Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderVoor het beste klimaat (het jaar rond zo’n 28°) met tropische flora,kan ik je een plekje net over de nedrlands/franse grens aanbevelen: Saint Martin (Sint Maarten) !!
Joost Kubbe
Admin
SleutelbeheerderNou zeg dat is een mooie.
Zelf gerenoveerd knap hoor!Albert
Admin
Sleutelbeheerder@ heer Pijpe
Dank. Ik heb zelf zoveel gemak- en veel geleerd van deze rubriek, dat het ge-OH me een beetje de strot uitkwam.@ de heer Peter Dek
Ten eerste vind ik het nogal aanmatigend, dat u uw mening presenteert als de enige waarheid.
Daarnaast verwijt u mij op een nogal blaffende toon, dat ik beter zou moeten lezen. Leest u zelf de hele draad nog eens terug. Wanneer u mijn 2e bijdrage niet begrijpt in de context van de eerste, dan heeft u een probleem, niet ik. Daar laat ik het bij.Beste vraagsteller,
Ik ga mijn bijdragen over dit onderwerp nuanceren.Wij hebben een prive zwembad, in tegenstelling tot de heer die niet bij ons wil zwemmen, bang om exceem op te lopen. Die heeft -als ik het goed begrijp- een CdH. V.w.b. het gebruik zou dat een verschil kunnen maken.
Wij douchen even voor het baden, en springen niet ingesmeerd met zonneolie in het water. Als er kilo’s haren verwijderd moeten worden waren die mensen m.i. al ziek voor ze het zwembad insprongen. Probleem met haar is in elk geval niet onze ervaring.Ons huis bevindt zich in dep. Lot met naar onze mening een zwembadwaardig klimaat.
Wij zijn geen zwemmers, wij zoeken verfrissing, gooien af en toe een balletje in het water of drijven wat op het luchtbed. Vandaar dat de diepte van 1,50 m voor dit doel voldoet. Overigens is de inhoud van het bad 70 m3.
Ik renoveerde een bestaand bad (slecht gebouwd met parpaigns en met een papieren cartouchefilter) door het aanbouwen van een romeinse trap, laste er met een Leisterpistool een Alkorplan 2000 liner in en overdimensioneerde de leidingdiameter; pompcapaciteit en zandfiltergrootte iets t.o.v. de geadviseerde waarden.
Het is een zoutwaterbad met electrolyse, dus behoudens opstart en in geval van onweer, en wat vlokmiddel bij opstart wordt geen chemie toegevoegd.Wij zijn geen viespeuken, maar ook geen zeurpieten. Als er wat rozenblaadjes drijven gaan we niet eerst met het schepnet rond.
Dit zijn onze randvoorwaarden en onder die condities vinden wij de besognes ontzettend meevallen. Wanneer jullie erg graag een zwembad willen dan lijkt me niet -als jullie situatie een beetje op de onze lijkt- dat -zelfs voor vier weken per jaar- het onderhoud een probleem zou moeten zijn.
Succes met jullie afweging met tot slot nog een plaatje van onze modderpoel.
bas
Admin
SleutelbeheerderIn de loirestreek geen frelon en heel weinig wespen.
Admin
SleutelbeheerderGeweldig, mensen, deze informatie. Hier kan ik wat mee. Ik ga zeker ook een andere offerte aanvragen.
En dat is inderdaad wat ik bedoeld Wilm. De bestaande putz dicht smeren en glad afwerken.
Bedankt voor de tip over de website.
Nog even flink op onderzoek uit.
Groet,
FerdinandAdmin
Sleutelbeheerder@Ger/Ada,
Met alle respect, maar nergens in Frankrijk Metropole bestaat een tropische flora, zeker niet langs de kust.
Waarschijnlijk kijken jullie alleen naar de palmachtigen, maar dat zijn nu juist niet specifiek tropische bomen.
Als je echt de tropische flora wilt zien, rijd dan eens bovenlangs van St Laurant naar Kourou in het departement GuyaneAdmin
SleutelbeheerderDag Ferdinand,
De prijs lijkt me voor de aangeboden werkzaamheden zeker niet absurd, maar een tweede offerte opvragen is altijd aan te raden wanneer het om grotere bedragen gaat.
Blijkbaar heb je gevraagd om gladde wanden? Dan is het in principe ook mogelijk om de bestaande putz – na het aanbrengen van een hechtlaag – dicht te stuccen met een crepie die glad wordt afgewerkt. (frotté of taloché)
(Wellicht is dat ook wat je op het oog had?)
