Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,841 tot 12,870 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Franse overheid voert krachtiger anti-diesel beleid #188752
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Moderne dieselauto’s gaan zeer zuinig met brandstof om, zijn betrouwbaar en met een goed roetfilter hoeven ze helemaal niet zo te vervuilen. Zolang we nog niet electrisch rijden, de beste oplossing. Er zal wel weer een omruilpremie komen, al mag die zo niet heten. En ondertussen gaat de dieselaccijns stukje bij beetje omhoog. Ik zie het scenario helemaal voor me.
    Ondertussen vergeet iedereen dat er in de 20-ste eeuw uitbundig met steenkool en hout gestookt werd, de steden helemaal zwart waren van de roet en er regelmatig smogalarm werd gegeven. Alle remschoenen van auto’s en vrachtwagens stonden stijf van de asbest tot 1999. Hoezo luchtkwaliteit achteruit?

    Steven

    In reactie op: puntenverlies rijbewijs #191438
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met Jos eens, al betekent het elke twee jaar even bij de keuringsdokter langs (die overigens met twee vragen geheel weet dat je nog OK bent)

    In reactie op: puntenverlies rijbewijs #191437
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Quote:
    Quote uit barbeau op 4/03/2013 16:53
    … Toen ik een jaar geleden mijn rijbewijs omruilde (was verlopen) tegen een frans, wilde ik E ook persé houden omdat ik dacht anders geen aanhangwagen meer te kunnen rijden, en moest op medische keuring. Achteraf gezien overbodig, want ik had aan B genoeg gehad…

    U hebt gedeeltelijk gelijk. De wetgeving is per 19 januari 2013 veranderd, op deze datum sloot FR zich bij de nieuwe EU rijbewijsrichtlijn aan. Toen u vorig jaar uw rijbewijs verlengde was de FR regeling nog van toepassing en heeft u er dus goed aan gedaan uw E te behouden. Nu zou dat wellicht niet meer nodig zijn.
    Persoonlijk zeg ik, ik heb mijn E en ik houd mijn E, hebben is hebben en krijgen is de kunst. Maar dat is slechts mijn persoonlijke opinie.

    Salutations, Jos

    In reactie op: Mon village va sauter (M6) #193859
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aluminium smelten kost enorm veel energie. Je kunt daarom alleen concurreren wanneer je goedkoop aan elektriciteit kunt komen. De standaard truc in de westerse wereld was altijd om er een kerncentrale naast te zetten ( de reden van Borssele). Die centrale staat er niet, ze produceren daardoor te duur om gemakkelijk andere klanten te werven.

    In reactie op: Bouwen en verbouwen in Frankrijk. Documentaire #199147
     Noë
    Sleutelbeheerder

    okay , wie wil ‘m hebben???

    In reactie op: puntenverlies rijbewijs #191435
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ik wil nog even reageren op het antwoord van Wim. Hij schrijft dat bij gekeurd moest worden voor het E gedeelte, rijden met aanhangwagen dus.
    Omdat mijn kennis hoogstwaarschijnlijk zijn Nederl. rijbewijs moet gaan inruilen, en hij een aanhanger heeft die hij geregeld gebruikt, ben ik gaan speuren op het internet naar dat rijbewijs BE in Frankrijk.
    De site http://www.codesrousseau.fr geeft heel duidelijk met plaatsjes weer wanneer je dat E nodig hebt.
    Tot 750 kg laadvermogen, is geen E nodig.
    Daarboven hangt het af van de combinatie, dus wat het laadvermogen van de tractor, dus de auto die trekt, is.
    Volgens mij heb je E alleen nodig als je een grote bedrijfswagen rijd met een heel hoog laadvermogen,van boven de 3500 kg. Zelfs een klein aanhangwagentje eraan vast is dan nog te hoog samen en moet je BE hebben. Maar bij een normale personenauto kun je volgens mij zonder problemen met je B een flinke aanhangwagen rijden. Of een (normale) caravan erachter.
    Die van mijzelf is 1000 kg. Toen ik een jaar geleden mijn rijbewijs omruilde (was verlopen) tegen een frans, wilde ik E ook persé houden omdat ik dacht anders geen aanhangwagen meer te kunnen rijden, en moest op medische keuring. Achteraf gezien overbodig, want ik had aan B genoeg gehad.
    Nu is het wel zo, ga ik nog eens terug naar Nederland in de toekomst, en verleng ik mijn E over een jaar hier niet, dan heb ik daar straks geen E meer. En dat heb ik met mijn aanhangwagen daar wel weer nodig. Daarom is het denk ik goed om copiën te maken en te bewaren van je oude Nederlandse rijbewijs BE voor je het inruilt, zodat je altijd aan kan tonen dat je de bevoegdheid voor E had. Of dit laatste zekerheid geeft, weet ik echter niet. Of toch kiezen om E om de 2 jaar (boven de 60) te laten verlengen.
    En misschien ook even laten checqen, bijv. bij de politie of B oké is met je huidige auto en aanhanger, dan weet je het heel zeker.

