Giftige slang gezien.

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188686
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vanmorgen aan de zuidkant van het huis een slang gespot van een halve meter.
    Driehoekige kop en ruitvormige decoratie op de rug de kleur is ergens rond het grijzige. Maar was erg snel in een muur verdwenen.
    Wat te doen, is die levensgevaarlijk? Of een klein beetje gevaarlijk. Of juist helemaal niet en is die beschermd, kon geen foto maken en heb al een paar keer gegluurd of die misschien terug was.
    Moet ik die vangen, laten vangen. Lusten kippen die?

    Graag uw meningen.

    Albert

    #188687
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja, wat is levensgevaarlijk? Denk het niet, hooguit giftig (als het een adder is en dat kan). Maar heel vaak zijn het ringslangen, geheel ongevaarlijk.
    ALS je gebeten wordt, wel even snel langs de dokter of de eerste hulp.
    Overigens zijn slangen banger voor de mens hoor. Daarom zijn ze ook zo snel weg.
    En ja, ze lusten wel eens een beestje….maar een kip? En kippen zelf zijn denk ik niet zo happig op een slang.
    Hm….wellicht zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum?

    #188688
     bosbess
    Deelnemer

    Ha Albert, ik heb wel enige ervaring met slangen (heb op het platteland van Kenia gewoond en gewerkt), maar eigenlijk is geen enkele slang gevaarlijk. Het is waar wat Jaap zegt: ze zijn veel te bang en te schuw en zullen, als ze kunnen, altijd het hazenpad kiezen. Maar… als je ze plotseling betrapt en ze kunnen geen kant meer op, dan wordt het link. Daarom moesten we, als we in Kenia door hoog gras liepen altijd flink stampen. Afrikanen vingen grote slangen door een gevorkte tak achter hun kop te zetten. Maar daar zijn die kleine slangen veel te vlug voor.

    Afgaand op je beschrijving zou het wel eens om de zandadder kunnen gaan. Die zijn zéér giftig! Bovendien heb je een chambre d’hôte, dus ook niet-giftige slangen kun je beslist niet in en om je huis gebruiken. Ik zou er dan ook zeker een deskundige bijhalen om je van het dier te verlossen.

    #188689
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess,
    Verhip ziet er exact hetzelfde uit! Ga morgen aan de slag wat te doen.
    En we stampen aan die kant van het huis.

    Bedankt Albert

    #188690
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Lijkt zeker een adder. Overigens alleen echt gevaarlijk als ze in het halsgebied bijten. Kippen nemen. Die hebben de pest aan adders, pikken ze dood. Door hoornige poten en dik verenpak krijgen de adders geen vat op kippen.

    Steven

    #188691
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarom zou je beslist geen niet-giftige slangen rondom je huis of CdH mogen hebben?
    Niets zo spannend en mooi als het zien van een slang of een edelhert. Heb je nog wat te vertellen na de vakantie.

    Maar ronde pupil=ringslang (geheel ongevaarlijk)en verticale pupil=adder.
    Welke adder? Er zijn 38 soorten, niet allemaal in Frankrijk… Meestal de Vipera berus.

    #188692
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de laatste Pays de Limousin, nr 65, een leuk artikel over de adder in de Limousin.
    Daar zitten jullie toch, Albert?

    #188693
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Yep Jaap, ik ken het magazine niet.
    Kijk morgen wel even de locale mopperkont van de kiosk.
    Ben toch wel nieuwsgierig.

    Albert

    #188694
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaap bedankt voor de tip!
    Had het wel eens gezien maar nog nooit gekocht.
    De mopperkont zei dat immigranten nooit korting krijgen op dergelijke bladen.

    Groet Albert

    #188695
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook een addersoort, die mopperkont?

    #188696
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja ja een van het velijne soort, maar verder een aardige vent een soort amsterdammer en dat vind ik prettig.

    #188697
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zeker weten dat het geen Couleuvre d’Echelle is?
    Veel meer voorkomend dan de Viper.
    Geen giftanden, niet aggressief, maar iedere beet van een beest (of een mens) kan je beter cureren.
    Veel slangen gezien in Dep. 07 maar zelden giftige.
    Groet, Peter

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?