Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderIk heb net Van Noord gelezen, maar dar is niet veel mis mee. Ik heb buiten deze site nog nooit iemand horen spreken over LDF. En op deze site lees ik het met enige plaatsvervangende schaamte. Als ik dit draadje doorlees, dat zie ik hier wel iemand anders met een hoog Televaag a.k. Van Noord gehalte.
Admin
Sleutelbeheerder@cees,
Jij vindt het zelf niet erg, maar je leest niet serieus over economische zaken. En dat wreekt zich. Ik zeg zeker niet dat Economie een moeilijke wetenschap is. Het is misschien wel moeilijk, maar het is hooguit een technisch vak, vooral bestaande uit veel weetjes aangevuld met verhaaltjes van mensen die zich ‘econoom’ voelen. Jij hebt geen belangstelling voor de weetjes en en de manier waarop je die weetjes moet combineren.. Dat weet omdat jij niet zo lang geleden dat boek ‘Economy in One lesson’ zo luidkeels verwierp als Bullsh*t. Door jouw evidente gebrek aan kennis, moet ik helaas toegeven – met alle respect overigens – dat jij met zevenmijls laarzen door een economische discussie rent , maar vooral dat het voor anderen weinig zin heeft erop te reageren. Zo heb jij geen enkel idee hoe werkgevers en werknemers op elkaar reageren. Jouw eigen ervaringen zijn niet meer dan dat: eigen ervaringen en standpunten. Desondanks: blijf nadenken maar luister wel naar anderen.Admin
SleutelbeheerderHay Cees,
Effe snel tussendoor, we zitten goed op het spoor.
08 helemaal vol met periodes van 2 weken tot blokjes van 3 en 4 dagen, past precies in elkaar!
Tegenwoordig is alles Code Oranje.Groet uit zonnig 87,
AlbertAdmin
SleutelbeheerderOk, ok, ik neem mijn woorden terug. Vanochtend even beter om me heen gekeken. En ja, het ziet er goed uit.
bientôt
Eveline
Admin
Sleutelbeheerder@Bosbess, zo als jij het verwoordt begrijp ik nu waarom ik bij degenen hoor, die een keer heeft geprobeerd te reageren en er huiverig voor is om zich verder te manifesteren. Ik moet erbij zeggen dat ik ook moeite heb met té uitgesproken egocentrische meningen, daar kan ik niet tegenop, en zou voor mij verspilde energie zijn. Desalniettemin lees ik regelmatig mee, en verwijs ik ook regelmatig naar deze site voor de basisbehoeften in dit land. Als ik mee kan doen met een discussie zal ik me er niet van weerhouden hoor 😉
28 juli 2013 om 07:48 In reactie op: declaration attestant lachevement et la conformite des travaux #192782Admin
SleutelbeheerderIk ken de desbetreffende regels niet, maar de Fransen kennende zou ik zeggen: wie heeft er nu iets tegen het provisorisch gebruik van een ruimte als onderkomen tijdens bouwwerkzaamheden?
Het moet wel provisorisch zijn, en het latere gebruik als garage moet duidelijk zijn.
Wel te verstaan: uit dit vriendschappelijke advies zijn geen rechten af te leiden!Admin
SleutelbeheerderEven op google kijken en daar staat het antwoord:
Toen Mozes met de 10 geboden de berg af kwam, begon hij ze voor te lezen.
Toen hij bij het zevende gebod kwam,”Gij zult de vrouw van uw naaste niet begeren”, riepen duizenden mensen: “Doorstreep de zeven”.En zo is het gekomen.
Groeten/Peter.Admin
SleutelbeheerderMaar Europa onder aanvuring van Oostenrijk, Denemarken en Nederland accepteert kernenergie niet als “duurzaam”.overigens het meest misbruikte woord in onze taal.
Dat Frankrijk op 13,3% zit komt door haar waterkracht. Dat valt nauwelijks te vergroten dus de CSPE zal echt wel weer omhoog gaan, zeker onder Hollande die net Fessenheim definitief heeft doen sluiten.Admin
Sleutelbeheerderyep, werkt goed tot nu toe
tv ook, maar nog niet geprobeerdAdmin
SleutelbeheerderDe eerste reactie op die van mij geeft mij de vrijheid om te vragen wie ‘Bosbess’ is want de ‘oude tante’ zegt mij in deze niet zoveel en het is al helemaal niet de bedoeling om op lange tenen te trappen.Als ik er al op getrapt hebt, mijn excuse bij deze.
