wat wordt het deze zomer?

Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #194112
     Anoniem
    Inactief

    In de nacht van zondag op maandag werden we opgeschrikt door verschrikkelijke onweersbuien, zo erg had ik ze nog nooit meegemaakt.
    Eens op zee heb ik het genoegen mogen hebben het spel van de elektrische ladingen te aanschouwen, hier werd het me toch een beetje te gek.
    Waar je anders de tijd niet hebt om een foto te maken, nu kon je gwoon op je gemakje staan te fotograferen want de slierten vuur hielden niet op.
    Hagelstenen zo groot als tennisballen vernielden veranda’s en autoruiten, verstopten de riolen en de huizen liepen vol water.
    In een klein kwartier viel er 5 cm water, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
    Op een paar dakreparaties (lekkages) na was het hier best te doen, alles uitzetten en gewoon opblijven en afwachten.
    Wat een weer, en nu regent het al weer twee dagen, de temperatuur bereikt de enorme 14 graden amper terwijl in Nederland de stranden vol liggen.
    Het blijft de komende week nog zo tot zeker dinsdag de 25, dan is er weer een grand marée (105).
    Het is dus zwaar K.
    Tomaten kan ik wel weggooien, de aardbeien ook, de kersen verwelken aan de boom, de hele natuur is een zooitje.
    Het enige wat groeit is onkruid, zelfs in het zwembad!

    #194113
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Cees,
    je zou er haast depri van worden.
    Enfin we wachten af

    Albert

    #194114
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gezien ’t journaal, verschrikkelijk. Zelfs de grot van Bernadette loopt vol.

    Maar Cees, wat raad je m’n herderinnetje aan : ze gaat ‘in principe’ zaterdag voor ’n weekje naar St. Palais (sur Mer). Moet ze haar vakantieplezier niet beter elders vinden ?

    Peter.

    #194115
     Anoniem
    Inactief

    Ik kan niets beloven Peter, maar zoals het er nu uitziet blijft het iig tot volgende week dinsdag hetzelfde, de temperatuur zal niet boven de twintig uitkomen en regenachtig weer.
    Dan heb je de Marée en daarna lijkt het iets beter te worden.
    Normaal kan een weerman slechts drie dagen nauwkeurig kijken, meer niet, dus er is geen garantie voor jouw herderinnetje.
    Het is wel bekend dat het weer hier omslaat (lees gaat en komt) met de grand marées.

    #194116
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Cees,

    Houd je regenjas en lieslaarzen maar bij de hand. Er lijkt niet veel kans op verbetering. Volgens de deskundigen is op basis van historische gegevens de kans ongeveer 80% dat het weer niet vóór september opknapt.

    Vandaag de kachel maar weer aan, dus 🙁

    Salutations, Jos

    #194117
     Noë
    Sleutelbeheerder

    …ondertussen zitten we hier te puffen!!
    179788_4305085763800_1725063658_n.jpg

    #194118
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jos,

    Ik ga voor de resterende 20%. Ik ben een onverbeterlijke optimist als het om het weer gaat.

    Steven

    #194119
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ze gaat toch, want ze moet de week daarop in Toulouse zijn dus dan is ze in de goede richting.
    Zuidwaarts is zuidwaarts, zelfs als je WZW gaat. Franse logica ?

    Ik gun haar lekker weer, pootje baaien bij ’n grande marée.

    Peter.

    #194120
     Anoniem
    Inactief

    Er zijn genoeg toeristen die wel genieten, als de zon schijnt is het lekker.
    Gisteren op het eiland gewerkt, ’s ochtends koud en somber, en opeens om een uur of drie brak de zon door en dan schiet de temperatuur omhoog.

    #194121
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nog een observatie over het extreme weer:
    De vloeren op onze begane grond (zonder kruipruimte, gewoon op de grond, en betegeld) zijn sinds een paar dagen zeiknat. Natuurlijk te verklaren, dit condensatieverschijnsel:
    De vloer, en ook de dikke stenen muren, zijn nog niet opgewarmd, hebben bijna nog de winterkou, en dan komt warme vochtrijke lucht binnen. Bij afkoeling moet die een zekere portie van zijn vocht laten vallen, en dat komt op de koude vloer terecht.
    Nog nooit in deze vorm meegemaakt. Ja, bij binnenkomst in april is het soms een beetje vochtig, als het huis nog winterkoud is en het buiten warm wordt – maar in juni, kort voor St.Jean?

    Ja, dat is het geworden, deze zomer.
    Wat wordt het verder?

    #194122
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Genieten jullie allemaal ook zo van het mens-erger-je-niet?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?