Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderZowat alle landelijke departementen en regio’s hebben ondertussen zo’n soort dienstverlening. Meestal is het concept vergelijkbaar, en wordt het georganiseerd door de Region om hun hinterland te ontsluiten. Je rijdt voor een euro of 1-2, ongeacht de afstand, maar je moet wel op voorhand bellen of reserveren. Een soort belbus als het ware. Bretagne is een gekend voorbeeld, daar kan de fiets zelfs mee op de bus. En vorige maand zag ik het nog in de Corrèze (Limousin). Maar, het is wel iets voor mensen met tijd uiteraard. Vaak rijdt de bus maar één of twee keer een bepaald trajekt per dag.
Er zullen wellicht websites zijn die al de verschillende diensten per regio opsommen, maar ik heb er geen bij de hand. Even googelen dus.Admin
SleutelbeheerderEr staat niks gespecificeerd over die CA reader, men spreekt over een FTA ontvanger. Wellicht bestaat er alternatieve firmware op internet waarmee het werkt, ik ben er niet mee bekend.
Een vergelijkbaar type ontvanger die zeker wel werkt is ook niet duur hoor:de Amico micro HD, bij mijn weten momenteel de goedkoopste ontvanger waar de CanalDigitaal kaart in werkt. Te koop voor € 69,-.
Een test is hier te lezen.En zowel hier als hier te koop voor die prijs.
Let op dat die kleine HD ontvangers uitsluitend een HDMI uitgang hebben en niet aangesloten kunnen worden op een oude TV met scart aansluiting.
Admin
SleutelbeheerderBeste Jako,
heb met belangstelling de linkjes bekeken en struikel over de Hd decoder, wat is een CA reader? Kan ik daar m’n HD CanaalDigitaal kaart in stoppen?Zou dat even mooi zijn en lekker goedkoop.
Groet Albert
P.S., bedankt voor alle info betreffende de thuisland televisie.
Admin
SleutelbeheerderAangezien ook op de nieuwe frequentie gewoon volgens de aloude standaarden wordt uitgezonden kan deze met elke digitale satellietontvanger worden ontvangen, ongeacht de leeftijd. Als het niet lukt is de decoder defect of de gebruiksaanwijzing kwijt.
Nieuwe decoders zijn vanaf ca. 2 tientjes te koop, voor ruim 3 tientjes zelfs in HD. Bijvoorbeeld 3 geschikte ontvangers bij Amazon.fr:
Admin
SleutelbeheerderDat heet geloof ik “mosterd na de maaltijd”. Mijn bedrage kan dus zeker weg.
Admin
SleutelbeheerderIk weet niet welke browser gebruikt wordt, maar ik heb hetzelfde probleem als ik Explorer niet op volledig scherm heb staan. Zodra ik overga op volledig scherm werkt alles als vanouds. Dus even rechts bovenin naast het rode kruisje klikken helpt bij mij.
Admin
SleutelbeheerderNog één keer dan,
Bedankt Fransco. Je hebt me op het juiste spoor gezet.
Ik heb IE gestart en dat werkte normaal. Wat me daarbij opviel was het verschil in verschijning van de homepage.
Het blijkt dat onze logé vorige week browsend in Chrome heeft ingezoomd voor betere leesbaarheid. Als je dat doet gaat de Grote tekst “Wonen en Leven in Frankrijk” van één regel over in twee regels, en overlapt daarmee de knoppenbalk.Probleem opgelost.
Sorry voor de vervuiling van deze post, wat mij betreft kan dit alles gewist worden. In het vervolg zal ik de geëigende kanalen gebruiken voor contact.
Groet, Rob
Admin
SleutelbeheerderGoedemorgen,
Scherp opgemerkt Fransco. Het werkt niet, dus zeggen welke knop zou moeten werken helpt niet.
Wat betreft de overige info :
Windows 7 met Chrome.
Software al of niet up-to-date ? Lijkt me niet de kwestie, maar hou me te goede. Overigens werkt deze PC vlekkeloos.@ Marietta
bedankt voor je vlotte reactie, maar zoals gezegd werkt het niet, en het adres vanwaar jij zendt is niet beschikbaar voor antwoorden, dus nog maar een keer op deze plaats. Mijn antwoord was het volgende:Goedemorgen Marietta,
Ik heb zojuist nog een keer gekeken, maar daar waar je normaal gesproken een handje te zien krijgt als je boven een tabje hangt gebeurt niets.
Indien ik boven “contact/RSS” ga hangen en dubbelklik wordt er een tamelijk groot veld geselecteerd (blauw) maar verder gebeurt er niets.
Overigens is die tekst “zwart in zwart” in de kop het woord Frankrijk heb ik ontdekt.
