Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 6,151 tot 6,180 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
     Admin
    Sleutelbeheerder

Elke poging om het leven samen te vatten in acht fases, zie ik als een manifest van een net ontdekte sekte. Niet ‘zeuren (Jos) maar pleuren’ of zo iets. Alsof het een weg volgt naar een einde, onafwendbaar en duidelijk omlijnd, en de leden beamen in koor die richtlijn. Wat een onzin.

Ik mis Cees niet (ALS hij er nog was geweest heette het hier CeesPlace, hij nam het geheel over, zonder de rekening te hoeven betalen.) Maar Bosbess met dubbel s? Altijd goed voor prima juridische info en voor een steekje hier en daar.
    Enfin, zonder deze website en het forum zou ik nooit een huis in Frankrijk hebben gekocht, maar bijvoorbeeld in Kroatië.

Juist de webinformatie en de forumgroep zorgen voor het oplossen van emigratieproblemen en maken zo het wonen in Frankrijk tot een haalbare onderneming. Moet je wel wat voor doen: om het leuk en informatief te houden. ik doe daar wel aan mee.

In reactie op: Stilte #193261
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Jos, misschien zit ik wel in jouw zesde fase maar ik heb dit forum niet de rug toegekeerd. Daarvoor is dit forum inderdaad te waardevol.
    Wèl heb ik me voorgenomen terughoudend te zijn in het typen van bijdragen, zeker in de oorspronkelijk lollige rubriek entre bavards. Aan ’n analyse waarom die terughoudendheid – misschien is ‘voorzichtigheid’ ’n beter woord – waag ik me niet.
    Als ik denk iets zeker te weten èn als ik denk dat ’n ander daar dan iets mee kan, blijf ik gewoon meedoen.

Peter.

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188072
     Admin
    Sleutelbeheerder

De echte afstand tot de centrale kun je checken met je tel. nummer op sites als http://www.dslvalley.com . Steeds anders synchroniseren is vreemd. Nu je weer een analoge lijn hebt, kraakt die niet?

In reactie op: Stilte #193260
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jos, wat een gave analyse…
    Maar, ik vind het heel jammer dat hij geplaatst moet worden. Ik kom al jaren graag op dit forum, vooral omdat er weinig onzin gekletst wordt en veel informatie verstrekt. Als er al onzinnige zaken besproken werden, gebeurde dat meestal op een manier die ik zeer vermakelijk vind/vond.
    Toegegeven, ik ben wel één van de stillen, leverde alleen een bijdrage als ik dacht dat die zinnig was. Kom hier ook niet dagelijks want ik ben gewoon heel druk met andere dingen. Wie weet wordt het tijd wat minder stil toe te kijken en wat vaker actief deel te nemen. Ik zou het zonde vinden als het forum verdwijnt. Het is al heel vaak gebeurd dat ik me in een bepaalde situatie ineens herinnerde er iets over gelezen te hebben hier. Dat is te waardevol om zomaar af te laten glijden.
    Rimke

In reactie op: Stilte #193259
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jos,
    ik ben het helemaal met je eens. Ik had ook overwogen met dezelfde strekking op Albert te reageren.

Wat volgens mij in je beschouwing niet voldoende tot uitdrukking komt:
    Ik zie je punten 5, 6 en 7 als een permanente golfbeweging, met wisselende frekwenties en amplitudes (om het in onze vaktaal uit te drukken, anderen zouden zeggen: op en neer met wisselende herhaling en hevigheid).
    Wat ik aan dit forum waardeer dat de moderatoren/technici zich terughouden met ingrijpen, en dat meneer de technicus op kritiek en vragen meestal prompt reageert.

En nu de ‘stilgevallen leden’ aan de slag!

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188074
     Admin
    Sleutelbeheerder

Elke keer als ik synchroniseer zijn de waarden anders.
    Nu staat hij bijvoorbeeld op 5915 Mbps bij 10 dB.
    Hemelsbreed is de afstand 3.11 km.
    Langs de weg 4.13 km.

Nu ik de Orange internet telefoon heb weggedaan (is weer analoog op hetzelfde nummer) heb ik dat DLM déactiveren nogmaals aangevraagd; misschien krijg ik deze keer een confirmatie als ze iets hebben gedaan.

Het probleem (zwak live-video streamen) is trouwens minder geworden met een nieuwe functie in de Chromecast app op mijn android smartphone te weten “screen casting”; dit is nog een Bèta functie maar werkt fantastisch samen met de Chromecast dongle in mijn TV.

