Gratis bellen met Skype

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #190588
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Net gelezen dat het bellen met Skype naar Franse nummers, mobiel en landline enkele dagen gratis is
    Dit zeggen ze :

    In light of the devastating events that have taken place in Paris, we want to help people stay in touch with friends, family and colleagues. So, with immediate effect we are making all domestic and international calls to landlines and mobiles in France free of charge* for the next few days.

    wimb

    #190590
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo

    Ik zit met een probleem ivm SKYPE

    Op een computer is er skype geinstalleerd en ik kan mij niet aanmelden. Deze computer heeft als telecomoperator Orange.fr (Livebox). Op een tablette heb ik ook Skype staan , ook gebrancheerd aan deze livebox (via wifi) en hier kan ik mij wel aanmelden maar ik sta steeds indisponible.

    Met diezelfde tablette ga ik bij een gebuur, verander niets, behalve dat ik via SFR-operator actief ben, en ik kan Skype wel normaal gebruiken.

    Allicht ligt het dus aan een of andere instelling van Orange ?

    Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken ?

    Mvg

    Frans

    #190591
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er van uitgaande dat de firewall van zowel Livebox als PC Skype niet blokkeren kan ik dat alleen verklaren door een probleem met de DNS server(s) van Orange of DNS routing van je Livebox.

    Tablet en PC krijgen normaliter (automatisch/DHCP) het IP adres van je Livebox als DNS server toegewezen. Dat kun je zelf aanpassen naar het IP adres van een externe aanbieder. Verander het adres van de DNS server eens in 8.8.8.8 (google) of 208.67.222.222 (opendns)

    #190589
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Of bel met whatsapp. Bij ons is die kwaliteit stukken beter.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?