Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 3,961 tot 3,990 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196600
     Admin
    Sleutelbeheerder

Neen, Ratatouille, weest gerust. Voor die kajak zal ’n zwemvessie volstaan, daar geldt slechts ’t eigenbelang (of de lokale regelgeving volgens ’n RPP).
    Voor al die anderen op dit forum : wist u dat ’n pleziervaartuig niet verplicht verzekerd is?

Mij verbaasde dit.

Peter.

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196599
     Admin
    Sleutelbeheerder

jongens, doe eens aardig…
    En wat voor boot heb je – of in gedachten? En waarom?
    Voor een kajak heb je toch niks nodig hoop ik?

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196598
     Admin
    Sleutelbeheerder

Et alors ?

Peter.

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196607
     Admin
    Sleutelbeheerder

SIC

Jaap (doopnaam Jacobus)

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196606
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jezus, Jaap, u leest me nogal tussen de regels door. U lijkt wel ’n evangelist.

Vooruit, nog maar eens, voor de welwillende lezer :
    (…) dat me nogal verbaasde in dit oververzekerde land met al die bange fransmensen die voor elk niemendalletje ’n polis (moeten) afsluiten : er is géén wettelijke verplichting ’n pleziervaartuig te verzekeren.”

Mij verbaasde ’t dus dat er géén wettelijke verplichting ’n pleziervaartuig te verzekeren.

Dat was m’n bericht, dat was de insteek, enfin : doet er uw voordeel mee en ik laat de Jaap aan bakboord.

Peter.

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196605
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat Jaap geen boot zou hebben is maar de vraag. Maar niet het onderwerp.
    Je onderwerp is duidelijk, maar je geeft zelf bij dat onderwerp een open vraag over je waarom van je vaarbewijs. Jammer dat je DAAR GEEN antwoord op wil geven.

Maar ja, Petrus blijft Petrus.

Ga zo door.

Groet van een botenliefhebber, die zich niet herkend in je ervaringen.

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196604
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goed, Jaap, nu dan terug naar ’t draadje dat ik begon :

“(…) dat me nogal verbaasde in dit oververzekerde land met al die bange fransmensen die voor elk niemendalletje ’n polis (moeten) afsluiten : er is géén wettelijke verplichting ’n pleziervaartuig te verzekeren.”

Maar Jaap hep vast geen boot.

Peter.

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196603
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het ” waarom” van het willen halen van het F-vaarbewijs heeft u zelf in uw bericht gemeld als iets waar we niet naar moeten vragen.
    Dat is vragen om er wel naar te vragen. Vandaar….en het blijft met een glimlach uiteraard.
    Maar we zijn allemaal wel heel benieuwd hoor. Als “Petrus” iets doet/wil doen, dan is dat hot news op dit forum.
    U bent tenslotte één van de vaste waarden alhier.

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196602
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sorry, Jaap. Ik was slechts verbaasd dat pleziervaartuigen &c.

Uw reactie begrijp ik dus niet.

Peter.

In reactie op: Bouwen we nog? #199220
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, zeker is niet alles beantwoordt. Ik heb nog wel een vraag aan onze conseillers

Ik ga een golfplaten dak vernieuwen door sous-toiture en over de bolle kanten tuiles canal.

In het oude dak zitten twee gaten in het dak waarop transparante golfplaat ligt (poor man’s dakraam). Ik wil dat behouden. Mijn vraag is daarom: kennen jullie ook transparante sous-toiture? Ik heb het niet gevonden. Jullie wel?

Alvast dank!

Leon (63)

In reactie op: Maakt u zich druk over de waarde van uw stenen? #192733
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik maak me ook geen zorgen over die stenen-waarde.
    Ik woon hier fijn, heb een droom verwezenlijkt en vergeet nooit de woorden van onze (Franse) adviseur, toen we ons huis hier kochten. “Geniet, want het kan maar één keer.”
    En die stenen-waarde….daar gaat het toch niet om….
    Mens, durf te leven……….