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188084
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vreemd dat die gegevens nu ontbreken in de webinterface. Je S/N verhouding is geen 11 maar 3 dB, op het randje, met een downloadsnelheid van ruim 5 Mbit. Als die stabiel blijft staan lijkt het me goed werkbaar. Hoe groot is je afstand tot de telefooncentrale?

In reactie op: Stilte #193265
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Ik heb enige tijd nagedacht alvorens op de bijdrage van Albert te reageren. Niet dat ik het met hem oneens ben, integendeel. Maar méér omdat het Infofrankrijk forum in een laat stadium van de “forum levenscyclus” lijkt te zijn terechtgekomen. De vraag “hoe nu verder” dringt zich op.

Leuk of niet, internetfora ondergaan gewoonlijk een evolutionair proces, ongeacht of ze worden gemodereerd of niet. De natuurlijke levenscyclus van een internetforum, met zijn verschillende fases, kan als volgt worden samengevat:

• 1 Enthousiasme – Forumleden stellen zich voor en roepen hoe geweldig het is om geestverwanten te hebben gevonden.
    • 2 Evangelisatie – Deelnemers constateren een gebrek aan mede-forumleden, er wordt gebrainstormd en strategieën worden bedacht om meer forumleden te werven
    • 3 Opkomst – Een steeds groter aantal geïnteresseerde leden levert bijdragen aan het forum. Langdurige discussies ontwikkelen zich, de één wat meer relevant dan de andere, doch altijd geanimeerd.
    • 4 Kameraadschap – Informatie, ervaring en advies worden uitgewisseld. Variërend van kwalitatief hoogwaardig tot anekdotische onzin. Vriendschappen ontstaan. Forumleden plagen en prikkelen elkaar, doch in goede harmonie. Nieuwe forumleden zijn welkom en ontwikkelen zich. Zowel nieuwkomers als veteranen beleven genoegen aan het stellen van vragen, het geven van antwoorden, en het delen van ervaringen.
    • 5 Ontgoocheling – Het volume van de postings stijgt dramatisch. Niet alle onderwerpen zijn interessant voor alle forumleden. Er wordt gemopperd over signaal-ruisverhouding, off-topic discussies, flaming en op de persoon spelen, verzonnen en vervalste identiteiten, het doorsturen van privéberichten en andere schendingen van de internetforum netiquette. Een forumlid dreigt te vertrekken als de dingen niet ten goede veranderen. Een tweede forumlid sluit zich hierbij aan. Een derde is het oneens met de eersten. Een vierde roept dat het forum niet voor dergelijke discussies bedoeld is. Er ontstaan partijen, voor- en tegenstanders bestoken elkaar met éénregelige berichten, de eventuele moderator en de DEL toets krijgen het druk.
    • 6 Neergang – Puristen hekelen forumleden die oude vragen opnieuw stellen. Forumleden reageren “humoristisch” op serieuze bijdragen. Nieuwkomers worden afgez.ken en ontmoedigd. Trollen, stalkers en lawaaimakers domineren het forum. Het volume aan bijdragen neemt steeds meer af en wordt veelal beperkt tot kleine onderwerpen. Veel relevante onderwerpen worden buiten het forum om bediscussieerd via privéberichten. Forumleden nemen afscheid, soms meer of minder luidruchtig aangekondigd, soms in stilte. Sommige van deze forumleden blijven op de achtergrond meelezen, anderen keren het forum definitief de rug toe, een kleine minderheid blijft deelnemen in bovenstaande fasen 4 of 5.
    • 7 Wederopstanding – Iemand zoals Albert uit een soort noodkreet. Iemand als ik reageert met een bijdrage als deze, in een poging het roer om te gooien vóórdat het forum in fase 8 terechtkomt. Hopelijk raakt dit een snaar bij al die andere forumleden die hier in het verleden zoveel plezier met elkaar hebben beleefd. En natuurlijk bij nieuwe passanten die in dit forum een ideaal medium vinden om hun Frankrijkervaring te delen en te verruimen.
    • 8 Ontmanteling – Het in de lucht houden van een Internet forum kost geld, tijd en inspanning. Als een forum té weinig activiteit vertoont, komt vroeg of laat het moment dat de uitbater ten aanzien van kosten en baten zijn conclusie trekt.

