Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,161 tot 5,190 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Watermeter meten #199844
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Christian,

De waarden die jij noemt lijken mij inderdaad veel reëler dan wat onze watermeter weergeeft.
    M.b.t. een stille verbruiker: het is dan wel vreemd dat de watermeter stilstaat als er gewoon druk op alle leidingen staat en alle ‘gebruikers’-kranen dicht staan.

Ik vrees dat ik toch dan naar een extra watermeter toe zal moeten.
    Er is, neem ik aan, geen relatie met de diameter van de aanvoerleiding en het type watermeter?

Wim3

In reactie op: Watermeter meten #199843
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het normale waterverbruik is max.150 liter per persoon per etmaal. Met de op mijn website aangegeven verbruiken kan men zelfs uitrekenen hoeveel men de laatste dagen verbruikt kan hebben (in jullie geval dus 2 personen in de bewuste 1,5 dagen).
    Mijn conclusie dus:
    Er is ergens een stille verbruiker (maar welke? Zie Rob v.d.M.) of de meter ‘spint’ (zie wannox).

In reactie op: Watermeter meten #199842
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Rob,

In ons geval kan het de boiler niet zijn. Die heb ik voor de winter leeg laten lopen en de wateraanvoer dicht gezet.

Wim3

In reactie op: Watermeter meten #199840
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voor 22 euro heb bij de Roymerlin een watermeter Aansluiten op de tuinsproeier en vergelijken. Geen andere kranen open.
    Een kuub is veel, normaal schijnt het zo’n 200 liter/persoon te zijn.
    wimb

In reactie op: Rookmelders #191895
     Admin
    Sleutelbeheerder

tien dagen geleden schreef ratatouille:[quote quote=156627]Nadeel van de poêle à bois-cheminée met zijn 16:9 vitre, is de enorme rookontwikkeling bij het openen van de glazen deur. [/quote]

Ratatouille,
    om te voorkomen dat de rookmelder afgaat als u de insert bijvult zijn er rookmelders die u met een knopje voor tien minuten uit kunt schakelen, daarna weer gewone meldfunctie. Dus als het u lukt de poêle à bois-cheminée in tien minuten bij te vullen …
    Gisteren gezien in een NL bouwmarkt.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199890
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hartelijk dank voor al uw reacties, hoewel na het lezen hiervan bij mij dat spreekwoord van die bomen en dat bos boven kwam, denk ik dat ik er wel iets aan heb.
    Ik begrijp het laatste advies om een verhoogde vloer aan te leggen. Dit is voor mij echter geen optie. Het zou het karakter van de oude kapel erg aantasten en daarbij zijn de muren 120 cm dik, het aanpassen van de deuren zou hier ook een hels karwei worden denk ik.
    Aangezien de vloer wel wat vochtig wordt, maar niet echt nat, denk ik aan de volgende oplossing. Ik ga buiten rondom een drainage aanleggen, zoals eerder is aangeraden. Binnen ga ik niet uitgraven, maar 2 sleuven maken met daarin drainagebuis. Over de vloer 2 lagen kurk van 1 cm elk? Hierop elektrische vloerverwarming en daarboven de vocht doorlatende laag, met keramische tegels.
    Ik zie graag uw reacties tegemoet.

In reactie op: canaldigitaal #187233
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat werkt nog tot 1 april 2016, daarna worden de SD zenders stopgezet.

Deze ontvanger stamt uit 2006 en is daarmee aan vervanging toe.
    Met een HD ontvanger en een duo lnb voor ontvangst van Astra3 krijg je ook direct meer zenders uit je abonnement, zoals RTL8 en Veronica.

In reactie op: Schoonmaken hardstenen tegelvloer #199817
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wim,

Ik weet niet wat de beste schoonmaakmethode is, ik heb bij hardnekkige vervuilingen die met groene zeep of bakovenspray niet verdwenen, terpentine gebruikt.
    Maar wat wij steeds doen:
    Na de schoonmaak de vloerplavuizen met Oxaanolie behandelen, dan hecht het nieuwe vuil niet; en dat om de twee jaar herhalen, in een ruimte met veel publiek misschien vaker.

Overigens:
    Interessante website over stoomgemaal De Tuut, ook de verzameling stationaire motoren . Toch even een toer per motor waard!

