Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 3,571 tot 3,600 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199874
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat een mooie thread! Super goede bijdrages van iedereen. Heel wat beter dan het onnozele gezeur in andere topics.

Ik wil graag proberen een bescheiden bijdrage geven in dit verhaal.
    Volgens mij zit vaak het probleem in het feit dat men de bouwfysische omstandigheden gaat veranderen. Van een schuur met ongeisoleerde vloer en ongeinsoleerde wanden wil men opeens een moderne geïsoleerde woonruimte maken. Waar vroeger de wanden en de vloeren ongeveer dezelfde temperatuur gradiënt en vocht gradiënt kende, was de vloer de meest aangewezen weg om een evenwicht te vinden in het vochttransport. De vloer was nl poreus en natuurlijk het grootste oppervlak.
    Wat je dan ook gaat verzinnen aan een ondergrond voor de vloer (grind, folie, isolatie, etc) geeft alleen maar een verstoring van het vocht evenwicht. Dek de vloer geheel af, dan gaat het vocht grotendeels door de muur. Niet zozeer door cappilaire werking (die is er altijd al geweest en wordt niet erger als er ergens anders (de vloer) geen vochttransport meer zal zijn), maar door de koudebrug die zich nu concentreert in de wand.
    Vochtige lucht binnen en een koude muur geeft veel vocht aan de binnenzijde van de ruimte.
    Als het mijn huis was en ik wilde persé daar extra binnenruimte creëren (moet dat wel, kasn dat niet ergens anders), dan zou ik er voor kiezen een goede kruip / ventilatie ruimte te maken onder de vloer en dan bij het ontgraven van de vloer te zoeken naar mogelijkheden om de fundering van de wanden te isoleren en te voorzien van een horizontale injectie laag van epoxy oid. Isolatie van de zijwanden van de fundering helpt al heel veel.
    Ik zou geen vloerafwerking kiezen van hout, maar van tegels. Dan is vocht minder een probleem.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199873
     Admin
    Sleutelbeheerder

Anton, Ik ben helemaal blij met de traditionele werkwijze, ook dan is het lezen van het nockolds archief de moeite waard. Ik vroeg ook naar wat te doen met de stabiliteit van de muren als je gaat graven, en de toch al geringe fundering (jouw woorden) worden niet beter als je de vloer ook gaat uit graven. Zelf heb ik daar een balk onder gegoten na het graven.

Je laatste zin snap ik niet helemaal: bescheiden vuur erin en de boel ademt,verliest en is min of meer zelf- vochtregulerend. Wat bedoel je daarmee?

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199872
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank aan jeroen, Jos, Christian en Ratatuoille voor de snelle en uitgebreide reacties op dit toch al levende onderwerp.

Jeroen: die eiken vloer komt eigenlijk voort uit de prijs, 4 euro per viekante meter ongeschaafd. Ik dacht zelf schafen en lijmen dan wel nagelen. Op de verdieping ga ik dit zeker doen! Tomettes vind ik charmante maar niet nieuw! nadeel is dat ik 50 en 25 vierkante meter nodig heb voor woonkamer en keuken. EEn melange in een grote ruimte is mijns inziens zelden mooi, maar er worden vnl. Kleinere partijen aangeboden. Nieuwe echte zijn te duur,B- keus nog niet gevonden.
    zou ik op de houten latten kunnen “schieten” daarna met zaagsel de gaatjes opvullen en dan weer schuren en VET in de boenwas weg kunnen komen of is dit volkomen belachelijk?

Jos: dank voor de alweer uitgebreide heldere uitleg! welke afstand heb jij aangehouden tussen de ventilerende slangen/ buizen? ik denk dat ik kies voor 80 mm i.v.m. de kiezels boven de buizen, dus kan de diameter vermenigvuldigen.
    De R- waarde van de in de link gegeven kurk- leverancier valt mij enigszins tegen 2 maal 0,5 = 1 plus een beetje. wel 15 euro per vierkante meter, maar goed wat moet dat moet.
    de balkjes zijn dat demi chevron en dan vastgezet met slagpluggen? Ben je al klaar met deze vloer? Hoe klinkt deze als jij of het bezoek erover loopt?
    mooi parket overigens, de lengte vande delen lijkt mij niet te lang, 1m20?
    Indien we voor hout kiezen schilt dit wel in het storten.