Voorwaarde is wel dat de oude stuclaag overal goed vast zit en relatief schoon is.Succes,
WilmAdmin
SleutelbeheerderKijk eens op stukadoorinfrankrijk.eu
Admin
SleutelbeheerderBonjour Ferdinand,
Quote:Quote uit webmeel op 27/08/2013 18:59
décrépissage 9,- per m² ( het opstrijken volgens mij)
Poncage. 25,- per m² ( het gladstrijken volgens mij)Décrépissage is het verwijderen van de bestaande pleisterlaag (crépi).
Poncage is schuren.Het lijkt me al met al heel wat werk dus de prijs verbaast me niet echt. Het uitbesteden van werk aan de vakman is in FR in mijn ervaring vaak stevig geprijsd. Daarom doe ik alles zelf.
😀Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderGoeiemorgen Ferdinand,
Welkom op het forum, en gefeliciteerd met je aankoop.
Ik denk dat je de offerte verkeerd leest. Niet dat ik iets wil zeggen over de genoemde prijzen, maar wel over jouw interpretatie.
Décrépissage : Het verwijderen van de çrépi’ (Spachtelputz)
Ponçage : Schuren
Impression Alkyde : idd Voorstrijken
Peinture : Schilderen / sauzenHet lijkt me niet dat de man het heeft over stucwerk, aangezien nergens het woord ‘Plâtre’ genoemd wordt.
Gezien zijn prijsopgaaf zou ik zeker een ander ook eens vragen om een offerte, maar dan moet je wel eerst zeker weten dat jullie het over hetzelfde hebben.Succes, Rob
Admin
SleutelbeheerderOh, sorry. ik lette even niet op.
Maar Albert, wat kom je in Frankrijk doen als je niet bereid bent de culinaire rijkdom te onderzoeken.
Overigens schoot me nog een andere naam voor Fromage de Tete te binnen, en dat is Preskop. De naam dekt de lading ook goed. Vlees van de gekookte kop, in een vorm geperst en met gelatine gebonden.
Afgelopen najaar heb ik met een paar vrienden enkele varkens opgefokt in een parkje in het bos, en die zijn na een kort maar scharrelrijk leven naar “de wintersport” gegaan (lees: vriezer).
Van alle afsnijdsel hebben we rillettes, pate en fromage-de-tete gemaakt. Alles gesteriliseerd, en dat voorziet ons nu al de hele zomer van vleeswaar van eigen beest, gegarandeerd zonder hormonen of andere rommel. De ham hangt nog op zolder. Die wil ik een jaar de tijd geven alvorens hem aan te snijden.
Het najaar komt er aan. Vruchten in de vergistingston. Ratafia maken, alcohol (laten) stoken.
Grote pret.
En een nieuw varken.Groet, Rob
Admin
SleutelbeheerderHallo Roggi,
Bretagne heeft een gemodereerd klimaat. Speciaal Departement Morbihan waar het over het algemeen in de zomer vaak dezelfde temperaturen als de midi heeft, het is er droger aan het worden. Geen mistral! Vooral Finistère in het westen en Cote d’armor in het noorden zijn koeler, maar hebben desondanks langs de kusten een flora die je alleen in tropische gebieden zult vinden.Admin
Sleutelbeheerder@Roggi
Welkom op dit forum.
Op deze site kunt u met een zoekmachine zoeken in de historie van het weer. Naar mijn mening krijgt u een goed overzicht van het klimaat in de verschillende streken van Frankrijk.
http://www.infoclimat.fr/archives/index.php?s=&d=#submitMet vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderLaat ik ook eens een duit in het zakje doen. Als je doorlopend aanwezig bent is het onderhoud van een zwembad simpel. Clos dentelle gaf al aan wat er moet gebeuren, de chemische fabriek moet een beetje worden onderhouden, bladeren haal ik nu al dagelijks uit de skimmers en ook de robot maakt zijn rondjes. Ondanks mijn lamellen-afdekking en ook in de winter in gebruik zijnde pompen en filter, ben ik na de winter een tijd in de weer om de zaak weer kristalhelder te krijgen. Alles bij elkaar een aardig tijdverdrijf en ook heel veel genoegen. Ik heb echeter diverse kennissen, die een vakantiehuis met zwembad hebben, die er eigenlijk een beetje of veel spijt van hebben. En die hulp van buitenaf hebben geregeld die de zaak in de gaten houden, opstarten en zo voort. Om bij aankomst meteen van huis, tuin en zwembad te kunnen genieten en zo geen “slaaf” van hun kostelijk bezit zijn. Daar hangt natuurlijk een kostenplaatje aan.
Admin
SleutelbeheerderHet ging hier over de mogelijkheid of je met een aanwezigheid van vier weken per jaar een zwembad bij kunt houden. We hebben het dus niet over hoe je een zwembad na een week hebt aangetroffen.
