Gratis Nederlands IP nummer

Dit onderwerp bevat 32 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187769
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals de meesten weten kan het hebben van een Frans IP nummer lastig zijn wanneer je op internet een Nederlands TV programma wilt zien, zoals ‘uitzending gemist’, indien de content niet in het buitenland mag worden bekeken.

    Om dit te voorkomen heb je een Nederlands IP nummer nodig, maar dat kan niet als je in Frankrijk het internet opgaat. De ’truc’ is om door middel van een virtuele tunnel verbinding te maken met een Nederlandse server waarna je pas in Nederland het internet betreedt. Een dergelijke tunnel kan via een VPN of PPTP verbinding tot stand worden gebracht. Om een VPN tunnel te kunnen maken is wat extra software nodig, voor een PPTP verbinding niet.

    Sinds kort heeft een gratis provider de server in Amsterdam geplaatst en is dus nu voor ons doel bruikbaar.De aanbieder is http://www.vpnbook.com/

    Geen idee hoe lang de service beschikbaar blijft, maar het is gratis en er is zelfs geen registratie nodig.
    Ook SBS gemist werkt met deze oplossing 😉

    #187777
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako,
    Hartelijk dank voor deze nuttige informatie.
    Vriendelijke groet
    Paul

    #187801
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako,
    Welke van deze files moet ik downloaden nadat ik VPN heb geinstalleerd?
    OpenVPN Certificate Port 53 UDP
    OpenVPN Certificate Port 443 TCP
    OpenVPN Certificate Port 25000 UDP
    OpenVPN Certificate Port 80 TCP

    #187776
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het antwoord ligt eigenlijk besloten in de vraag. Je kunt e.e.a naar eigen wens gebruiken en aanpassen. Kies voor het gebruik van UDP of TPC en op welke poort. Port 80 ligt niet zo voor de hand (=http) , maar alles moet werken mits de gekozen poort niet in gebruik is door een andere applicatie. De files moet je kopiëren naar de OpenVPN config directory, normaal is dat c:\program files\OpenVPN\config

    Voor PPTP hoef je zelfs niets te installeren, alleen de Windows wizard ‘nieuwe verbinding’ starten en de juiste gegevens invoeren.

    Ook ideaal voor Smartphone bezitters die geen VOIP kunnen gebruiker omdat de provider dat blokkeert. In tegenstelling tot Nederland waar de wet netneutraliteit eist, mogen Franse providers diensten blokkeren.

    #187775
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Voor PPTP hoef je zelfs niets te installeren, alleen de Windows wizard ‘nieuwe verbinding’ starten en de juiste gegevens invoeren.

    Daar wil ik wel voor kiezen maar kan op de site geen download hiervoor vinden. Misschien kijk ik verkeerd.

    #187796
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt iets wat standaard in elke Windows versie aanwezig is ook niet downloaden.

    Gewoon naar je configuratiescherm gaan en daar kiezen voor ‘netwerkverbindingen’, vervolgens ‘wizard nieuwe verbinding’. Of het equivalent in je gekozen taal.

    #187773
     Anoniem
    Inactief

    Beste Jako, Ik ben een nitwit maar ik heb gedaan zoals jij zei, een pptp netwerkverbinding gemaakt. Nu staan er in mijn netwerkoverzicht twee verbindingen met internet. De nieuwe net aangemaakte pptp maar ook achter de oude verbinding via mijn livebox staat nog verbinding met internet. Moet ik deze laatste soms weg halen? Of kan ik daarna niet meer met andere computers het internet op? Wat ik wel merkte is dat ik met deze computer niet meer de configuratiepagina van de livebox kon benaderen. Terwijl de benadering van gewone internet pagina’s sneller lijkt te gaan.
    Aat

    #187774
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, twee verbindingen is prima, dan heb je nu een NL adres. Kennelijk kun je sneller internetten via Nederland dan ‘gewoon’ via Orange, hetgeen vreemd is. Als je de 2e verbinding verbreekt, valt je pc terug naar de gewone verbinding.

    Ik kan gewoon bij m’n modem/router komen, normaal hou je toegang tot je eigen lokale netwerk. Dat zou ook met de livebox moeten kunnen, tenzij die verbinding ‘buitenom’ gaat via Orange want dat is natuurlijk niet mogelijk.

