn de schoolbus?
Steven
NoëSleutelbeheerder“De kosten voor de Cantine zijn inkomensafhankelijk.” ???
En als cadre zou je ’t dubbele (= 200 %) aan ’t schoolreisje moeten bijdragen.
Peter.
NoëSleutelbeheerderMet zestig jaar een huis en viager verkopen zal denk ik geen jaarlijkse lijfrente opleveren van 15.000€. Hier een berekening naar gelang de leeftijd voor een object van 150.000€. http://www.cbanque.com/placement/simulation-rente-viagere.php5
NoëSleutelbeheerderHoe lang is het geleden dat in NL de Kinderaftrek is afgeschaft? Meer dan 20 jaar denk ik.
In F wordt via allerlei regelingen aan inkomens-nivellering gedaan. Schoolgeld, lokale belastingen kwijtschelden als je een laag inkomen hebt. De kosten voor de Cantine zijn inkomensafhankelijk. Etcetera.
Dit terwijl de belastingen al progressief zijn. Ik heb veel begrip voor de situatie van lage inkomens maar het gevolg is dat de middenmoters overal tussenin vallen.
Verlaag de hogere schijven en trek de onderste schijf op. Het wordt minder ingewikkeld. En minder Assistanat.
Als ik als “cadre” aan een reisje van de CE mee wil doen, betaal ik de helft van de prijs en de “non-cadres” 25%. Nou wil ik helemaal niet mijn collega’s in badpak of bermuda op een zonnig strand zien, maar toch….Steven
NoëSleutelbeheerderHarold, ik poog uw vraag te begrijpen maar mis ’n paar dingen. ’n Lijfrente ? Uit NL of van ’n F-bank ? U woont ècht in F ?
Vooralsnog denk ik dat u ’n luxeprobleem hebt en dan nog zo min mogelijk wenst af te dragen. Zelfs geen kijk- & luistergeld ?Peter.
NoëSleutelbeheerderDat is Thomas en die kan je niet bellen of mailen anders komt hij niet meer aan werken toe.
Overigens heb je hem hier niet nodig, slechts bij technische problemen waar men met Orange helpdesk niet meer uitkomt is dat nuttig.
Gewoon even naar de Orange winkel (vaak bij Leclerc) of via http://www.zoneadsl.com een test op telefoonnummer uitvoeren, daar kan je dan gelijk abonneren. Moet je wel toegang hebben tot internet natuurlijk.
2 juni 2013 om 22:00 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197879NoëSleutelbeheerderDe nabetaling kan mijns inziens geschieden voordat er een nieuwe regeling door het parlement is geloodst. SVB kondigt een brief in oktober aan.
Er moet een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen 1) de door de bewindslieden SZW aangekondigde ministeriele regeling om de MKOB exporteerbaar te maken, en 2) de ook aangekondigde nieuwe wetgeving voor een nieuwe aow-tegemoetkomingsregeling.
De eerste kan in beginsel buiten het parlement om snel worden ingevoerd, de tweede zal meer tijd vergen vanwege voorbereiding, advisering door RvS, en parlementaire behandeling. De eerste is qua inhoud ook al duidelijk aan de hand van de brief van SZW (steunt op gelijke behandeling van migranten t.o.v. niet -migranten voorzover men AOW-gerechtigd is, naar ik maar aanneem zonder dat de bestaande kriteria – 90% inkomen in Nederland belastbaar- geheel verworpen worden indien men zonder meer reeds nu daaraan voldoet als emigrant).
De inhoud van de nieuwe wetgeving is niet duidelijk. Aannemelijk is dat het kabinet daarbij toch zal blijven zoeken naar mogelijkheden tot bezuinigingen (op emigranten). Dus, oudere emigranten: blijft op uw zaak letten. Wat het laatste betreft zou het daarom zinvol zijn dat een aantal appellanten hun (incidentele) hoger beroepsprocedure zal voortzetten. Dat kan volgens mij zolang er procesbelang is.
Procesbelang zou kunnen vervallen indien de nabetaling (met voldoende heffingsrente) is geschied, maar wellicht zijn er daarnaast nog mogelijkheden schadevergoeding te eisen, zodat in elk geval de ontvankelijkheid van een incidentele hogerberoepsprocedure blijft bestaan. Uiteraard speelt ook een rol of de SVB zal aandringen op niet-ontvankelijkheid van beroep en hoger beroep gegeven de nieuwe omstandigheden.