Goed lezen dus,en dan is het antwoord NEE.
mvg/peterAdmin
Sleutelbeheerder@bashbm
Nuttige bijdrage, zowel vwb het echte onderwerp als mbt het zijdelingse geneuzel.
Mijn dank, mede namens vele medelezers.
Admin
SleutelbeheerderWaar de sfeer elders in dit forum al aardig verziekt lijkt is nu blijkbaar ook Bouwen en klussen aan het vervuilen. Meer in elk geval dan ons zwembad (70m3).
Daaruit stofzuigde ik (na een week niet naar het bad te hebben omgekeken) in een half uurtje de bladeren en wat zand van de bodem. Chemische waarden getest; perfect. Water, kristalhelder en azuurblauw.
Ik ben dus positief over het hebben en onderhouden van een zwembad!
De forumleden die het vervelend vinden dat er een positieve ervaring is en zich ook nog kwalifikaties als dromer, nitwit, of vispeuk menen te mogen aanmatigen doen er beter aan hun hobby in Entre Bavards voort te zetten.
Dan blijft Bouwen/Klussen hopelijk nog lezenswaardigAdmin
SleutelbeheerderHallo Frans, ik kan je niet echt helpen, alleen dat ik zeker weet dat vleermuizen hun afval opruimen. wij vinden regelmatig op het dak van de veranda vleermuis keuteltjes, Ze zijn iets groter als die van een muis. soms valt er een hele zooi tegelijk, ik denk dan ze halen de bezem erdoor, haha
groet ger/adaAdmin
SleutelbeheerderEr zijn dromers en realisten
Ik sluit mij aan bij Albert (ClosDentelle) en anderen.
Peter
(23 jaar ervaring met zwembaden in Frankrijk, 2 couvertures, 2 pompen, veel geduld en het vermogen te luisteren naar mensen die er echt verstand van hebben.)Admin
SleutelbeheerderPieter,
Iedereen die zegt dat het allemaal wel meevalt begrijp ik niet.
We hebben hier een zwembad en het is extra werk gewoon, als je een Intex ding neer zet zal het allemaal wel meevallen.Maar met 80.000 liter water dat verwarmd en dagelijks gereinigd moet worden is best wel een job. Rondom bomen, stenen muren en dwarrelstof uit de landerijen en niet te vergeten de kilo’s haren die iedereen in het zwembad verliest.
En alle bacteriën ook een klusje van niks zeker?
Het is een must een zwembad kwalitatief in uitstekende conditie te houden.Vakantiegangers met zwembaden die het zien als een klusje van niets!?
Ik houd dat schoon vanuit sanitaire redenen en dat is een serieuze zaak.Als men daar licht over denkt, ben de ik gene die nooit in een verkeerd onderhouden zwembad zal zwemmen, bah!
Dus Pieter, bezint eer ge begint.
Admin
SleutelbeheerderDe Atlantische kust, Vendée, Charente Maritime, staan op de 2e plaats wat betreft zonne-uren in Frankrijk. Gemiddeld is het hier 5° warmer dan bv in Nederland.
Wij vonden deze departementen te plat en hebben gekozen voor de Deux-Sèvres, naast de Vendée. het is hier heuvelachtig, wij wonen op 240 m hoogte en hebben een fantastisch uitzicht over het omringende landschap. Wij hebben geen spijt van onze aankoop.
Veel succes met het vinden van een geschikte vakantiewoning.27 augustus 2013 om 10:33 In reactie op: De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op #196498Admin
SleutelbeheerderIk vrees dat we nog maar aan het begin staan van de ellende. Gisteren kwam Ayrault nog maar eens de blijde boodschap brengen waarop men vooral niet zat te wachten: aan de pensioenen wordt niet geraakt tot 2020. Of met andere woorden, de rekening wordt nog maar eens doorgeschoven, en ondertussen blijven we verder het hoofd in het zand steken. Waarmee de financiële puinhoop er na 2020 eens te groter op zal worden. Bovendien gaan ze ook weer allerhande uitzonderingen bedenken om bepaalde categorieën (kastes?) te bevoordelen. Justice, durft men dat in Frankrijk te noemen.
Ondertussen moet het ganse boeltje wel blijven draaien, en de makkelijkste methode hiervoor is de direkte belasting nog maar eens te verhogen via de CSG. Da’s zo’n stiekeme belasting waarvan niemand meteen door heeft wat de onmiddellijke gevolgen zijn voor zijn eigen portemonnee. En zolang men weigert fundamenteel te hervormen, zal men jaar na jaar weer nieuwe belastingen moeten vinden of verhogen. Maar ondertussen gaat ’s lands competiviteit wel alsmaar meer de dieperik in.