    In reactie op: Mon village va sauter (M6) #193854
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja, triest..
    Maar macro economie is niet van het kleine (dat is micro economie), maar juist van het grote gebeuren.
    Dus Vaux zit niet in een macro economische storm maar in een micro economische storm.
    Het nare is, dat er niet objectief en technocratisch naar kan worden gekeken, maar uitsluitend politiek en emotioneel. Als zo’n kleine smelterij het hoofd niet boven water kan houden, dan is het enige wat je kunt doen is hem snel onder water duwen. De arbeidsplaatsen red je toch niet met laten doormodderen. Wat de politiek en de arbeiders kan worden verweten is, dat ze al die jaren als domme schapen doorliepen, opgejaagd door de hond. Op alle niveau’s hebben mensen oogkleppen op. Management, vakbonden, politiek, arbeiders en aandeelhouders. Geef mij maar een goede regent: doe wel en zie niet om

    Toen ik in het verre verleden op een hogeschool les gaf in economie, toen gaf ik mijn studenten vaak voorbeelden om commentaar op te geven.

    Zo’n voorbeeld was:
    Zal het weekblad Intermediair (het speelde zich af in 1972) eenvoudig het drukken van het blad kunnen overbrengen naar een nieuwe drukker ?
    Studenten zeiden allemaal, ‘ja, dat moet geen probleem zijn’. Ik was toen zijdelings verbonden met het weekblad, en het bleek juist een onmogelijkheid te zijn. Geen enkele drukker wilde een dergelijke opdracht (die ze overigens wel aankonden) hebben, omdat ze daarmee volledig afhankelijk werden van Intermediair.

    De smelterij is Vaux heeft in het verleden uiterst onverstandig gehandeld door zijn capaciteit op te hangen aan enkele klanten, dan weet je dat je hangt als die klant weggaat.
    Die domme Italianen lijken dat gevaar helemaal niet te zien en willen weer zo’n gebonden situatie terug. Het is te hopen voor Vaux, dat Renault niet in zee gaat met hen, want dan worden ze deel van het probleem. In d toekomst kunnen zij bijv. niet overgaan tot een andere leverancier, omdat dan heel Frankrijk over ze heen valt en worden bedreigt mat alles wat denkbaar is.
    En als het zonder dergelijk klanten niet gaat, dan moet je afbouwen. De eigenaren toen hebben gekozen om de rotte vis door te schuiven en het probleem daarmee het probleem te laten.

