trage notaris

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #202270
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wil een stukje grond overnemen van mijn buurman. Het gaat om een stuk wei van ca 7000 m2 dat, gedeeltelijk, om-niet verpacht is aan een boer. Het voorlopig koopkontrakt is getekend. Een landmeter heeft het perceel kadastraal gesplitst. En nu is de notaris al 9 maanden bezig(?) om de overige administratieve handelingen af te werken. Op emails reageert hij niet. Bellen levert alleen maar op dat ik teruggebeld zal worden oid, maar hoor niks meer.
    Mijn vraag is natuurlijk kan dit zomaar. Is er een manier om hem tot wat meer snelheid te manen ?

    #202275
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien wacht die notaris op de Safer ?
    Maar misschien is er iets anders aan de hand ?

    Overigens & terzijde : Safer-procedures kunt u versnellen door zo’n tweehonderd euros te betalen (dit was althans zo’n veertien jaar geleden de prijs).

    Peter.

    #202271
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Snel een andere notaire zoeken. De SAFER procedure mag hoogstens 2 maanden duren. Aan het versnellen van die procedure tegen betaling, dat hoor je steeds vaker. Waar ljkt dat nou toch op??
    Niet aan meedoen.

    #202272
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waar ljkt dat nou toch op?

    Op georganiseerde misdaad, in vereniging bovendien. Maar als je nu extra zware sancties verwacht …
    “C’est comme ça.”

    Peter.

    #202273
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Jaap,

    Als een notaris er echt een potje van maakt kunt u een klacht indienen bij de chambre des notaires, eventueel zelfs bij de procureur de la république. Hier vindt u informatie over de mogelijkheden.

    In uw geval zou ik allereerst de notaris een aangetekende brief sturen waarin u uw grieven uiteenzet en vraagt om een oplossing binnen een bepaalde termijn. Daarbij kunt u opmerken dat u bij in gebreke blijven van de notaris u zult wenden tot de chambre des notaires. Met deze brief kunt u bovendien later een eventuele klacht bij die chambre des notaires staven, hoewel natuurlijk te hopen valt dat het zover niet hoeft te komen.

    Indien u een volledig pakket verzekeringen voor uw huis heeft, zit daar in veel gevallen een assistance juridique bij. U zou zich tot uw verzekeraar of agent kunnen wenden om te kijken in hoeverre u recht hebt op juridische bijstand in deze affaire. Zoals bijvoorbeeld het opstellen en sturen van de genoemde brieven. Succes!

    Salutations, Jos

    #202274
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb inmiddels nog iets anders simpelers verzonnen. Het is toch nog steeds zo dat je als koper en verkoper ieder een eigen notaris mag inschakelen ? Als we daarmee dreigen zal hij dat niet leuk vinden omdat hij dan minder verdient.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?