BVN TV naar nieuwe frequentie

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187662
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het contract van BVN TV met de eigenaar van CanalDigitaal, M7 Group, voor de distributie van deze gratis Nederlands/Vlaamse zender loopt af per 1 oktober aanstaande. De tender voor een nieuw contract heeft M7 verloren van SES waardoor deze zender per 1 oktober zal verdwijnen van de M7 transponder.

    De zender is op de nieuwe frequentie reeds actief met de volgende parameters: Astra1, 11.186 GHz V – 22000 – 5/6 en blijft in DVB-S uitzenden, dus te ontvangen met een SD ontvanger. BVN TV gaat de kijkers vanaf 25 augustus informeren over de wijziging.

    E.e.a zal ook gevolgen hebben voor kijkers via TNTSAT, het is aan CanalSat om de wijziging tijdig in hun zaplijst door te voeren. Ook veel hotels in Europa bieden de gasten deze zender aan en zullen de aanpassing moeten maken.

    Het is nog niet bekend of CanalDigitaal de zender handhaaft in hun zaplijst of op welke positie.

    #187664
     Noë
    Sleutelbeheerder

    goedemorgen,
    de wijziging van BVN is inmiddels een feit en nu blijkt dat oudere fta decoders het niet meer aankunnen. in een eerder bericht/draadje over dit onderwerp zei iemand dat je hier in Frankrijk voor ca. 40 euro een nieuwe fta decoder kan kopen. ik zou graag willen weten welk merk dat is en waar ik die zou kunnen kopen.
    dank voor de info.
    Elly

    #187665
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aangezien ook op de nieuwe frequentie gewoon volgens de aloude standaarden wordt uitgezonden kan deze met elke digitale satellietontvanger worden ontvangen, ongeacht de leeftijd. Als het niet lukt is de decoder defect of de gebruiksaanwijzing kwijt.

    Nieuwe decoders zijn vanaf ca. 2 tientjes te koop, voor ruim 3 tientjes zelfs in HD. Bijvoorbeeld 3 geschikte ontvangers bij Amazon.fr:

    1, 2, 3.

    #187663
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Jako,
    heb met belangstelling de linkjes bekeken en struikel over de Hd decoder, wat is een CA reader? Kan ik daar m’n HD CanaalDigitaal kaart in stoppen?

    Zou dat even mooi zijn en lekker goedkoop.

    Groet Albert

    P.S., bedankt voor alle info betreffende de thuisland televisie.

    #187666
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er staat niks gespecificeerd over die CA reader, men spreekt over een FTA ontvanger. Wellicht bestaat er alternatieve firmware op internet waarmee het werkt, ik ben er niet mee bekend.

    Een vergelijkbaar type ontvanger die zeker wel werkt is ook niet duur hoor:de Amico micro HD, bij mijn weten momenteel de goedkoopste ontvanger waar de CanalDigitaal kaart in werkt. Te koop voor € 69,-.
    Een test is hier te lezen.

    En zowel hier als hier te koop voor die prijs.

    Let op dat die kleine HD ontvangers uitsluitend een HDMI uitgang hebben en niet aangesloten kunnen worden op een oude TV met scart aansluiting.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?