Dit onderwerp bevat 17 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199203
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na eigenlijk altijd op onderwerpen te zoeken meestal het antwoord al gevonden en zelf volgens mij ooit 1 onderwerp gestart te hebben, ben ik verbaast!
    hier in huis zijn Christian, Advizeurpiet, Ratatouille, Cees en andere bijna huisgenoten! wat heb ik er veel van opgestoken! het voortschrijdend inzicht heeft ons echter ook nog meer op kosten gejaagd! We gaan gewoon door alleen alles duurt veel langer, maar daar zijn we hopenlijk niet de enige in. Soms is het moeilijk om het plezier er in te houden, maar dan heb je van die mooie najaarsdagen en dan ga je weer met gezonde moed te keer. waar blijven de stopcontact vragen? Leken die vragen stellen, niet gehinderd door enige kennis muuropeningen aanvangen.Alles is toch niet beantwoord?
    Hierbij beloof ik dat wanneer ik zelf iets nuttigs denk te kunnen bijdragen dit naar beste weten en kunnen zal doen!
    met vriendelijke groet aan alle bouwers, bewoners van Frankrijk.

    anton

    #199220
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, zeker is niet alles beantwoordt. Ik heb nog wel een vraag aan onze conseillers

    Ik ga een golfplaten dak vernieuwen door sous-toiture en over de bolle kanten tuiles canal.

    In het oude dak zitten twee gaten in het dak waarop transparante golfplaat ligt (poor man’s dakraam). Ik wil dat behouden. Mijn vraag is daarom: kennen jullie ook transparante sous-toiture? Ik heb het niet gevonden. Jullie wel?

    Alvast dank!

    Leon (63)

    #199204
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het ook niet kunnen vinden ook al weet ik bijna zeker dat het bestaat.
    kunt u anders niet een velux-achtig dakvenster plaatsen met een raccords tuile canal. Kan er ook nog gelucht worden.

    Groet,

    anton.

    #199205
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Leon,
    ik heb het wel eens gezien (bij een schuur), maar niet in de bouwmarkt en ik weet ook niet hoe het heet.
    @anton,
    en dakraam à la VELUX in een golfplatendak is niet onproblematisch. Dakramen zijn alleen vanaf een bepaalde dakhelling toe te passen, en zij hebben een stevige onderconstructie nodig. Zie bijv. hier.

    #199215
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De hellingshoek van het dak(je) is zeer flauw. Té flauw voor een Velux of echte dakpannen. Golfplaten zijn de enige keuze. Daarom mijn voortdurende zoektocht naar transparante sous-toitures.

    Als iemand iets weet…

    #199216
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @wubbe en christian. Indien deze platen nu echt niet te vinden zijn! Kan je dan niet een vast raam of velux-achtige via een soort ophoging in het dak intregeren?
    Die constructie lijkt mij niet zo een enorm probleem. Aanhechting met de platen en een kleine verhoging bedoel ik dan.

    Hopelijk vinden we een oplossing.

    Groet,

    anton.

    #199217
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er bestaan wel Tuiles de verre Canal Een plaatje ervan :
    komt hier vandaan.
    wimb

    #199218
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor alle moeite die hier in wordt gestoken 🙂

    Maar… ik ben niet op zoek naar transparante tuiles canal. Ik heb een zeer flauw aflopend dak. Dat kan alleen adequaat bedekt worden met golfplaten oid. Gewone pannen en/of velux ramen zijn niet geschikt voor een hellingshoek van een graad of 8.

    Er liggen nu ouderwetse tole ondulée platen (golfplaat) op, en dat wil ik vervangen door sous-toiture waar de tuiles canal precies op passen. Dan kun je ook nog eens op je dak lopen zonder dat je pannen stuk trapt 😉 op de plaats waar de opening in het dak zit leg ik gewoon geen pannen. De pannen zijn eigenlijk puur voor decoratie. De ‘waterdichtheid’ komt van de sous-toiture platen zelf.

    Bestaat er dan echt geen transparante sous-toiture platen?

    #199219
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor alle moeite die hier in wordt gestoken 🙂

    Maar… ik ben niet op zoek naar transparante tuiles canal. Ik heb een zeer flauw aflopend dak. Dat kan alleen adequaat bedekt worden met golfplaten oid. Gewone pannen en/of velux ramen zijn niet geschikt voor een hellingshoek van een graad of 8.