Ratatuille: Dank voor de link maar mijns inziens gaat dit problemen geven, ondanks alle handige handen en het enorme enthousiasme. ik ben nu bijna 50 en hoop ons huis aanmijn dochter te kunnen geven en ga liever op de traditionele wijze te werk.
    Ons is door een bouwhistoricus sterk afgeraden dakgoten te plaatsen i.v.m. de sterk afnemende stabiliteit van de toch al geringe fundering. ik geloof het of wil het geloven maar 200 jaar geleden functioneerde het ook al, bescheiden vuur erin en de boel ademt,verliest en is min of meer zelf- vochtregulerend.

Dank voor de reacties.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199871
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat doe je met de muren? Als je gaat graven bedoel ik.
    Kijk ook eens naar de verbouw avonturen van hem
    Ja, beton. Maar hij heeft al hele mooie gebouwen gerestaureerd (zoals deze) huisen weet wel hoe je dingen moet aanpakken. Heb je eens een zondag vrij?, ga dan eens door zijn hele archief heen.

In reactie op: kalk #198582
     Admin
    Sleutelbeheerder

Naar aanleiding van deze discussie heb ik het hoofdstuk waterontharding op mijn website van een update voorzien.
    Iemand vroeg waar ik mijn expertise in waterontharding opgedaan heb. Antwoord: Ik heb als ingenieur (vakgebied chemische technologie) diverse onthardingsinstallaties ontworpen en laten installeren. Het ging niet om de klassieke toepassing bij stoomketels, maar om toepassingen in de chemische en farmaceutische industrie, en ook niet alleen om wateronthardingen, maar ook om de demineralisatie van glycerine. Terwijl waterontharders voor huisgebruik 10 of 15 liter hars bevatten, werkte een van mijn installaties met 15.000 liter hars. Aan de andere kant hebben wij bij de ontwikkeling in het lab met testinstallaties van enkele kubieke centimeters hars gewerkt.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199870
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Christian, @Wim3,

Het gebruik van kurkplaten is uitsluitend strikt noodzakelijk als er vloerverwarming op een ademende vloer wordt aangebracht. De isolatie van de kurklaag is dan onmisbaar om te voorkomen dat men de meeste (vloerverwarmings)warmte de grond in stookt. De vloerverwarmingsbuizen kunnen bovendien gemakkelijk op de kurklaag worden gehecht met speciale krammen.

In het geval van ademende vloeren is kurkplaat eigenlijk het enige materiaal dat als isolatielaag kan worden ingezet, omdat het goed bestand is tegen drukkrachten, tegen rot en aantasting, als ook (zij het beperkt) dampopen is. Dit in tegenstelling tot kunststoffen zoals EPS (styropor) en XPS (styrodur) die helemaal dampdicht zijn. Echter, om diezelfde dampdoorlatendheid moet een op kurkplaten gelegde houten vloer toch van onderen geventileerd worden.

Als geen sprake is van vloerverwarming, is het gebruik van kurk optioneel. Natuurlijk zal het de vloer isoleren, maar het rendement daarvan is beperkt in vergelijking met isolatie van bijvoorbeeld muren, ramen en dak. Afhankelijk van de omstandigheden (klimaat, ondergrond) zou men dan kunnen besluiten de vloerisolatie helemaal weg te laten.