    De rechtbank zal zeker niet het juiste oordeel vellen, dat gebeurt nooit in privaatrechtelijke zaken. De enige juiste oplossing is – zo te zien – de smelterij te sluiten. De rechtbank zal komen met een compromis, waardoor de patiënt nog een jaar kan doorgaan en waarna hij – als het niet langer voorpagina nieuws is – een zachte dood mag sterven.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor mijn standpunt pleit bovendien het Gottardo arrest (C-55/00) dat geen discriminatie van andere EU-onderdanen dan de Franse toelaat in de bilaterale verdragen die Frankrijk met derde landen heeft afgesloten. Duidelijk is dat indirecte discriminatie op de loer ligt als verdragsgerechtigde gepensioneerden zouden worden afgesloten van de werking van de Franse bilaterale verdragen.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess
    wat betreft je vraag of gepensioneerde verdragsgerechtigden jegens hun woonland in dezelfde zorgverzekeringstechnische positie verkeren (of ze dus gelijke zorgrechten hebben) is mijn antwoord : ja.
    Ik citeer daartoe art. 24 lid 1 Vo883/2004:

    Gepensioneerden zonder recht op verstrekkingen krachtens de
    wetgeving van de lidstaat van de woonplaats
    Artikel 24
    Tekst van het artikel
    1. Degene die een pensioen ontvangt krachtens de wetgeving van een of meer lidstaten en geen recht heeft op verstrekkingen krachtens de wetgeving van de lidstaat waar hij woont, ontvangt desalniettemin verstrekkingen voor zichzelf en zijn gezinsleden voorzover hij hierop recht zou hebben krachtens de wetgeving van de lidstaat, of van minstens een van de lidstaten die voor zijn pensioenen bevoegd is, indien hij in die lidstaat zou wonen.De verstrekkingen worden voor
    rekening van het in lid 2 bedoelde orgaan verstrekt door het orgaan van de woonplaats alsof de betrokkene recht had op pensioen en verstrekkingen krachtens de wetgeving van die lidstaat.

    Echter de Commissie Verzekeringsaangelegenheden deelt mijn mening niet, gezien deze uitleg:

    “Wat houdt dit artikel in?
    Ontvangt een gepensioneerde een pensioen van een lidstaat én heeft hij in zijn woonland geen (wettelijk) recht op medische zorg? Dan heeft hij dat recht in zijn woonland wel, als hij in het ‘pensioenland’ een wettelijk recht zou hebben op medische zorg als hij daar zou wonen. Hij ontvangt de medische zorg in zijn woonland alsof hij daar verzekerd is. Hij heeft daardoor dezelfde
    aanspraken op deze zorg in zijn woonstaat als de ‘eigen’ verzekerden in die lidstaat. Dat geldt ook voor zijn gezinsleden. De kosten van de medische zorg in de woonstaat zijn voor rekening van de lidstaat die het pensioen uitkeert.”

    Merk dus op dat de CVA de gelijkstelling met “Frans-verzekerden” uitdrukkelijk beperkt tot het Franse grondgebied en niet daarbuiten. Ik ben van mening dat dit onterecht is.
    Ik wijs ook maar eens op de andere redactie van art. 17 Vo883/2004 dat over verzekerden onder het stelsel van een andere lidstaat dan hun woonstaat gaat. Dat is namelijk evident anders geformuleerd, namelijk wel met een beperking van territorialiteit, en daar zit ook een logica achter:

    “Recht op verstrekkingen als de woonplaats niet in de bevoegde lidstaat
    ligt
    Artikel 17
    Tekst van het artikel
    Een verzekerde en zijn gezinsleden die in een andere lidstaat dan de bevoegde lidstaat wonen, hebben in de lidstaat van hun woonplaats recht op verstrekkingen die voor rekening van het bevoegde orgaan worden verleend door het orgaan van de woonplaats, volgens de door dit orgaan toegepaste wetgeving, alsof zij krachtens die wetgeving verzekerd waren.”

    Met andere woorden: reisverzekeraars kunnen ervan uitgaan dat in Frankrijk wonende verdragserechtigde gepensioneerden en hun gezinsleden op dezelfde wijze als Frans verzekerden kunnen terugvallen op de basisdekking van de Franse zorgwetgeving, ook bij reizen buiten Frankrijk. Dat wil zeggen: voorzover eenzijdig uit Franse wetgeving of de bilaterale verdragen met Frankrijk een dekking voor kosten buiten Frankrijk voortvloeit.

