Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Ik meen zelfs dat een zekere Christian daar een goed stuk over had geschreven. Helaas heb ik moeite met de zoekfunktie binnen het forum, ik kan het niet vinden.
Elders wel:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=3&t=3824NoëSleutelbeheerderDe Rocket Mass Heater was toch in het oude forum jaren geleden aan de orde.
Ik heb gezocht in het wannox-archief maar de zoekfunctie werkt bij mij niet.NoëSleutelbeheerder‘On our way to a more perfect, ever closer Union’
4 maart 2018 om 20:49 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209421NoëSleutelbeheerderHeeft een van de heren behoefte om het artikel te herschrijven? Ik hou me aanbevolen.
NoëSleutelbeheerderWij hebben ook een huis in Cordon, ideaal voor de verhuur voor zowel winter als zomer.
Als je wilt skieën is Combloux beter omdat de pistes in Cordon wat “minder” zijn.
Er is al een aantal jaren een neergaande sneeuwval aan de hand en sommige pistes moeten enorm besparen omdat de inkomsten niet meer opwegen tegen de kosten voor onderhoud ervan.
Als je dus van plan bent er te gaan skieën vanuit de deur, goed om je heen vragen welke pistes “sneeuwzeker” zijn.Cees.
Hallo Cees,
Kom vaak in de omgeving van Megève, Saint Gervais les Bains, en Combloux, “Evasion Mont-Blanc ” en Sallanches.
Ik kijk momenteel meer in het Grand Massif gebied, Les Carroz d’Araches en Flaine.
Bankrekening is geregeld.
Afspraak gemaakt bij de plaatselijke Agent van de Bank, van te voren de gevraagde documenten per e-mail verstuurd, uurtje zaken doornemen en veel handtekeningen zetten. Stap 1 is gezet.Tevens in afgelopen week diverse panden, locaties bezichtigd.
4 maart 2018 om 16:01 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209415NoëSleutelbeheerderWe leven in een mobiele en dynamische wereld. Om het niet moeilijker te maken, heb ik de aanvraag op een rijtje gezet. Met de toen beschikbare informatie, en met de mogelijkheid dat het oude rijbewijs zou kunnen verlopen tijdens de procedure.
In mijn regio was -bij de Prefecture- de doorloop van een aanvraag omzetting rijbewijs precies drie weken. Dan had je het in handen. Bij de centralisatie (cynisch: leve de vooruitgang) leek die datum plotseling tot zes maanden na aanvraag te liggen, dat is een groot verschil.
Ik meende dat aanvragers met de geldigheid van hun rijbewijs in de problemen zouden kunnen komen en er was nog niemand die iets gehoord had van zijn/haar aanvraag. Vandaar de aanbeveling om het RDW document toe te voegen, ook om andere fouten te voorkomen, zoals naamspelling. De Franse vertaling kan je waarschijnlijk achterwege laten, (was in regio Parijs bij de oude regeling verplicht).
De Engelstalige bijzinnen van de redactie [bij 3] zijn verwarrend. Nederlands graag.
Ik heb er voor gekozen om geen redacteur te worden, maar ben starter van dit draadje dat ik ook regelmatig aanpas. Als we het draadje verder schoon houden, dan kan de rijbewijs omzetting voor de Nederlandse lezer zonder problemen verlopen. Je leest het draadje en weet wat je te doen staat. De tekst van het redactionele stuk kan daar eenvoudig op aangepast worden, met de animatie is dat misschien lastiger.
Jammer is dat gezeur over kleurkopie e.d. door blijft gaan, als je je zin niet krijgt helpt het niet om te blijven herhalen. Ik heb zelf geen kleurenprinter, waarom zou ik extra betalen bij de printshop voor iets waar niet om gevraagd wordt? Dit is de vorm waarvoor is gekozen. Het probleem is de procedure zelf, ze hebben van de minister te weinig tijd gekregen om de omschakeling naar centralisatie te maken, en zijn ad hoc procedurele zaken aan het wijzigen.
4 maart 2018 om 10:28 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209412NoëSleutelbeheerder@Anton.
