Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,021 tot 10,050 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ook ik heb er een van SFR (gratis), werkt prima, wel checken of je mobieltje compatibel is. Femto accepteert alleen vooraf geregistreerde mobieltjes, kan handig zijn, anders staat straks de hele buurt bij je op de stoep te bellen !

Joost Kubbe

In reactie op: Veel werk aan zwembad? #199591
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Jaap, dat bedoel ik.
    “Begrijp je wat ik bedoel, snap je wat ik voel ?” (F. de Jonge)

Peter.

In reactie op: Veel werk aan zwembad? #199590
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bouwen, Verbouwen en Klussen heet deze rubriek.
    Wat ratten en aardappelen daar mee te maken heb, ontgaat ons inmiddels geheel.

In reactie op: Wespen verdwenen #188883
     Admin
    Sleutelbeheerder

bij ons (ten zuiden van Autun) ook een stuk minder alleen bij het brandnetels verwijderen stond ik op een ingang van een wespennest dus toch nog gestoken dit jaar. jammer

In reactie op: Notaris en tolk #192799
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb net mijn woning verkocht in Nederland aan Turkse mensen.
    Zij spraken alleen maar Turks en Engels.
    Het schijnt verplicht te zijn dat er een officiële tolk bij aanwezig is.
    Ik kan me voorstellen dat het ook in Frankrijk het geval is.

In reactie op: Veel werk aan zwembad? #199589
     Admin
    Sleutelbeheerder

Waar hij schreef : “beter een aardappel in de grond dan tien met een mond” ???

Peter (die typt noch schildert met z’n mond en die uw Ratatouille ’n zuigerd vindt).

Admin
    Sleutelbeheerder

Niet te snel oordelen, Wim. Zojuist vond ik m’n afrekening en ik krijg méér terug dan ikzelf had gesimuleerd. ’t Zijn mijn vrinden daar.
    Had ik wellicht nòg meer terug ‘moeten’ krijgen dan ?
    Ik ben tevreden zo, alles voor de gemeenschap.

Peter.

In reactie op: Smokkelen met de leeftijd: loog of ammoniak? #199524
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heel sterke (zwarte) thee zetten… en daarmee het hout inwrijven. Een tijd laten inwerken en dan pas weer afnemen. Collega’s deden het ook met koffieprut, maar met thee vind ik het resultaat mooier. Geen miljeu vragen hierbij. Tegels zijn ook met thee te ‘behandelen’, maar dat terzijde. In het ergste geval, haarverf (kleurspoeling Dedicace, nr 42) aanlengen en hiermee het hout insmeren, let op, ook hier, te veel geeft snel te donker resultaat. Weer met een buiging naar het miljeu, schillen van walnoten fijnstampen, tanneurs gebruikten dit ook. Overigens verkleurt eiken ook vanzelf, als je het de tijd geeft.

In reactie op: Formulier AXA banque #196464
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heb ik in ieder geval nooit gehad in al die jaren dat mijn Boursorama-rekening nog onder mijn Belgisch adres gedeclareerd stond. Een jaarlijks mailtje met vraag of al mijn gegevens nog correct waren, dat was het zowat dacht ik. Maar er werd nooit naar bewijzen van fiscale residentie of zo gevraagd. En geen haan die ernaar kraaide. Had ik het zo gewild, dan stond die rekening nog altijd op dat adres.

Overigens, Bosbess, er zijn nog wel wat andere internetbanken hoor. Boursorama en Fortuneo waren hiervan de pioniers, er zijn er intussen wellicht nog andere, ik hou het zo niet bij.

In reactie op: Femto Orange #187033
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo, over die van Orange kan ik u niks melden, maar wel over die van SFR want die gebruiken ze op één van m’n werkplekken.
    Die dingen doen zo ongeveer wat ze beloven. Ze creëren een plaatselijk GSM-signaal waardoor de GSM’s in de onmiddelijke buurt zich met het netwerk kunnen verbinden. In de praktijk blijkt dat aardig te lukken zolang er niet teveel GSM’s in de buurt zijn. Bij u thuis kan dat dus geen probleem opleveren.
    Hoe ver het bereik is van die dingen, weet ik echter niet. Dat zal u even moeten opzoeken. Ik dacht dat ze zo afgesteld waren om niet al te ver door te stralen, dus mocht u een grote tuin en veel betonnen muren hebben, zal u de opstelling van dat ding verstandig moeten kiezen.
    Enige nadeel lijkt me de kostprijs, want heel goedkoop is het ook niet, en het is wat gek dat je als klant zelf voor de GSM-bedekking moet instaan.