Het is voor mij even zoeken om hier in thuis te raken.
Eveline
Met dank voor de reactie
Admin
Sleutelbeheerder@Peter,
Prima gedaan zo!!
Vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Taciturne op 27/07/2013 17:55
Ja, maar Peter heeft een Apple….. :))Steven
Die had ik ook, maar van die apple heb ik een taart gebakken, zie foto.
Vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Taciturne op 27/07/2013 17:55
Ja, maar Peter heeft een Apple….. :))En ik doe ’t bovendien liever met letters & leestekens, net als Kees van Kooten maar dat dorst ik pas toe te voegen toen ’t plaatje erin stond.
Peter.

Admin
SleutelbeheerderIk ben geen expert, maar van alle Middeleeuwse (en later) handschriften en bouwwerken die ik me kan herinneren, is het redelijk normaal een 7 op die manier te schrijven, ja. Geen idee op welk moment ons dwarsstreepje op de proppen kwam, maar zoals Christian al opmerkte, over het kanaal doen ze het ook nog altijd zonder dwarsstreep… net zoals op ons toetsenbord trouwens.
Als je meer wil weten over die letters, zou ik in ieder geval op zoek gaan naar wat meer info over dat kasteel waarover je sprak. Ik neem aan dat er daar nog wat over te vinden moet zijn. Probeer te weten te komen aan welke familie dat toebehoorde. Zou best kunnen dat dat dan die letters verklaart. Zoniet zal je het elders moeten zoeken. Er zijn trouwens best wel wat sites over dit onderwerp op het Franse internet. Daar kan je ook altijd eens je foto achterlaten, die weten er wellicht meer over.Admin
SleutelbeheerderJa, maar Peter heeft een Apple….. :))
Steven
Admin
SleutelbeheerderCees, felle lampjes??? Je leest teveel van Noord!!
Admin
SleutelbeheerderOm van het internet plaatjes in te kunnen voegen, gaat u als volgt te werk:
U klikt op het icoon “foto” boven dit venster.
Vervolgens verschijnt dit: [img][/img]
Tussen [img][/img], voegt u de link in naar de foto die u wilt invoegen.
Bijvoorbeeld:[https://infofrankrijk.com/wp-content/plugins/user-avatar/user-avatar-pic.php?src=https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/avatars/79/1355753221-bpfull.jpg&w=60&id=79&random=1355753221]
[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/plugins/user-avatar/user-avatar-pic.php?src=https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/avatars/79/1355753221-bpfull.jpg&w=60&id=79&random=1355753221[/img]
Met als resultaat uw avatar.Simple comme dit bonjour.
Met vriendelijke groet,
PaulAdmin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit P’Homme de la Terre op 27/07/2013 16:52
Zo lukt ’t mij nog steeds slecht plaatjes te plakken …Peter.
Beste Peter,
Het invoegen van foto’s is werkelijk niet zo moeilijk als het lijkt.Onderaan dit scherm ziet u een drietal buttons “bestand kiezen” u klikt hierop waarna zich een scherm op uw computer opent met het bestand waarin zich op uw computer foto’s bevinden. U klikt op één van deze foto’s en vervolgens op “openen” op het geopende scherm.
Nu ziet u bij één van de drie buttons onderaan het scherm de naam van het door u gekozen fotobestand staan, in mijn voorbeeld “appeltaart.jpg.
Natuurlijk weet ik wel dat u dit zélf had kunnen bedenken, maar ik wil graag laten zien dat ik een heerlijke appeltaart kan bakken………:)
[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/6cbro-appeltaart.JPG[/img]
Admin
Sleutelbeheerder[img]https://infofrankrijk.com/wp-content/plugins/user-avatar/user-avatar-pic.php?src=https://infofrankrijk.com/wp-content/uploads/avatars/79/1355753221-bpfull.jpg&w=60&id=79&random=1355753221[/img]
Admin
SleutelbeheerderHallo Eveline,
Welkom op deze voortreffelijke site waar u meteen al bent verwelkomd door Cees, de grootste “babbelaar” van deze site.
In de kolom aan de linkerzijde ziet u uw beeldmerk “avatar” staan, daaronder staat vermeld in welke categorie u valt door het aantal berichten die u heeft vermeld.
Kijk voor de aardigheid eens bij Cees…….hiermee heeft hij bewezen, dat hij zéér actief is op dit forum. U bent gewaarschuwd 🙂Prettig weekend gewenst, met vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderWelkom Eveline, en Cees heeft gelijk. Maar natuurlijk niet altijd !