Ik hoop van ganser harte dat het Infofrankrijk forum niet in fase 8 terecht gaat komen. Juist nu er zoveel inspanning is gestoken in de “look and feel” van het forum en we na enig vallen en opstaan met erg goed-uitziende en plezierig werkende forumsoftware verblijd worden (compliment, iedereen!). Dat zou toch wel érg jammer zijn.

Ik zou het fantastisch vinden als ieder “stilgevallen” Infofrankrijk forumlid die dit leest weer eens iets van zich zou laten horen. Als reactie op dit draadje, maar liever nog met een nieuw onderwerp in één van de rubrieken. Zodat er weer wat gezellig rumoer ontstaat, serieus of niet.

Ik mis jullie.

Salutations, Jos
    (die overigens nog steeds van mening is…)

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188083
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mijn Livebox heeft een andere interface, maar misschien is het hierin te vinden.

In reactie op: Extra kosten aankoop grond #202254
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, ik weet het. De notaris was zo boos dat hij zijn hele gedachtengang over de stagnerende franse economie er maar even bij heeft uitgelegd…. De Safer vindt tegenwoordig blijkbaar ieder stuk grond landbouwgrond (ook grond die nooit een agrarische bestemming zal krijgen), en dus ja, jij had gelijk. Zo worden er dus nóg meer papieren toegevoegd die niet alleen betaald maar ook getekend moeten worden. Iedereen bemoeit zich dus gewoon met alles.
    Om precies te zijn hebben wij er 11 maanden en een paar dagen over gedaan om een stukje grond waar niemand iets mee mag of kan op te kopen. De officiele papieren laten nog een stuk of zes maanden op zich wachten, maar het bewijs van aankoop hebben we. De verkoper is blij, hij kan met het geld zijn septic tank aanleggen. Wij zijn blij want we kunnen eindelijk een weg realiseren. De aannemer is ook blij want hij regelt zowel de septic tank als onze weg :-). De burgemeester is ook tevreden want er komt nu een eind aan een probleem dat al meer dan 10 jaar speelt.

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188075
     Admin
    Sleutelbeheerder

Die gegevens kun je vinden in je livebox:

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190335
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Mariette Kenkel

“Aan de andere kant: in een bejaardenhuis in Frankrijk wil je als Nederlander niet terechtkomen. Als Fransman/-vrouw waarschijnlijk ook niet.”
    Is dat echt zo? De zogenaamde sociale bejaardentehuizen zijn inderdaad over het algemeen verre van aantrekkelijk, maar ik heb hier in de buurt toch een aantal privé (kost wat, maar dan heb je ook wat) bejaardentehuizen gezien die erg aantrekkelijk zijn.

“Ik ken verschillende mensen, vijftigers, zestigers, die er nu al over nadenken een huis te kopen en dat geschikt te maken voor gezamenlijke bewoning, en dan gezamenlijk hulp inkopen. Ook dat is een optie.”
    Is dat dan niet precies hetzelfde, maar al netjes geregeld, als de privé tehuizen die ik bedoel?

Een voorbeeld van een tehuis zoals ik dat bedoel is te vinden op http://www.domusvi.com/maison-retraite/var-83-la-londe-les-maures-802493.html

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190334
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voor wie het in de (verzonnen) praktijk wil zien: Et si on vivait tous ensemble, een film van Stéphane Robelin over Franse oudjes die bij elkaar kruipen. Zeer vermakelijk.

Frans

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190331
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank voor je reactie Mimi.
    Het voornemen van de Franse overheid om ouderen zo veel mogelijk zelfstandig te laten wonen heeft zo zijn voordelen voor wat betreft de thuiszorg en de voorzieningen, als je daar tenminste recht op hebt. Een nadeel is, als je niet meer mobiel bent, het gebrek aan contact met leeftijdgenoten, die grotendeels net zo weinig mobiel zijn als jezelf. Aan de andere kant: in een bejaardenhuis in Frankrijk wil je als Nederlander niet terechtkomen.
    Als Fransman/-vrouw waarschijnlijk ook niet. Mijn oude buurvrouw werd in het ziekenhuis opgenomen op de dag dat ze er kennis zou maken, en stierf op de dag dat ze zou verhuizen.
    Ik ken verschillende mensen, vijftigers, zestigers, die er nu al over nadenken een huis te kopen en dat geschikt te maken voor gezamenlijke bewoning, en dan gezamenlijk hulp inkopen. Ook dat is een optie.

