Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderIk wil toch een paar kanttekeningen plaatsen bij de statements van Bram-le-renovateur.
– Pointmaster is alleen goed toepasbaar bij regelmatig en ondiep voegwerk
Ja, daarvoor is-ie oorspronkelijk gemaakt. Maar als een natuurstenen muur van enigszins rechthoekige blokken opgezet is, zoals mijn muren (zie hier afb. 2, 9-11 en 17+18), dan is het met een beetje oefening goed te doen.
En juist in diepe voegen kon ik goed inspuiten, bij het voegen met de hand moest ik steeds van voegspaan verwisselen om die met de juiste breedte in de hand te hebben.
Maar natuurlijk, in andere streken van Frankrijk heb je andere stenen, soms (veel) onregelmatiger dan hier in de Bourgogne; dat vergt een ietsje aangepaste techniek.– meer tijd kwijt aan het telkens vullen van de Pointmaster dan aan vullen van de voegen zelf
Ik heb een op de Pointmaster passende vultrechter gemaakt en kon telkens een hele schep specie invullen.– de Pointmaster werkt alleen redelijk met specie samengesteld met zeer kleine diameter grondstoffen, dus minder geschikt voor een voeg met een grof uiterlijk (vulmiddelen 0-5mm)
Kan ik niets over zeggen, ik heb alleen met 0-2mm gewerkt.En verder had ik de indruk dat het met beetje oefening steeds beter ging. Hoeveel oefening heeft iemand met het voegen per hand, en hoeveel met de pointmaster
Admin
SleutelbeheerderIk denk dat iedereen steeds meer gedwongen wordt om zich in te dekken tegen aansprakelijkheid. Het is een proces dat zich sluipenderwijs maar onontkoombaar afspeelt. En als het op een rechtszaak uitdraait willen de verzekeringsmaatschappij de beste papieren op tafel hebben, in het Frans natuurlijk, dat spreekt vanzelf.
Admin
SleutelbeheerderIk heb net gesproken met iemand die een gastank in de grond liet plaatsen. Hij had een goedkeuring/handtekening van een installateur die verantwoordelijk was voor de leidingen, etc. in huis . Hij werd pas goedgekeurd (anders kreeg hij geen gas) als er een Franse cv ketel was geplaatst. (lees sticker/label voor de Franse markt).
Hebben jullie deze ervaring (goedkeuring gasleiding en Franse cv ketel) ook?
Groeten William
Admin
SleutelbeheerderBedankt voor de tips, ik ga kijken.
Admin
SleutelbeheerderOok gekeken. De caviste meed overigens ook de discussie met zijn buren, omdat hij geen zin had om racistische en reactionaire taal aan te horen.
Ook leuk om te kijken vanaf 20 maart: Op zoek naar Frankrijk
“Leven als God in Frankrijk? De Fransen kampen met werkloosheid, aanslagen en een grote politieke verdeeldheid. De Nederlandse Parijzenaar Wilfred de Bruijn ontrafelt met scherpe blik en humor de ziel van Frankrijk en ontdekt achter de clichés een intrigerend land vol tegenstellingen.” Ik ben benieuwd.
Admin
SleutelbeheerderDe Pointmaster is in 2011 op dit forum ook uitgebreid behandeld. Christian was zelfs zo vriendelijk het apparaat aan mij uit te lenen om te testen. Mijn ervaring is dat de Pointmaster alleen goed toepasbaar is bij regelmatig en ondiep voegwerk. Zodra de steensoort nauwelijks vlakke kanten heeft en het voegwerk onregelmatig, breed en diep is, dan kost het werken met de Pointmaster veel meer tijd dan handmatig voegen. De capaciteit van de Pointmaster is in dat geval zo minimaal, dat ik meer tijd was aan het telkens vullen van de Pointmaster dan aan vullen van de het voegen zelf. Bovendien werkt de Pointmaster alleen redelijk met specie samengesteld met zeer kleine diameter grondstoffen, dus minder geschikt voor een voeg met een grof uiterlijk ( vulmiddelen 0-5mm )
Admin
SleutelbeheerderHet is een ketel die werkt op propaan/butaan. Dus hij wordt niet aangesloten op het gasnet maar op een gastank.
Admin
SleutelbeheerderVolgens mij kan zowel de gasdruk als de samenstelling van het gas per land verschillen. Een Nederlands gastoestel kan vermoedelijk aangepast worden, maar is m.i. niet zomaar geschikt voor aansluiting aan een ‘vreemd’ gasnet.
