Joyne start testuitzendingen op 9 oost

Dit onderwerp bevat 13 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #206568
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met een week vertraging zijn vandaag de eerste Nederlandse zenders te zien van de nieuwe provider Joyne via eutelsat 9 op 9 graden oost. De testuitzendingen worden ongecodeerd uitgezonden en zijn dus voorlopig zonder abonnement door iedereen te ontvangen die een (kampeer-) schotel naar 9 graden oost kan draaien.

    Joyne

    #206572
     bosbess
    Deelnemer

    Is Joyne werkelijk aantrekkelijk qua prijs? Oftewel: vind ik het de moeite waard om over te stappen? Nee, dat vind ik persoonlijk niet. Basisabonnement CD €17,45 per maand, Joyne Lite €13,00 per maand. En als je het 3 of 6 maanden wilt proberen ben je duurder uit dan bij CD. Zie hier.

    Maar misschien is het aantrekkelijk voor mensen met een ander pakket? Of voor NL vakantiegangers?

    #206573
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het basispakket bij Canal Digitaal kost voor nieuwe abonnees 19,95/maand.

    De complete tarieven van Joyne:
    Joyne Travel Lite (eenmalige activatiekosten € 30,-)

    12 maanden € 13,- per maand
    6 maanden € 15,- per maand
    3 maanden € 20,- per maand
    1 maanden € 30,- per maand

    Joyne Basis abonnement (eenmalige activatiekosten € 30,-)

    12 maanden € 22,- per maand
    6 maanden € 25,- per maand
    3 maanden € 30,- per maand
    1 maanden € 40,- per maand

    Belangrijk is natuurlijk welke zenders in welk pakket zitten en dat is nog niet bekend gemaakt. Wel is al zeker dat bij Joyne in het basispakket ook de fox sport zenders zullen zitten, dus ideaal voor voetballiefhebbers. Daarnaast is nu al te zien dat Joyne RTLZ en SBS9 in HD uitzendt, waar CanalDigitaal dit slechts in SD doet. Verder is er een groot verschil bij het tarief voor extra abonnementen. Dat kost bij Joyne slechts €5,- per maand extra.

    Een nadeel van Joyne is dat er geen losse smartcards te koop zijn. Het gebruik van een CI module is verplicht waardoor het in de meeste gevallen niet mogelijk is om een zender op te nemen die op een andere transponder zit dan die waar je naar kijkt. Slechts enkele specifieke satellietontvangers zijn wel in staat om een zender gecodeerd op te nemen en die later te decoderen via de CI module.

    #206574
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er lijken nog vele andere alternatieven te zijn.

    http://www.nederlanders.fr/profiles/blogs/voor-degene-die-satelliet-tv-heeft

    #206726
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Welke alternatieven? Voor satellietontvangst van de Nederlandse zenders bestaat de keuze nu uit Canal Digitaal of Joyne.

    De website van Joyne is nu actief en nergens wordt meer gerept over abonnementen voor ‘buitenNederlanders’, maar slechts over thuis (in Nederland) camping of 2e woning in het buitenland.

    Daarnaast eist Joyne dat de klant in het bezit is van een Nederlandse IBAN en betaling uitsluitend via ideal gevolgd door incasso bij een jaarabonnement. Daarmee sluit Joyne een grote groep potentiële klanten op voorhand al uit.

    #206730
     bosbess
    Deelnemer

    Ik zou genoeg hebben aan Joyne Travel. Maar toen ik de Joyne locatiebepaling op mijn PC losliet, vonden ze me in de buurt van Baarn en werden me allerlei ondernemers in Baarn voorgeschoteld die me zouden kunnen helpen om Joyne te installeren.

    #206733
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Uit heel Europa lopen inmiddels de testrapporten binnen en die zijn niet best voor Joyne. Zodra de signaalsterkte maar even terugloopt door een beetje regen begint het beeld al te blokken. De ontvangst van Canal Digitaal met dezelfde opstelling en onder dezelfde omstandigheden is prima.
    Zelf constateer ik hetzelfde: het signaal van Joyne valt sneller weg dan dat van Canal Digitaal, in tegenstelling tot wat was beloofd.

    Dat komt grotendeels door de gekozen foutcorrectie van 5/6 die te hoog staat voor een simpele ontvangstinstallatie. Er zijn zelfs mensen die in het geheel geen ontvangst krijgen met een 60 cm schotel en dat terwijl Joyne zich primair richt op de kampeerders. Wie denkt aan overstappen zou ik adviseren om nog even af te wachten wat Joyne met deze informatie gaat doen.

    Ik denk dat Joyne Travel light inderdaad voor veel mensen aantrekkelijk kan zijn. Dit pakket lijkt op het oude Settopbox pakket van Canal Digitaal. Maar juist die stappen niet over, want die betalen bij Canal Digitaal nog steeds maar een tientje per maand.

    #206735
     bosbess
    Deelnemer

    Hoewel Joyne gisteren mijn plaats niet wist te bepalen ontving ik enkele uren later wel een reclame-email van hen! Ik had helemaal geen enkele persoonlijke inlichting verstrekt, alleen maar de plaatsbepaling toegestaan. ???

    #206737
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je had je maanden geleden toch al ingeschreven op hun nieuwsbrief?

    #206744
     bosbess
    Deelnemer

    Bedankt Jako, dat was ik helemaal vergeten. De ouderdom komt met gebreken…

    #206745
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een hele prestatie, je moet eerst ouder zien te worden

    #206746
     bosbess
    Deelnemer

    Jako, je wilt toch niet beweren dat 77 jong is?

    #206747
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee hoor, ik moet het nog maar zien te halen.

    #206831
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Joyne heeft besloten om de foutcorrectie te verbeteren van 5/6 (16,6% foutcorrectie) naar 3/4 (25% foutcorrectie). Tegelijk gaat de symbolrate omhoog van 27500 naar 30000 om de verloren bandbreedte te compenseren. Deze wijziging moet morgen, 11 augustus 2017, aan het einde van de middag ingaan. Na de wijziging moeten kijkers uiteraard even de transponders opnieuw inlezen met de nieuwe parameters.

    In ieder geval is door Joyne geluisterd naar de feedback en er wordt iets mee gedaan. Afwachten hoe deze verbetering in de praktijk uitpakt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?