Overbodig te melden dat beschimpen en beledigen niet op een forum thuis hoort.Toch blijf ik van mening, dat een procedurebeschrijving zoals hier opgenomen voor het omwisselen van een Nederlands rijbewijs in deze vorm niet handig is. Het lijkt me beter om de verwijzing naar de bron aan het begin te zetten. Desgewenst kan de lezer dan daarna de Nederlandse, enigszins van de Franse afwijkende, instructie lezen. Zie mijn eerdere opmerkingen (en die van Ratatouille) over de echtheidsverklaring en de kleur van de kopieën.
4 maart 2018 om 09:42 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209411NoëSleutelbeheerderBeste mensen,
Hartelijk dank dat u dit dossier zo scherp blijft volgen. De aanpassingen zijn doorgevoerd. Ook de suggestie van Leonard, een duidelijker verwijzing naar de bron-informatie is opgenomen.
https://infofrankrijk.com/omzetten-nederlands-naar-frans-rijbewijs/
Verder vraag ik mij oprecht af of het “algemeen gebruik” moet worden dat de beheerder in dit forum beschimpt en beledigt wordt. Ik verneem graag wat uw adviezen hierover zijn.
3 maart 2018 om 20:31 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209408NoëSleutelbeheerderBij wijzigingen hierin raakt de info op deze site al snel verouderd en daarmee minder betrouwbaar. Maar het blijft een keuze.
Tja, Leonard, uw waarneming snijdt hout. Waar ’t voorheen op deze site ging om adequate informatie, op vriendelijke en speelse wijze gebracht en gedeeld door veel actieve deelnemers, ligt ’t lot nu in handen van ’n beheerder die weinig tot niets wil investeren, die om niet wil drijven op die actieve deelnemers. Met veel fraaie woorden en functieomschrijvingen zelfs, maar zo werkt ’t dus niet.
Ik vrees alweer te veel te hebben gezegd, kruip terug !n m’n holletje.
Peter.
NoëSleutelbeheerderIk zit nu te lezen over een houtkachel op basis van een Rocket Stove. De temperatuur van zo’n kachel is veel hoger (1000 ˚C) dan een gewone houtkachel. Het rendement is veel hoger en de uitgaande lucht bevat veel minder vervuilende stoffen. Alleen maar voordelen dus.
Google eens op Rocket Mass HeaterUitleg: https://www.youtube.com/watch?v=fwCz8Ris79g
Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=vwEvj-JqUoQZijn er mensen met ervaring met zo’n kachel?
(Als ik weer in Frankrijk ben maak ik mijn eigen buitenkacheltje: https://www.youtube.com/watch?v=r66jjYdBmg8 )
NoëSleutelbeheerderVoor Orange en Free dreigt hetzelfde, alleen SFR heeft al een nieuwe overeenkomst met de TF1 groep. Die verplichting tot doorgifte geldt in Nederland, en daar betalen de providers en dus alle Nederlanders ook voor. In tegenstelling tot in Nederland zijn de DVB-T zenders in Frankrijk gratis en zonder abonnement te ontvangen. In Nederland moeten de providers betalen voor doorgifte en dat wil de TF1 groep nu ook,inclusief de verplichting (ook net als in Nederland) om een, door TF1 bepaald, pakket aan zenders en diensten (TF1 replay) af te nemen.
In Nederland leidt dit tot een enorm zenderpakket aan deels nutteloze zenders die slechts als zenderslotvulling gebruikt worden. Dat kan omdat doorgifte verplicht is waarvoor de provider en dus de kijker verplicht moet betalen. Nutteloze zenders zonder kijkers blijven op die manier rendabel, terwijl die in Frankrijk het loodje leggen. (zoals het hoort)
Canal+ heeft nu voortijdig (de onderhandelingen lopen nog) de knuppel in het hoenderhok gegooid: Als de kijkcijfers dalen zal wellicht blijken dat TF1 Canal+ harder nodig heeft dan andersom en kan C+ een doorgiftevergoeding vragen in plaats van die te moeten betalen.
Wordt vervolgd.
3 maart 2018 om 09:46 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209400NoëSleutelbeheerderHet is nu aan de beheerder om de beschrijving van de procedure rond het omwisselen van een Nederlands rijbewijs aan te passen.