In reactie op: Schoonmaken hardstenen tegelvloer #199816
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik dacht dat voor dit soort klusjes de ouderwetse groene zeep zeer geschikt was.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199888
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156870] In dergelijke gevallen is men vérregaand beperkt door de bestaande vloer. Dan is een ademende dekvloer, al dan niet op grindbed, al dan niet geventileerd, de enige bouwkundig verantwoorde oplossing.

In zo’n situatie een betonvloer storten, nog verergerd met een dampdichte folie eronder, is niet minder dan gebouwenmoord met voorbedachten rade. Aldus de mening van ondergetekende precieze :-)
    [/quote]

Je kunt ook met kalk een prima betonvloer maken, doe ik regelmatig. Het enige waar je bij hoge vochtigheid in de ondergrond op moet letten is het folie, beter een damp doorlatende of geen folie gebruiken bij het storten van het beton. Immers, de folie dient om het vocht in het betonmengsel vast te houden zodat er een betere harding (droging) ontstaat. Maar in een vochtige ondergrond vervalt die folie noodzaak, en kan je dus een halfopen folie gebruiken en misschien zelfs geen.

Ik zie 209.000 hits bij beton chaux vieille maison, hits Aldus de realist. ;>)

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199887
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Natuurlijk is een geventileerde kruipruimte te verkiezen boven een gedraineerd grindbed. Als die keuze er is, bijvoorbeeld in nieuwbouw of zoals hier in zeer hoge ruimtes, lijkt me dat een vanzelfsprekendheid. Originele suggestie trouwens Maxandr, mijn complimenten!

Helaas zijn in veel praktijk de randvoorwaarden van dien aard dat een oplossing met kruipruimte is uitgesloten. Vertrekken te laag, moeilijke plaatsing deuren of ramen, onmogelijkheid tot uitgraven door onvoldoende funderingsdiepte, etcetera. In dergelijke gevallen is men vérregaand beperkt door de bestaande vloer. Dan is een ademende dekvloer, al dan niet op grindbed, al dan niet geventileerd, de enige bouwkundig verantwoorde oplossing.

In zo’n situatie een betonvloer storten, nog verergerd met een dampdichte folie eronder, is niet minder dan gebouwenmoord met voorbedachten rade. Aldus de mening van ondergetekende precieze 🙂

Salutations, Jos

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199886
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maxandr,

precies zo hebben wij dat met onze ‘halfkelder’ gedaan. Dat heb ik hier beschreven.
    Het ging om een ruimte waarvan de vloer ca.0,7m lager lag dan de rest van de begane grond. Wij hebben de vloer gelijk met de rest gelegd en van de ca.0,5m die onder de poutrelles et entrevouits vrij bleven een dwars geventileerde kruipruimte gemaakt.

Alleen de afbeeldingen 1, 3, 4, 13 en 17 zijn niet van ons project.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199885
     Admin
    Sleutelbeheerder

http://www.lebeton-naturellement.com/sites/default/files/plancher-isolant_0.pdf

@ Cugnac
    Je oorspronkelijke vraag is door de zeer levendige discussie tussen de preciezen en de rekkelijken misschien enigszins op de achtergrond geraakt. De preciezen moeten het vervolg maar niet lezen.
    Tijdens werk in de tuin dacht ik dus nog aan de oorspronkelijke vraag. Je hebt kennelijk een vrij hoge oude kapel waar je een woonruimte van wil maken. Ik zou me kunnen voorstellen dat het om een ruimte gaat met nu alleen een toegangsdeur en misschien een paar vrij hoog gelegen vensters?
    Zou het niet mogelijk zijn om een nieuwe vloer te maken op 0.5-0.6 m hoogte boven de bestaande vloer van terre battue? Dan zou je achter de deur(en) een laag plateau moeten maken met paar treden naar de nieuwe hoogte (met misschien een hellinkje voor invalidenwagen?). Gezien de oppervlakte van 80 m2 zou dat geen probleem hoeven te zijn. Zo zou je een prima te ventileren “vide sanitaire” of kruipruimte kunnen creëren (met denk ik betere ventilatie eigenschappen dan door pijpen in een grindlaag). Zelfs als je iets aan muuropeningen moet aanpassen zou je dit kunnen overwegen.