Het probleem zal iets zijn van conflicterende lagen, waardoor de onderliggende balk met “knoppen” wordt geblokkeerd door de overliggende tekst.Sterkte hiermee,
RobGroet, Rob
Admin
Sleutelbeheerdergoedemorgen,
de wijziging van BVN is inmiddels een feit en nu blijkt dat oudere fta decoders het niet meer aankunnen. in een eerder bericht/draadje over dit onderwerp zei iemand dat je hier in Frankrijk voor ca. 40 euro een nieuwe fta decoder kan kopen. ik zou graag willen weten welk merk dat is en waar ik die zou kunnen kopen.
dank voor de info.
EllyAdmin
SleutelbeheerderDoor te klikken contact/RSS in het menu kunt u altijd een mail sturen.
Dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk Marietta, als dat menu geblokkeerd wordt…
Bij mij loopt de site overigens foutloos. Ik neem dus aan dat het een lokaal probleem is dat of op de gebruikte browser is terug te voeren of op software die niet up-to-date is voor het lezen van de scripts op de site. Dat betekent wel dat Montillot iets meer informatie moet geven, bijvoorbeeld welke browser en welk besturingssysteem hij/zij gebruikt.
Admin
SleutelbeheerderBeste Rob,
Door te klikken contact/RSS in het menu kunt u altijd een mail sturen.
Ik geef uw probleem door aan de techneut, want ik heb dit nog niet eerder gehoord.
Mvg, MariettaAdmin
SleutelbeheerderMisschien niet de goede plaats om een berichtje te zetten, maar ik zie geen andere manier om een beheerder te pakken te krijgen.
Sinds enige tijd is het mij onmogelijk gebleken op normale wijze toegang te krijgen tot de site.
In de kop op de Home-pagina lijkt een tweede kop te staan (zwart in zwart) die toegang tot de diverse tabs verhindert.
Gaarne uw aandacht hiervoor (of natuurlijk uitleg van wat ik nú weer fout doe)
Groeten, RobAdmin
Sleutelbeheerder🙂
Jammer dat er niet meer reacties komen. Ik zou graag eens in zo’n bus zitten…
Ik geloof dat in ons dorp twee keer per dag een bus gaat. Eén vertrekt voor dag en dauw (dacht 6.30) richting Nice. Als je daar om 14.00 een afspraak hebt, ben je waarschijnlijk op tijd. De ander vertrekt rond 18.00 richting Digne waarvan ik niet goed weet wat je er ’s avonds nou moet. In beide gevallen kost het wel meer dan drie euries.
Vanuit een nabijgelegen dorp vertrekt vijf keer per dag een treintje, gaat in dezelfde richtingen. Kost ook meer dan drie euries maar het is behalve een belevenis een leuk dagtochtje. Dat nabijgelegen dorp is 26 km ver, daar moet dan naartoe op de fiets, lopend of, jawel, met het voiture.
Ter vergelijk: met de auto rijd je in ongeveer 2 uur naar Nice en in 3 kwartier naar Digne. Men is hier op de welwillendheid van dorpsbewoners aangewezen bij afwezigheid van een auto. Ook dat gaat prima en levert mooie verrassingen op.Admin
SleutelbeheerderHier in de Ardèche rijdt ook zo’n bus, tussen Le Cheylard en Valence. Het is 65km, duurt ca 1.5 uur en ze rijden een keer of 5 per dag. Met de auto gaat het iets sneller, tenminste als er geen bus of vrachtauto voor me rijdt. Voor 3 euro mag je mee, ongeacht de afstand. Misschien zijn er wel meer van die buslijnen, maar dit is de enige die ik ken.
wimbAdmin
Sleutelbeheerder[quote quote=153456]@JSwaal en bas,
lijnolie en babypoeder zijn alletwee symptoombestrijding, dit neemt niet de oorzaak weg. Het geluid komt terug.
[/quote]Dat is natuurlijk waar. Twee waarschuwinkjes nog: talkpoeder wordt door sommigen als niet-onschuldig gezien. Het is een mineraal met een ietsje verdachte structuur. Niet zo erg als asbest, maar het lijkt er wel wat op. Dat spul wil je wellicht niet in grotere hoeveelheden in je huis, zeker niet sneeuwend.
Lappen met lijnolie moet je niet op een hoop gooien of in een afgesloten prullenbak: het uitharden van de olie geeft warmte af, en wel zo veel dat met pech de doeken in de brand vliegen.
Lijnolie is verder wel onschuldig spul, en als je vloer weer kraakt zou je de behandeling kunnen herhalen. Lijnolie is trouwens een afwerking die ook gewoon op hout wordt toegepast als finish, los van kraken.
