Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderFoutje van Wim?
Had moeten zijn KLUSSEN.edit 13:13:
Intussen ook boven gecorrigeerdAdmin
SleutelbeheerderBonjour,
Dit zwalkende fiscale beleid, gecombineerd met wat wazige beloften voor de toekomst, zal ongetwijfeld de potentiële huizenkoper dermate geruststellen dat hij onbezorgd een financiële verplichting voor een jaartje of 30 aangaat. Ik ben ervan overtuigd dat de immer betrouwbare FR overheid de problemen in de immobilier markt hiermee in één klap oplost.
Voor wie dit gelooft heb ik nog een leuk penthouse met zeezicht in de Achterhoek te koop.
Salutations, Jos
Admin
Sleutelbeheerder…ondertussen zitten we hier te puffen!!
Admin
SleutelbeheerderDank voor jullie reactie.
Ik wil zeker niet alleen op prijs selecteren, maar ik vind 300 euro ook overdreven. Die Hitachi’s lijken me wel interessant, zal ik eens verder naar kijken.
Het goedkoopste alternatief is gewoon een hamer 😉Ik zie nu wel dat een “nailer” aanzienlijk goedkoper is in de US. Dat zal dan wel zijn omdat daar gewoon meer houten huizen worden gebouwd dan in de EU.
Overigens heb ik geen slechte ervaringen met de budget nietpistolen die ik heb liggen.
Er komt wel eens geen nietje uit, maar dat vind ik niet zo’n ramp.
Maar het is inderdaad wel een goed idee om te kijken naar hoe lastig het is om een “mislukte spijker” te verwijderen.Ik zoek verder, dank voor jullie tips.
Timo
Admin
SleutelbeheerderBonjour Cees,
Houd je regenjas en lieslaarzen maar bij de hand. Er lijkt niet veel kans op verbetering. Volgens de deskundigen is op basis van historische gegevens de kans ongeveer 80% dat het weer niet vóór september opknapt.
Vandaag de kachel maar weer aan, dus 🙁
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderBonjour Timo,
Helemaal eens met Ratatouille en Cees, met nog enige aanvullingen:
Ik heb zelf ook lang gezocht maar uiteindelijk enige jaren geleden deze gevonden via eBay bij een bedrijf in Duitsland voor 246 euro inclusief verzendkosten. Dit is een professioneel apparaat voor D-kop spijkers van 32 tot en met 65 mm. Ik heb het voornamelijk gekocht om panlatten te spijkeren (gaat perfect) maar deze maat is zo all-round dat ik het regelmatig pak voor allerlei andere klussen.
Die beoordelingen op Amazon.com zijn trouwens reuze handig om van tevoren je keuze te helpen bepalen, het kan hoogstens wat moeite kosten om uit te zoeken welk EU apparaat overeenkomt met de USA versie.
Voor wat betreft het verschil tussen goedkope en dure nailers, roest is inderdaad een probleem zoals Rata opmerkt, maar ook dure nailers willen graag een olienevel in de perslucht. Persoonlijk heb ik meer verschillen gemerkt qua spijkermechanisme, de procedure als er eens één klem komt te zitten, en het gedrag in hard hout.
Bij low-end nailers is het mechanisme gebouwd met minder fijne toleranties, heeft minder overcapaciteit, slijt potentieel sneller, en is lastiger te openen als er eens iets mis gaat. Dus is de kans groot dat je vaker vastlopende spijkers hebt, en dat je gereedschap zoals schroevendraaier of imbussleutel nodig hebt om de blokkade te verwijderen. Lekker als je boven op het dak zit.
Duurdere high-end nailers geven minder kans op vastlopende spijkers, en als dat toch gebeurt kun je het mechanisme zonder gereedschap openen om de boosdoener te verwijderen.
Low-end nailers krijgen ook eerder problemen als je in erg hard hout werkt, zoals oud eiken. Soms gaan de spijkers niet diep genoeg. Ze zijn te dun om met de hamer verder te slaan, dus moet je ze óf krom slaan, óf er weer uit trekken en opnieuw proberen. Een nachtmerrie als je met zichtwerk bezig bent.Kortom, afhankelijk van het werk wat je ermee wilt doen, zou ik bij de aanschaf niet uitsluitend de prijs doorslaggevend laten zijn. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. Succes in elk geval!
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderHoe meer je verdiept raakt in de wereld die spijker tacker heet hoe lastiger het is! 400 euro zeg je? Je kan nog veel duurder. Maar goed je hebt je al beperkt tot pneumatisch, (geen gas, elek etc)
Een tacker verbruikt niet veel lucht per slag wel veel druk. Er is voor elke maat nagel wel weer een andere tacker nodig (met marge), voor het zware werk heb je T-spijkers, maar voor panlatten moet je iets veel kleiners gebruiken. Paslode senco haubold spero union nikema zijn de merken die goed zijn.Goedkope tackers zien er aan de buitenkant prima uit maar roesten van binnen door de condens, het binnenwerk, daar is het verschil. Je moet gefilterde olienevel lucht gebruiken, of zeer regelmatig drupje olie in de inlaat spuiten. Combitackers voor nagel en niet zijn nergens echt goed in.