Je kan de oude harde vloer dan laten zitten en een nieuwe goed geïsoleerde (en geheel droge!) vloer maken rustend op muurtjes van parpaing die je gewoon op die harde vloer aanbrengt (op speciebedjes voor het hoogtestellen). De nieuwe vloer zou je kunnen maken volgens het systeem “Poutrelles + entrevous isolants + dalle de compression en béton”. Die “entrevous” (ook “hourdis” genoemd) van polystyrène, dienen gelijkertijd voor isolatie en als onderbekisting. Zie b.v. http://www.lebeton-naturellement.com/sites/default/files/plancher-isolant_0.pdf.
    In de betonnen druklaag kan je dan je vloerverwarming aanbrengen (sterk comfort verhogend bij een hoge ruimte). De indeling van de vloer met uitzetvoegen aan te passen aan het verwarmingsysteem, de beschikbare poutrelles (prefab balkjes), etc etc.

Voor mijn gevoel is het uitgraven van de bestaande vloer niet alleen een akelige klus maar ook niet geheel zonder technische bezwaren.

Hoge ruimtes zijn moeilijk te verwarmen, zeker met een koude vloer. Ik ken die situatie van een franse 60jaren villa met grote woonruimte in hoge vide (ook zo’n 5 m). Voordat de bewoners isolatie hadden aangebracht in de kruipruimte onder die woonruimte was hij niet goed warm te krijgen, en ook daarna is de ruimte bij kou nog niet geheel comfortabel.
    Misschien heb je nog wat aan deze overwegingen!
    Maxandr

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199884
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op een enkele uitzondering na, wonen de Nederlanders niet in monumentale Franse panden, maar in oude boerderijen en woningen. Die worden lieflijk verzorgd en door hen onderhouden, en omdat ze oud zijn geven ze je een gevoel, een stukje Frans erfgoed te bezitten, een monument.

Maar de cultuurhistorisch belangrijke panden vragen (net als in Nederland) om specifieke bescherming en onderhoud planning. Deze -op een monumentenlijst geplaatste objecten- worden goed gemonitord, en kunnen de aanpassingen aan de moderne tijd niet zomaar ondergaan. Elke verandering moet worden goedgekeurd en elke keuze in bouwmateriaal, kleur en toepassing wordt tegen het licht gehouden. Terecht. Dus tegen je plan voor meer daglicht in je huis krijg je non als antwoord.

Het is natuurlijk prachtig, aanbevelenswaardig en ook schattig om te zien dat Nederlanders hun gekochte huis in Frankrijk benaderen alsof het een monument is.

Maar het zijn soms woningen die rijp zijn voor de sloop. Van nul en generlei waarde in de ogen van de commissie. Niet typisch voor de streek, of er is beter, niet belangrijk in historisch perspectief, of representatief voor een periode. Dat wil niet zeggen dat je het maar moet verminken, (er is nog een clubje die je bouw vergunning aanvraag bekijkt op volkomen idiote aanpassingen), maar je hebt de vrije hand. Je kan dan ook gebruik maken van moderne materialen en denkwijze die aansluiten -met smaak- bij het oude, en een betonvloer kan daar soms prima bij passen.

Dat er op google over van alles wat te vinden is, met een goede zoeksleutel, is bekend, zelfs je meubels maken van karton levert diverse hits op, veel plezier. Karton.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199883
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Rata,

[quote quote=156863]Er worden in Frankrijk elk jaar duizenden betonvloeren in oude woningen gestort, het internet zou bol staan van de klachten als ik bovenstaande moet geloven, maar dat is NIET het geval.[/quote]

Ik zou niet weten hoeveel betonvloeren er per jaar in oude gebouwen worden gestort, maar klachten en beschrijvingen van problemen zijn er WEL degelijk en niet te weinig ook. Google maar eens op “dalle beton” “bati ancien” humidite. Grappig genoeg is de eerste hit een Youtube filmpje van het storten van een betonvloer in een oud pand… de commentaren op dit filmpje spreken voor zich.

Ik beschouw mijzelf niet als een hardcore of overdreven purist. Ik gebruik ook moderne materialen, technieken, gereedschappen en hulpmiddelen waar dit mogelijk en handig is. Bijvoorbeeld metalstud met Fermacell platen voor de binnenwanden. Of iets handigers dan de traditionele klei voor de vakwerkmuren. Daartoe kan wél kalk-hennepbeton dienen (compatibel want ademend) maar níet harde steen of cement (niet compatibel want niet ademend waardoor in no time het houten gebint wegrot). Om nog maar te zwijgen van electrische verlichting in plaats van olielampen, vloerverwarming in plaats van een open stookplaats en stromend water in plaats van een lampetkan. Dus zo’n purist ben ik nu óók weer niet.

