Ratten bestrijden zonder gif (honden)

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #188809
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de tuin hebben we een prachtig frans kippenhok. Typisch frans omdat het o.a. uit oude luiken bestaat.
    Het is een ‘maisonnette’, beneden is grond, trapje naar boven om te slapen en te eten. De kippen wonen daarin totdat er een grote afscheiding gemaakt is zodat de kippen vrij kunnen buiten lopen en de honden ze niet opvreten.
    Vorig jaar kwamen de ratten aanzetten. Ze graven gaten onder het hok door om binnen te komen of ze knagen zelf een opening in het hout. (Handig hoor als je dat kunt).
    Ze komen op het kippenvoer af, gratis maaltijd.
    Een kip werd broeds en er kwam 1 kuiken, in het oude forum heb ik daar al over geschreven. Het kuiken werd groter en na 2à3 maanden was het kuiken plots verdwenen. Niets gevonden, geen resten.
    Ratten! zei de buurman die ons regelmatig helpt. Val gekocht, brood met boter erop erin vastgemaakt en 2 grote bruine ratten. De buurman hielp ze naar de andere wereld.
    Helemaal aan de buitenkant van ons terrein stroomt La Rive, een beekje. De buurman zegt dat de ratten op ons terrein ‘wonen’ in holen. Er zijn ‘olifantenpaadjes’ naar het kippenhok.
    Elke keer gooien we de gegraven gaten weer dicht en repareren de zelf gemaakte ingangen.
    Weet iemand nog meer om de ratten te vangen? Geen gif want de honden vreten alles op.
    Groet, Mieke

    #188814
     Anoniem
    Inactief

    Mieke,
    Mijn Franse buurman heeft een kat (sauvage) die ratten en konijnen vangt en dood maakt. Van de konijnen vreet de kat de kop helemaal op (vinden ze het lekkerst) en de rest eet de hond wel op.

    Dus neem een kat (niet zo’n binnen dier), de mijne (semi sauvage)doodt ook alle konijnen, ratten, mollen en muizen, maar eet ze niet op (ik denk dat ik toch nog teveel eten geef).

    Peter

    #188810
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Peter voor dit idee. Onze kat heeft vorig jaar elke dag (3 dagen lang) een jong konijn gescoord. Inderdaad kop en oren opgegeten en de rest heeft de hond opgegeten. Grappig detail: de hond had het konijnenjong nog niet gezien. Zij liep de tuin in, zag de kat, snuffelde aan haar kopje en rende terug op zoek naar de rest van het konijn. Alles opgegeten.
    De honden jagen wel in de tuin maar zo’n rat heeft ze nog niet gevangen. Muizen worden wel gevangen en opgegeten. Soms bij voorkeur in huis…
    Mieke

    #188811
     Anoniem
    Inactief

    Koop een paar pintades (parelhoen) deze zijn een stuk agressiever naar ratten e.d
    zij houden dat soort ongedierte gifvrij uit je kippenhok, en ze gaan prima samen met de kippen en eten hetzelfde voer. ook de eitjes zijn lekker.

    adrie

    #188812
     Anoniem
    Inactief

    Misschien even ter verduidelijking voor het andere draadje “mollen in de tuin”, mijn hond graaft de mol uit, maar speelt er dan alleen maar mee, maar het is de kat die het killed.
    Een kat kan de mol niet uitgraven, vandaar de natuurlijke samenwerking met een hond…..
    Peter

    #188813
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En beetje haan verdedigt de kippen. Doe de oude in de soep en koop een lekker agressieve. De pintades is ook een goed idee.

    Steven

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?