Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,081 tot 10,110 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Kiek`n wat `t wordt #194434
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hier een goorse meerpoet (‘k bin der a 50 joar vot) die ook niet gaat (350km).
    Bij Twentse producten denk ik meer aan balk’nbrie, krent’nwegge, Choba en Grolsch.
    Helaas, misschien volgend jaar.
    wimb

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194428
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heineken is beursgenoteerd. Je kunt dus meer geld verdienen aan speculatie met het aandeel dan met het product zelf. Vrijwel elke berichtgeving door ‘onafhankelijke’ pers rond beursfondsen wordt slechts gepubliceerd met het doel een bepaalde beweging van dat fonds te bereiken.

De meeste Fransen denken overigens dat Heineken een Frans merk is, prima marketing.

In reactie op: Update Linken soep #189909
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dit begint te lijken op mijn oorspronkelijke plan.
    Ik heb voor de naam Linken Soep gekozen met het idee van de Steensoep in gedachte.

De reiziger belandt na een barre tocht in een dorp.
    Daar vraagt hij om eten.
    Niemand heeft iets te eten voor hem.
    Dan maak ik het zelf wel, geef mij maar een ketel met heet water.
    Terwijl het water aan de kook komt neemt de reiziger een steen uit zijn ransel en poetst die zorgvuldig op.
    Dan doet hij de steen in het kokende water, ongelovig kijken de dorpelingen toe.
    “Zo dat wordt soep”, zegt hij. “Maar om de soep nog lekkerder te maken, heeft iemand misschien wat kruiden?”
    De kruiden komen.
    “Heeft iemand misschien een uitje over?”,
    De uien komen.
    “Heeft iemand nog een worteltje op voorraad?”,
    De worteltjes komen.
    “Heeft iemand misschien net een koe geslacht, voor een paar botten?”
    De botten komen
    “Heeft iemand misschien nog een oude tante?”,
    De oude tante komt niet.
    “heeft iemand misschien………….enz enz.
    Zo wordt het een heerlijke soep waar het hele dorp van genoot (behalve de oude tante).

Ieder plaatst een link die leuk/raar/interessant/wetenswaardig is om dan tot een smakelijk geheel te komen .

janv

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194426
     Admin
    Sleutelbeheerder

En met de marketing van Nan Los is het ook helemaal verkeerd gegaan… Proost!

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194427
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vraag eens naar de cijfers die Heineken besteed aan reclame, in F en in NL. Ik voorspel u ’n positieve correlatie tussen die bestedingen en de verkregen mediaäandacht.
    Zegt meer iets over ’t beheersen van ’t journalistieke vak in beide landen, overigens.

Anekdote : in F kon je Heineken-asbakken aantreffen, in mening bar en op menig terras. In NL zul je nergens, maar dan ook nergens asbakken van dit biermerk zien.
    De reden hiervoor was dat dhr. Freddy niet wilde dat bier drinken werd geassocieerd met roken (terwijl hijzelf ’n stevig roker was).

Zoals Steven al opmerkte : ’t is allemaal marketing, èn de gevolgen daarvan.

Peter.

In reactie op: Kiek`n wat `t wordt #194433
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als halve Tukker spreekt dit mij zeer aan. Helaas, 500 km rijden is mij te ver. Maar mooi initiatief!

Steven

In reactie op: marktplaats werkt niet #194373
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een grens is wellicht overschreden. Sommige zaken moeten wel een keer gezegd kunnen worden. De manier waarop is dan essentieel voor de accepteerbaarheid. Inderdaad jammer dat één en ander aldus is verlopen.

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194429
     Admin
    Sleutelbeheerder

Net gezien op RTL4: het citroenbier gaat ze redden!

How low can you go……

Steven

In reactie op: marktplaats werkt niet #194372
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beschamend, deze discussie. Het forum onwaardig.

Steven

In reactie op: Update Linken soep #189910
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goed idee. Dank aan Silex voor zijn gespeur.

Steven

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194430
     Admin
    Sleutelbeheerder

Overschat middelmatig bier met slimme marketing. Waarschijnlijk betere marketing in F of in NL hebben ze het beter door.

Steven

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194425
     Admin
    Sleutelbeheerder

Misschien oefent de Franse krant alvast de teneur voor berichtgeving over de Franse economie?