[quote quote=156863]Alle huizen in mijn regio worden bij renovatie voorzien van een betonvloer[/quote]

Wat Franse bouwers her en der uitspoken als het om renovatiewerk gaat is voor mij geen argument. Daarvoor heb ik al té veel aberraties zoals kunststof kozijnen in oude vakwerkhuizen of plastic dakgoten of luiken aan traditionele herenhuizen gezien. Veel Franse artisans weigeren dingen te doen die niet in een DTU zijn beschreven omdat dat conflicteert met de eisen rond de garantie décennale. Dus wordt er tóch weer een betonvloer op dampkerende folie in dat oude huis gestort, zélfs als ze diep in hun hart beter weten. Lekker makkelijk ook, grote stappen snel thuis, even een camion toupie laten komen en volplempen die hap, na ons de zondvloed…

[quote quote=156863]Zachte steen, metselen en voegen met cement, dat is een groot probleem, maar niet die vloeren.[/quote]

Laten we het er op dit punt over eens worden dat we het eeuwig oneens zullen zijn. In mijn beleving zijn dampdichte betonvloeren in oude huizen wel een probleem, van minimaal dezelfde grootte-orde als oude muren voegen met cement, misschien nog wel erger. Naar mijn persoonlijke mening vallen dergelijke zaken onder de noemer schadelijke wanpraktijk en zijn het domein van beunhazen en prutsers waar elke serieuze renovateur zich vérre van zou moeten houden.

Salutations, Jos

PS: Met kalk op rietmatten kun je trouwens ook heel mooi werk realiseren 🙂

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199882
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156857]Bonsoir Maxandr,

Maar om de mogelijkheid a priori uit te sluiten omdat het niet compatibel is met een oud gebouw gaat mij wat ver.

Wellicht gaat het u wat ver, maar het is wél de realiteit, ondersteund door talloze praktijkervaringen van meer of minder gruwelijke aard. Salutations, Jos [/quote]

Er worden in Frankrijk elk jaar duizenden betonvloeren in oude woningen gestort, het internet zou bol staan van de klachten als ik bovenstaande moet geloven, maar dat is NIET het geval. Alle huizen in mijn regio worden bij renovatie voorzien van een betonvloer. Nadenken over ventilatie en drainage moet je altijd. Natuurlijk moet je soms in een specifiek geval -zoals een hele vochtige ondergrond- ook specifieke maatregelen nemen, en daar ergens past dat verhaal van Jos.

Zachte steen, metselen en voegen met cement, dat is een groot probleem, maar niet die vloeren. Dus de voorzichtige conclusie van Maxandr ‘a priori uit te sluiten… gaat mij wat ver’ staat hier prima op zijn plaats. Sowieso heeft ieder zijn eigen praktijkervaringen, ik zou dat niet willen veranderen. Als alle oude huizen werkelijk geheel volgens methode en materiaal uit de 17e eeuw zouden worden hersteld, dan moest je kalk op rieten plafonds smeren.

Natuurlijk zijn er puristen die aan de gang gaan met hennep, katoen, wol, riet en klei. Heeft ook zijn charme. En transport met paard en wagen natuurlijk, laat die Landrover maar eens staan.

In reactie op: Le plateau de fromage #190115
     Admin
    Sleutelbeheerder

Confit d’oignons is ook fantastisch bij de wat steviger kazen.

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196756
     Admin
    Sleutelbeheerder

Zes jaar terug sloot ik m’n rekening af bij Boursorama. En ik zit er nog altijd bij. Meer dan een kopie van het paspoort hadden ze toen niet nodig dacht ik. Alles gratis, alles elektronisch, gratis Visakaart, enzovoort. Ook hun helpdesk valt vrij goed mee, meestal bekom ik snel hulp bij problemen.

Er zijn ook nog andere internetbanken (Fortuneo de bekendste), maar die doen vervelend over het voorleggen van fiches de salaire. Maar bij Boursorama kan het dus zonder rompslomp, en met een minimum aan vervelende vragen. Voor de geïnteresseerden, ik heb hier trouwens nog wat codes de parrainage liggen waarmee je 80€ krijgt voor het openen van een rekening.