Een tussenvorm is mogelijk bij het toepassen van een houten afwerkvloer op een ademende ondervloer, zoals in de door mij getoonde foto is te zien. Men bedekt dan niet de gehele ondervloer met kurkplaten, maar legt eerst de balkjes waarop de afwerkvloerplanken moeten komen op de kale ondervloer. De ruimte tussen de balkjes vult men dan tot halve hoogte op met isolerende korrels die toch ademen. In de foto zijn dat kurkkorrels. Doordat men tot halve hoogte opvult verkrijgt men zowel isolatie als ventilatie.

Mocht Anton een houten afwerkvloer willen leggen, dan zou de optie met kurkkorrels interessant kunnen zijn.

Salutations, Jos

In reactie op: kalk #198581
     Admin
    Sleutelbeheerder

Merci Christian, wij zijn erg blij met deze loodgieter. Naar aanleiding van het water voor de tuin komt hij ook met heel praktische oplossingen. Zo heeft hij voor de ontkalker een aftakking gemaakt naar de lijn van 2 buitenkranen. Maar wel zo dat de originele verbinding ook blijft bestaan. Door middel van een dubbel sluiting in de leidingen kun je nu kiezen wat voor water naar deze buitenkranen gaat. Makkelijk omdat 1 van deze kranen net naast het zwembad is en boven de citerne. Natuurlijk proberen wij zoveel mogelijk met het water uit de citerne te werken maar ook een citerne van 30 kub kan snel leeg raken. Lijkt omslachtig maar als het nodig is laten wij extra water in de citerne lopen. Omdat wij de kans kregen om nieuw te bouwen hebben we ook de kans gekregen om veel (extra) leidingen aan te leggen. Vanuit de citerne kun je nu rechtstreeks water geven in de broeikas, moestuin, etc. etc.
    Diezelfde kraan zit naast de spa, de monteur en de loodgieter geven beiden de voorkeur aan zacht water voor de spa maar adviseerden nog wel om dit even te checken bij de spa leverancier.
    William

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199869
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een vraag:

Wordt met het aanbrengen van die kurklaag de vloer niet alsnog lucht/vochtdicht naar boven? Zoja, als dat inderdaad het geval is, is het dan nog nodig de vloerdelen op balkjes te monteren?

Wim3

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199868
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jos,

helemaal mee eens. Beluchting is alles. Zo zou ik het ook doen.
    Alleen een vraag:
    Wat is het zwarte strooisel dat op deze foto te zien is?

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199867
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour Anton,

De flexibele gaatjesbuizen, eigenlijk meer slangen, staan in FR bekend als drain agricole. Ik kocht ze aan de grote rol bij Frans Bonhomme maar de beter uitgeruste Brico zoals Castorama of Merlin heeft ze ook. Er zijn verschillende diameters, maar omdat de beluchting het beste gaat met een groter vulume luchtdoorstroming, gebruikte ik de 100mm variant.

De richting waarin de buizen lopen wordt idealiter bepaald door de richting waaruit de wind het vaakst waait, bij mij is dat west, en lopen de buizen dus oost-west. Het maakt niet uit in welke richting de buizen aflopen, áls er maar afschot is zodat er geen vocht in blijft staan. Als oost-west bouwkundig niet mogelijk is kiest u natuurlijk een andere oriëntatie.

Voor de kurk zou ik gewoon platen zoals deze gebruiken, bij voorkeur in 2 lagen kruislings gelegd. Die platen zijn mechanisch niet erg sterk en het leggen direct op een grindlaag wordt dan gemakkelijk problematisch. Daarom geef ik er de voorkeur aan op de grindlaag eerst een kalk-gebaseerde vloer te leggen.

Ik zou een vloer met een dikte van 70mm à 100mm realiseren met hydraulische kalk NHL-3,5 met zand of fijn grind/zand mengsel in een dosering 350 kg/m3. U maakt de mortel niet te dun zodat deze niet teveel tussen de kiezels dringt. Aldus wordt het grind gestabiliseerd en ontstaat een vlakke basis om de kurkplaten op te leggen. In deze vloer kunt u dan ook de electra en waterleidingen aanbrengen, in de toepasselijke mantelbuizen natuurlijk. Riolering zal in/onder de grindlaag moeten in verband met het noodzakelijke afschot.