    Zowel CPAM als de reisverzekeraar zouden op die stelling van voorliggende basisvoorziening krachtens Franse wetgeving aangesproken moeten kunnen worden. Dit in afwijking van de opvatting van de CVA. Die is volgens mij namelijk te restrictief.

    Eeen punt is nog wel het eerder door mij genoemde: weliswaar zou CPAM niet mogen discrimineren , maar geldt dat ook voor de reisverzekeraars die immers geen verplichting tot contracteren hebben?

    Dat CPAM niet wenst op te komen voor kosten bij verblijf in een andere EU lidstaat is echter begrijpelijk. Krachtens art. 27 Vo883/2004 dient de pensioenstaat dat bij voorrang te doen.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess

    “Het is zelfs verboden om eenzelfde risico dubbel te verzekeren.” Dat is het onder Nederlandse wetgeving althans niet. Er zijn dan wettelijke of contractuele bepalingen die de voorrang van vergoeden bepalen. Zou dat in Frankrijk anders zijn?

     Noë
    Sleutelbeheerder

    “@Jaap, citaat: @Jan, je bedoelt waarschijnljk, dat vanuit België en DUITSLAND veel van pensioenlandzorg gebruik wordt gemaakt. Tikfoutje….? “

    Inderdaad Jaap, ik heb het inmiddels in die bijdrage van mij veranderd. Bedankt.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess

    ” Ergens anders heb ik de vergoedingen gezien die NL betaalt aan landen die de werkelijke kosten in rekening brengen. En daarvan herinner ik me dat die vergoedingen beduidend lager waren dan de bijdragen die verdragsgerechtigden in die landen aan NL betalen (voor Frankrijk een verschil van 9 miljoen). Dat zou dus betekenen dat de verdragsgerechtigden in die landen meebetalen aan de verliezen die op andere lidstaten worden geleden. Helaas heb ik die cijfers nog niet terug kunnen vinden. Maar nu is het hoog tijd voor m’n ochtendwandeling.”

    Als je na die ochtendwandeling die cijfers zou kunnen vinden zullen velen je dankbaar zijn. VWS heeft namelijk op het zogeheten Alicante overleg vorig jaar nadrukkelijk verklaard dat voor geen van de EU/EER landen de woonlandvergoedingen bekend zijn , noch voor voor 2010 noch voor latere jaren. Althans voor zover het om de afrekening op basis van werkelijke kosten (nieuw ingevoerd voor veel woonlanden, ook Frankrijk) voor gepensioneerden gaat.

    Wat betreft mijn boven aangehaalde citaat over de kosten in de laatste verzekerdenmonitoren. Daarbij ging ik er nog uitdrukkelijk vanuit dat de werkelijke kosten/woonlandvergoedingen binnen de EU/EER wel bekend waren en dan ook vermeld in die Verzekerdenmonitoren. Het is VWS geweest dat op dit onderwerp veel verwarring heeft geschapen. In de Verzekerdenmonitoren die jaarlijks gepubliceerd worden (en gezonden aan de Tweede Kamer), stond namelijk bij de tabel geen enkele aantekening over het niet bekend zijn en dus ontbreken van de werkelijke kosten van gepensioneerden voor woonlandzorg. Geen wonder dat betrokken lezers, zoals jij en ik, dan gaan denken dat die cijfers correct en volledig zijn. Dat zijn ze dus niet. In de laatste Verzekerdenmonitor staat zelfs bij veel landen een _ voor de woonlandvergoedingen voor verdragsrecht. Anders dan ik eerst nog dacht , namelijk dat dit nihil zou betekenen (overigens reeds met een vraagteken ? voorzien door mij – toen al in dat citaat,) betekent dat _ dus: “onbekend”. Je hebt inmiddels zelf de aaanwijzing ook gevonden dat de cijfers van VWS incompleet zijn.