Zo lukt ’t mij nog steeds slecht plaatjes te plakken …Peter.
Admin
SleutelbeheerderIk had begrepen dat de Franse lobby in Europa er voor zorgt dat kernenergie als duurzaam wordt aangemerkt, want geen fossiele energiebron. Probleem opgelost.
Admin
SleutelbeheerderIk denk dat het over dit artikel gaat:
Cees was zo boos dat hij het vergat;-)
Flutverhaal met een hoop “hear-say”. Meneer is achter de computer gaan zitten, wat forums afgestruind, wat mails heen en weer en dat is dan een journalistiek meesterstuk.
Bravo voor dit exemplaar van “investigative journalism”.
Cees, neem een rosé van mij naast het zwembad voordat de volgende donderbui losbreekt!
Steven
Admin
SleutelbeheerderLeuk, gebruik je nu ook telefonie via de satelliet?
27 juli 2013 om 09:05 In reactie op: Franse economie lijkt aan een voorzichtig herstel te zijn begonnen #191698Admin
SleutelbeheerderZullen we gewoon even afwachten en kijken wat er gebeurt ?
Peter.
27 juli 2013 om 08:42 In reactie op: Franse economie lijkt aan een voorzichtig herstel te zijn begonnen #191697Admin
SleutelbeheerderAls men maar lang genoeg zegt tegen een zieke dat het beter gaat, voelt die zich ook beter.
Dat gaat op voor zieke mensen. Ook voor zieke economiëen. En beurskoersen bewegen meer op emotie dan op feiten.
Ligt maar net aan de zieke en de kwaal of het ook echt zo is.
Na zijn onafwendbare volgende verkiezingsnederlaag kan Hollande zich wellicht met succes tot natuurgenezer omscholen.Steven
27 juli 2013 om 08:04 In reactie op: Franse economie lijkt aan een voorzichtig herstel te zijn begonnen #191696Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Tsja, je kunt natuurlijk zeggen, of tenminste hopen, dat “de Franse economie aan een voorzichtig herstel lijkt te zijn begonnen”. Dat alles gebaseerd op een paar cijfertjes die met tienden van procenten wijzigen. Waarbij we het gemakshalve maar even niet hebben over de intrinsieke meet-onnauwkeurigheid van die cijfers.
Je kunt ook kijken naar de “fundamentals” en dan kun je niet anders concluderen dan dat daaraan in FR helemaal niets is verbeterd. Integendeel. Dus de heren Hollande en Moscovici proberen het volk blij te maken met een dead cat bounce.
Op dit moment wordt Europawijd alle slechte nieuws zoveel mogelijk onder de pet gehouden tot ná de Duitse parlementsverkiezingen in September. Als die beslist zijn, op welke manier dan ook, dan komt aan de huidige periode van pappen en nathouden een einde. En maak dan de veiligheidsgordels maar vast.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderMan heeft koopcontract voor zijn huis met daarbij servitude voor vloeiveld op grond van buurman. Man is begonnen met de werkzaamheden. Ook door brand veranderd er niets aan zijn juridische status, hij blijft eigenaar van zijn huis en hij heeft recht op gebruik maken van de servitude.
Wel moeten werkzaamheden binnen redelijke termijn zijn afgerond, (meestal vermeld in de servitude, zo ook een aanschrijving aan adres van de buurman waarop je gaat graven) je kan de rechter vragen of de openliggende gaten nog redelijk zijn in de termijn.
Admin
SleutelbeheerderDag Wouter,
Je ziet er ook 1788 in? Ik had in mijn openingswoordje al geopperd dat de letters mogelijk initialen zouden zijn, ik wist van de bouwheer en de bouwer maar niet over de ‘volgorde der dingen’. Bedankt daarvoor!Fransco bedankt voor de mail!
Admin
SleutelbeheerderPff,
– Een notaris stuurt geen rekening voor algemene informatie over complicaties rond een servitute.
– Een deurwaarder kan voor je ‘vorderen’, je kan altijd later naar het tribunal.
– Beslag leggen kan: goederen op je terrein, die niet worden verwijderd.
– Natuurlijk is het nu te laat voor een rechtsbijstandverzekering, maar in LDF heb je er echt een nodig. Bijna alle Fransen hebben er een: ze gaan graag naar het tribunal. Ze kosten vaak ook niet meer dan 80 euro p.j. -
AuteurBerichten