Update Linken soep

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189904
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit begint te lijken op mijn oorspronkelijke plan.
    Ik heb voor de naam Linken Soep gekozen met het idee van de Steensoep in gedachte.

    De reiziger belandt na een barre tocht in een dorp.
    Daar vraagt hij om eten.
    Niemand heeft iets te eten voor hem.
    Dan maak ik het zelf wel, geef mij maar een ketel met heet water.
    Terwijl het water aan de kook komt neemt de reiziger een steen uit zijn ransel en poetst die zorgvuldig op.
    Dan doet hij de steen in het kokende water, ongelovig kijken de dorpelingen toe.
    “Zo dat wordt soep”, zegt hij. “Maar om de soep nog lekkerder te maken, heeft iemand misschien wat kruiden?”
    De kruiden komen.
    “Heeft iemand misschien een uitje over?”,
    De uien komen.
    “Heeft iemand nog een worteltje op voorraad?”,
    De worteltjes komen.
    “Heeft iemand misschien net een koe geslacht, voor een paar botten?”
    De botten komen
    “Heeft iemand misschien nog een oude tante?”,
    De oude tante komt niet.
    “heeft iemand misschien………….enz enz.
    Zo wordt het een heerlijke soep waar het hele dorp van genoot (behalve de oude tante).

    Ieder plaatst een link die leuk/raar/interessant/wetenswaardig is om dan tot een smakelijk geheel te komen .

    janv

    #189907
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo janv,

    Wat een leuke collectie met nuttige links.
    Dankzij één van deze links heb ik ontdekt waar zich water bevindt onder ons terrein.
    Wij waren hiernaar op zoek.

    Met vriendelijke groet,
    Paul

    #189908
     bosbess
    Deelnemer

    Ook ik heb alles weer met belangstelling bekeken. En de oude commentaren met plezier herlezen. Nogmaals Jan, zou het misschien handig zijn om de steeds langer wordende lijst in te delen in rubrieken? Nu Paul er ook praktisch nut van heeft gehad, zie ik in dat googelen niet altijd handiger of net zo handig is. Bv. wat dat water betreft: met googelen kom ik alleen maar bij sorciers met wichelroeden terecht en bij het BRGM (Bureau de Recherches Géologiques et Minières).

    Dus Paul, via welke link uit de soep heb je water onder jullie terrein gevonden?

    #189906
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij BRGM Forages d’eau Plaatsnaam invullen en blauwe vierkantjes aanklikken.

    Voor Bosbess Villefort

    janv

    #189905
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Janv,
    Die link waar Bosbess om vroeg klopt helemaal, maar Bosbess vroeg het aan mij, laat mij dan ook het antwoord geven.. 🙂


    @Bosbess
    ,
    Jammer ik had graag jouw vraag willen beantwoorden, maar ik zit niet (bijna) de hele dag op dit forum 🙂

    Overigens weten jullie dat een zoekopdracht aan Google en het uitvoeren van deze opdracht ontzettend véél energie vergt? Ik kan niet niet zeggen hoeveel, maar het schijnt gigantisch te zijn.
    Dus, als het even kan zoek je via JanV.

    Met vriendelijke groet,
    Paul

    #189914
     bosbess
    Deelnemer

    Beide heren bedankt voor de moeite. Maar Jan, ik val niet onder Villefort en ik woon niet in de Lozère. L’Affenadou is een kerkdorp (zonder kerk) van de gemeente Portes, departement Gard. Met behulp van je link Villefort heb ik het uiteraard toch allemaal kunnen vinden, waarvoor dank.

    #189915
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jan
    Wellicht kunnen wij in overleg met Wim van al jouw links en andere links een aparte pagina vullen in de website zelf. Hierbij denk ik aan een opzet zoals die op internet bestaat onder “startpagina”.

    Mocht dit een haalbare kaart zijn, dan wil ik wel de technische invulling hiervoor op mij nemen. Dit wil zeggen, dat ik hiervoor wel een pagina opzet wil maken.

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #189912
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Het lijkt me zeker interessant om een pagina Interessante links in te ruimen op de website. Het is dan inderdaad handig om een indeling te maken. Ik bericht Paul privé wat hij bedoelt met het opmaken van een pagina-opzet.

    Wim

    #189910
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goed idee. Dank aan Silex voor zijn gespeur.

    Steven

    #189909
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit begint te lijken op mijn oorspronkelijke plan.
    Ik heb voor de naam Linken Soep gekozen met het idee van de Steensoep in gedachte.

    De reiziger belandt na een barre tocht in een dorp.
    Daar vraagt hij om eten.
    Niemand heeft iets te eten voor hem.
    Dan maak ik het zelf wel, geef mij maar een ketel met heet water.
    Terwijl het water aan de kook komt neemt de reiziger een steen uit zijn ransel en poetst die zorgvuldig op.
    Dan doet hij de steen in het kokende water, ongelovig kijken de dorpelingen toe.
    “Zo dat wordt soep”, zegt hij. “Maar om de soep nog lekkerder te maken, heeft iemand misschien wat kruiden?”
    De kruiden komen.
    “Heeft iemand misschien een uitje over?”,
    De uien komen.
    “Heeft iemand nog een worteltje op voorraad?”,
    De worteltjes komen.
    “Heeft iemand misschien net een koe geslacht, voor een paar botten?”
    De botten komen
    “Heeft iemand misschien nog een oude tante?”,
    De oude tante komt niet.
    “heeft iemand misschien………….enz enz.
    Zo wordt het een heerlijke soep waar het hele dorp van genoot (behalve de oude tante).

    Ieder plaatst een link die leuk/raar/interessant/wetenswaardig is om dan tot een smakelijk geheel te komen .

    janv

    #189913
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leuk verhaal Jan, en waarheid als een koe!
    Als je een doel wilt bereiken kun je dat met z’n allen doen dan alleen.
    Vriendelijke groet
    Paul

    #189911
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim en Silex,

    een goed idee.
    Ik had van de gegeven links al een selectie op mijn verzameling van links gezet, elk in de passende rubriek (mijn rubriek).
    Ik zou zeggen: aanpakken, en als Wim een rubriek hiervoor wil creëren, prima!
    Dan stuur ik ook mijn links op.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?