Admin
SleutelbeheerderHa William,
Nog een laatste kanttekening mijnerzijds. Een CE markering geldt niet voor Nederland maar voor de hele Europese ruimte. Maar nogmaals loont het de moeite je gelijk te halen als zelfs leveranciers al aangeven dat het tot problemen zou kunnen leiden?
Jeroen B, 62
Admin
SleutelbeheerderIk heb Vaillant gebeld. Zij vertellen hetzelfde verhaal. De verzekering kan moeilijk doen als je brand krijgt met een ketel met een sticker voor de Nederlandse markt die hangt in Frankrijk. Terwijl het volgens hem de zelfde ketels zijn.
Admin
Sleutelbeheerder@William,
Ik zou de vraag stellen waar de meneer van Remeha zijn wijsheid vandaan heeft. Meer in het bijzonder op welke regelgeving en welke artikelen hij zich beroept. Met Rob ben ik het eens dat een verbod op plaatsing in het buitenland zich niet verhoudt tot vrij verkeer van goederen en diensten.
Indien de ketel van een CE markering is voorzien, in bv Nederland, dan is hij daarmee toegelaten tot de gehele europese economische ruimte.
Een andere vraag is of het de moeite loont om je gelijk te halen. Al kan dat proces mogelijk een forse impuls geven aan de beheersing van de Franse taal.JeroenB, 62
Admin
SleutelbeheerderIk heb contact gezocht met De firma van de CV ketel.
Ze vertelde mij dat een cv ketel die gemaakt is voor de Nederlandse markt niet in Frankrijk mag hangen aangezien elk land ze eigen eisen heeft. Ik heb gebeld met de firma ; Het kan voor de verzekering problemen op kunnen leveren en sommige gasleveranciers weigeren te leveren met een cv ketel uit Nederland.Zie hieronder:
Geachte heer Molenaar,
Naar aanleiding van uw mail willen wij u graag als volgt informeren.
Een nederlandse ketel mag alleen in nederland hangen en niet in het buitenland.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ons via telefoonnummer 055-5496900.
Met vriendelijke groet / Best regards,
Remeha B.V.
Service & After SalesPeter Egelie
Remeha B.V. T: +31 (0)55 – 549 6900
Marchantstraat 55, 7332 AZ Apeldoorn F: +31 (0)55 – 549 6278
P.O. Box 32, 7300 AA Apeldoorn E: customercare@remeha.nlAdmin
SleutelbeheerderIk zou je alleen willen waarschuwen voor wat anders. Vrienden van ons hebben een tweede woning met een cv op gas. Neem aan dat de Nederlandse cv ook op gas werkt. Bleek een hele klus te zijn om een bedrijf te vinden dat onderhoud mag en wil doen. Allereerst bleken er heel weinig bedrijven te zijn die onderhoud aan gas mogen doen en zij dit wel doen bleken alleen maar hun eigen merk te onderhouden. Na meer dan 30 bedrijven benaderd te hebben vonden ze een bedrijf dat hun merk wel deed maar die vonden de afstand (40 kilometer) te ver en hadden geen interesse. Wellicht speelt dit voor jullie helemaal niet maar het is goed om met dit soort zaken vooraf rekening te houden. Veel succes. William
Admin
SleutelbeheerderIn de Morvan heb ik alle mogelijke internetverbindingen gehad ( inclusief satelliet) , alle problematisch totdat door de Nievre werd besloten WIMAX ( via de ether) in het gehele departement voor de landelijke gebieden mogelijk te maken. Ondanks het feit dat ik een heuvelrug had zitten tussen de zendmast en mijn ontvanger en het volgens de techneuten niet mogelijk zou zijn , heb ik jaren een ongestoorde ontvangst gehad. Wel is het maken van een afspraak met de onderneming die er nu achter zit ( Ozone) ongelofelijk moeilijk. En ook het opzeggen van een abonnement kost bloed zweet en tranen, maar de ontvangst is op een enkele dag per jaar na storingvrij en snel.
Admin
SleutelbeheerderBonsoir Rob,
Voor @Marjorie is wellicht het volgende verhaal interessant.
Toen ik in mijn vorige leven als ICT expert cursussen netwerktechnologie gaf, kwam natuurlijk het toen zeer bekende OSI lagenmodel aan de orde. De onderste laag hiervan was het zogenaamde “fysiek niveau” waar onder andere de verschillende media werden behandeld. Die media vielen ruwweg uiteen in “bounded media” (kabels) en “unbounded media” (de “ether” zeg maar). Deze terminologie geeft al enige indicaties van de voors en tegens van “draadloos” versus “bedraad” communiceren.