Bovenop de kurklaag komt de afwerkvloer. Als u tommettes gebruikt legt u die in een kalkmortel op de kurklaag. Wordt het hout, dan raad ik u aan de vloerdelen op balkjes te leggen met adequate ventilatie eronder zoals te zien in deze foto. Naar mijn mening kunt u in geen geval het hout direct op de vloer leggen, het is immers een ademende vloer. De planken worden dan van onderen vochtiger dan van boven en gaan kromtrekken, en met eikenhout is dat géén lachertje! Ik ben het ook met Jeroen hierboven eens dat mes-en-groef delen noodzakelijk zijn, met simpele stompe verbindingen krijgt u beslist teleurstellende resultaten.

In dit artikel staat de gehele procedure stap-voor-stap beschreven.

Succes!

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199866
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha Anton,

Nog een opmerking mijnerzijds. Ik heb op mijn vloeren massief eiken parket gelegd van 23 mm dik, breedte varieert tussen 6,5 en 7 cm. Zwevend. Ondergrond overwegend vochtig tot zeer vochtig. Ofwel aangestampt leem, dan wel aangestampt leem met daarop een oude zand cement dekvloer.

Mijn ervaring tot dusver in 5 verschillende ruimten. Telkens zet het eikenhout meer uit dan volgens het houtvademecum mogelijk is. (Of ik lees en interpreteer het vademecum compleet fout). Het heeft me wat extra werk opgeleverd met de reciprozaag om de vloer in te korten en het opnieuw moeten bevestigen van plinten.
    Zelfs uitzettingen in de lengterichting van het eikenhout, die je normaal kunt verwaarlozen, hebben zich in stevige mate voorgedaan.

Zwevend leggen van jouw vloer, als het eikenhout wordt, lijkt me zonder messing en groef niet mogelijk.

Jeroen B, 62

In reactie op: kalk #198586
     Admin
    Sleutelbeheerder

William,
    gefeliciteerd met de ontharder!
    [quote quote=161195]Het resultaat is een verlaging van 26 naar 7. Daarnaast een aantal adviezen van de monteur gekregen (geen zout meer in de afwasmachine, de minimale hoeveelheid wasmiddel voor de wasmachine).[/quote]
    Verlaging naar 7 graden Franse of Duitse hardheid? Ik denk Duitse.
    En inderdaad, iedereen in huis moet leren met het zachtere water om te gaan: minder wasmiddel, minder shampoo, minder handzeep, minder … . Zie punt 4 in genoemde link.

[quote quote=161195]Bijna vergeten maar de loodgieter heeft een aftakking gemaakt vóór de ontkalker zodat er kranen zijn met gewoon water (bijvoorbeeld voor het vullen van het zwembad).[/quote]
    Inderdaad, zo hoort het; weer een bewijs dat je loodgieter een echte vakman is.
    Vraag is alleen: geef je de planten onthard of niet onthard water? Hierover gaan de meningen uiteen: hard water / onthard water / regenwater? Maar dit is een vraag voor de rubriek tuin en ecologie.

In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199905
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geen nieuw bericht geopend omdat ik denk dat het goed aansluit.

in onze schuur, voormalige stal, met een verloop van 14 cm over de breedte en 10 cm over de lengte heb ik de vloer met een electrische type kangoo losgehamerd. De vloer bestond uit keien met de vlakke kant naar boven en de punt naar onderen dit in cement. Bij het verwijderen was de gitzwarte cement zeer nat. nu ligt er een berg van 8 kuub in de toekomstige woonkamer. De rest laten we uitgraven met een bobcat, ongeveer 25 cm.
    Daarna beginnen we met een laag grind, zoals beschreven door Jos. Nu weet ik niet welke buizen met gaatjes te kopen en waar, de onderlinge afstand en west/oost ( moet oost dan laag en west hoog? )
    de kurk/ liege bestaat in verschillende vormen welke heeft de voorkeur?
    Afvoeren in de grindlaag en water en electra boven de kurklaag? Er komt geen vloerverwarming.
    We moeten nog beslissen of het tomettes of eiken gaat worden. Indien eiken dan worden het zelf te schaven plankjes zonder groef en messing 18 mm dikte. Heeft iemand enig idee hoe deze op de kalk/zand vloer te bevestigen? lijm gaat waarschijnlijk de vochtregulerende werking tegen!
    Veel vragen waar ik nu mee worstel.

