Schoonmaken hardstenen tegelvloer

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199815
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste forumleden,

    Ik ben vrijwilliger bij een 100 jaar oud stoomgemaal in Appeltern (NL). De vloer van de machinekamer is inmiddels behoorlijk vervuild en ik hoop dat de rijke ervaring met (hardstenen) plavuizen een tip oplevert voor het grondig schoonmaken. De vloer is grauw, er zitten de nodige olievlekken op en behoeft een flinke opfrisser. Een aantal foto’s zijn te zien via http://de-tuut.nl/index.php/fotos/machinekamer
    Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

    Wim Mönnich

    #199816
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik dacht dat voor dit soort klusjes de ouderwetse groene zeep zeer geschikt was.

    #199817
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim,

    Ik weet niet wat de beste schoonmaakmethode is, ik heb bij hardnekkige vervuilingen die met groene zeep of bakovenspray niet verdwenen, terpentine gebruikt.
    Maar wat wij steeds doen:
    Na de schoonmaak de vloerplavuizen met Oxaanolie behandelen, dan hecht het nieuwe vuil niet; en dat om de twee jaar herhalen, in een ruimte met veel publiek misschien vaker.

    Overigens:
    Interessante website over stoomgemaal De Tuut, ook de verzameling stationaire motoren . Toch even een toer per motor waard!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?