Omdat in “bounded media” de signalen zitten opgesloten in het medium (de kabel) is de mogelijke communicatiecapaciteit uitsluitend begrensd door de techniek. Met voldoende aders met voldoende capaciteit per ader, met glasvezel als aansprekend voorbeeld, ligt de bovengrens onvoorstelbaar ver weg. Een bescheiden bundeltje glasvezels volstaat om in de gehele communicatiebehoefte van een wereldstad te voorzien.
Bij “unbounded media” zit dat heel anders. Alle signalen doorkruisen de vrije ruimte, maar die heeft hiervoor een beperkte capaciteit. Komen er teveel signalen (door teveel gebruikers en/of teveel signalen per gebruiker) dan krijgt elke gebruiker steeds minder ruimte. Je kunt technisch nóg zulke slimme dingen doen, maar uiteindelijk loop je altijd tegen een plafond aan.
Het advies is daarom altijd om de inzet van draadloze communicatie (“unbounded media”) te beperken tot toepassingen waar dat écht niet anders kan, met andere woorden als er sprake is van mobiel gebruik. De toegevoegde waarde zit ‘m in de mobiliteit, en terwille daarvan neem je genoegen (meer of minder tandenknarsend) met een beperkte communicatiecapaciteit. Als er geen sprake is van mobiliteit, dan is het aan te bevelen om waar mogelijk gebruik te maken van vaste verbindingen (“bounded media”).
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderIk kom even verslag uitbrengen van de moderateur de tirage.
Tijdens de afgelopen vorstvrije periode heb ik de schoorsteen opnieuw opgebouwd, weer het dak op, de kit losgesneden, en dat alles om 80 cm boven de kachel een T te plaatsen en daarin de moderateur. Die ik met hittebestendige verf zwart heb gespoten, de kleur van de binnenpijp.Vandaag met windstoten van 75km p/u voor het eerst de kachel weer gebruikt, nu met die klep. Bij elke windstoot gaat hij open en dicht, en zuigt dus lucht uit de kamer mee de schoorsteen in, en het resultaat is, dat het vuur in de kachel veel rustiger brandt. Je kunt afstellen bij hoeveel trek de klep moet openen en hij danst dan onhoorbaar de hele dag heen en weer, open dicht – open dicht.
Ik ben erg blij dat ik de moeite heb gedaan, het is echt een enorme verbetering, zeker in mijn gebied waar veel wind is en veel vlagen die van alle kanten komen. een succes! Meer warmte, minder houtgebruik.
Admin
SleutelbeheerderBonjour @Marjorie,
Ik sluit me helemaal aan bij @Jako hierboven. Alle mobiele/draadloze oplossingen hebben gemeenschappelijk dat ze een “volume charging” filosofie hanteren. Met andere woorden, de rekening wordt hoger naarmate er meer gegevens worden overgedragen. Daarbovenop kan soms nog sprake zijn van zaken zoals gegevenslimieten, doorvoerlimieten en fair use policies. Als u huurders heeft die van uw Internet connectiviteit gebruik maken is dit vrijwel onbeheersbaar. Zéker als zich onder uw huurders liefhebbers bevinden van het downloaden of uitwisselen van allerlei multimedia-achtige zaken zoals films, muziek en foto’s.
Naar mijn mening is een vaste lijn de enige realistische oplossing in een situatie met huurders of dergelijke “gastgebruikers”. Draadloze oplossingen blijven een bron van onvoorspelbare kosten en ergernis.
Overigens behoeft u niet al te bang te zijn voor allerlei extra draden en kabels in huis. Als u aansluiting van de vaste lijn ergens op de binnenkant van een buitenmuur laat monteren kunt u daar een livebox of vergelijkbare draadloze router plaatsen, en de rest van de lokale communicatie draadloos via WiFi realiseren.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderIk ken die “bbox” van Bouygues niet, ken slechts dat doosje van SFR. Van opwaarderen is geen sprake, ik betaal maandelijks 24,95 euros voor ‘onbeperkt’ gebruik (tot 12 Go, daarna wordt je gestraft met ’n wat tragere verbinding). Voor mij – ik heb geen gîte noch camping of andere gasten – is dat ruim voldoende, en ’t prettige is : ’t werkt, zonder gezeik, al kan de météo soms wat roet in de verbinding strooien.