In reactie op: kalk #198585
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hij staat er. De ontkalker is heden actief geworden. Mocht onze loodgieter (net als de Viessman warmtepomp) niet zelf doen maar daar kwam iemand van het bedrijf voor. Het resultaat is een verlaging van 26 naar 7. Daarnaast een aantal adviezen van de monteur gekregen (geen zout meer in de afwasmachine, de minimale hoeveelheid wasmiddel voor de wasmachine.
    Bijna vergeten maar de loodgieter heeft een aftakking gemaakt voor de ontkalker zodat er een kranen zijn met gewoon water (bijvoorbeeld voor het vullen van het zwembad) Nogmaals dank aan de adviseurs van William

In reactie op: Schoorsteenveegsets #201012
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goede bijdrage met ervaring verhalen, je schrijft dat je een RVS tube in de schoorsteen hebt gezet, maar in mijn verzekeringspolis staat dus dat je geen kachel mag plaatsen en geen werkzaamheden aan de schoorsteen mag doen.

Nu is het maar net welke regels aangehouden worden; de regelgeving of de verzekeringspolis clausule, daar moet een rechter zich misschien over uitspreken als het mis gaat. (dwingend recht)

Nu heb ik net voor de sneeuwval een tweede DW rookkanaal aangelegd, en een kachel geplaatst, samen met het zelf vegen voldoe ik dus niet aan de regels. De ervaring leert dat ik beter/constructief/volgens de normen werk dan de meeste werkmannen hier.

Toch staat in je wetgevingsbijdrage:
    ‘la réglementation Décembre 2015

Le ramonage d’une cheminée est obligatoire. Des sanctions sont possibles si la réglementation n’est pas respectée.

Définition

Le ramonage permet d’éliminer les suies et les dépôts du conduit de cheminée via le nettoyage de sa paroi intérieure. Il doit être effectué par un professionnel. La durée de l’intervention est généralement d’une vingtaine de minutes. Elle varie toutefois en fonction de la taille de l’installation. ‘

Een verzekeraar wil nooit uitbetalen. Tenzij… ik denk dat de clausule in mijn polis (die kwam er pas in na een telefoongesprek) wel een handvat kan zijn. Voor een boete ben ik minder bang. Ik ga maar eens zoeken naar een andere verzekeraar die dat niet in de polis heeft staan, zoals AXA blijkbaar. Dat is ook een goed begin van 2016!

schoorsteen

In reactie op: Schoorsteenveegsets #201011
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik zie dat ik even niet opgelet heb, dus komt mijn reactie wat laat.
    Ik ben het eens met degenen die zeggen dat zelf vegen voldoende moet zijn.
    Door schade en schande wijs geworden ben ik iets fanatieker gaan vegen. In het eerste huis hebben we één keer een volledig verstopte pijp gehad door onkundig stookgedrag. Gelukkig geen brand, want die pijp was “even gauw” aangelegd en liep grotendeels door de bewoonde ruimte.
    Een andere keer was het wèl raak en hadden we te maken met een echte schoorsteenbrand. Een angstaanjagend geloei maakt duidelijk dat er iets aan de hand is, en de zwarte rookwolken die worden uitgebraakt maken het niet vrolijker.
    Toen de brandweer er uiteindelijk in geslaagd was de ladderwagen op te stellen en de ladder omhoog te brengen was de fik al uitgewoed. en het rookkanaal “brandschoon”.
    Sindsdien ben ik dus iets actiever met de veegset, en inmiddels heb ik in het huidige huis het rookkanaal geintubeerd met RVS.
    Een jaar of wat geleden kwam dit gedoe eens ter sprake bij een buurman, hotemetoot bij AXA, en die heeft meteen zijn secretaresse gevraagd om in hun voorwaarden te zoeken naar een clausule die zelf vegen ongeldig verklaart en verplicht tot laten vegen door een pro. Na enige tijd belde zij terug en zei dat die clausule er niet was.
    Wij blij en zaak gesloten.

