Ik wil niet gebeld worden

Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188312
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goed nieuws voor wie de Franse telefonische verkoopmethoden ook zo zat is. Maar nog wel een paar maanden geduld….er komt een nieuwe mogelijkheid om u in te schrijven op een lijst van mensen die niet meer gebeld willen worden. Het kan vanaf 1 juni 2016. De oude lijst, Pacitel, is sinds 1 januari van dit jaar niet meer geldig. De lijst waaraan u zich dit jaar kunt laten toevoegen heet Opposetel. Inschrijving is gratis en kan gedaan worden via een brief of via een speciaal daarvoor opgerichte website. Daarna krijgt u een bericht met een bevestiging. De inschrijving wordt pas geldig 30 dagen na deze bevestiging. Op de bevestiging staat ook de duur van de inschrijving vermeld: de inschrijving blijft 3 jaar geldig.
    Nb: de website is nog niet in de lucht. Maar schrijf de datum 1 juni maar vast in uw agenda en verzin tot die tijd wat aardige of minder aardige methoden om de betreffende verkoper/verkoopster af te wimpelen.

    #188319
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En de boete voor call centers die tòch bellen terwijl u op die lijst staat, bedraagt 75.000 euros.

    Met alle hoop op zegen,
    Peter.

    #188320
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als u de luxe heeft van telefoon via VOIP (voice over ip) dan zijn er eigen blokkeermogelijkheden, zelfs tegen lieden die bellen met nummerweergave uitgeschakeld! Ik heb dat al een paar keer kunnen doen. Héérlijk. Het aardige is ook nog dat je bij je provider kan zien wie deze onverlaten zijn, want daar staat dan het echte nummer. (Google is behoorlijk goed in het terugvinden van telefoonnummers.)

    JS

    #188321
     Noë
    Sleutelbeheerder

    JSWAAL. Is er in Zuid Spanje ook zo’n lijst waar je je telefoonnummer kan laten blokkeren?

    #188322
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zeker. En als u mij uw telefoonnummer even geeft zal ik u er aan toevoegen.

    JS

    #188323
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk nog even in de telefoonklapper in een van uw vele virtuele huizen in Frankrijk, daar staat het vast al genoteerd.

    #188324
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb in het verleden ingeschreven gestaan bij diverse lijsten -het helpt helemaal niets.

    Wat goed helpt is het telefoonnummer niet laten vermelden in de PagesBlanches. Bij Orange is dat plaatsen op de liste rouge (gratis), bij voip providers kun je normaliter zelf aangeven of je wilt dat het telefoonnummer wordt opgenomen in het telefoonboek.

    #188313
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Moderator, ik heb het een paar dagen afgewacht, maar, gaat u nog iets doen aan de vervelende insinuaties hierboven? En die aan de renovateur elders, door dezelfde persoon?

    JS

    #188314
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als zo oud als de wereld: Katten en ratten kunnen niet met elkaar overweg

    janv

    #188315
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waal, je was met hoge poten vertrokken omdat je geen greintje kritiek op je handelen kon verdragen (hier eindeloos gedetailleerde vragen stellen over eventuele huizen, maar ondertussen naar eigen zeggen in Spanje woonachtig), ontkende alles tot je geconfronteerd werd met de links, ging hard roepen,en vertrok.

    Je komt terug na een jaar, en begint hier meteen ruzie te zoeken en op de man te spelen, en roepen om moderatie.
    Gedraag je naar de etiquette, je zoekt geen huis in Frankrijk, je wil er ook niet wonen of leven, je komt alleen maar wat vervelend doen, daar hebben we geen zin in.

    #188316
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rot, wie speelt hier op de man? Ik draag iets bij over voip en u begint weer eens over mijn “virtuele” huizen. En zelfs de etiquette. En u spreekt namens een “we”, en dat ik vervelend doe? Is uw breincel weer eens overuren aan het maken? Hm?

    JS

    #188317
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ratatouille en JSwaal, stop hier alstublieft mee.

    #188318
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je moet even de link boven terug volgen Marietta.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?