    #187795
     Anoniem
    Inactief

    Bedankt jako,
    De downloadsnelheid is wel hetzelfde gebleven maar de opening van pagina’s gaat sneller. Het leek vroeger altijd of er een soort wachttijd was van 1 tot 3 seconde en dat is nu verdwenen. En in tegenstelling wat ik net zei: ik kan wel bij mijn modem komen als ik rechtstreeks 192.168.1.1 op de adresbalk invoer en dan kan ik ook gewoon inloggen en alles bekijken enz. Maar als ik, zoals vroeger, livebox in de adresbalk type dan werkt het niet meer. Pas na een halve minuut opent hij de configuratiepagina en inloggen wil dan niet meer lukken. Vreemd hé! Heeft dat te maken met de DHCP server?

    #187800
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, da’s niet vreemd. Als je ‘livebox’ intikt is dat een naam en geen nummer. De naam wordt nu doorgestuurd naar de DNS server die je uit Nederland is toebedeeld (Opendns) en niet naar je Livebox om te worden vertaald naar het IP nummer van jouw livebox. Dat lukt gelukkig niet, anders zou de hele wereld zo jouw livebox kunnen benaderen.

    Kennelijk werkt de Opendns server beter dan jouw livebox (dns forwarding) in combinatie met de DNS servers van Orange, en dat verbaasd me nu weer niet. Ik gebruik tegenwoordig de dns servers van ehh…Neuf telecom. Die geven bij mij de beste performance en NUL fouten. Die van Orange presteren iets minder en , erger, 4 % van de aanvragen wordt fout afgehandeld.(sorry Thomas ;-))

    #187772
     Anoniem
    Inactief

    Hallo Jako,
    Ik heb OpenVPN versie 2.2.2 genomen en TCP post 433 gegokt. Ik werk met Windows7-64bits.
    De zipfile uitgepakt in config geplaatst.
    Toen het programma OPENVPN GUI gestart en rechtsonderaan in het ikoontje met rechter muisknop connect. Username en Password ingetikt die gegeven waren door VPNBOOK. En zowaar kreeg ik een mededeling dat ik een IPadres kreeg 10.9.0.214

    Alles goed en wel, ben ik er nu of moet ik nog meer doen?
    Ik zag met de rechter muisknop ook Change Password, beetje lafbek, ik durfde er nog niet op te klikken.

    Erg goed van je dat je dit aan ons hebt doorgegeven.
    Is er misschien ook een VPN adres in Engeland?

    #187794
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb met dit verhaal van VPN en PPTP nog wel een probleempje ontdekt. Ik kan geen emails meer verzenden. Ik maak gebruik van de SMTP server van Orange voor het verzenden van email en dat lijkt niet meer te werken. Met Gmail en hotmail heb ik geen last.

    #187771
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zou het gebruik van de tunnel voor zaken als mail etc sowieso afraden uit veiligheidsoverwegingen. Je hebt geen enkele controle over wat de VPN aanbieder met die gegevens doet. Beperk het gebruik alleen tot zaken waar je een NL ip adres nodig hebt.

    Je hebt je Orange mail vermoedelijk als interne mail geïnstalleerd en probeert nu extern, vanuit Nederland, in te loggen op het interne deel van het Orange netwerk en dat is uiteraard door Orange geblokkeerd als je dit zonder extra beveiliging probeert.

    Overigens kreeg ik onmiddellijk een waarschuwing van Gmail omdat ‘iemand’ vermoedelijk m’n mail probeerde te hacken. Kennelijk zit daar een flinke beveiliging op en google vond het (terecht) verdacht dat ik binnen luttele minuten van Frankrijk naar Nederland was verhuisd.

    Britse VPN’s zijn er in overvloed, even googlen is voldoende. Gratis Nederlandse vpn’s zijn echter zeldzaam.

    #187783
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helaas heeft men de VPN weer verhuisd, nu naar Roemenië. De truc is dus niet meer bruikbaar om een Nederlands IP nummer te verkrijgen.

    #187784
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Roemenie? Hoe betrouwbaar is deze server. Door de PPTP VPN gooi je wel je hele hebben en houwen, zoals je login en wachtwoorden enzo.
    Ik heb ooit geleerd “there’s no such thing as a free lunch”….

    Grt,
    Robert

    #187770
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat weet je natuurlijk gewoon niet, gebruik dus geen wachtwoorden en doe geen banktransacties etc.