    Ik raad daarom iedereen aan de discussie over de vraag of CvZ winst zou maken op gepensioneerde verdragsgerechtigden te staken totdat de werkelijke, door de Adm. Commissie te autoriseren, cijfers wel bekend zijn. Tenzij jij, Bosbess, na je ochtendwandeling die cijfers dus wel zou kunnen vinden. Dan zou ik ze maar snel op dit forum vermelden.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jan, je bedoelt waarschijnljk, dat vanuit België en DUITSLAND veel van pensioenlandzorg gebruik wordt gemaakt. Tikfoutje….? 😉

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess: “En nu gaan ze dus controleren. Wie gaan ze controleren?”

    Personen die zich ten onrechte niet lieten uitschrijven uit het GBA. Of men gaat controleren is de vraag. Er is niet meer toegezegd dan een werkgroep die gaat onderzoeken hoe het moet. Mijn voorsppelling: zonder goede samenwerking met bestemmingslanden lukt die controle niet.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Bosbess, citerend:

    “Als ik het goed begrijp hebben we volgens jou het recht op zorg in NL er in 2010 dus gratis bij gekregen (onder dwang van de EU). En betalen we dus niets meer dan wanneer we alleen recht op basiszorg in Frankrijk zouden hebben? Dat kan maar één ding betekenen: dat we in de jaren ervoor veel te veel hebben betaald voor alleen de basiszorg in onze woonlanden. Want je maakt mij niet wijs dat de NL regering ons, rijke gepensioneerden aan zonovergoten stranden, zomaar cadeautjes doet. Maar als dat werkelijk het geval is, begrijp ik al helemaal niet waarom ze niet-uitgeschreven emigranten gaan vervolgen. Die betalen immers de volle mep in NL, terwijl de te betalen vergoedingen voor ziektekosten aan het “woon”land meestal veel lager zijn.””

    Nogmaals: de pensioenlandzorg in Nederland is per 1 mei 2010
    voor gepensioneerde verdragsgerechtigden in de EU/EER/Zw. die een bijdrage aan CvZ betalen voor woonlandzorg, ingevoerd. Dat was geen initiatief van de EU, maar slechts van Nederland, na nogal wat aandringen van Ria Oomen (CDA parlementslid voor Nederland in de EU). Er wordt nog steeds geen extra bijdrage voor betaald aan CvZ, al heeft VWS al jaren gesteld dat dat zal gaan gebeuren. Het voorstel tot verhoging van de bijdrage blijft vermoeedelijk uit omdat de cijfers ontbreken om die verhoging te rechtvaardigen. Dat zijn in het bijzonder de cijfers over de werkelijke kosten van woonlandzorg in diverse EU-landen, vanaf 1 mei 2010. Die cijfers zijn in de jaarlijkse Verzekerdenmonitoren (van VWS) niet terug te vinden, hoewel dat ontbreken – verwarrend genoeg- niet gemeld is in die jaarlijkse publikaties zelf.
    Vanuit Frankrijk gebruiken ong. 500 verdragsgerechtigde gepensioneerden en hun gezinsleden pensioenlandzorg in Nederland. Dat is relatief weinig en om die reden zou de verdragsbijdrage vanwege die zorg voor de verdragsgerechtigden in Frankrijk dan ook niet of nauwelijks verhoogd moeten worden. Anders ligt dat voor BELGIE en DUITSLAND. Daar wordt wel veel gebruik gemaakt van zorg in Nederland. Mijn conclusie: omdat er voor die pensioenlandzorg nog steeds niet extra betaald wordt is dat dus een “voorrecht”.

    Je stelling dat Nederland winst maakt op verdragsbijdragen van gepensioneerden in Frankrijk is om dezelfde reden onjuist: de woonlandvergoedingen te betalen aan Frankrijk en andere landen zijn niet bekend (evenals aan vele andere woonlanden in de EU). Onder Vo1408/71 maakte Nederland geen winst op die verdragsbijdragen, en het is niet erg aannemelijk dat dat onder Vo883/2004 wel het geval zal zijn.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Gerard Fafie,

    Welkom op dit forum. Leuk dat u met uw eerste bericht zo subtiel komt binnenvallen.