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188073
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hmm.. ik begrijp je vraag niet helemaal over lijn verzwakking.

In reactie op: Profielwerkstuk over emigratie naar Frankrijk #195199
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir,

Misschien levert het meer respons op als hier ook de link naar de enquête wordt geplaatst: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=202083

En ik ben wel benieuwd in welke taal jullie (auto) navigatie praat.
    Die van mij heet Bernadette en ze praat Frans.

wimb

In reactie op: Pensioenopbouw #197338
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bedankt Peter, ik heb de brief naar RSI gestuurd. Overigens heb ik alle aangetekende brieven vanuit Nederland verstuurd daar ik nu hier permanent woon.
    Ik hou je op de hoogte.
    Groeten,
    Marc Keiser

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188087
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, DLM is een instelling aan de zijde van de telefooncentrale. Daar wordt het maximale debit dan gewoon teruggeschroefd. Die instelling is eigenlijk bedoelt om de te behalen snelheid te maximeren op de waarde die hoort bij het afgesloten abonnement, bij ‘découverte is dat 10272 Kbit. In je Livebox moet die waarde terug te vinden zijn als ‘max dslam throughput’ of de Franse vertaling. Maar als DLM is uitgezet heb je daar geen last meer van. Een 11 dB S/N ratio is eigenlijk heel goed, ik heb begrepen dat dat ongeveer de waarde is waar men de verbinding op wil hebben. Welke lijn verzwakking (attenuation) heb je daar bij?

In reactie op: Customer premises aansluiting telefoon #188086
     Admin
    Sleutelbeheerder

Pff.. ja, zo’n cisco router + fritzbox is teveel van het goede.

Mijn Livebox débit/marge au bruit verschilt iedere keer als ik het meet.
    Het schommelt tussen de 3920/15 en nu 5539/11 (Kbs/dB).
    Met de OOKLA speedtest kom ik niet boven de 4700 Kbs bij een ping van 32.

Heeft iemand goede ervaring met een andere wifi-modem dan een Livebox2?
    Het lijkt me als ik van die Livebox af ben, dat ik dan ook van die DLM af ben.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190332
     Admin
    Sleutelbeheerder