Admin
SleutelbeheerderVoor het meer zuidelijke klimaat moet ge onder de lijn Limoges-Clermontferrand gaan zoeken. Naarmate je verder van de kust bent zijn de verschillen tussen zomer/winter en dag en nacht groter. Hetzelfde geldt voor de hoogte, op 700 m boven NAP is het weer anders dan op lager niveau. Plaatselijk kan het weer dan nog eens erg verschillen, daartoe kan je de info googelen over de streek die je leuk vindt.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Rimke op 26/08/2013 23:57
Ted, volgens mij willen ze gewoon weten of het daadwerkelijk om een vakantiehuisje gaat en volstaat een factuur van de energie-leverancier in je vaste woonplaats en een telefonie-factuur.Het heeft niet meteen met een vakantiehuis te maken hoor. Banken (niet alleen Franse) hebben de plicht jaarlijks na te gaan of u fiscaal ingezetene bent of niet (heeft onder andere te maken met de toenemende verplichtingen om financiële gegevens aan andere landen over te maken). Als u dus een rekening opent met een buitenlands adres, gaan ze jaarlijks na of die gegevens nog altijd kloppen. Alleen stel ik vast dat bepaalde banken daar net iets pedanter in zijn dan andere. Toen ik indertijd mijn Franse rekening opende, moest ik bij opening één maal mijn buitenlandse belastingaangifte laten zien, en dat was het dan.
Bosbess, het Franse web zit vol vervelende links naar commerciële websites allerhande, maar eindelijk een goed overzicht gevonden van banken. Hier vindt men een overzichtje van de internetbanken (‘banques en ligne’): http://www.cbanque.com/tarif-bancaire. Er zijn er inderdaad een aantal bijgekomen.
Als ik de ranglijst van de goedkoopste banken vraag voor een klassieke korf produkten, dan blijken er echter slechts een paar ook helemaal gratis te zijn: http://www.cbanque.com/tarif-bancaire/comparatif/offre-groupee-services.php
‘T is in ieder geval al een hele vooruitgang. Voor Boursorama en Fortuneo in de vroege jaren 2000 de markt openbraken, was er helemaal niks gratis.Admin
SleutelbeheerderHoe zou dit zijn:
-
De meteorologische gegevens van de diverse regio’s bestuderen.
In de regio’s met passend(?) klimaat een vakantiehuis/-woning huren.
Zien/proeven hoe het bevalt (niet alleen qua klimaat!).
Dan een keuze maken en in de gekozen streek op zoek gaan.Kost een aantal jaren, maar zo hebben wij het gedaan en zijn nog steeds blij met onze keuze.
Zeker komen er nog andere meer regio-gerichte adviezen.
Succes gewenst met de speurtocht!En: Welkom op dit forum!
Admin
SleutelbeheerderTed, volgens mij willen ze gewoon weten of het daadwerkelijk om een vakantiehuisje gaat en volstaat een factuur van de energie-leverancier in je vaste woonplaats en een telefonie-factuur.
Admin
SleutelbeheerderBij ons (haute provence) geen frelon gezien tot nu toe, wel (minder) wespen en heel veel sluipwespen (meer dan anders).
Admin
SleutelbeheerderEen zorgvuldigheidseis is nog geen wettelijke verplichting.
Het vooraf opsturen van de “projet d’acte” is een goede voorbereiding. Wanneer de (ver)kopers de taal niet goed machtig zijn, is m.i. de aanwezigheid van een goed Franssprekende kennis voldoende.Als ik bij elke patiënt die onvoldoende Frans spreekt een tolk erbij moet vragen, worden de consulten onbetaalbaar. Wel vraag ik of een (meestal) familielid meekomt om te tolken. Dat lukt altijd.
Steven
Admin
SleutelbeheerderOok ik vind het werk aan het zwembad enorm meevallen. We zijn 6 weken per jaar in de Auvergne en genieten er volop van ons zwembad. Ik sluit me helemaal aan bij bashbm. Dus vooral doen!
Admin
SleutelbeheerderDe notaris dient zich ervan te overtuigen dat de koper alles goed heeft begrepen en dat de vertaler onafhankelijk heeft vertaald; daarvoor is de officiële tolk de beste waarborg.
In zuid-oost Frankrijk is een be-edigde tolk verplicht bij de notaris voor niet (goed) frans sprekende kopers. In de plattelandsgebieden mogen wij als makelaars vaak de vertaling doen op verzoek van de koper, maar er kan dan wel sprake zijn van belangenverstrengeling, dus is een officiele tolk de beste keus, ondanks de extra kosten (aan de Côte d’Azur ca 250 €).
En, vooraf altijd een projet d’acte vragen, ter betere voorbereiding.Joost Kubbe.
-
AuteurBerichten