    Weet u trouwens wie er ook erg op gebeten waren dat regels klakkeloos en kritiekloos nageleefd moeten worden?
    3:)

    Salutations, Jos

    In reactie op: voor een andere EU-landbouwpolitiek #188745
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, Jos, uit m’n hart zo eens ben ik met je. Zo zie je waar “rechts” en “links” elkaar treffen.

    Peter.

    In reactie op: Franse overheid voert krachtiger anti-diesel beleid #188753
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien kunnen ‘ze’ (de betreffende regeringen) eindelijk eens accijns en vooral TVA/BTW gaan heffen op de kerosine die wordt gebunkerd door AirFrance/KLM. Maar die heeft ’t al zo moeilijk …

    Peter.

    In reactie op: Franse overheid voert krachtiger anti-diesel beleid #188757
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee nee zeker geen verhogingen meer, dat kan het gepeupel niet dragen. Maar mischien moeten we dan nog eens naar al die aftrekposten kijken, daar valt nog wel een paar miljard te halen, en dat kan je toch zeker geen belastingverhoging noemen 🙂 En mischien kunnen we al de ondernemingen wijs maken dat ze ook nog wat extra afdragen van die enorme winsten die ze maken.

    Pardon, maar dan kunnen we ook nog wel een paar duizend ambtenaren aanstellen, goed voor de werkgelegenheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    En zo gaan we met z’n allen vanzelf failliet

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Controleren is niet zo heel moeilijk en er wordt bij twijfel een controle uitgevoerd zodra bijvoorbeeld een AOW aanvraag wordt ingediend. Het hebben van een huis in het buitenland kan al voldoende zijn.

    Als je vrijwel niet in Nederland verblijft, dan geef je daar ook erg weinig geld uit. De NL overheid kan en mag dit spoor volgen als ze daar reden toe ziet.

    Het gevolg is een corrigerende aanslag, primair bijstorten van ‘vrijwillige’ aow premie. Maar als NL dat wenst kan er natuurlijk veel meer gecorrigeerd worden. Denk bijvoorbeeld aan belasting op de woning in Nederland, omdat die in werkelijkheid een 2e woning was, in plaats van genoten aftrek hypotheekrente.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarom deze discussie?
    Het is heel eenvoudig!! Je dient je uit te schrijven uit Nederland als je meer dan 6 maanden per jaar in een ander land woont. Iedere Nederlander dient de wet te kennen en zich daar ook aan te houden. Als de regelgeving je niet bevalt dien je in Nederland te blijven. Punt uit!! Zo eenvoudig is dat!! Met moet niet van twee walletjes proberen te eten!! Punt uit!!

     Noë
    Sleutelbeheerder

    De reacties op het bericht van Wim zijn niet allemaal even to the point.
    De zaak is, dat wanneer je in NL een reisverzekering afsluit, dan kost dat nauwelijks iets, een doorlopende reisverzekerings is iets duurder, maar ook zeer goedkoop. Dat komt omdat de NL reisverzekeringen een afspraak hebben met de NL zorgverzekeraars, om de spoedeisende zorg door te mogen declareren aan de zorgverzekeraars. Dat deel van de zorg is een deel in het basispakket, waardoor iedere aanvrager daarvoor verzekerrd is. De Nederlandse reisverzekeraars hebben niet zelf een reisverzekering voor mensen die geen nederlandse baisisverzekering hebben, maar een assurantie agent doet dat wel, net zoals in Frankrijk. Dus niets bijzonders, ook geen discriminatie en het is al jaren zo. In Frankrijk en in Nederland heb ik altijd al een reisverzekering afgesloten bij de Europese (AXA denk ik), die geen korting verleend voor het niet zelf te behoeven te betalen van spoedeisende hulp in het buitenland. Is duurder, dat wel, maar je moet zo’n verzekering verstandig uitkleden. Het gaat erom dat de NL zorgverzekeraars gewoon coulanter zijn naar hun eigen klanten en dat het in NL eenvoudiger is om tot een werkbare sfspraak te komen.
    Wat in Frankrijk ontbreekt is, dat de CPAM niet bereid is om een declaratieregelimng te treffen met andere Europese verzekeraars; waarschijnlijk, omdat de correspondentie niet in het Frans kan plaatsvinden. Ook in Nederland wordt het Nederlandse kosten niveau aangehouden bij vergoeding, alleen vaak bij een iets hogere polis wordt vergoed volgens het gebruikelijke tarief ter plaatse.