In reactie op: Rookmelders #191876
     Admin
    Sleutelbeheerder

D’er was onlangs nog een meesterlijke sketch van Roland Magdane in Parents mode d’emploi, die toonde hoe je om moet gaan met die televerkopers, maar ik vind hem nu niet direkt terug.
    Op de valreep heeft m’n huisbaas me overigens nog m’n rookdetector bezorgd. Helemaal in het Pools. Aux normes NP dus. Arnaud Montebourg kan er niet mee lachen.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199880
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir Maxandr,

[quote quote=156851]Maar om de mogelijkheid a priori uit te sluiten omdat het niet compatibel is met een oud gebouw gaat mij wat ver.[/quote]

Wellicht gaat het u wat ver, maar het is wél de realiteit, ondersteund door talloze praktijkervaringen van meer of minder gruwelijke aard. Zoals u hier kunt lezen, let vooral op de foto bijna onderaan het artikel naast de kop Constructions anciennes (construites avant 1948). Of hier, maar dan ervaringen uit Engeland, let op de zinsnede: … Old buildings were made of breathable materials, and damp had many ways to escape, as well as get in in the first place, usually achieving a satisfactory balance. Upsetting this balance by trapping moisture in the floor with plastic and cement forces it to go somewhere else, i.e. the walls ….

[quote quote=156851]Ik prijs mijzelf gelukkig met een waterdichte vloer in mijn natuurstenen huis[/quote]

Ik zou dat willen bijstellen tot “ik heb geluk gehad met een waterdichte vloer in mijn natuurstenen huis”. Want uw ervaring is allerminst maatgevend voor de meerderheid van de gevallen. Veelal lopen muren grote schade op door erin gejaagd vocht, en kan het gebouw slechts gered worden door de betonnen vloer er in zijn geheel uit te hakken.

Dat u uw betonnen vloer er niet uit hakt kan ik mij indenken. Dat u er geen problemen mee heeft doet mij plezier. Maar de risico’s van dit soort beton-oplossingen in oude gebouwen zijn van dien aard dat ik te allen tijde iedereen dringend blijf afraden eraan te beginnen.

Salutations, Jos

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199877
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Christian
    Het gaat gelukkig om het resultaat van een project van 4 jaar terug: een grote natuurstenen schuur (ca 200 jaar oud van gele (kalk?-steen) waar een dichte betonvloer in is gelegd (om een recreatieruimte te crëeren). Ik heb het resultaat gisteren bekeken. Er was op de muren geen vochtoptrekking te zien. De ruimte bleek droog: ook boeken roken niet vochtig. Het complex staat op kleigrond in een vrij vochtig gebied (onderaan heuvel). Rond enige van de andere bijgebouwtjes zijn op aanraden van een lokale aannemer grindgevulde drainagesleuven gemaakt, maar niet bij de betreffende schuur.
    Als het gaat om capillair vocht in de grond, dan zal na afsluiting dat vochtgehalte gemiddeld wel groter worden omdat er aan de bovenkant geen verdamping meer mogelijk is. De fundering zal dus aan de binnenkant natter worden dan voor de afsluiting. Aan de onderkant en de buitenkant is de fundering uiteraard ook nat door het capillaire vocht in de grond, aangevuld met water wat bij regen op de grond valt of tegen de muren zelf aankomt. Als de extra vochtopname van binnenuit relatief klein is, kunnen de muren dat kennelijk soms wel aan (in elk geval in de situatie hierboven, en in de situatie die ik eerder al beschreef onder dit topic).

Wat zou overigens het mechanisme zijn waardoor het capillaire vocht onder een afsluitende laag zich zijdelings gaat verplaatsen en de muren wordt ingejaagd?
    Uiteraard zou een echte zijdelingse stroming wel optreden als het vocht onder een vloer (onder druk) opwelt. Toevallig hoorde ik vandaag van een huis (in de buurt van genoemde schuur) dat op zo’n plek met opwelling (een bron) staat. Hoe dat daar is opgelost weet ik niet.

