Alternatief voor satellietontvangst in Frankrijk?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #206839
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir allen,

    In de loop der jaren ben ik sluipenderwijs steeds meer geld kwijt aan mijn Canal Digitaal abonnement. Ooit begonnen met een set top box abonnement van (ik meen mij te herinneren) minder dan 10 euro per maand, hang ik straks voor bijna 20 euro per maand. Serieus veel minder wordt dat niet, begrijp ik van Jako.

    Nu vind ik die uitgave nog niet eens het ergste. Wat mij daarentegen mateloos irriteert is de houding van de kabel-
    en satellietexploitanten in het algemeen en die van Canal Digitaal in het bijzonder. Het geklier met smartcards die door alle kopieerbeveiligingen steeds gebruikersonvriendelijker worden, het pushen naar CI modules, het drammen op door Canal Digitaal geleverde receivers met ingebouwde smartcard, ik vind het allemaal niet bepaald klantvriendelijk. De recente berichten over de eredivisiebelasting zijn wat mij betreft de druppel die de emmer doet overlopen. Ik geef helemaal niets om sport op televisie, ik kijk er nooit naar, en ik word puur chagrijnig dat ik dat tegen meerprijs door mijn strot geduwd krijg. Tel daar nog eens bij op dat de commerciële zenders zo langzamerhand meer reclame dan programma’s lijken uit te zenden. Ik ben er langzamerhand wel klaar mee.

    Het archaische businessmodel van de kabel- en satellietexploitanten met hun boeketten raakt natuurlijk duidelijk ten einde. In Amerika lopen de traditionele abonnees met bosjes weg, een fenomeen dat bekend staat als cord-cutting. De aldaar bekende sportzender ESPN lijkt een eerste slachtoffer te worden van dat instortende businessmodel. Precies het soort afzetterij waar Canal Digitaal zich met de Fox Sports problematiek ook aan schuldig maakt. En wat mij betreft met dezelfde afloop. Dit soort praktijken is niet meer van deze tijd!

    Nu wil het geval dat hier in de omgeving de Internet/ADSL connectiviteit onlangs een upgrade heeft gekregen. Ik beschik volgens Degrouptest nu over 11,57 Mbit/s average download, 0,692 Mbit/s average upload en 34,44 ms average latency bij 1 ms jitter. Dat lijken mij heel aardige waarden voor ADSL ergens in the middle of nowhere. Over de “normale” Internet prestaties heb ik dan ook niets te klagen.

    Wakkergeschud door alle bovengenoemde ontwikkelingen vraag ik mij af of het nu langzamerhand mogelijk en zinvol is om het Canal Digitaal abonnement op te zeggen (yess!!!!) en in plaats daarvan een android TV box te installeren teneinde de door mij gewenste televisieprogramma’s en andere content in de vorm van streaming binnen te krijgen. Door het installeren van een VPN client op deze box hoop ik de geoblocks van allerlei nationale uitzendingen te kunnen omzeilen. Ik denk dan aan een Android box met bijvoorbeeld daarop de NPO app (Nederland 1, 2 en 3), Amazon Prime Video (ik heb al Amazon Prime voor de gratis bezorging), RTL XL app, Kijk app enzovoort.

    Ik heb nog geen ervaring met deze technologieën behalve wat gerommel op tablet en smartphone, en al helemaal niet met het bekijken van Nederlandse streams in Frankrijk.

    Mijn vraag is dus, zijn er mede-Nederlanders-in-Frankrijk die op dit gebied al ervaring hebben opgedaan? En zo ja, zouden die dan bereid zijn hier hun ervaringen en inzichten te delen? Alle informatie is welkom, ik sta nog slechts aan het begin van dit (glibberige?) pad…

    Mijn dank is bij voorbaat groot!

    Salutations, Jos

    #206851
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb wat ervaring opgedaan met wat minder legale streams. Die kan ik in ieder geval niet aanbevelen. Vaak hopeloze beeldkwaliteit, stotteren en complete uitval van de stream juist als het spannend wordt, bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd. Vergeet ook niet dat goede HD met H264 tot wel 15 Mbps nodig heeft, bij lagere bitrates lever je kwaliteit in. Bij gebruik van H265 halveert de benodigde bandbreedte.

    Heb je al eens gekeken naar Knippr.nl? Officieel alleen in Nederland verkrijgbaar, dus je zult een NL adres en waarschijnlijk een VPN moeten gebruiken, maar het is een legale aanbieder van IPTV in Nederland. Je kunt één maand gratis testen en dan ben je terug op je tientje per maand.

    #206865

    Jos, inderdaad, een langzamerhand archaïsch business model. Zou toch allemaal over een snelle adsl verbinding te regelen moeten zijn dacht ik. En minder bedrijfsongevallen, de folders “Veilig de ladder op” van de arbeidsinspectie zouden dan voor de schotelklauteraars achterwege kunnen blijven blijven. En wat zat er vorig weekend na bezoek aan een vide-greniers onder mijn ruitenwissers en van alle andere auto’s met een Nederlandse nummerplaat? Een folder met als opschrift: “Digitaal televisie kijken. Geen schotel meer nodig.” Een uitgebreid TV pakket, zeven dagen terugkijken etc. Met dit soort snelheden zie ik er maar vanaf om zelf een demonstratie aan te vragen. In Spanje zou er aan de Costa del Sol al wat langer door de betrokken IPTV hosting service deze digitale tv dienst worden aangeboden, nu zo te zien een try-out in de Morvan en omstreken. Zodra ik er wat meer over te weten kom meld ik me weer.

    #206890
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de folder uiteraard niet gezien, maar vermoedelijk gaat het om één van de vele illegale aanbieders van deze diensten aangezien het aanbieden van Nederlandse TV in het buitenland nog steeds verboden is vanwege de uitzendrechten.

    Legale aanbieders houden het dan ook op ‘alleen te gebruiken in Nederland’. Illegale aanbieders komen en gaan, net als hun diensten. Vermoedelijk bieden ze een MAG265 IPTV box oid, inclusief abonnement. Een constructie die door de Nederlandse rechter inmiddels formeel als ‘illegaal’ is aangemerkt en waarvoor in Nederland geen reclame meer mag worden gemaakt, op straffe van vervolging. Het risico voor de consument is dat je vooruit betaalt voor een dienst in slechte kwaliteit die na korte tijd ophoudt te bestaan.

    #207020
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds enkele maanden gebruik ik nu GOOSE om een aantal redenen:

    >>> Om toegang te krijgen tot beveiligde diensten en servers in Nederland.
    >>> Om Nederlandse televisie te kijken als ik in het buitenland ben.

    Het werkt in ons geval prima. Zo goed dat ik het u best wil aanraden. We hebben met GOOSE een distributie-overeenkomst afgesloten. Als u gebruik maakt van deze VPN dienst helpt u dus ook deze website een beetje. Gebruikers krijgen advies en dienstverlening direct van GOOSE.

    KLIK HIER

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?