    Er liggen nu ouderwetse tole ondulée platen (golfplaat) op, en dat wil ik vervangen door sous-toiture waar de tuiles canal precies op passen. Dan kun je ook nog eens op je dak lopen zonder dat je pannen stuk trapt 😉 op de plaats waar de opening in het dak zit leg ik gewoon geen pannen. De pannen zijn eigenlijk puur voor decoratie. De ‘waterdichtheid’ komt van de sous-toiture platen zelf.

    Bestaat er dan echt geen transparante sous-toiture platen?

    #199212
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De enige die het zeker weet, naar mijn gevoel, is je leverancier van de sous-toiture platen, dus de oplossing van je probleem lijkt me eenvoudig.

    Joost Kubbe.

    #199213
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Wubbe,

    In dit document van Eternit vindt u alles over hun product Soutuile. Dat zijn golfplaten die u onder tuiles canal kunt gebruiken. Met de gekleurde kant boven als u uitsluitend de bovenpannen toepast, met de grijze kant boven als u zowel onder- als bovenpannen toepast.

    In deze Eternit informatie vindt u verwijzingen naar de bijpassende Clairflex Translucide platen, dit zijn dus doorzichtige onderdakplaten waarop u dan natuurlijk glazen tuiles canal moet leggen.

    Misschien maar eens met een printje van deze Eternit documentatie naar uw bouwmaterialenhandel stappen?

    Salutations, Jos

    #199214
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De vraag die je wel moet stellen is hoelang iets transparant blijft met een lage hellinghoek, ik denk aan blad, mos, alg etc.

    #199206
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De vraag die je wel moet stellen is hoelang iets transparant blijft met een lage hellinghoek, ik denk aan blad, mos, alg etc.

    Hetzelfde principe is hier al jaren in gebruik, en de vervuiling van de platen valt reuze mee.
    Bovendien is het dak eenvoudig te bereiken voor een nettoyage.

    #199207
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op pagina 4 van dit document staan de platen vermeld: http://www.eternit.fr/uploads/tx_arceternit/documentation-4-volets-soutuile.pdf

    Toch eens even met mijn vrienden van de Gedimat in Issoire praten. Ik ben daar langs geweest en ik kreeg daar een duidelijk ‘non‘ te horen.

    #199208
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Op pagina 4 van dit document staan de platen vermeld: http://www.eternit.fr/uploads/tx_arceternit/documentation-4-volets-soutuile.pdf

    Inderdaad, dat zijn de platen die ik bedoelde.

    Overigens geldt in FR heel sterk het principe never take no for an answer. Het “non” in FR kan “neen” betekenen, maar evenzogoed “ik weet het niet maar dat wil ik niet toegeven”, “ik heb er geen zin in me daarin te verdiepen”, “ik heb het niet op de plank liggen en bestellen is me teveel moeite” of “uw rare accent staat me niet aan dus bekijk het maar”. Om maar eens wat te noemen.

    Eventueel kunt u contact opnemen met de “service consommateurs” van Eternit om te vragen waar in de buurt u deze platen kunt kopen.

    Salutations, Jos

    #199209
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Die Jos weer!
    Inderdaad, niet op sous-toîture zoeken maar op soutuiles!

    #199210
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De vraag die je wel moet stellen is hoelang iets transparant blijft met een lage hellinghoek, ik denk aan blad, mos, alg etc.

    Hetzelfde principe is hier al jaren in gebruik, en de vervuiling van de platen valt reuze mee.
    Bovendien is het dak eenvoudig te bereiken voor een nettoyage.

    Prima dan, het is in het voorbeeld gebruikt als lichtvenster in een garage.
    Smaken verschillen, maar ik ben niet zo gelukkig met serres, en aanbouw waar een flauw hellend glazen dak op zit, is altijd smerig en -jaja transparantie- je ziet het dus ook.

    #199211
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Prima dan, het is in het voorbeeld gebruikt als lichtvenster in een garage.
    Smaken verschillen, maar ik ben niet zo gelukkig met serres, en aanbouw waar een flauw hellend glazen dak op zit, is altijd smerig en -jaja transparantie- je ziet het dus ook

    Dat heb je heel goed. De serre is door een amateur gebouwd (de voormalige eigenaar) en dat kun je zien…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?