In reactie op: Pleziervaartuigen niet verplicht verzekerd #196601
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tja……………..waarom? Je vraagt er toch om? …..:)

In reactie op: Tegenoffensief of ordinaire 'pub' ? #190113
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een doordacht tegenoffensief vooral via social media hetgeen vanmorgen op de Franse nieuwszender BFMTV te zien was.

In reactie op: Maakt u zich druk over de waarde van uw stenen? #192732
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=160056]Maakt u zich druk over de waarde van uw stenen?[/quote]

Neen.

Peter.

In reactie op: Maakt u zich druk over de waarde van uw stenen? #192734
     Admin
    Sleutelbeheerder

De Fransen willen zelf liever niet op het platteland en zeker niet in een oude woning gaan wonen. De vraag naar oude woningen werd vooral gevoed door toeristen, vooral uit Groot Brittannië. Die vraag is omgedraaid: veel Britten willen juist terug naar het VK en zetten hun huis te koop. Gevolg: dalende prijzen.

In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196209
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank voor alle reacties. Aanvulling: Juist vandaag verscheen de comparateur van de Franse consumentenbond, Que Choisir. Die is een stuk vollediger dan gewone (en meestal niet erg onafhankelijke) vergelijkingssites op internet. Tot eind van het jaar voor iedereen gratis te raadplegen.

Terzijde: ook Frankrijk kent het krankzinnige systeem waarbij alle polissen per 1 januari worden vernieuwd en er dus in de laatste maanden van het jaar een stormloop van offerteaanvragen ontstaat. Dat is destabiliserend – een maatschappij die een scherp aanbod heeft, ziet zich overspoeld met nieuw klanten die allemaal tegelijk moeten worden ondergebracht, een maatschappij die zijn tarieven wat te hoog zet, ziet plotseling een flink deel van zijn klanten vertrekken. Alleen de uitzendbureaus varen er wel bij.

In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196208
     Admin
    Sleutelbeheerder

De franse verzekeringen zijn allemaal gebaseerd op een klein eigen risico en veel uitkering, want de Fransen willen niet anders. Ik heb eens geprobeerd een autoverzekering met een eigen risico van 2.000 € af te sluiten, want kleine schades declareer ik toch niet, vanwege mijn respectabele “bonus”, maar dat is niet mogelijk.

Neem eens vrijblijvend contact op met de expat afdeling van Assurances Benoit in Beaune, Maartje spreekt nl en kan U adviseren over de (on)mogelijkheden.
    Directe lijn: 03 80 24 24 01.

Joost Kubbe.

In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196232
     Admin
    Sleutelbeheerder

.

In de Gouden Gids (Pages jaunes), zoeken op courtiers d’assurances.
    Of natuurlijk goochelen of duckduckgoën.
    Nota bene : ’n verzekeringswinkel die zich bij voorbeeld “Axa Hoffmann” noemt, is dus géén courtier. Mr Hoffmann is dan agent van Axa.

Uw behoedzaamheid bij ’t invullen van allerlei ‘comparateurs’ is terecht.

Peter.

P.S. In ’t Oude Archief van deze site – maar wellicht ook recenter – zult u andere draadjes over verzekeringsagenten en ~tussenpersonen vinden.

.

• Deze reactie is gewijzigd 8 jaren, 6 maanden geleden door Admin.
    In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196235
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Peter, dank voor je reactie. Een prima advies, maar kun je me ook een vingerwijzing geven hoe zulke verzekeraars of tussenpersonen te vinden? Zijn er specifieke trefwoorden waarmee ik die op zou kunnen sporen? ik heb al gezocht met “franchise en assurance maladie / sante”, maar kom dan vooral in Zwitserse politieke discussies terecht. De comparateurs die ik gevonden heb, willen allemaal mijn hele doopceel hebben, waarna ik vermoedelijk wordt bedolven onder aanbiedingen.

In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196234
     Admin
    Sleutelbeheerder

Welkom, Ernst.

Probeer eens te spelen met ’t eigen risico. Verzekeraars doen aan dit spel mee en de gevolgen voor de premie zijn groot.
    Maar vindt dan eerst ’n verzekeraar (of ’n tussenpersoon, ’n courtier; géén agent) die buiten de standaard opties en ‘formules’ denkt.

Peter.