Of de procedure bij het EHvJ zal worden voortgezet is de vraag. Indien Nederland snel zijn wetgeving in overeenstemming brengt met de eisen van de EC (exporteerbaarheid en met terugwerkende kracht) misschien niet. De aankondiging dat er een ministeriele regeling komt is op zichzelf niet voldoende grond voor stopzetting.NoëSleutelbeheerderDe databundel ligt ongebruikt in de kast want er is geen bereik hier, buiten niet en binnen niet. Het wordt denk ik het decouverte en je hebt gelijk ze geven geen informatie op de site van Orange over het decouverte abonnement. Weet misschien iemand het e-mailadres van de NL-vertegenwoordiger bij Orange waarover ik al een paar keer iets heb gelezen op deze site, maar er wordt geen naam of contactmogelijkheid bij vermeld. In ieder geval dank voor jullie reacties hierboven.
2 juni 2013 om 19:08 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197877NoëSleutelbeheerderBeste Vrienden,
En zo gaat deze discussie maar door en door.
Ik heb een simpele vraag: Wanneer gaan we vangen?Groeten/Peter.
NoëSleutelbeheerderBedankt! Alice
NoëSleutelbeheerderAlice ik heb je via je forum mail onze ervaringen gestuurd.
Zou via hier op reclame lijken.Albert
2 juni 2013 om 14:04 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197875NoëSleutelbeheerder@Bosbess
Hoewel sympathiek, die eenmalige keuze tussen verdragsplichtsysteem en emigratiesysteem, maak je het tamelijk moeilijk. Het vergt namelijk een verandering van de Verordening, waarin dan dat beginsel moet worden vastgelegd (en met de nodige technische uitwerkingsproblemen, waarbij te denken valt aan het wel of niet afzonderlijk kiezen door of voor gezinsleden, verandering van keuze na emigratie naar een derde land, of bij het weer gaan werken of stoppen met werken in een derde land of het woonland, enz.). In elk geval eist het overeenstemming van alle 27 EUlanden om dit voor elkaar te krijgen.
Net als bij mijn voorstel tot introductie van het herkomstlandbeginsel voor gepensioneerden verwacht ik dat er veel verzet komt van die herkomstlanden, verzet dat dan gebaseerd zal zijn op allerlei argumenten, zowel van principiele als van technische aard. Zo je wilt kan ik die te verwachten argumenten wel voor je opsommen.Daarom was mijn (subsidiaire) voorstel om een keuze te laten tussen wel of niet een aanvullende vrijwillige ZVW bij emigratie vanuit Nederland als gepensioneerde veel eenvoudiger, en heeft het (maar voor een veel beperkter doelgroep) min of meer hetzelfde effect, althans in termen van rechten, als jouw voorstel. Daarvoor is namelijk slechts de instemming van Nederland nodig, niet de rest van Europa.
Ik vermoed overigens dat jij veel meer denkt aan het overhevelen van de betalingsverplichting naar betaling aan het woonland dan de mogelijkheid te openen tot behoud van rechten vanuit het pensioenland, dus wat dat laatste betreft in feite een introductie van export van ziekteverstrekkingen (die er nu in die vorm niet is). En zoals gezegd: daar vind je dan niet op de eerste plaats Nederland dat daarbij in de weg staat, maar de woonlanden (waaronder Frankrijk). Op dat verzet van die woonlanden geef je overigens verder geen commentaar: hoe denk je dat weg te nemen?.
Verder citeer ik nog eens:
” Nogmaals: een van de basisprincipes van de EU is de vrijheid van personenverkeer. Dat betekent dat EU-onderdanen geen belemmeringen mogen ondervinden als ze van het ene naar het andere EU-land willen verhuizen”Dat principe bestaat dus niet in die vorm. Weliswaar is de verordening een instrument om belemmeringen weg te nemen, maar nergens staat dat iemand die migreert binnen de EU mag verlangen dat dit neutraal zal zijn voor zijn sociale verzekeringspositie. Integendeel, het Hof heeft herhaaldelijk uitgesproken dat dit niet neutraal zal zijn voor zijn verzekeringspositie. Ook in C-345/09 : lees dat arrest dus nog eens.