Terug gaan naar Nederland als je ouder wordt is een optie. Maar wanneer dan? Moet je dat bijtijds doen, zodat je zelf de verkoop van het huis en de verhuizing nog kunt regelen?
    En wat heeft het ouder worden in Nederland aan voordelen ten opzichte van ouder worden in Frankrijk, behalve het dichter bij de familie wonen.
    Velen zullen erover nadenken.
    Met alleen maar nadenken kom je niet zo ver, vrees ik. Maar je kunt wel anticiperen door maatregelen te treffen in Frankrijk zodat je het vertrek kunt uitstellen of uiteindelijk gewoon hier kunt blijven. Nu je nog fit bent, kun je een alarminstallatie laten installeren, een alarmmedaillon nemen, je sanitair aanpassen aan de troisième âge, een traplift laten installeren, wat lichtere gasflessen aanschaffen, eens de thuisbezorging van boodschappen uitproberen, de tuin wat minder arbeidsintensief inrichten, je huis eens per zoveel tijd uitmesten en veel spullen door de kringloop laten ophalen, op zoek gaan naar een goede en gezellige hulp in de huishouding (bij voorkeur eentje met een handige partner), het vriesvermogen wat uitbreiden, zodat je door het bereiden van extra grote porties altijd heerlijke kant-en-klaarmaaltijden hebt. Die laatste aanpassingen van verwarming, isolatie, fosse septique en de seniorenbadkamer kun je beter nu laten uitvoeren dan uitstellen tot het moment dat je de ontregeling en de rommel niet meer aankunt. Je administratie vereenvoudigen en maatregelen treffen zodat een derde ook gemachtigd is je bankzaken af te handelen (hé, ik vergat dat met de Franse bank te regelen: actiepunt! Je logistiek van de voorraadkast en verbandkist eens oplijnen, zodat je nooit misgrijpt en weer naar een winkel moet racen. Af en toe een tuinman vragen, wat klussen over te nemen. Eens informeren naar de bezorgmogelijkheden bij je pharmacie. Met de postbode bespreken, dat hij niet alleen je post bezorgt, maar ook je post meeneemt en af en toe velletjes postzegels meeneemt. Ga zo maar door, eigenlijk veel zaken die je ook in Nederland zou hebben gedaan.
    Maar in Nederland heb je geen gasflessen, zijn de afstanden naar winkelcentra beperkter en kun je bij vergeetachtigheid je moerstaal hanteren. Daar tegenover staat dat de thuiszorg hier wat toegankelijker is.
    Het blijft plussen en minnen, maar stilzitten is geen optie. Je moet hoe dan ook aan de slag je dagelijkse leven nu al aan te passen aan mogelijke reductie van mobiliteit. Angst voor de nieuwe levensfase lijkt me net zo’n slechte raadgever als gemakzucht en het idee dat het allemaal wel op z’n pootjes terechtkomt. Daar tussenin ligt het goede verstand.
    In ieder geval zijn wij ons er zeer van bewust, dat we flink moeten sparen dan wel reserveren voor de oude dag. We sloten dan wel automieverzekeringen af, voor mij zelfs twee, waarmee we tot op zekere hoogte het uitblijven van AWBZ-voorzieningen kunnen opvangen. Maar als ambtenaren betalen we voor een groot deel inkomstenbelasting aan Nederland. We komen voor thuiszorg niet in aanmerking voor credit d’impôt omdat we nooit werkzaam waren in Frankrijk. Dan kun je hooguit rekenen op een reductie op de inkomstenbelastingen die je hier over je AOW betaalt. Op hoge bijdragen vanuit de APA hoef je niet te rekenen met een redelijk inkomen. En we bouwden hier geen rechten op voor financiële steun vanuit de Franse ouderenkassen. Zou de nood aan de man zijn, bijvoorbeeld als je dagelijks of zelfs nog ’s nachts assistentie nodig hebt, dan kun je een prêt viager hypothecaire overwegen. Dus een hypotheek op je huis nemen, een deel van je huis “opeten”. Het is goed om je daar nu al over te laten informeren en daar een mapje van aan te leggen. Ook is het verstandig nu al te kijken welke rol een tuteur, iemand die je financiën en zo behartigt, in Frankrijk heeft.
    Maar Marietta, dit zijn allemaal praktische overwegingen. Jij kaart ook een ander aspect aan. Eens kom je op het moment, dat vele vrienden uit je leven verdwijnen en dat je je eenzaam voelt, aanspraak mist. Dat kan je in Nederland ook overkomen. Maar eerlijk gezegd, ligt dat gevaar hier eerder op de loer. Ik zie hier bij oudere Nederlanders, dat ze veel tijd investeren in een kennissenkring. En ik verwacht eigenlijk dat de jongere generatie in Frankrijk graag klaar staat voor de ouderen. Je moet dan wel hulp willen vragen en contacten onderhouden.
    Onze generatie is gezegend met de nieuwe communicatie. Telefoon, e-mails, face time of skype, kranten via internet, e-readers voor Nederlandse boeken in te stellen op koeienletters. Mijn ouders zaten met hun oudste kinderen op Java en mijn grootouders kregen mijn babyfoto’s met een vertraging van weken. Tja, weer een actiepunt voor de blijvers: blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen van internet!
    Wij blijven hier vooralsnog en zwaaien intussen vele Nederlandse leeftijdgenoten uit. Zonder enige spijt over het hier achterblijven.
    De langstlevende zal misschien wel eens die stap nemen, alhoewel …..

In reactie op: Ligne fixe #186516
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je wel Albert maar ik ben nu weer in Nederland dus voorlopig moet ik het even laten rusten.
    Wellicht hebben anderen iets aan de informatie.

Groeten, Nicolas.

In reactie op: Reisverzekeringen #197077
     Admin
    Sleutelbeheerder

Deze oproep staat op http://www.vngsint.com:

20-10-2014

OPROEP

Onlangs heeft de Europese Commissie een aanbeveling geformuleerd en gepubliceerd die het gebruik van ons recht op zorg binnen de z.g. verdragslanden moet vergemakkelijken en het recht op restitutie van gemaakte kosten verduidelijkt. De Nederlandse regering heeft gemeend te moeten besluiten hieraan GEEN INVULLING te geven. Om het respecteren van deze aanbeveling af te dwingen is onze stichting van plan een proefproces aan te spannen waartoe wij op zoek zijn naar een z.g. appellant zijnde een persoon die appel instelt tegen het niet respecteren van deze aanbeveling in geval een beroep daarop werd gedaan.