Meer info over lijnolie: http://www.hout-olie.nl/contents/nl/d261_gekookte_lijnolie.html
JS
Admin
SleutelbeheerderDank Bas en Christian,
Er zitten zoveel gaatjes en spleten in de vloer dat ik bang ben de komende jaren in de sneeuw te zitten.
Ik blijf dus maar bij de aanpak van Christian.groeten/peter.
Admin
Sleutelbeheerder@JSwaal en bas,
lijnolie en babypoeder zijn alletwee symptoombestrijding, dit neemt niet de oorzaak weg. Het geluid komt terug.Christian
Admin
SleutelbeheerderJa, Rimke, zo’n bus heeft natuurlijk nadelen. Je moet er op tijd zijn, dat ding vertrok om 1825. En dan nog overstappen in La Châtre bovendien, om rond 1945 aan te komen te Culan. Ruim zeven kwartier met zo’n twaalf vreemden in ’n enorme bus, die dan onderweg nog eens drie keer stopt. Als je pech hebt, zijn er bij die nog ’n praatje met je willen maken bovendien.
En dat voor twee euros.Straks moet ik m’n Eend weer ophalen bij de eendendokter. Ik neem de bus, ha !
Peter.
Admin
SleutelbeheerderEn hoe lang duurde de reis? Of is dat niet van belang in genoemde situatie?
In ‘ons’departement is het zeker niet zo geregeld, maar het wordt al beter als je binnen het departement één van de grotere steden weet te bereiken. Helaas is dat met het openbaar vervoer nauwelijks te doen…Admin
SleutelbeheerderPeter,
De mooie eiken vloer, aan de bovenzijde (op de verdieping dus) bestrooien met babybilletjespoeder (talk) en daarna invegen in de naden, alvorens de rest van de nieuwe vloerafwerking aan te brengen.
bas
Admin
Sleutelbeheerderupdate 24/IX
Gisteren de zenders opnieuw geïnstalleerd, vanwege de ’transponderverhuizing’ van BVN. Met enige vrees, want wat zou ik overhouden ?
Alles, en meer dan dat ! Zonder problemen, en m’n ontvangstrechten lopen tot 1 november. Wel heet BVN nu BVN TV en die Ned I &c. heten nu NPO 1 &c.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderJa, nu is het in orde.
Genoeg stof om te lezen…. als ik even tijd heb 🙂
Jan JoostAdmin
SleutelbeheerderJan Joost, bedankt. Nu doet ie het wel (bij mij althans).
Admin
SleutelbeheerderHallo Marietta,
De link doet het bij mij niet…..
Jan Joost
Admin
SleutelbeheerderDank voor de informatie, Sophie.
Admin
SleutelbeheerderDe reden dat ik eerst de osb plaat gebruikt heb is heel simpel mijn vrouw vond dit mooier als het superstrakke gips.
En wat betreft gips of fermacell,ik ga er niet op lopen of in schroeven ik leg er een zwevende houten vloer op bovendien fermacell is 4 x zo duur.
In mijn geval waren dit mijn overwegingen om het zo te doen.Admin
SleutelbeheerderBeste Medeklussers,
Hartelijk bedankt voor al jullie suggesties.
De bestaande vloer en dus ook is het plafond van beneden. Die vloer bestaat uit fraaie eikenhouten plankjes dus die wil ik absoluut niet verwijderen.
Gelukkig heb ik mij vergist in de h.o.h afstand van de balken, die is namelijk 50 cm en daardoor denk ik dat de oplossing van Christian voor mij het meest geschikt is.Met vriendelijke groeten/Peter.
Admin
SleutelbeheerderAllen heel hartelijk bedankt. Ga ik vandaag eens bekijken
Admin
SleutelbeheerderGoeiemorgen.
Ik vind JoeBar’s werkwijze interessant, maar persoonlijk zou ik begonnen zijn met gipsplaat, om daarop dan een werkvloer van OSB te leggen. Op die manier heb je tussen je balken (van onder af gezien natuurlijk) een gipsen plafond, hetgeen me te verkiezen lijkt boven OSB. Geschilderd of niet, het blijft een spaanplaat.
In ons gastenhuisje heb ik dat gedaan, met dien verstande dat er op de gipsplaatlaag een lichte betonvloer ligt. (gipsplaat-polyane-vermiculitebeton, gewapend- plavuizen)
Als het gaat om massa had ik in JB’s volgorde gekozen voor Fermacell, omdat dat minder de neiging heeft tot poeder uiteen te vallen als je er over loopt of erdoorheen schroeft.Admin
SleutelbeheerderJeroen en Christian bedoelen (oa) dit materiaal (volgens mij).
http://www.kloeber.fr/products.php?productsID=6&products=Raccordements -
AuteurBerichten