Wilm

In reactie op: Is het bierglas half vol of half leeg? #194431
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tjsa, de Franse kop is ‘ beter dan verwacht’. Verwacht door wie?, want de resultaten zijn slechter dan door de directie van Heineken directie zelf werden verwacht hetgeen dan ook leidt tot extra bezuinigingen.

De conclusie kan dus zijn dat Franse analisten slechts het eigen falen pogen te verhullen.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194382
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik sluit ook af met Voltaire (1694-1778):
    “Eigenliefde is een ballon gevuld met lucht, waaruit stormen te voorschijn komen als je erin prikt.”

In reactie op: Update Linken soep #189915
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Jan
    Wellicht kunnen wij in overleg met Wim van al jouw links en andere links een aparte pagina vullen in de website zelf. Hierbij denk ik aan een opzet zoals die op internet bestaat onder “startpagina”.

Mocht dit een haalbare kaart zijn, dan wil ik wel de technische invulling hiervoor op mij nemen. Dit wil zeggen, dat ik hiervoor wel een pagina opzet wil maken.

Met vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: Verzekering,dommage-grêle en vergoeding #196448
     Admin
    Sleutelbeheerder

Korte update
    Er is gelukkig iemand gekomen om een devis te maken. Nu hoorden we van een van de onze buurmannen, dat hij inderdaad betaalt is door de verzekeringsmaatschappij à 10€ per uur! Hij had 20 uur gewerkt en het materiaal zo’n 250 dakpannen zijn al aan hem uitbetaald.

De couvreur die het devis maakt gaf aan dat het bij ons ook alleen om het vervangen van dakpannen gaat, zo’n 40% van alle dakpannen zijn stuk. Plus wat klein werk: 4 regenpijpen en een dakgoot vernieuwen en een nieuwe kachelpijp op het dak plaatsen.
    Het is nu afwachten met welk bedrag hij hiervoor komt en hoe de verzekeringsmij hierop gaat reageren.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194380
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees is ongetwijfeld een goed gastheer, die je verwent op zijn CdH en die goed verhalen kan vertellen. Ga er vooral heen. Heb ik al eerder geschreven, de locatie echter, is niet inspirerend. En toen ik daar achter kwam viel me die discrepantie op, de verhalen en de realiteit.
    Daar kan geen marketing tegenop. Ik wens je alle goeds.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194371
     Admin
    Sleutelbeheerder

Leuke discussie, ik wordt er helemaal vrolijk van!
    Het valt mij wel vaker op (ongetwijfeld toeval) dat Nederlanders in den vreemde er niet gelukkiger op worden.

Is er ook een mogelijkheid om bepaalde discussies uit te sluiten van het overzicht ” toon nieuwe berichten…”?

In reactie op: marktplaats werkt niet #194370
     Admin
    Sleutelbeheerder

Doe niet zo dramatisch Klets-Cees, je krijgt gewoon een reactie zoals je ze zelf vaak en veel schrijft. Ik heb geschreven dat je niet woont in La Rochelle maar een heel eind ervan af (20km geen 30), zo ook van het strand (route de la plage 23km). Op een industrie terrein (ZI),je schutting staat 2 meter van de snelweg E3 maar je doet altijd alsof je in La Rochele woont en daar je CdH hebt, waar iedereen je kent, en dat je een automatische inrijpoort moet hebben en dat je … etc. Als je vaak overdrijft en jokt, krijg je ook een realiteits- beeld terug.
    http://goo.gl/maps/96SXE

Ik denk dat je gewoon veel reactie oproept met je continue marketingverhaal hier. Daar is niet iedereen van gediend. Dat ligt niet aan mij.

In reactie op: Tractor & rijbewijs? #202222
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou nou @Bosbess, boud hoor, 9 van de 10. Misschien ken ik er wel 3 van die 10 die NIET als Jos denken………
    Op deze manier wordt deze discussie dus toch nog precies zo als Timo ervaart.

In reactie op: Veel werk aan zwembad? #199603
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dit zei “Peter van de grond” niet helemaal.

Peter, voor u.

In reactie op: Veel werk aan zwembad? #199585
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk Jako,
    als ik dat van te voren allemaal voorzien had zou ik inderdaad een zichzelf herstellend zwembad laten maken, maar dat bestond naar mijn idee nog niet in “03.
    Ik zou het nu zo overdoen als niet alles op pensioengebied verdampt zou zijn.
    Om nog even verder te gaan op het verdampen, heb ik na 10 jaar klooien met chemie dit voorjaar alles omgezet naar zout met een ionisatie en Ph regulator, een investering van ± 900 euro en ik heb in al die jaren nog nooit zo weinig sores gehad.. Maar ja, een zwemvijver was toch beter geweest.
    Het zoals Peter zei, aantrekkelijk voor gasten.

