Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188017
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zit met een raar en vooralsnog onoplosbaar probleem. Al jaren maak ik tot volle tevredenheid gebruik van internet via de router van mijn aardige franse buurman.
    Sinds enige tijd heb ik een ip camera geinstalleerd die,als hij een beweging detecteert, een video opname maakt en deze opslaat op de sd kaart en hij stuurt mij ook een e mail met foto’s. En nu komt het: Overal in Frankrijk ontvang ik die mailtjes, kan ik live meekijken, kan ik de sd kaart bekijken en kan ik instellingen van de camera wijzigen, maar zodra ik in NL ben is het helemaal uit met de pret.
    Dat ik van buitenaf niet in de camera kan via de router van mijn buurman, zonder wijzigingen aan te brengen in zijn routerinstellingen had ik verwacht, maar ja, dat lukt wel(in F)! Maar waarom lukt dat dan niet in NL en waarom ontvang ik wel in F mailtjes van de camera en niet in NL? Dit laatste was toch wel het minste waarvan ik verwachtte dat het probleemloos zou gaan. Mijn “normale” mailtjes komen wel allemaal goed aan waar ook ter wereld.
    Iemand enig idee??

    #188021
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als het in heel Frankrijk werkt, zou je kunnen proberen om vanuit NL via een VPN in te loggen op je camera.
    Ik weet niet op wat voor software het draait maar misschien zit er wel een geo-block op.
    Zelf gebruik ik voor een soortgelijke toepassing iSpy software dat draait op een intel NUC die ik bedien met Teamviewer. En dat werkt als een speer op mijn eigen Livebox.

    #188018
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er zit geen nationaliteit/land achter een mailadres. Je kunt elk mailadres op elke plek op aarde gebruiken. Als je bedoelt dat het versturen naar je .fr mailadres wel lukt, maar niet naar je .nl mailadres, dan zou ik eens naar het spamfilter van je .nl adres kijken.

    Hetzelfde is geldig voor externe toegang tot je webcam, hoewel het nog kan zijn dat de lokale provider (die van je buurman) onderscheid maakt tussen ‘buiten het domein’ en ‘binnen het domein’ waarbij het betreffende protocol niet van buiten het domein van de provider toegestaan is in plaats van ‘buiten Frankrijk’.

    #188019
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zit met een raar en vooralsnog onoplosbaar probleem. Al jaren maak ik tot volle tevredenheid gebruik van internet via de router van mijn aardige franse buurman.
    Sinds enige tijd heb ik een ip camera geinstalleerd die,als hij een beweging detecteert, een video opname maakt en deze opslaat op de sd kaart en hij stuurt mij ook een e mail met foto’s. En nu komt het: Overal in Frankrijk ontvang ik die mailtjes, kan ik live meekijken, kan ik de sd kaart bekijken en kan ik instellingen van de camera wijzigen, maar zodra ik in NL ben is het helemaal uit met de pret.(overal werk ik met gmail, dus geen .nl of .fr gedoe)
    Dat ik van buitenaf niet in de camera kan via de router van mijn buurman, zonder wijzigingen aan te brengen in zijn routerinstellingen had ik verwacht, maar ja, dat lukt wel(in F)! Maar waarom lukt dat dan niet in NL en waarom ontvang ik wel in F mailtjes van de camera en niet in NL? Dit laatste was toch wel het minste waarvan ik verwachtte dat het probleemloos zou gaan. Mijn “normale” mailtjes komen wel allemaal goed aan waar ook ter wereld.
    Iemand enig idee??

    #188020
     Noë
    Sleutelbeheerder

    bonoo,je bericht staat toch bovenaan? Waarom dit herhalen? Er zijn al twee reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?