Wel kun je een beroep doen (via de politiek dus) gebleken belemmeringen zo mogelijk verder op te heffen. De door jouw gewenste keuzemogelijkheid vergt echter een gecompliceerde verandering van de EU Verordening waarvan ik de haalbaarheid betwijfel (zie het begin van deze posting)
2 juni 2013 om 13:08 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197874NoëSleutelbeheerderEcht @Bosbess, vanuit je principes redenerend is het begrijpelijk dat je tot je conclusies komt, maar het is wel zo, al een heel poosje op dit en andere fora, dat juist die aanpak door de huidige regelgeving herhaaldelijk is afgekeurd en dat er ook al meerdere keren op diverse fora is gewezen op de te volgen route namelijk ri. de politiek. En wel de EU politiek, weliswaar via de nationale parlementen EN het Europees parlement.
Voel je vrij om je standpunten te blijven herhalen hier en elders, maar ik denk, dat je inmiddels ook wel begrepen hebt, dat het onderwerp al behoorlijk is uitgekauwd onder ons op de diverse fora en dat enige vermoeidheid niet vreemd is en wordt aan diverse reacties.
In deze prijs ik Jan de Voogd die blijft uitleggen, vaak voor de zoveelste keer. Daar horen zijn toelichtingen zeker ook bij, in al hun breedsprakigheid.2 juni 2013 om 09:36 In reactie op: AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland #197872NoëSleutelbeheerderNeen, die lijst betreft de lijst uit bijlage IV van Vo883/2004, van pensioenlanden die toestaan dat de geemigreerde gepensioneerde in hun pensioenland toegang tot de wettelijke woonlandzorg heeft. Daarover zegt de CVA:
“Medische zorg in de bevoegde lidstaat
Verblijven gepensioneerden en hun gezinsleden in de bevoegde staat en is deze staat vermeld in
bijlage IV van Verordening (EG) 883/2004? Dan hebben ze altijd recht op medische zorg in de
bevoegde staat. Nederland staat in bijlage IV. In Nederland (als bevoegde staat) hebben
gepensioneerden die ten laste van Nederland in hun woonland recht hebben op zorg, hun EHIC dan
ook niet nodig. Zij hoeven ook geen toestemming te vragen voor een geplande behandeling in
Nederland.”Ik teken aan dat men 1. overigens, ook al zou Nederland niet op die lijst staan bij medische noodzaak bij tijdelijk verblijf ook op gronsd van een ander artikel, 27.1 Vo883/2004, toegang tot de gezondheidszorg in Nederland zou hebben. Maar dat zou dan niet zonder meer voor geplande zorg , en dus ook niet de meeste langdurige AWBZzorg, gelden.
2. dat Duitsland in zijn wetgeving, naar uitleg van het BSG, ook op nationalarechtelijke gronden die toegang in Duitsland al mogelijk achtte. Nederland echter slechts op grond van plaatsing op die lijst.
3. Dat er dus geen lijst bestaat waarin het eerder genoemde, als door mij gedefinieerde keuzerecht , vermeld staat. In het door mij ter lezing aanbevolen C-345/09 staat immers bij herhaling en nadrukkelijk dat dat keuzerecht niet bestaat. Mocht je dat toch willen, je pleit immers voor zo groot mogelijke keuzevrijheid, dan dient de verordening gewijzigd te worden. Het is de vraag of dat lukt gegeven de nadruk die het EHvJ juist op het belang van solidariteit (in de wettelijke verzekering) heeft gelegd.
4. via de pensioenlandzorg van bijlage IV ontstaat geen afgeleid recht in derde landen op zorg naar een dekkingspakket van ZVW en AWBZ (waar sommigen op gehoopt hadden). Zie ook de verslaggeving van het Alicante-overlleg met VWS en CVZ van 2012.