    In reactie op: Bouwen en verbouwen in Frankrijk. Documentaire #199148
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @tommie1952

    Je kunt grote files tot 2Gb gratis versturen via Wetransfer
    Je hebt daar voor nodig:
    De file(s)
    Je eigen e-mail adres
    De ander z’n e-mail adres
    Je kunt aan meerdere e-mail tegelijk versturen.
    Na het vesturen van de file ontvangt de ander een e-mail, waarna deze kan gaan downloaden.
    Als de download compleet is ontvangt de verzender een bevestigings e-mail

    janv

     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedemiddag, de Franse verzekerden zijn alleen maar verzekerd in landen buiten Europa ter hoogte van de uitkeringen in Frankrijk. Er is geen verdrag tussen bijvoorbeeld Frankrijk en de USA. De kosten in de States kunnen hoog oplopen, je kunt helaas niet veel vergoeding verwachten voor de uitgaven(nog geen 10% in veel gevallen). De reisorganisaties raden dan ook altijd aan een extra verzekering af te sluiten. Alles eerst betalen en zien of er terugbetaald wordt: een urgent bezoek aan de tandarts in Australie (twee jaar geleden) is nog steeds in behandeling!
    Dit heb ik uit de Routard.com (weet nog niet hoe een link te plaatsen)

    In reactie op: Franse overheid voert krachtiger anti-diesel beleid #188758
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als iedereen binnenkort weer een autootje op benzine heeft gekocht, kan de accijns op benzine toch ook weer omhoog.

    In reactie op: Franse overheid voert krachtiger anti-diesel beleid #188756
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Wim,

    Quote:
    Quote uit Wim Bavelaar op 3/03/2013 12:20
    Door het bewust laag houden van de heffingen op dieselolie loopt de Franse overheid jaarlijks veel geld mis…

    Werkelijk weer een geweldig staaltje van politiek taalgebruik. De Cour des Comptes heeft het over een perte de recettes fiscales omdat de dieselaccijns lager is dan die op benzine. Zo ken ik er ook nog een paar. Weet u hoeveel geld de FR overheid misloopt doordat er geen accijns wordt geheven op frituurolie? Of op azijn? Of op hondenvoer?

    Kortom, als we nu accijns gaan heffen op azijn, frituurolie of hondenvoer is dat géén belastingverhoging. Er wordt slechts een misstand gecorrigeerd als gevolg waarvan de overheid tot dusverre geld misliep. Yeah right.

    Je reinste newspeak. War is peace. Freedom is slavery. Ignorance is strength. Taxation is fairness.

    U weet nu in elk geval wat de belofte van de FR regering om de belastingen niet verder te verhogen waard is.

    Salutations, Jos

    In reactie op: voor een andere EU-landbouwpolitiek #188747
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Cees,

    Hear, hear, ik had het niet beter kunnen zeggen, ik ben het helemaal met je eens. Het is ronduit schokkend je te realiseren in wat voor weggooi maatschappij we leven. En niet alleen op het gebied van voedsel. Consumentenelectronica, meubilair, kleding, witgoed, bruingoed: er wordt niets meer gerepareerd, als het kapot is gooien we het weg, erger nog als het uit de mode is gaat het zelfs weg als het niet kapot is. Abject vind ik het.