Groeten,
    Wouter

In reactie op: De hollandse Meester #194454
     Admin
    Sleutelbeheerder

OK, ander gezegde; “de ene hand wast de andere”

Maar toch, ergens is het begonnen en dat maakt voor het verhaal niet uit.
    Onze naaste buren voeden hun kinderen op met verantwoordelijkheid naar anderen toe. Het moet jong beginnen.
    Toen wij hier goed en wel ingeburgerd waren vroegen wij de onze naaste buren voor een aperitief. Lieve gezellige mensen, vader, moeder en twee zoons. (even later kwam ook de broer van de buurman om de hoek kijken, gezellig…)
    De jongste zoon fluisterde de moeder iets in haar oor waarop zij instemmend knikte. Hij liep hard naar huis en even later kwam hij terug met een kanjer van een vis die hij eerder in de week zélf had gevangen. Trots gaf hij die aan ons en wenste ons smakelijk eten.
    “Jong geleerd is oud gedaan”.
    Het is fijn om iets te krijgen maar nog fijner om iets te (kunnen) geven.

In reactie op: De hollandse Meester #194456
     Admin
    Sleutelbeheerder

Meesterlijk verhaal.
    Wie goed doet die goed ontmoet

Met vriendelijke groet
    Paul

In reactie op: De hollandse Meester #194455
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mooie deal Bosbess meestal komt van ruilen huilen, maar je hebt de oude meester geschonken! En daarvoor wordt je rijkelijk beloond!

Mooie foto ineens, beter dan die andere!

Albert

In reactie op: Formulier AXA banque #196460
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste bosbess,

Bedankt voor de heldere reactie.
    Het heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat aan mijn rekening een spaarrekening gekoppeld zit waar bij opening geloof ik
    15E opgezet werd.
    Bij navraag kreeg ik te horen dat dit nu eenmaal zo was en dat daar niks aan te veranderen viel.
    Dus waarschijnlijk voor die 3 eurocent rente per jaar krijg ik dit formulier.
    Er zaten ook 2 bankpassen bij voor +/- 23E per jaar die ook werkeloos in de kast liggen maar bij navraag kreeg ik ook hierover te horen dat die er nu eenmaal bij zaten.

Dus met die klantvriendelijkheid zit het inderdaad wel goed 🙂

Formuliertje maar gewoon terugsturen dan.
    Kun je mij trouwens vertellen wat hetgeen ik moet bijvoegen (une attestation de residence delivree par les services fiscaux ou avis d’imposition a l’etranger) is.

Gr. Ted

In reactie op: Wespen verdwenen #188881
     Admin
    Sleutelbeheerder

In het voorjaar geen wesp of frelon gezien, drie weken terug twee wespennesten gevonden vlak bij elkaar in onze dakkapel (nu zijn ze weg hehe) Verder tot nu toe geen frelons gezien en heel weinig bijen.
    Willem
    Corrèze

In reactie op: Waar zijn de vogels gebleven? #188875
     Admin
    Sleutelbeheerder

De meeste vogels zitten in de rui zijn dan kwetsbaarder als prooidier dus verschuilen ze zich meer.

[img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8MSDIRV7VRec1eC45qhujXmeuYOfB37Gwoze-bUhvehLASU4fRg[/img]

In reactie op: marktplaats werkt niet #194361
     Admin
    Sleutelbeheerder

Naar ik vermoed is/zijn “Vieilles Tantes” niet meer aanwezig. Cees zien we wel weer eens terug,denk ik.

In reactie op: Notaris en tolk #192791
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Bosbess

In reactie op: Notaris en tolk #192790
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bron WIKI? WIKI wat? Wikileaks? 🙂 😀 😛 😉

In reactie op: Elke 29e van de maand Les Hérolles #194445
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik weet niet precies hoe het er uit ziet en zeker niet hoe het smaakt…
    Het zou ook nog een ontbeende kalfskop kunnen zijn die als een plak wiebelend vet met andere onsmakelijke afval opgediend word als een delicatesse, gebod 1 niet eten..
    En ook geen gevulde varkenspoot!!!

