Satellietontvangst BBC Astra2E in Zuid Frankrijk

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188261
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Al een tijd heb ik niet meer voldoende signaal om de BBC zenders op de Astra 2E te ontvangen. Met mijn Wavefield T55 “parabole” lukt dat niet meer.

    Mijn woonplaats is een dorpje in de buurt van Montpellier. Is er mogelijk iemand in mijn buurt die wel de BBC zenders kan ontvangen en mij mogelijk kan/wil adviseren.

    Bij voorbaar dank………….Robertes………………

    #188262
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het zou mooi zijn als je de ervaringen van iemand in de buurt kunt vinden, dat is het meest betrouwbaar. Volgens berichten in diverse fora moet je in de buurt van Montpellier rekenen op een benodigde schotelgrootte van 1 a 1,20 meter, mede afhankelijk van de gewenste ‘regenreserve’.

    #188263

    Schrale troost, ook de Britse expats zijn niet blij met de veranderde footprint van de nieuwe Astra satelliet.

    #188264
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Even een aanvulling ten aanzien van de grootte van een satellietschotel. Fabrikanten prijzen hun producten aan door de specificaties wat te overdrijven in de hoop meer kopers te interesseren, zo ook bij satelliet schotels.

    Een offset schotel is hoger dan dat die breed is. De effectieve diameter wordt bepaald door de breedte en niet door de hoogte van de schotel. Verkopers en fabrikanten vermelden vaak juist alleen de hoogte van de schotel, want dat levert een groter getal op, of er wordt een nog groter getal verwerkt in de type aanduiding. Een schotel van 90 cm breed en 100 cm hoog is dus een 90 cm schotel. Een Triax 110 meet 100×105 centimeter en is dus een schotel van 1 meter, terwijl de naamgeving 110 cm doet vermoeden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?