Echter : Er is wel degelijk wetgeving op dit gebied…
    Zie o.a.:
    http://droit-finances.commentcamarche.net/faq/15317-ramonage-obligatoire-la-reglementation

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een boete opgelegd kreeg vanwege het niet voldoen aan deze regel, maar het is wel een geweldig handvat voor de verzekeraars om zich aan vast te houden ingeval van claims.

Groeten en beste wensen voor 2016, Rob

In reactie op: ip camera #188020
     Admin
    Sleutelbeheerder

bonoo,je bericht staat toch bovenaan? Waarom dit herhalen? Er zijn al twee reacties.

In reactie op: ip camera #188019
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=161162]Ik zit met een raar en vooralsnog onoplosbaar probleem. Al jaren maak ik tot volle tevredenheid gebruik van internet via de router van mijn aardige franse buurman.
    Sinds enige tijd heb ik een ip camera geinstalleerd die,als hij een beweging detecteert, een video opname maakt en deze opslaat op de sd kaart en hij stuurt mij ook een e mail met foto’s. En nu komt het: Overal in Frankrijk ontvang ik die mailtjes, kan ik live meekijken, kan ik de sd kaart bekijken en kan ik instellingen van de camera wijzigen, maar zodra ik in NL ben is het helemaal uit met de pret.(overal werk ik met gmail, dus geen .nl of .fr gedoe)
    Dat ik van buitenaf niet in de camera kan via de router van mijn buurman, zonder wijzigingen aan te brengen in zijn routerinstellingen had ik verwacht, maar ja, dat lukt wel(in F)! Maar waarom lukt dat dan niet in NL en waarom ontvang ik wel in F mailtjes van de camera en niet in NL? Dit laatste was toch wel het minste waarvan ik verwachtte dat het probleemloos zou gaan. Mijn “normale” mailtjes komen wel allemaal goed aan waar ook ter wereld.
    Iemand enig idee??

[/quote]

In reactie op: ip camera #188018
     Admin
    Sleutelbeheerder

Er zit geen nationaliteit/land achter een mailadres. Je kunt elk mailadres op elke plek op aarde gebruiken. Als je bedoelt dat het versturen naar je .fr mailadres wel lukt, maar niet naar je .nl mailadres, dan zou ik eens naar het spamfilter van je .nl adres kijken.

Hetzelfde is geldig voor externe toegang tot je webcam, hoewel het nog kan zijn dat de lokale provider (die van je buurman) onderscheid maakt tussen ‘buiten het domein’ en ‘binnen het domein’ waarbij het betreffende protocol niet van buiten het domein van de provider toegestaan is in plaats van ‘buiten Frankrijk’.

In reactie op: ip camera #188021
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als het in heel Frankrijk werkt, zou je kunnen proberen om vanuit NL via een VPN in te loggen op je camera.
    Ik weet niet op wat voor software het draait maar misschien zit er wel een geo-block op.
    Zelf gebruik ik voor een soortgelijke toepassing iSpy software dat draait op een intel NUC die ik bedien met Teamviewer. En dat werkt als een speer op mijn eigen Livebox.

In reactie op: La Cagnotte Fidélité Carrefour #191024
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Krelis; Dat zag ik thuis ook in de voorwaarden. Die had ik in de winkel uiteraard niet in mijn hoofd. Maar ja, wat was het saldo op 31/12/2014? Geen idee dus de cagnotte toch maar leeggemaakt. Dit soort spaaracties zitten soms duister in elkaar in Frankrijk.