    Het doel van dit soort VPN’s is om mensen anoniem toegang tot internet te verschaffen opdat die aan de terreur van de lokale wetgever kunnen ontsnappen. In China al nodig om bv facebook te kunnen gebruiken, in Iran om je mening te kunnen geven zonder te worden opgepakt en in Frankrijk om aan Hadopi en restricties van je provider te ontsnappen.

    Maar dan nog valt het niet mee omdat lokale wetgeving (ook in NL) vaak eist dat de dienstverlener logfiles bijhoudt en lang bewaart. Dan kan achteraf toch nog worden achterhaalt wat je hebt ‘uitgespookt’ op internet. Dus zoekt men een server locatie waar de lokale wetgever dat niet eist, bijvoorbeeld Roemenië.

    Maar je kunt gemakkelijk andere gratis aanbieders vinden:

    Verenigd Koninkrijk: http://uk.newfreevpn.com/
    Verenigde staten: http://us.newfreevpn.com/
    Canada: http://ca.newfreevpn.com/

    #187785
     Anoniem
    Inactief

    Bijna dezelfde opzet als de voorbeelden van Jako, Uk, US en Canada
    Maar nu ook Nederland:
    http://www.nlfreevpn.com/
    Ik begrijp dat zij hun geld verdienen aan mensen die een upgrade wensen.

    whoow..Ik heb nu ook ineens een veel snellere verbinding

    gelukkig 2013!
    Hans

    #187786
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt, nu is weer een NL ip nummer beschikbaar. Wel jammer dat daar geen OpenVpn verbinding mogelijk is (pptp is gekraakt) , maar voor de meeste toepassingen zal het volstaan.

    #187787
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de installatie aanwijzing voor nlfreevpn lees ik:

    Set Username and Password – Next, we’ll set up the connection settings. In the yellow User Name box, enter your NLFreeVPN.COM username.In the green Password box, enter your NLFreeVPN.COM password. Optionally, click ‘Save Password’ to save your password as part of the connection. That’s it!

    Hoe kom ik aan een username en een password. En als wordt vermeld: “we’ll set up the connection settings.” hoe gaat dit dan in zijn werk?

    Groeten,
    Paul

    #187788
     Anoniem
    Inactief

    Die staan rechts boven op de website.
    in mijn geval was het username: free en password: 1234
    controleer even wat er bij jou staat en type dat in.

    groeten,
    Hans

    ps het passwoord is nu 6980

    #187789
     Anoniem
    Inactief

    @Jako,
    grappig met die eerste VPN die je doorgaf, ze zitten nu niet meer in Roemenie, maar in Beieren, Duitsland

    #187799
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helaas, helaas,
    Ik krig het niet voor elkaar om een verbinding op te zetten.
    Dit heeft veel te maken met mijn gezondheid, die is niet meer wat het is geweest en daardoor is het voor moeilijker om logische zaken op een rij te zetten.
    Kan iemand mij gedetailleerd uitleggen wat ik moet doen.
    Ik heb Vista, franstalig, op de computer.
    Bij voorbaat dank.
    Prettig weekend
    Paul

    #187793
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wellicht helpt deze beschrijving van een Canadese VPN provider voor de instellingen bij Vista:

    http://www.freecanadavpn.com/pptp-clients/windows-vista

    Helaas uitsluitend geënt op een Engelstalige Vista, ondanks het bestaan van een Franstalig deel van Canada.

    #187782
     Anoniem
    Inactief

    1) open http://www.nlfreevpn.com/ midden in de pagina kun je lezen PPTP Username en Password, noteer die even op een blaadje. Iedere keer dat je later wilt inloggen moet je het nieuwe password weer even noteren want dat verandert, username blijft gelijk

    Nu kun je klikken op het labeltje bovenaan in freevpn: VPNClients
    Hier vind je precies wat je moet doen in het engels. Ik denk Windows7 is gelijk aan Vista
    Het gaat een beetje snel en daarom zal ik proberen het stap voor stap op te schrijven.
    Ik ga nu verder met 2 (niet in het Frans, ik heb een Engels talig Operating System))

    2) ga op je scherm helemaal linksonder naar Start en kies Control Panel
    3) Nu klik je op “Netwerk en Internet”
    4) Dan klik je op “Netwerk en Sharing”
    5) Ongeveer halverwege kies je nu “Setup a new Connection or Network”
    6) Er komt nu een pop-up schermpje en daar kies je “Connect to a Workplace” en klik next
    7) nu wordt het moeilijk voor mij want ik heb die verbinding al en jij niet. Nu zou ik als ik jou was verder lezen in de gebruiksaanwijzing van freeVPN, het derde puntje daar ben je nu
    Houd moed want dat laatste is eenvoudig.