5. mag ik constateren dat je terzake van het punt van de pensioenlandzorg wat opgeschoven bent in je standpunt? Eerder constateerde ik dat je stelde dat men als emigrant slechts op de wetgeving van het woonland een beroep zou moeten doen (en daaraaan zo nodig betalen). Nu meen ik te bespeuren dat je die bovengenoemde lijst, en het recht op pensioenlandzorg, toch maar wilt laten bestaan. Immer : je pleit voor zo veel mogelijk keuzevrijheid. De keus om je in Frankrijk of Nederland te laten behandelen past daar natuurlijk in.NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Jaap Pijpe op 1/06/2013 12:47
… projecten met toekomst, zoals nucleaire energie (ja, het afvalprobleem is oplosbaar met veel en goed onderzoek) …Net zoals ik boven schreef: alle milieuaspecten van grondstofwinning tot afvalverwerking/recycling dienen onderzocht en op een acceptabele manier opgelost te zijn (total environmental footprint). De nucleairindustrie is hier een typisch voorbeeld voor: produceren voor er een werkbare oplossing voor afvalbeheer is.
NoëSleutelbeheerderDie sukkel is de kluts kwijt (en tevens z’n verstand of nooit gehad):
1. Waar blijven we met koop Frans en steun de economie.
2. Met z’n allen oude Duitse deuken gaan kopen voor een haast nieuwprijs.
Die Scandinavische komen zeker van SAAB ? en die Duitse van Trabant, dat loopt al haast op wijn.
3. De prijs is ongeveer het belastingdeel van de huidige brandstof, monsieur is duidelijk niet de minister van financiën.
4. De prijs van de brandstof gaat dus gewoon naar de dieselprijs en de koolzaadolie naar een recordprijs en geen hond gaat nu ineens zo’n auto kopen, gelukkig voor Peugeot/Renault.Het lijkt Nederland wel met die achterlijke proefballonnen.
NoëSleutelbeheerderIk heb nooit een gratis Frans voip nummer aangevraagd want ik gebruik een vaste lijn en dan wist ik uiteraard de naam van de provider nog wel. Met een beetje zoeken kun je gratis voip-in nummers in vrijwel elk land vinden.
Inbellen is inderdaad niet meer van deze tijd, maar als je geen adsl abonnement wilt kun je toch een 3g/4g mobiel internet databundel kopen? Usb stick in de notebook, sim card er in en gaan met de banaan, mits er dekking is ter plaatse natuurlijk.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Booger op 1/06/2013 18:13
Ik vind e.e.a. verwarrend en snap het nog niet helemaal. Even in JIP&JAnneke taal: ik heb nu een maisonsecudaire abonnement incl. een inbelabonnement voor internet. Maar was er laatst 1 maand en moest vaak op internet, dagelijks pdfén van 3 tot 4 mb binnenhalen waardoor mijn laptop een half uur stond te stampen, en de rekening was bijna 100 euro voor die maand. Ik ben komende zomer 3 maanden in F en blijf doorwerken in Frankrijk dus denk aan een permanenent abonnement maar mijn Hollandse zuinigheidskarakter heeft daar wat moeite mee. Wat kan ik het beste doen om op een prettige niet te dure manier te kunnen internetten. Dank bij voorbaat voor de tips.Oeps, Jip en Janneketaal spreek ik niet, wel 7 andere ……
Het inbelabonnement is langzaam en gaat ook verdwijnen, als er flink aan getrokken wordt ga je de 35 uren voorbij en dan wordt het aardig bijbetalen.
Als er al een telefoonabo is lijkt mij Découverte de beste oplossing, bij langere afwezigheid gewoon opzeggen en vanuit buitenland ruim voor aankomst weer aanmelden.
Prijs 21 € / maand en snelheid tot 8 Mbit.
Dit uiteraard afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de lijn, als deze te slecht is dan gaat de snelheid terug tot 1/2 Mb. en heeft het een andere naam die me even is ontschoten. Deze snelheid is nog altijd 8-10x sneller dan inbellen.
Over dit abonnement doen ze weinig mededelingen aangezien ze liever hebben dat er wordt ingebeld €€€€€€Hou je nog tijd over om in de zon te zitten.