In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196233
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir aussi Jos,

Dank voor de link, dat artikel geeft enige steun en er staan in ieder geval geen voorbeelden in (van zelf te betalen kosten) waar ik erg van schrik. Die mutuelle-hospitalisation voor 500 € (uit 2014) moet ik vinden…

ICT? Guilty as charged. Maar pas op, er zijn twee ICTers met dezelfde naam! De andere (geen directe familie) werkt in Amsterdam in de applicatie-sfeer, ik ben meer de man van de infrastructuur. Mooi vak dat ook na pensionering nog toepasbaar is.

In reactie op: Santé: verzekeren wat je zelf niet kunt dragen #196207
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonsoir,

U bent zeker niet de enige die zich deze vraag stelt. Steeds meer Fransen kiezen ervoor om geen mutuelle af te sluiten. De premies zijn in verhouding tot de dekking behoorlijk hoog, zeker op hogere leeftijd. Zie voor een stukje duiding dit interessante artikel.

Indien u in goede gezondheid verkeert en financieel tegen een stootje kunt zou ik liever de maandelijkse premie voor de mutuelle in mijn eigen “lief een leed potje” opsparen, in plaats van deze aan een verzekeraar over te maken. Doch dat is mijn persoonlijke mening.

Salutations, Jos

PS: in NL was ik werkzaam in de ICT branche. Ken ik uw naam daarvan?

In reactie op: Fermer les yeux #190141
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vanavond, in ’t programma le Téléphone sonne (France Inter, 1915-2000), kunnen we meeluisteren en -praten met Het Volk over ’t levenseinde en wetgeving dienaangaande.

Peter.

In reactie op: Sun outage #188259
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heel interessant Jako. Kon vandaag pas even kijken en zag dat op het moment suprème (midden van mijn triple kop had de volle laag van de zon) de dB waarde van de zenders op 23.5 met meer dan 3 naar beneden ging ( ik bleef wel beeld houden).
    Mijn schotel lijkt wel vrij goed te staan dus.

Dank weer voor deze nuttige bijdrage.

Jaap

In reactie op: Fermer les yeux #190151
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mimi maakt zich er iets te gemakkelijk vanaf.

Peter (die broedende kippen nooit wil storen, zeker geen kakelende politici).

In reactie op: Fermer les yeux #190125
     Admin
    Sleutelbeheerder

Je moet niets.
    Wanneer je voor legalisatie van euthanasie in je huidige woonland bent en dat kenbaar wilt maken aan degenen die in de besluitvorming daartoe jouw departement vertegenwoordigen, kun je ook zelf een brief opstellen.
    En natuurlijk kun je ook niets doen.

In reactie op: Fermer les yeux #190150
     Admin
    Sleutelbeheerder

*zucht*, Mimi, maar u hebt gelijk : ’n neerlandicus dient zich correct uit te drukken.

Maar nu weet ik nog steeds niet waarom ik wel of niet aan die ADMD-oproep gehoor zou moeten geven (zie m’n berichtje van gisteren, 1432).

Peter.

In reactie op: Fermer les yeux #190149
     Admin
    Sleutelbeheerder

Er is geen ADMD-petitie ….

In reactie op: Fermer les yeux #190148
     Admin
    Sleutelbeheerder

Eens, Steven, zéér eens. Maar nu weet ik nog steeds niet waarom ik wel of niet die ADMD-petitie zou moeten steunen.

Peter (inhoud, inhoud, ik houd me in).

In reactie op: Fermer les yeux #190147
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, je weet net zo goed als ik dat Fransen bange mensen zijn. Vooral voor juridische consequenties van handelen. Niet geheel onterecht, Justitie zet soms dysproportionele maatregelen in (garde à vue bijvoorbeeld) om mensen onder druk te zetten.
    Die angst ram je er niet uit.
    Euthanasie moet uit het strafrecht. Goede procedures vooraf vaststellen. Artsen erin ondersteunen (zie de SCEN-artsen in NL) en toetsing achteraf door de beroepsgroep zelf.
    Aangifte kan achteraf nog bij grove afwijking van procedures.

Steven

30 berichten aan het bekijken - 3,961 tot 3,990 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?