    Je noemt de crisis. Naar mijn persoonlijke mening is de mondiale crisis die zich nu voordoet niet te vergelijken met voorgaande crises. Dat waren normale adempauzes in de groei-economie. Een traditionele groei-economie lijkt op een organisme, het ademt uit en weer in, contract en expand, progressie en recessie, maar door die zaagtand heen loopt uiteindelijk altijd een opgaande trend. Echter, eindeloze groei op een niet-eindeloze planeet is nu eenmaal niet mogelijk. En als iets niet eeuwig kan doorgaan, dan zal het op een bepaald moment stoppen.

    Volgens mij is de huidige crisis dé manifestatie van dat bepaalde moment. We hebben als mensheid in korte tijd meer dan de helft van de voorhanden fossiele brandstoffen erdoor gejaagd, om over andere grondstoffen nog maar te zwijgen. De toekomst van water- en voedselvoorziening voor de wereldbevolking is precair. De aardbol zélf begint ons duidelijk te maken dat de verspilling niet eindeloos kan doorgaan.

    Kortom, we zitten op het “inflection point” waar de groei-economie noodgedwongen moet overgaan in een instandhoudings-economie. Dát is de onderliggende oorzaak van de mondiale crisis. En dit verandertraject gaat pijn doen. Geen verse aardbeien meer overvliegen vanuit Chili. Geen in Nederland gefokte varkens meer naar Italie slepen om ze na verwerking aldaar terug te slepen als Parmaham. Geen steden meer in woestijnen die uitsluitend kunnen bestaan door airconditioning. Geen kantoorkolossen meer met kuddes forenzende werknemers die daar achter een beeldscherm gaan zitten wat ook bij hun thuis zou kunnen staan. Dingen die weer gerepareerd worden in plaats van vervangen. Geen “just-in-time supply chains” van China naar Boerenkoolstronkradeel. Het laat zich raden dat deze veranderingen talloze bedrijven, landen en verdienmodellen radicaal op hun kop gaan zetten.

    Politici hebben niet of nauwelijks invloed op dit proces. Ze zien het niet of willen het niet zien, het is geen leuke boodschap voor hun kiezers en de banken en multinationals aan wier leiband ze lopen willen er ook niet aan. Dus daarvan hoeven we niets te verwachten behalve praatjes, regeltjes en belastinkjes die op geen enkele wijze zullen voorkomen dat de wal het schip gaat keren. Hard.

    Ik ben niet in staat te voorspellen wélke gevolgen dit proces voor de ons bekende economie gaat hebben. Echter, ik vrees dat we een “rough ride” tegemoet gaan met instortende economieën en valutas waarbij slechts het tastbare van waarde blijft: huis, grond, edelmetaal. In die situatie worden ouderwetse begrippen weer belangrijk: gemeenschap, burenhulp, ruilhandel, kleinschaligheid. Ik bereid me alvast voor.

    Salutations, Jos

    In reactie op: Triple LNB Quad: ervaringen? #186713
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de Loiret zit je binnen het gebied waar deze triple kop voor ontworpen is in combinatie met de Triax TD 64 schotel. Dat is dan ook de aanbevolen schotel waar de kop zonder problemen op past en optimaal moet werken.

     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ Bosbees, Ik lees iets heel anders: Je bent juist niet verzekerd voor ziektekosten buiten Europa. Die informatie haal ik dan niet uit de derde alinea, want die is voor tweeërlei wijze uitlegbaar, maar de de laatste alinea van het artikel, mvg Angela

    In reactie op: Triple LNB Quad: ervaringen? #186714
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako, bedankt.
    Ik zit aan het randje van de Astra2 (Loiret, dép. 45) maar in principe zou het moeten kunnen. Voor echtgenote (vml. lerares Engels) heb ik een aparte 60cm schotel gricht op Astra 2 staan en die ontvangt prima met een FTA ontvangertje van 3 x niks.
    Denk er wel aan om een nieuwe schotel te kopen voor mijn ontvangsten. Wat raad je me aan? Ik heb nu een merkloze van 60cm die het op zich goed doet maar de bevestiging van de Duo-LNB is een beetje “du bricolage”.

    Steven

30 berichten aan het bekijken - 12,841 tot 12,870 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?