NoëSleutelbeheerderDe gegeven hoeveelheden lijken me bruto. Interessant is daarom de tabel energy balance. Daar zie je dat uit Amerikaans mais slechts een productiefactor van 1.3 gehaald wordt. Oftewel: je moet er een hoeveelheid energie 1 instoppen om 1.3 terug te krijgen. Feitelijk gaat dus 70 % van de productie verloren in het productieproces. Aangezien daar meestal een andere energiebron wordt gebruikt (olie) klopt dat de geproduceerde hoeveelheid ethanol per hectare kunstmatig op. Braziliaans suiker doet het veel beter met een factor 8.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit assie op 1/06/2013 16:31
Telefoon is op dit moment nog geen prioriteit, internet wel en tv een fijne bijkomstigheid maar we moeten ook nog op een of andere manier checken of de aanwezige schotel werkt. Moet je voor livebox zen ook zelf zo’n livebox kopen?In ieder geval een modem, het voordeel van de Livebox is dat er gelijk telefonie mogelijk is en voor vaste Franse nummers inclusief. Er wordt dan ook een nummer toegekend.
De schotel die daar staat is waarschijnlijk niet op de goede satelliet gericht, voor de Franse kanalen zijn er verschillende opties, zelfs de hark op het dak is nu gedigitaliseerd en voor de Nederlandse zenders moet de schotel van 5° West naar 19,2 graden Oost worden verdraaid, vanuit het zuiden gerekend.
Kwestie van uitproberen met b.v. BVN.Quote:Ik heb ooit wel een Franse voip provider gevonden waar je een gratis een Frans nummer kunt krijgen, maar ik ben de naam kwijt. (moet ergens in het archief van dit forum te vinden zijn) Ik heb van Delmonte zelfs gratis een NL telefoonnummer gekregen. Maar die zijn al een tijd niet verkrijgbaar.Als TV via internet mogelijk is heeft ie geluk wat de snelheid betreft.
Dat Franse nummer zeker ook kwijt Jako ? Budgetphone geeft nog steeds Nederlandse nummers uit vanaf 1,25/maand, ze zeggen dat willekeurige 071 nummers gratis zijn maar dat zal zonder abonnement wel niet doorgaan, en als je nog een vaste lijn in Nederland hebt kan dat nummer worden overgezet. Gemak dient de mens ! Ook leuk omdat de telefoon dan in twee landen tegelijk kan rinkelen, piepen of zingen 🙂NoëSleutelbeheerderIk vind e.e.a. verwarrend en snap het nog niet helemaal. Even in JIP&JAnneke taal: ik heb nu een maisonsecudaire abonnement incl. een inbelabonnement voor internet. Maar was er laatst 1 maand en moest vaak op internet, dagelijks pdfén van 3 tot 4 mb binnenhalen waardoor mijn laptop een half uur stond te stampen, en de rekening was bijna 100 euro voor die maand. Ik ben komende zomer 3 maanden in F en blijf doorwerken in Frankrijk dus denk aan een permanenent abonnement maar mijn Hollandse zuinigheidskarakter heeft daar wat moeite mee. Wat kan ik het beste doen om op een prettige niet te dure manier te kunnen internetten. Dank bij voorbaat voor de tips.
NoëSleutelbeheerderCheck dan ook of (Franse-) TV via internet wel mogelijk is, anders krijg je daar van Orange een schotel en decoder voor toegestuurd. Normaliter kost de livebox 3 euro per maand extra, controleer de aanbieding op de website en let op dat je de juiste prijs opvraagt mét of zonder ‘linge fixe orange’ . Zonder die ‘gewone’ vaste lijn gaat (uiteraard) het maandbedrag omhoog.
NoëSleutelbeheerderTelefoon is op dit moment nog geen prioriteit, internet wel en tv een fijne bijkomstigheid maar we moeten ook nog op een of andere manier checken of de aanwezige schotel werkt. Moet je voor livebox zen ook zelf zo’n livebox kopen?
NoëSleutelbeheerderEn wat te denken van de enorme subsidies die verstrekt worden per hectare Biobrandstof ipv van voedsel.
Albert
NoëSleutelbeheerderDe link werkt niet, maar de hamvraag is dan weer:netto of bruto? Het kost energie om van een hectare met product xxx ethanol te stoken. Vaak wordt de energie die nodig is om ethanol te produceren ‘vergeten’ van de productie af te trekken.
-
AuteurBerichten