Groet Albert

In reactie op: Elke 29e van de maand Les Hérolles #194444
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goeienavond,
    Na even hartelijk gelachen te hebben om de “Marktplaats-werkt-niet”post en het gegooi met modder aldaar vind ik dit soort berichten toch leuker om te lezen.
    Echter : Volgens mij is Tête-de-Veau iets anders dan kopkaas/zult.
    Tête-de-Veau wordt warm gegeten, hier in de buurt (Bourgogne) bij voorkeur met een Sauce Gribiche.
    Fromage de Tête daarentegen wordt koud gegeten, en is het Franse equivalent van Kop/Hoofdkaas ofwel Zult.

Laten we dus vooral niet vergeten wat John O’Mill hierover te zeggen had :

“Deze weldaad voor de maag, heet hoofdkaas in Den Haag. Hiermee wordt het zesde gebod dan ook: Gij hoofdkaas niet doden”

Groet, Rob

In reactie op: Notaris en tolk #192794
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik zal jullie zeker updaten zodra er meer bekend is. Ook na het bezoek aan de notaris laat ik van mij horen. Verder laat ik me maar niet gekmaken als er nog iets van dien aard volgt. Uiteindelijk is het allemaal voor het goede doel: heel lang gaan genieten van ons huisje in Frankrijk!

In reactie op: Notaris en tolk #192796
     Admin
    Sleutelbeheerder

@ Dit,

Ik ben ook zeer verbaasd en sluit mij aan bij de vraag van Wilm.
    Nog deze week heb ik het weer 4 keer mogen overschrijven in mijn eigen handschrift voor een heel dom akkefietje. Graag zie ik dus even tegemoet waar ik dat kan vinden, dan druk ik het af en steek het in mijn beursje.

Bij voorbaat dank Dit, met vriendelijke groeten/Peter.

In reactie op: Notaris en tolk #192795
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    En dat lu et approuvé bestaat niet meer.

Sinds wanneer? Dat is dan pas zeer recent.

In reactie op: Notaris en tolk #192798
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat de notaris er een beetje naast zit. Hij kan – uit zorgplicht – jullie erop wijzen dat de akte in het frans komt, en als je daar moeite mee hebt, je een tolk kan meenemen. Dan houdt het op. Als jullie later iets reclameren, met een argument in de trant van ‘ik snapte iets niet’, is dat dikke pech voor jullie. De notaire staat daar buiten. De verkopers van ons huis waren zeer eenvoudige vrijwel ongeletterde boeren, en de notaire nam alle tijd om hun de meest simpele zaken toe te lichten. Niks geen eis dat ze maar een schoonzoon mee moesten nemen die 3 jaar voortgezet onderwijs had genoten. Als ik een auto koop die ik in de prak rijd, omdat ik geen rijvaardigheid had, kan ik ook niet reclameren bij de verkoper. En dat lu et approuvé bestaat niet meer. Blijft hij mekkeren, zou ik een andere notaris nemen. De akte die opgerateld wordt (ook een verplichte formaliteit, ook in aanwezigheid van een dove koper) is -behoort te zijn- de letterlijke schriftelijke akte. Mogelijk heeft de notaire een oude vriendin die tolk is…

In reactie op: Wespen verdwenen #188889
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hier, op de grens van Corrèze, HautVienne en Creuse vrij veel irritante kleine wespen, nauwelijks frelons en heel goede honingoogsten.

In reactie op: Wespen verdwenen #188888
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bij ons in de Morbihan, Bretagne, niet veel wespen, wel Frelons, maar het lijkt wel minder als voorgaande jaren. Wel veel van een kleine wespensoort en ze zoemen er lustig op los hoog tussen de bomen. ,De Frelons ziten elk jaar in onze schoorsteen hele zwermen zelfs, nu dus ook maar minder, tot nu toe, en ze lijken wel kleiner ook.
    Warme groet ger/ada

In reactie op: Elke 29e van de maand Les Hérolles #194450
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Albert, je bedoelt waarschijnlijk tête de veau (kalfskop) maar ik blijf jouw tête de faux (valse kop) eigenlijk wel leuker. Ik hou hem erin, bedankt.

mvg/peter

In reactie op: Notaris en tolk #192789
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo Marijke,

Je ziet dat iedereen met je meeleeft.
    Laat je tzt nog eens horen hoe het je verder is vergaan?

Succes en groeten/Peter.

In reactie op: Notaris en tolk #192788
     Admin
    Sleutelbeheerder

We duimen voor je, dat het nu allemaal goed komt.

30 berichten aan het bekijken - 10,021 tot 10,050 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?