In reactie op: Nieuwjaar wens #195447
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja, Krelis, goed & gezond aan allen.

Peter.

In reactie op: La Cagnotte Fidélité Carrefour #191023
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voor zover ik weet geldt dat voor het saldo t/m 31-12-2014. Het saldo van 2015 glijdt lekker mee het nieuwe jaar 2016 in.

In reactie op: Gratis bellen met Skype #190589
     Admin
    Sleutelbeheerder

Of bel met whatsapp. Bij ons is die kwaliteit stukken beter.

In reactie op: Kroketten van Wim #195445
     Admin
    Sleutelbeheerder

Uitstekend idee om met Kerst gewoon kroketten te doen.
    We geven de complimenten door aan Wim en natuurlijk de oorkonde.
    Uw webmasters hopen dat u allen een prettige Kerst hebt gehad en wensen u alvast een zalig uiteinde.

In reactie op: Satellietontvangst BBC Astra2E in Zuid Frankrijk #188264
     Admin
    Sleutelbeheerder

Even een aanvulling ten aanzien van de grootte van een satellietschotel. Fabrikanten prijzen hun producten aan door de specificaties wat te overdrijven in de hoop meer kopers te interesseren, zo ook bij satelliet schotels.

Een offset schotel is hoger dan dat die breed is. De effectieve diameter wordt bepaald door de breedte en niet door de hoogte van de schotel. Verkopers en fabrikanten vermelden vaak juist alleen de hoogte van de schotel, want dat levert een groter getal op, of er wordt een nog groter getal verwerkt in de type aanduiding. Een schotel van 90 cm breed en 100 cm hoog is dus een 90 cm schotel. Een Triax 110 meet 100×105 centimeter en is dus een schotel van 1 meter, terwijl de naamgeving 110 cm doet vermoeden.

In reactie op: SFR gooit abonees er uit? #188031
     Admin
    Sleutelbeheerder

Merci, je klinkt als iemand met kennis van zaken!
    Ik ben ook bang dat het een belegering van de dikke telefoonbuffer van SFR gaat worden, helemaal geen zin in!! nuja; vandaag gaan we weer terug om oud en nieuw in LDF te vieren dus maar even moed verzamelen, mijn mobiele telefoon opladen en de strijd aangaan.
    Ik heb inmiddels al wel begrepen dat er heel wat meer mensen zijn met problemen, deze site geeft aardige info maar in de reacties lees ik niet heel specifiek iets voor regio Meuse.

In reactie op: SFR gooit abonees er uit? #188030
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als je modem nog wel een adsl verbinding heeft met de centrale, maar geen verbinding met internet, dan zou het een netwerkstoring kunnen zijn. Waarschijnlijker is dat je box gewoon helemaal geen verbinding meer heeft. Je kunt dit nakijken via de webinterface van je neufbox.

In reactie op: SFR gooit abonees er uit? #188028
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het abonnement is ADSL + telefonie en optioneel TV (niet geactiveerd) En alles loopt via de witte neufbox, ook de telefoon. Telefoon werkt dus evenmin. Er is wel een wifi signaal maar geen verbinding met internet. Mijn vermoeden is dat er een netwerkstoring is maar de berichten die ik daarover kan vinden zijn nogal verwarrend.

In reactie op: Satellietontvangst BBC Astra2E in Zuid Frankrijk #188262
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het zou mooi zijn als je de ervaringen van iemand in de buurt kunt vinden, dat is het meest betrouwbaar. Volgens berichten in diverse fora moet je in de buurt van Montpellier rekenen op een benodigde schotelgrootte van 1 a 1,20 meter, mede afhankelijk van de gewenste ‘regenreserve’.

30 berichten aan het bekijken - 3,571 tot 3,600 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?