Admin
SleutelbeheerderGezien ’t journaal, verschrikkelijk. Zelfs de grot van Bernadette loopt vol.
Maar Cees, wat raad je m’n herderinnetje aan : ze gaat ‘in principe’ zaterdag voor ’n weekje naar St. Palais (sur Mer). Moet ze haar vakantieplezier niet beter elders vinden ?
Peter.
Admin
SleutelbeheerderHay Timo,
Ik heb een goedkope bij brico-depot gekocht.
doet het uitstekend en was goedkoop, onder de 100.- hoeveel weet ik niet meer.Albert
Admin
SleutelbeheerderJa Cees,
je zou er haast depri van worden.
Enfin we wachten afAlbert
Admin
SleutelbeheerderYep Jaap, ik ken het magazine niet.
Kijk morgen wel even de locale mopperkont van de kiosk.
Ben toch wel nieuwsgierig.Albert
Admin
SleutelbeheerderIn de laatste Pays de Limousin, nr 65, een leuk artikel over de adder in de Limousin.
Daar zitten jullie toch, Albert?Admin
SleutelbeheerderWaarom zou je beslist geen niet-giftige slangen rondom je huis of CdH mogen hebben?
Niets zo spannend en mooi als het zien van een slang of een edelhert. Heb je nog wat te vertellen na de vakantie.Maar ronde pupil=ringslang (geheel ongevaarlijk)en verticale pupil=adder.
Welke adder? Er zijn 38 soorten, niet allemaal in Frankrijk… Meestal de Vipera berus.Admin
SleutelbeheerderQuote:Verder stel ik ook op dit forum vaak vast dat, waar de Vlamingen zich over het algemeen goed integreren in Frankrijk, dat slechts voor een zeer klein gedeelte van de Nederlanders geldt.Gautier, waar is deze observatie op gebaseerd?
Steven
Admin
SleutelbeheerderLijkt zeker een adder. Overigens alleen echt gevaarlijk als ze in het halsgebied bijten. Kippen nemen. Die hebben de pest aan adders, pikken ze dood. Door hoornige poten en dik verenpak krijgen de adders geen vat op kippen.
Steven
Admin
SleutelbeheerderOkay heren, ik dacht dat is een leuke bypass.
Ik trek me terug voor de broodnodige nachtrust.Ciao Albert
Admin
SleutelbeheerderMaar hij was inderdaad een Belg (van geboorte dus) en toen hij wereldberoemd werd in heel Frankrijk en een beetje daarbuiten, is hij Fransman geworden.
Brel is wel Belg gebleven. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Zoals een heleboel niets te maken heeft met de oorsprong van deze draad.
Zie mijn voorgaande bijdrage.
Oei, oei, oei………………………………………………….
Admin
SleutelbeheerderOeps, excuus z’n ouders zijn belgisch.
Albert
Admin
SleutelbeheerderO ja, dat vergat ik te melden Johnny is een Belg dus kan nooit een belasting vluchteling zijn.
Of gooi ik nu olie op het vuurtje. Meerdere uitstekende Franse zangers zijn van Belgische komaf.Hola Albert
Admin
SleutelbeheerderBosbess,
Verhip ziet er exact hetzelfde uit! Ga morgen aan de slag wat te doen.
En we stampen aan die kant van het huis.Bedankt Albert
Admin
SleutelbeheerderOei,oei oei, wat een woorden weer allemaal van de “vaste” reageerders. En anderen, die van de weeromstuit zich laten verleiden mee te doen met dat geroeptoeter.
…..”moeten”,….. Limburgers die op Belgen lijken,…… Fransen die net iets anders zijn dan anderen, ….een Vlaming die zich afzet tegen DE Nederlanders, …..enzovoort …..enzovoort.
Hoe krijgen jullie het allemaal bij elkaar mensen.
Zoveel zinnen zoveel vreugd…….
Waarom toch telkens weer die polemieken rond een onderwerp, terwijl het alleen maar gaat over wat iemand leuk vindt en een ander niet.
Hou nou toch op met die kinnesinne.
Lachwekkend, dat is het inmiddels……………..
(grapje……jullie lijken wel Fransen…..NIET REAGEREN, LENA)
Admin
SleutelbeheerderIk had uit eerdere posts al begrepen dat oldie een Vlaming is, en dat ben ik ook. Ik had dus ook geen moeite om z’n post te begrijpen, maar de Nederlandse ‘direktheid’ wilde hem te snel af zijn. Die ‘direktheid’ wordt in Vlaanderen trouwens vaak begrepen als agressief, en al zeker in Frankrijk.