Zp zie je maar,
    Groet Albert

In reactie op: Update Linken soep #189905
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Janv,
    Die link waar Bosbess om vroeg klopt helemaal, maar Bosbess vroeg het aan mij, laat mij dan ook het antwoord geven.. 🙂

@Bosbess,
    Jammer ik had graag jouw vraag willen beantwoorden, maar ik zit niet (bijna) de hele dag op dit forum 🙂

Overigens weten jullie dat een zoekopdracht aan Google en het uitvoeren van deze opdracht ontzettend véél energie vergt? Ik kan niet niet zeggen hoeveel, maar het schijnt gigantisch te zijn.
    Dus, als het even kan zoek je via JanV.

Met vriendelijke groet,
    Paul

In reactie op: Dubbele nationaliteit #191706
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hoi Peter, dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad. En neen, ik was geen Waalse ambtenaar maar een Vlaamse
    simpele ziel die hier in Frankrijk werkt. Par contre, mijn echtgenoot is van origine Waals en was ambtenaar. Ik denk dat ze hier in Auch (departement 32) vooral blij waren dat we Europeanen waren en dat daarom alles zo vlug is gegaan. En ik blijf u verzekeren dat de procedure om de Franse nationaliteit te verkrijgen minder ingewikkeld is dan dat hier soms op forum wordt geschreven.
    Amicalement.
    Daisy

In reactie op: marktplaats werkt niet #194379
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heb je toch weer wat geleerd, Peter. Maar verder heb je gelijk. Het beste is er niet of nauwelijks op reageren. Dat doe ik vaak en met verve, vandaar dat ik nog steeds een ‘beginner’ op dit forum ben. Dit keer kon ik me echter niet beheersen om redenen die ik hiervoor heb aangestipt. Maar verder nu… ssst.

Frans

In reactie op: marktplaats werkt niet #194358
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Fransco op 20/08/2013 16:47
    (…) je mag van mij nooit excuses afdwingen voor wat er gezegd is. Daarmee diskwalificeer je je.

Deze regel voor redelijke discussies kende ik nog niet, Frans. Plato noch Aristoteles zal ‘m hebben kunnen bedenken.

En wat m’n allergie betreft : ik bescherm me ertegen door er niet of nauwelijks op te reageren.

Peter.

P.S. Dit dreigt ’n meta-discussie te worden die a) weinig van doen heeft met Cees’ bericht en b) niets met F doch alles met dit forum. Als ik ’n Wim – mèt ballen – was, zou ik ons op doen sodemieteren naar ’n ander draadje. Naar ’n ander forum wellicht.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194357
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, ik sta er voor dat iedereen mag zeggen wat-ie wilt. Het hoeft van mij zelfs ook niet allemaal een hoge waarheid of beschaafd te zijn (en dat zijn scheldkanonnades zelden). Er is één uitzondering op het kunnen zeggen wat je wilt, die daar overigens uit voortvloeit: je mag van mij nooit excuses afdwingen voor wat er gezegd is. Daarmee diskwalificeer je je.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194356
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, daar gaat het niet om (een naam gebruiken hoeft ook niet te kloppen). Ik ben al jaren de zelfde.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194359
     Admin
    Sleutelbeheerder

Frans, ik denk niet dat iemand twijfelt aan Cees z’n ballen en de kwaliteit daarvan. Vangen lijkt-ie me ook te kunnen, frank & vrij.
    Dit laatste ontzeg ik ’n anonymus als de zogenoemde Ratatouille, die daarmee – wat mij betreft – op voorhand verdacht is.

Peter.

P.S. Het onderwerp “anonimiteit” is al eerder op dit forum ter sprake geweest. Ik blijf er allergisch voor, onderwerp me aan Wims beleid maar keur dit beleid af.

In reactie op: marktplaats werkt niet #194360
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het probleem is echter dat Cees niet in de hand was te houden. Ook hij zelf kon dat niet. Voor mij geldt dat wie kaatst ook moet kunnen vangen, anders word je iemand zonder ballen.

Frans

30 berichten aan het bekijken - 10,081 tot 10,110 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?