    Als je username en password (had je opgeschreven) hebt ingevuld en ok klikt dan wordt de verbinding gemaakt.
    Nu kun je de verbinding zien helemaal rechtsonder op je scherm in het kleine ikoontje: beeldschermpje met een harkje.

    Hier kun je nu in het vervolg alles doen:
    1- De verbinding verbreken
    2- De verbinding maken
    Je hoeft dus niet meer die hele rits acties te ondernemen
    Het enige wat je moet doen is nadat je je computer hebt opgestart is even kijken op de website wat je password is, dat is iedere keer ander had ik al gezegd.

    Er is een website waar je kan zien wat je nieuwe internetadres is geworden:
    http://whatismyipaddress.com/

    succes
    Hans

    #187780
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik het goed begrijp Hans is het dus een ’tweede’ verbinding (die VPN) naast je ‘normale’ via je provider. Die blijft dus gewoon in de lucht. De VPN loopt als het ware mee op de schouders van de eerste (vandaar de V wellicht, Virtual). Correct?

    Dank voor al je uitleg.

    #187781
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Hans en Jako,

    Hartelijk dank voor de moeite van het beantwoorden.
    Het is me nu gelukt om een inlogverbinding op te zetten. Maar ik krijg géén verbinding, als het systeem probeert verbinding te maken dan krijg een scherm met de foutmelding dat de gebruikersnaam en/of het wachtwoord niet correct zijn.
    Als gebruikersnaam geef ik in “free” en het wachtwoord “1987” en toch krijg ik geen verbinding. Wat kan ik fout hebben gedaan? Ik heb de verbinding gewist en opnieuw opgezet volgens de instructie an het begin tot het eind en nog gaat het niet goed.

    Wat ik bij de instellingen niet kan vinden is: PPTP Encryption: Enabled ( or Auto )

    #187778
     Anoniem
    Inactief

    Paul, let op het password kan iedere keer wijzigen. Elke keer als ik een VPN verbinding maak dan kijk ik vooraf even wat het password is. Die verbinding hoef je overigens niet opnieuw te maken zoals je beschrijft, maar rechtsonder op het ikoontje te klikken, de VPN verbinding te kiezen en te klikken op connect.
    Ik heb dit gedaan terwijl ik dit opschrijf en jouw password 1987 gebruikt, het werkt.
    Ik begin jouw firewall te verdenken. Zoek daar eens en kijk of VPN doorgelaten wordt.

    @Jaap
    VPN is een secure verbinding naar een andere provider. Je moet maar even Googelen voor een beschrijving bij Wikipedia

    #187779
     Anoniem
    Inactief

    @Paul, wat die PPTP Encription betreft, daar heb ik niets mee gedaan.
    Ik weet hier weinig van, misschien Jako?

    #187790
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na een computercrash heb ik nu Windows 8 en daar blijkt het weer allemaal anders te gaan, maar het werkt wel. Ik kreeg ook geen optie om iets met de encryptie te doen. Maar ik kan de eigenschappen opvragen van de VPN (rechter muisklik) en vervolgens tabblad ‘beveiliging’. Standaard=’aan’

    Een VPN is een virtuele tunnel naar een ander netwerk. Meestal gebruikt om je thuiscomputer te kunnen opnemen in het netwerk ‘op de zaak’. In dit geval wordt je computer echter deel van een extern netwerk, je krijgt een 2e lokaal IP nummer en voor internettoegang het externe IP nummer van dat netwerk in Nederland. De naam ’tunnel’ wordt gebruikt omdat niemand van buiten de tunnel naar binnen kan kijken. Ook de provider kan zo niet zien wat voor soort data er door de tunnel gaat en kan daarom geen pakketten beïnvloeden. Dus geen voip blokkeren of bv eigen IPTV voorrang geven boven andere gegevens.

    #187791
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Kunnen we deze ‘discussie’ niet beter via de persoonlijke mail afhandelen? Dit alles is reuze boeiend, maar heeft weinig meer met F/NL te maken.

    Wim

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?