Indien u onderstaande vragen 1 tot en met 6 met “ja” kunt beantwoorden en is het antwoord op vraag 7 “neen” dan zou u voor de Stichting Belangenbehartiging Nederlandse Gepensioneerden in het Buitenland (SBNGB) een geschikte kandidaat zijn om als appellant op te treden in een proefproces tegen het Zorginstituut Nederland.

VRAGEN

1. Woont u buiten Nederland in een EU/EER land of Zwitserland Ja/neen

2. Bent u een gepensioneerde verdragsgerechtigde of een mede

verdragsgerechtigd gezinslid? Ja/neen

3. Komen de door u gemaakte medische kosten ten laste van het

Zorginstituut Nederland (voorheen CVZ)? Ja/neen

4. Heeft u in 2014 tijdelijk (bv. vakantie) verbleven buiten de

EU- EER of Zwitserland? Ja/neen

5. Heeft u tijdens dit tijdelijk verblijf medisch noodzakelijke kosten

gemaakt voor een behandeling/ operatie die valt binnen de

wettelijke zorg van dit verblijfsland en zo mogelijk de Nederlandse ZVW? Ja/neen

6. Heeft u van deze medisch noodzakelijke kosten een rekening met

duidelijke vermelding van de ingreep, voorgeschreven medicijnen

behandelend arts, ziekenhuis e.d.? Ja/neen

7. Is uw rekening vergoed door een reisverzekeraar of particuliere

verzekeraar? Ja/neen

Mocht u een potentiële kandidaat zijn dan horen graag of u bereid bent hieraan mee te doen. Vanzelfsprekend zijn hieraan voor u geen financiële gevolgen verbonden en worden de kosten in zijn geheel door de Stichting betaald.

Mocht u zelf geen kandidaat zijn maar wel vrienden of kennissen hebben die wél in aanmerking zouden kunnen komen, dan mogen die ook zonder meer aangemeld worden.

U kunt zich melden per e-mail bij cvdwiel@gmail.com

Het bestuur

In reactie op: Auto (laten) afvoeren #191209
     Admin
    Sleutelbeheerder

Klinkt goed, ga ik proberen, dank je wel.

In reactie op: Rare 'neerslag' in huis #198590
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee dat was het zeker niet. Het ‘stof’ was veel fijner en lag overal en ook nog eens overal evenveel. De hele kamer was bedekt met een dun laagje. Dat is niet zo bij boktor e.d.

In reactie op: Rare 'neerslag' in huis #198589
     Admin
    Sleutelbeheerder

Boktor, houtworm, termiet in het hout van het plafond wellicht

In reactie op: Rare 'neerslag' in huis #198588
     Admin
    Sleutelbeheerder

Paddestoelenzaad?

In reactie op: Auto (laten) afvoeren #191208
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hay Niels,
    Ik heb destijds een wrak laten weghalen via de lokale bromsnor of wel de veldwachter van het dorp! Dus ga naar het gemeentehuis en alles wordt opgelost!

Albert

In reactie op: Auto (laten) afvoeren #191207
     Admin
    Sleutelbeheerder

Naar de dichtstbijzijnde ferailleur ermee. Mochten er papieren nodig zijn, zullen zij ’t u zeggen.

Peter.

In reactie op: Ligne fixe #186512
     Admin
    Sleutelbeheerder

Colombe,
    Je vaste lijn nummer wordt de vervanger van je 09 nummer.
    Na dat je het open mini contract hebt genomen moet je na ontvangst van een mailtje je telefoon uit de stekkers trekken en die aan je lifebox aansluiten!
    Overigens pak ik de televisie via Adsl en niet via de satelliet, mijn franse buurman
    gelooft het nog steeds niet!

Albert

In reactie op: Ligne fixe #186511
     Admin
    Sleutelbeheerder

Orange blinkt niet uit in duidelijkheid. Ik heb het vogende abonnement:
    Livebox zen 1 ligne + TV (ADSL + Satellite)
    tarif : 16,96€ TTC / mois + 28,90€ TTC / mois
    Dus dat is inclusief een vaste lijn. Daar bovenop komt nog iedere maand kosten van gesprekken.
    Dat zou dus veel goedkoper moeten kunnen, bijvoorbeeld met een Open Mini contract, maar ook, volgens de site, met een Livebox Zen. Vervalt dan het abonnement op de vaste lijn, terwijl ik het zelfde nummer houd? Ik heb overigens al geen 09 nummer meer.
    Wie weet het naadje van de kous?

René

30 berichten aan het bekijken - 6,151 tot 6,180 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?