Verder stel ik ook op dit forum vaak vast dat, waar de Vlamingen zich over het algemeen goed integreren in Frankrijk, dat slechts voor een zeer klein gedeelte van de Nederlanders geldt. Er wonen is één ding, je integreren en de volksaard begrijpen is nog iets anders. Met Johnny kunnen meebrullen is dus verplichte kost voor wie iets van de Fransen wil begrijpen.Admin
SleutelbeheerderWel grappig Wim, dat ik op een “grote bazen veelverdieners” item kom als ik op de KLUSSEN link klik.
Overigens juich ik het terug zijn van de echte rubriek KLUSSEN uiteraard van harte toe.Admin
SleutelbeheerderTja, wat is levensgevaarlijk? Denk het niet, hooguit giftig (als het een adder is en dat kan). Maar heel vaak zijn het ringslangen, geheel ongevaarlijk.
ALS je gebeten wordt, wel even snel langs de dokter of de eerste hulp.
Overigens zijn slangen banger voor de mens hoor. Daarom zijn ze ook zo snel weg.
En ja, ze lusten wel eens een beestje….maar een kip? En kippen zelf zijn denk ik niet zo happig op een slang.
Hm….wellicht zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum?Admin
SleutelbeheerderIk kan me wel vinden in wat Oldie hier zegt. Ik meen zelfs dat het onderwerp al vaker langs is geweest.
Ik hoop wel dat Oldie blijft. We hebben er al te veel zien gaan door zeer vergelijkbare uitbarstingen.
“Waar heb dat nou voor nodig”.Admin
SleutelbeheerderGisterenavond gedineerd met 8 franse vrienden, die vanaf 11.30 tot 12.30 niet anders hebben gedaan dan samen korte stukjes zingen uit het repertoire van Johnny. Het is dus zuiver een franse zaak.
Ik kende geen van de de “songs” maar vond het wel leuk.
Dus een volkszanger a la Andre Hazes denk ik dan maar. Ieder z’n meug en verder niks mis mee.Hiha Albert
Admin
SleutelbeheerderMisschien heeft O.B.B. er ook één over lange tenen? Lijkt me voor diverse reacties hier (men twist weer eens over smaak en is vervolgens verbolgen dat er getwist wordt) de meest juiste duiding.
Admin
SleutelbeheerderCees, Keessie, je haalt wat dingen door elkaar maar ik denk dat ik je motieven snap.
Ik ben bang dat je Wims connecties overschat.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderDirk, wat hier reilt en zeilt weet ik wel zo’n beetje na dertien jaar. “Gastland” ? Sorry, maar ik woon en werk hier.
Uw promo voor die schreeuwerd intrigeerde me, zeker gezien uw “geen commentaar”, dus ik vroeg hiernaar. Maar dat kwam niet.En nu bent u gepikeerd ? Tjongejonge.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderBeste Jan,
Allereerst mijn dank voor je bijdragen aan dit forum.
Ze zijn altijd heel precies en ter zake deskundig.
Mijn grote probleem is steeds de Belastingdienst in Heerlen.
Zolang je nog enig bezit hebt in NL krijg je blauwe enveloppen met zinnen die beginnen met U MOET, terwijl je hier op de belastingkantoren mooie affiches ziet waarop staat “Nous nous engageons etc”.
Je krijgt binnen zoveel dagen antwoord op je email. HALLO !
In NL moet je liefst per computer aangifte doen, maar je kunt niet mailen. Stel je voor, dan moeten we in contact treden met klanten.
Als je één vinkje verkeerd aantikt, dan valt er meteen een zware naheffing in de bus.
Rustig bellen, geduld is my middle name, en dan zeggen ze “OK geen probleem, we sturen u nieuwe bezwaarschrift en aangifte formulieren, u hoeft voorlopig niet te betalen en dan maken we het zo in orde.
De formulieren zijn niet te downloaden en moeten dus worden opgestuurd naar LDF.
Ik heb direct na ontvangst gereageerd, maar u raadt het al, ik had heel snel weer een blauwe enveloppe met een aanmaning vergezeld van een boete. Weer gebeld, gelukkig hoef je nooit langer dan een half uur te wachten en dan vertelt een vriendelijke mevrouw dat ik nu alleen maar een briefje hoef te sturen om uitstel aan te vragen voor een aanslag inkomstenbelasting met naheffing. Dus nu is ineens geen bezwaarschrift meer nodig.
Iedereen is het ermee eens dat ik niet hoef te betalen, ik hoef dat dus alleen maar bevestigd te krijgen.
Wordt vervolgd/Peter -
AuteurBerichten