Ik kan mij voorstellen dat mensen in een (toekomstige) woonruimte liever een waterdichte vloer hebben dan een die vocht van onderen uitwasemt (toch wat killig en mogelijkheid van condensatie in kasten of onder meubelen en zo). Voordat men daar toe overgaat moet men uiteraard de situatie grondig onderzoeken (hoe diep ligt grondwater, is er kans op opwelling, mate van capillaire vochtigheid etc). Maar om de mogelijkheid a priori uit te sluiten omdat het niet compatibel is met een oud gebouw gaat mij wat ver.
    Ik prijs mijzelf gelukkig met een waterdichte vloer in mijn natuurstenen huis.
    Maxandr

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196754
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat was nog geen antwoord op de oorspronkelijke vraag. Wat je kunt doen, is een landelijke bank kiezen, bijvoorbeeld labanquepostale of labanquepopulaire, of xxx. Je zoekt op of ze een kantoor hebben in een plaats dicht bij NL, zoals in bijv. in Lille. Daar maak je alles in orde. Later laat je de gegevens overzetten naar een kantoor in de buurt waar je je franse huis hebt.
    Je kunt je ook laten ‘parainer’ door iemand die je goed kent in de buurt van je huis in Fr, en die klant is bij de gewenste bank. Als je kennis een goede en langdurige klant is bij de bank, kan deze jou daar introduceren.

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196753
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik zit bij Credit Agricole midipyrenees, die heeft wel internet bankieren. Beneficiaire invoeren, per SMS ontvangen code invoeren, en je kunt geld overmaken naar waarheen je maar wilt. Dus een CA zoeken in een andere region, of in je eigen omgeving een andere bank nemen. CA is geen landelijke bank, voor wie dat nog niet wist.

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196752
     Admin
    Sleutelbeheerder

Boursoramabank? Nooit van gehoord, maar ga meteen kijken!Dank je wel Jan Joost.

Gr. Gerry

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196751
     Admin
    Sleutelbeheerder

Uit onvrede met mijn bank (Credit Agricole) ben ik vorig jaar op zoek gegaan naar een Internetbank. Uiteindelijk bleek ING niet haalbaar, als ik me goed herinner moet je er maandelijks een bedrag of salaris op storten, ik weet het niet meer precies. Zo ben ik uitgekomen bij Boursoramabank, de oudste Internetbank in Frankrijk.
    Ik heb het helemaal vanuit NL geregeld. Papieren kun je downloaden, invullen en opsturen. ook heb ik met de servicedesk contact gehad, was goed bereikbaar. In mijn geval heb ik een elektriciteitsfactuur meegestuurd om aan te kunnen tonen dat ik eigenaar van een maison secondaire was.

Succes,
    Jan Joost

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196750
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156734]Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom we per i-net geen geld naar het buitenland (= NL) kunnen overmaken. Dat wil zeggen: het gaat wel, maar dan moeten we naar de bank en die maken het dan over.
    Reden: c’est comme ça …

OK, het is OT en ik wil de thread niet kapen maar misschien heeft iemand een idee??[/quote]

Peter, andere bank zoeken.

andere Peter.

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196749
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank je wel alvast voor de goede tips, Peter. Toch altijd spannend zo’n eerste keer, dus super als mensen hier hun ervaringen willen delen.

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196748
     Admin
    Sleutelbeheerder

Banken en verzekeraars mogen elkaars produkten aanbieden (helaas, ’t zij zo). Dus ’n bank verzekert en ’n verzekeraar speelt bankier.
    Misschien dat hierin ’n oplossing schuilt : u zoekt immers ’n verzekering. Dan vraagt u daar ’n bankrekening bij. ’n Bankrekening mèt internetbankiermogelijkheden (3x woordwaarde) natuurlijk.
    En sinds die ‘operatie Sepa’ mogen landsgrenzen toch geen hindernissen zijn.

andere Peter.

In reactie op: Internet bankrekening openen vanuit Nederland? #196759
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op afstand lijkt me onmogelijk gezien alle extra anti-fraude maatregelen van de afgelopen jaren. Je zult persoonlijk langs moeten bij een bankfiliaal om je te kunnen legitimeren. Dat is overal zo, ook in Nederland.

In reactie op: trage notaris #202274
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb inmiddels nog iets anders simpelers verzonnen. Het is toch nog steeds zo dat je als koper en verkoper ieder een eigen notaris mag inschakelen ? Als we daarmee dreigen zal hij dat niet leuk vinden omdat hij dan minder verdient.

30 berichten aan het bekijken - 5,161 tot 5,190 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?