Maakt u zich druk over de waarde van uw stenen?

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #192728
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De huizenprijzen hier ( Indre 36 ) dalen nogsteeds. Wij blijven er maar geld inpompen / lees: investeren. Investeren in ons woongenot. We hopen hier nooit meer te vertrekken dus kan het ons geen zier schelen wat de eindwaarde is. Wel hopen we het huis aan onze dochter na te laten, misschien voor vaknties, in een degelijke staat, zonder dat zij constant wordt geconfronteerd met gebrekkige renovaties van en door de ouders. Wat ons opvalt is dat wanneer je nu op zoek gaat op het franse platteland je werkelijk voor een prikkie een tweede huis kan kopen. Wij willen zeker niet omringd worden door hollanders maar soms echt ongelooflijk voor welke prijzen er huizen van de hand gaan. ons inziens zijn dit huizen waar mensen zeer zeker geld achterlaten. Dit was ook zo in ons geval en als wij nu willen vertrekken hoogst waarschijnlijk ook weer. Maar daar gaat het niet om. Je leeft nu en hopelijk geniet je nu! Maak je vorderingen, ontvang je vrienden en hoop je de volgende etappe te bereiken.
    Voor velen is het geen optie, maar als je onder de 100 duizend te besteden hebt kan je hier fantastisch wonen en leven!

    Groet,

    anton.

    #192734
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De Fransen willen zelf liever niet op het platteland en zeker niet in een oude woning gaan wonen. De vraag naar oude woningen werd vooral gevoed door toeristen, vooral uit Groot Brittannië. Die vraag is omgedraaid: veel Britten willen juist terug naar het VK en zetten hun huis te koop. Gevolg: dalende prijzen.

    #192732
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maakt u zich druk over de waarde van uw stenen?

    Neen.

    Peter.

    #192733
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik maak me ook geen zorgen over die stenen-waarde.
    Ik woon hier fijn, heb een droom verwezenlijkt en vergeet nooit de woorden van onze (Franse) adviseur, toen we ons huis hier kochten. “Geniet, want het kan maar één keer.”
    En die stenen-waarde….daar gaat het toch niet om….
    Mens, durf te leven……….

    #192730
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wil in een stad gaan wonen. Helaas zijn de prijzen daar nog altijd wel vrij hoog.

    Ik heb wat gekke vragen, welke misschien een beetje persoonlijk zijn, maar ze geven mij een beetje een idee van wat ik aan pesionados aan zal treffen.

    A) Op welke leeftijd kwam je op het idee om je pensioenering in Frankrijk door te brengen?
    B) Wanneer ben je daadwerkelijk wat gaan zoeken?
    C) Hoe lang duurde het voordat je wat kocht?
    D) Op welke leeftijd ging je met pensioen?
    E) Op welke leeftijd ging je definitief wonen in Frankrijk?
    F) Hoe oud ben je nu?

    #192731
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Felix,

    A) Op welke leeftijd kwam je op het idee om je pensioenering in Frankrijk door te brengen?
    B) Wanneer ben je daadwerkelijk wat gaan zoeken?
    C) Hoe lang duurde het voordat je wat kocht?
    D) Op welke leeftijd ging je met pensioen?
    E) Op welke leeftijd ging je definitief wonen in Frankrijk?
    F) Hoe oud ben je nu?

    A) Rond de 30
    B) Eerste vrijblijvende pogingen rond mijn 35e
    C) Op mijn 44e
    D) Nog niet
    E) 46
    D) 56

    Overigens heb ik de indruk dat zich in de Franse onroerend goed markt enige bodemvorming aan het aftekenen is. De regeringen en centrale banken van de westerse wereld, zoals de ECB, hebben de oorlog verklaard aan spaarders en bezitters, ten voordele van schuldenmakers en verkwisters. Met negatieve rentes is cash is geen king meer, aandelen zijn duur en derhalve risicovol, obligaties leveren niets op, dus mensen die wat geld willen parkeren zoeken naar alternatieven. Onroerend goed wint weer aan interesse, al is het maar als “cleanest dirty shirt in the laundry”.

    Succes met de voornemens!

    Salutations, Jos

    #192729
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit is een belangwekkende discussie en ik wil wel reageren op de vragen. ben benieuwd naar anderen…

    a) Op welke leeftijd kwam je op het idee om je pensioenering in Frankrijk door te brengen? : rond 50
    B) Wanneer ben je daadwerkelijk wat gaan zoeken? rond 55
    C) Hoe lang duurde het voordat je wat kocht? Ik heb niks gekocht, ik heb wat gehuurd aan de rand van een kleine stad. Ik neem nu ruimschoots de tijd (minimaal een jaar) om rond te kijken. Misschien ga ik nog wat kopen, maar misschien hou ik het bij huren: vrijheid is mij veel waard.
    D) Op welke leeftijd ging je met pensioen? Ben met semi=pensioen
    E) Op welke leeftijd ging je definitief wonen in Frankrijk? 57
    F) Hoe oud ben je nu?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?