Offerte stucwerk / schilderen

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199604
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goeiemorgen Ferdinand,

    Welkom op het forum, en gefeliciteerd met je aankoop.

    Ik denk dat je de offerte verkeerd leest. Niet dat ik iets wil zeggen over de genoemde prijzen, maar wel over jouw interpretatie.
    Décrépissage : Het verwijderen van de çrépi’ (Spachtelputz)
    Ponçage : Schuren
    Impression Alkyde : idd Voorstrijken
    Peinture : Schilderen / sauzen

    Het lijkt me niet dat de man het heeft over stucwerk, aangezien nergens het woord ‘Plâtre’ genoemd wordt.
    Gezien zijn prijsopgaaf zou ik zeker een ander ook eens vragen om een offerte, maar dan moet je wel eerst zeker weten dat jullie het over hetzelfde hebben.

    Succes, Rob

    #199605
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goeiemorgen Ferdinand,

    Welkom op het forum, en gefeliciteerd met je aankoop.

    Ik denk dat je de offerte verkeerd leest. Niet dat ik iets wil zeggen over de genoemde prijzen, maar wel over jouw interpretatie.
    Décrépissage : Het verwijderen van de çrépi’ (Spachtelputz)
    Ponçage : Schuren
    Impression Alkyde : idd Voorstrijken
    Peinture : Schilderen / sauzen

    Het lijkt me niet dat de man het heeft over stucwerk, aangezien nergens het woord ‘Plâtre’ genoemd wordt.
    Gezien zijn prijsopgaaf zou ik zeker een ander ook eens vragen om een offerte, maar dan moet je wel eerst zeker weten dat jullie het over hetzelfde hebben.

    Succes, Rob

    #199606
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Ferdinand,

    Quote:
    Quote uit webmeel op 27/08/2013 18:59
    décrépissage 9,- per m² ( het opstrijken volgens mij)
    Poncage. 25,- per m² ( het gladstrijken volgens mij)

    Décrépissage is het verwijderen van de bestaande pleisterlaag (crépi).
    Poncage is schuren.

    Het lijkt me al met al heel wat werk dus de prijs verbaast me niet echt. Het uitbesteden van werk aan de vakman is in FR in mijn ervaring vaak stevig geprijsd. Daarom doe ik alles zelf.
    😀

    Salutations, Jos

    #199610
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk eens op stukadoorinfrankrijk.eu

    #199611
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag Ferdinand,

    De prijs lijkt me voor de aangeboden werkzaamheden zeker niet absurd, maar een tweede offerte opvragen is altijd aan te raden wanneer het om grotere bedragen gaat.

    Blijkbaar heb je gevraagd om gladde wanden? Dan is het in principe ook mogelijk om de bestaande putz – na het aanbrengen van een hechtlaag – dicht te stuccen met een crepie die glad wordt afgewerkt. (frotté of taloché)
    (Wellicht is dat ook wat je op het oog had?)
    Voorwaarde is wel dat de oude stuclaag overal goed vast zit en relatief schoon is.

    Succes,
    Wilm

    #199612
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geweldig, mensen, deze informatie. Hier kan ik wat mee. Ik ga zeker ook een andere offerte aanvragen.
    En dat is inderdaad wat ik bedoeld Wilm. De bestaande putz dicht smeren en glad afwerken.
    Bedankt voor de tip over de website.
    Nog even flink op onderzoek uit.
    Groet,
    Ferdinand

    #199607
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Ferdinand,

    Het een wat late reactie en ik ga er ook van uit dat je al iets anders hebt gevonden maar toch.
    Als het alleen gaat om de muren vlak en glad te maken en daarna te sauzen is het een bespottelijke prijs.
    Ik heb zelf een stukadoor/ tegelbedrijf in Nederland en doe ook werk in Duitsland en Zwitserland maar heb nog nooit zulken prijzen kunnen rekenen.
    Als ik het zo een beetje kan inschatten mag het stuk werk niet meer kosten dan ongeveer € 25,= en het sauzen niet meer dan € 12,= m2.
    Deze prijzen zijn inclusief voorstrijk.

    Suc6 en groet
    Harry Wever

    #199608
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Harry,
    2 lagen sauzen voor 12 euro, all in?
    Reken je ook bijkomend werk (b.v. afplakken, afschermen, verwijderen contactdozen etc.) apart of zit dat erbij in?

    Heb je het erg druk?

    Wilm

    #199609
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Wilm,

    Deze m2 prijs is gebaseerd op het sausen in 2 lagen.
    Als ik aan het werk ga, plak ik eesrt de hele vloer af en eventueel andere dingen die ik met plastic kan inpakken.
    Deze kosten bekijk ik meestal ter plaatse. ( zijn niet al te hoog)
    Als er niet te veel contact dozen zitten, haal ik ze zelf weg anders moet de opdrachtgever dit doen.
    Bij deze prijs ga ik er van uit dat het glade of nieuw gestuukte muren zijn.
    Andere bijkomende kosten zijn verblijfs kosten.
    Als er nog verdere vragen zijn stel ik voor om middels email verder contact te hebben.

    Groet Harry Wever
    H.weverafbouw1@gmail.com

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?