Eerder in dit draadje gaf ik al aan, dat het niet handig is om formulieren en dus ook adresgegevens op te nemen los van de bron. Bij wijzigingen hierin raakt de info op deze site al snel verouderd en daarmee minder betrouwbaar. Maar het blijft een keuze.NoëSleutelbeheerderVooralsnog heb ik ze nog wel op mijn Orange box. Maar voor hoelang…..?
Wat een schandalige gang van zaken over de rug van de consument.
Er is toch zoiets als een verplichting een basispakket door te geven?Jaap
2 maart 2018 om 17:55 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209392NoëSleutelbeheerderEn ja hoor…
Er is weer wat gewijzigd!
Postadres voor alle wisseling van NL->FR rijbewijsaanvragen is nu bij een andere postbus in NANTES:
Dus je dossier opsturen naar:CERT EPE
TSA 63527
44035 NANTES CEDEX 01Behalve als je in Parijs woont dan blijft het oude adres:
Préfecture de Police de Paris
DPG / SDCLP
centre des échanges permis conduire étrangers
1 bis rue de Lutèce
75 195 Paris Cedex 04——————————————————————————————————-
Zelf zeggen ze over de te verwachten reactie het volgende:
“Le CERT (Centre d’expertise et de ressources des titres) de Nantes reçoit en moyenne chaque mois 22 000 dossiers et jusqu’à 90 000 appels, ou encore 1 mail toutes les minutes.”NoëSleutelbeheerderBonjour,
Hout kloven met een bijl is nog niet zo eenvoudig als het lijkt, als je tenminste je rug heel wilt houden en bovendien geen ledematen wilt kwijtraken. Ik heb inmiddels ettelijke stères gekloofd maar nog steeds het gevoel dat er nog wat te leren valt.
Ik heb zelf veel gehad aan dit filmpje op Youtube, waarin de man uitgebreid uitlegt hoe je de bijl moet vasthouden en zwaaien, om met zo min mogelijk inspanning zo veel mogelijk hout te kloven.
Éen tip uit bittere ervaring: als je lang genoeg bezig bent en/of wat vermoeid raakt, maak je ongetwijfeld een keer een overstrike. Met andere woorden je raakt het te kloven blok met de bijlsteel in plaats van de kop, waarna kop en steel droevig van elkaar gescheiden worden. Onhandig, duur en zelfs niet ongevaarlijk. Dat kan worden vermeden door de bijlsteel bij de kop te omwikkelen met stevig touw. Dat hoeft niet zo mooi als hier beschreven, elk stevig geknoopt touw voldoet om de klap van steel op hout voldoende te dempen om de bijl heel- en uw humeur op peil te houden.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderEenentwintig stukken die richting geven. ‘Free as in beer’.
1 maart 2018 om 16:42 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209375NoëSleutelbeheerderIk heb geen RDW verklaring meegezonden en mijn NL rijbewijs was nog geldig. Ook geen vertaling laten maken. De strafpuntjes die al waren geregistreerd zijn netjes overgezet op het Franse rijbewijs incl spelfout, dat dan weer wel. Op het tijdelijke rijbewijs was de naam wel goed gespeld.
Ik heb diverse categorieën die ik op verschillende data heb gehaald. Daar hebben ze geen boodschap aan en nu staat alles op de laatste datum. Vervelend lijkt me want bij de autoverzekering vraagt men altijd waneer je het rijbewijs hebt gehaald en daar zit nu ineens 20 jaar tussen.
1 maart 2018 om 16:28 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209374NoëSleutelbeheerderEr is een speciale tab op de pagina van ANTS om een nieuw rijbewijs aan te vragen bij een gemaakte fout. Blijkbaar ontstaan er behoorlijk veel fouten. Je hoeft maar even te googelen en het wemelt er van. Wel weer de hele papierwinkel opnieuw aanmaken en inscannen deze keer.
Dit is de doorloop:
week 42 aanvrage opgestuurd
week 4 tijdelijk rijbewijs ontvangen
week 7 email ontvangen dat de aanvraag is goedgekeurd
week 9 rijbewijs ontvangenHet is een beetje gammel kaartje dat met moeite de 15 jaar door zal doorkomen.
NoëSleutelbeheerderIsover kende ik, maar bedankt.
Wat precies mijn vraag is wat doe ik met een vloer die geheel zweeft en in principe open is aan drie kanten.