Ik dacht overigens dat SFR meelift op dat FT/Orange-netwerk, maar dat is misschien veranderd.’t SFR-dongeltje (3G+) is tegenwoordig ’n 4G-doosje, en hoewel ik in ’n zone blanche zit wat FT/Orange betreft, werkt ’t allemaal zoals ’t hoort. Vandaar m’n tevredenheid.
Peter.
Admin
Sleutelbeheerderpetrus, ik heb idd een soortgelijk iets. een bbox nomad van bouygues. alleen is die onhandig op te waarderen. dat moet dan steeds weer met een niet te bereiken pagina die er om veiligheidsredenen door mn laptop wordt uitgegooid. en vervolgens via mijn mobiele telefoon lukt het eindelijk maar dan zijn mijn creditcard gegevens weer nodig. verder houdt dat “dongeltje” er om onverklaarbare redenen af en toe spontaan mee op. niet fijn om daar huurders mee lastig te vallen.
orange (france telecom) en bouygues zijn de enige providers waar ik ontvangst van heb. en idd, een vaste lijn geeft ook weer een hoop gedoe en kosten en draden door t huis die ik echt niet wil.Admin
SleutelbeheerderMisschien dat de “web trotter” van SFR iets voor u is. Ik ben er zeer tevreden over.
Andere providers leveren die doosjes ook, dan heten ze anders (“domino” bij Orange, bij voorbeeld).Peter (die sinds enkele jaren geen vaste lijn meer heeft en die zeker nooit meer wil, daar is ’n ’t oude forum veel over gezegd).
Admin
SleutelbeheerderIk heb in het verleden ingeschreven gestaan bij diverse lijsten -het helpt helemaal niets.
Wat goed helpt is het telefoonnummer niet laten vermelden in de PagesBlanches. Bij Orange is dat plaatsen op de liste rouge (gratis), bij voip providers kun je normaliter zelf aangeven of je wilt dat het telefoonnummer wordt opgenomen in het telefoonboek.
Admin
SleutelbeheerderDe vaste lijn gaat niet weg, analoge telefonie gaat op termijn weg en wordt vervangen door voip (telefoon via internet). Dat gaat gewoon via diezelfde koperkabel of tegen die tijd glasvezel als je geluk hebt. De beste oplossing blijft via een vaste lijn, mits dat technisch haalbaar is qua afstand tot de telefooncentrale. Het is relatief goedkoop en kent geen datalimiet.
Je kunt een eigen lokale versterker met richtantenne plaatsen om 2/3/4G ontvangst te verbeteren, maar het blijft behelpen en betalen voor de hoeveelheid data is onhandig voor huurders.
De laatste mogelijkheid is internet per satelliet. Duurder qua aanschaf en afhankelijk van de aanbieder en gekozen abonnement meestal ook een datalimiet of fair use policy.
Admin
SleutelbeheerderKijk nog even in de telefoonklapper in een van uw vele virtuele huizen in Frankrijk, daar staat het vast al genoteerd.
Admin
SleutelbeheerderZeker. En als u mij uw telefoonnummer even geeft zal ik u er aan toevoegen.
JS
Admin
SleutelbeheerderJSWAAL. Is er in Zuid Spanje ook zo’n lijst waar je je telefoonnummer kan laten blokkeren?
Admin
SleutelbeheerderAls u de luxe heeft van telefoon via VOIP (voice over ip) dan zijn er eigen blokkeermogelijkheden, zelfs tegen lieden die bellen met nummerweergave uitgeschakeld! Ik heb dat al een paar keer kunnen doen. Héérlijk. Het aardige is ook nog dat je bij je provider kan zien wie deze onverlaten zijn, want daar staat dan het echte nummer. (Google is behoorlijk goed in het terugvinden van telefoonnummers.)
JS
Admin
SleutelbeheerderGramoune, ik zou ’n nieuw draadje beginnen.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderIk hoop dat ik dit onderwerp in het goede draadje post.
Van een vriend hoorde ik dat op 13 maart om 20.20u op npo 1 in “De Reünie” Jean Paul de Vries uit Romagne sous Montfaucon ( Meuse) gast zal zijn.
Hij is een Nederlander die in zijn dorp een interessant museum over de 1e wereldoorlog heeft opgericht. Lijkt me zeer de moeite waard.
GramouneAdmin
SleutelbeheerderEn de boete voor call centers die tòch bellen terwijl u op die lijst staat, bedraagt 75.000 euros.
Met alle hoop op zegen,
Peter.Admin
SleutelbeheerderLeuk idee! Men zou kunnen overwegen dat ook met zijn forumposts te doen 😉
-
AuteurBerichten