De noordkant is gelijk met het maaiveld, daar is ook de ingang.
de zuidkant zweeft ongeveer een meter boven het maaiveld.
Ik weet nog niet of ik aan de zuidkant twee palen zet waar het huisje op komt te staan, of een muurtje in de hele breedte.Die onderkant is dus open en bloot voor wind en kou, regen kan er eigenlijk niet komen.
Ik dacht als ik die nu aftimmer met OSB platen, maar gaat dat niet rotten?
In principe zijn al die woonwagens en bouwketen ook van hout van onderen, en stacaravans vroeger ook.
Alleen heb ik geen zin om over 20 jaar die huisjes te vernieuwen.1 maart 2018 om 15:24 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209367NoëSleutelbeheerderPrima update. Wanneer kreeg je een tijdelijk rijbewijs en had je een RDW verklaring ingezonden? Daar staat de uitgiftedatum op gespecificeerd vanaf 1987.
Ik zou reclameren met die spelfout, zo is identificatie niet mogelijk, erg slordige fout.Het is voor velen de eerste kennismaking met de Franse staat. Je betaald belasting en ook lokaal, maar nu vraag je de Franse staat om een omzetting van je EU erkende rijbewijs. En je stuurt je dossier volledig gereed in: en dan HOOR JE NIETS MEER.
Je kan niet bellen, faxen, of schrijven, je krijgt geen brief dat je aanvraag in behandeling is, je hebt geen nummer, je kan geen klacht indienen, je weet niet eens of het wel in behandeling is. Alleen de post geeft je een bewijs dat ze het in de brievenbus hebben gestopt (als je voor die dienst betaald hebt). Verder is het afwachten, en het grote zwijgen weerstaan.
Misschien helpt het als -iedereen- gaat klagen bij de NL Ambassade. Maar het is ambtelijk onbehoorlijk zoals het nu al vier maanden gaat.
1 maart 2018 om 13:50 In reactie op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS #209362NoëSleutelbeheerderEen update van mijn persoonlijke situatie. Het rijbewijs is binnen, met spelfout in mijn achternaam en de data van het verkrijgen van het eerste rijbewijs zijn niet juist.
De hele doorloop was 4,5 maand vanaf 21 oktober 2017.
In het rijbewijs van mijn partner zat eerder ook al een spelfout in de geboorteplaats.
NoëSleutelbeheerderNoëSleutelbeheerderDank je Janv.
Ik kom er net achter dat die Reno platen ook op ons dak zijn gelegd net onder het riet.
Mooi spul is dat.Cees.
NoëSleutelbeheerderInteressant. Ik heb een bos en verkoop geregeld zelf gehakt hout. Misschien kan ik hiervan een micro entreprise maken. Waar kan ik terecht voor meer informatie, stappen te nemen, kosten e.d.?
Is er zover je weet een minimum bedrag wat je jaarlijks aan inkomsten moet genereren?
Hartelijk dank.NoëSleutelbeheerderDank je voor je advies. Zal ik doen.
Ik vermoed dat je een eigen bedrijf hebt. Betaal je dan geen bijdrage meer in Nederland?NoëSleutelbeheerderOptrekkend vocht in een muurtje wat alleen maar dienst doet om de constructie te dragen kan toch geen kwaad?
Ik kan ook twee poeren gieten en daarop de constructie bouwen.
In eerste instantie vraag ik me af, wat zou beter zijn.
Als je temperaturen hebt zoals vandaag dan waait daar een frisse wind onderdoor.
Hoe dik moet zo’n vloer dan wel niet zijn om het warm te houden in het huisje.De clou is dat ik het op de een of andere manier mooier vind als het huisje echt “los” staat van de grond.
NoëSleutelbeheerderJawel, maar ze zei ook “laat niet over je heen lopen” 🙂
Cees.
NoëSleutelbeheerderEn dan toch maar niet naar je moeder geluisterd Cees
Mvrgr
RobNoëSleutelbeheerderCees,
één muur aan de daalkant lijkt me ivm luchtcirculatie beter; bij driezijdige muurtjes zou ik beslist beluchtingsopeningen plaatsen.
Denk ook aan een barrière tegen optrekkend vocht – of is de horizontale lijn die ik in het dalzijdige muurtje zie een lood- of bitumenslabbe? -
AuteurBerichten